
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E34 525i výměna oleje?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 278
- Registrován: úte 06.10.2009 00:00
Ahoj,potřebuji poradit,mám na oleji najetých cca 8tis. Před výměnou a po výměně dostal aditiva a věci s tím spojené od Bioshopu..nechci rozebírat účinky takových přípravků,takže k věci. Kde si mám nechat změřit kvalitu oleje? Vím,že to dělali na jedné č.p.Shell. Někdo tvrdí,že na něj můžu najet i 15tkm. Ale kvůli tvrzení někoho nechci měnit hydroštely,že? Jde o to,že před výměnou prošel motor dekarbonizací jedním přípravkem,při výměně dostal aditivum na mazaní sedel ventilů a nanášení ochrané vrstvy a podobné věci k zlepšení ochraného filmu a mazání. Teď nevím,jestli ho měnit,nebo ne a tak jsem si říkal,že vyměním jen palivový a vzduchový filtr a nejraději i olejový filtr. Ale má to cenu? Ten olejový filtr pokud nebudu měnit olej samotný? Nepodařilo se mi při výměně vynulovat BC,tak podle něj to nepoznám

mazání sedel ventilů?a sakra
doba výměny oleje se liší podle použítého oleje a nějaká sračky aditiva nemají na dobu výměnu vliv, to o olej. filtru sem jemně nepochopil, chce měnit olej.filtr, ale olej né?Je "zvykem" měnit olej a filtr zároveň.
napiš co tam máš za olej, každopádně, když ho v 8tisicívh vyměníš, tak se motor zlobit nebude.
doba výměny oleje se liší podle použítého oleje a nějaká sračky aditiva nemají na dobu výměnu vliv, to o olej. filtru sem jemně nepochopil, chce měnit olej.filtr, ale olej né?Je "zvykem" měnit olej a filtr zároveň.
napiš co tam máš za olej, každopádně, když ho v 8tisicívh vyměníš, tak se motor zlobit nebude.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 278
- Registrován: úte 06.10.2009 00:00
na M50B20 menim olej co 10tkm, jezdim na mobil1. filtr samozrejme taky, vzduchovej po 20tkm. myslim, ze je to tak akorat, jezdim hodne po meste, kdybych jezdil dalky, tak posunu vymeny k 15tkm, ale je dobry si dat dokupy souvislost mezi poctem kilometru, hustotou provozu a poctem "motorhodin". jinak napis zkusenosti s prisadama, osobne se o tribotechniku docela zajimam a jeste sem nenasel nikoho, kdo by mel dlouhodoby zkusenosti s prisadama do oleje.
Olej sám o sobě je dost složitá vyladěná a otestovaná směs... Takže každá "univerzální" přísada je už selským rozumem kravina. Navíc, oleje jsou tak rozdílné, že tvrzení "vhodné do jakéhokoliv oleje" zavání trestným činem...
Pokud máš takovou přísadu otestovanou, tak nechápu, na co se tady ptáš...
Jestli jen tím, že se vaše firemní dodávka zatím nezadřela, tak tomu říkám kvalitní otestování...
Nicméně, vše je jen Tvoje volba...
Pokud máš zájem, s olejem se na test obrať sem:
http://www.upmas.cz/
Doporučuji prostudovat téma o olejích v 3er sekci...
Pokud máš takovou přísadu otestovanou, tak nechápu, na co se tady ptáš...
Jestli jen tím, že se vaše firemní dodávka zatím nezadřela, tak tomu říkám kvalitní otestování...
Nicméně, vše je jen Tvoje volba...
Pokud máš zájem, s olejem se na test obrať sem:
http://www.upmas.cz/
Doporučuji prostudovat téma o olejích v 3er sekci...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
na druhou stranu vetsinou sou prisady do oleje jenom smeska modifikatoru viskozity a esterovejch oleju, takze no stress. ale prodavat takovou lahvicku za litr se mi zda trochu drzy. osobne si za to radsi poridim nakou zajimavou lahev skotsky, je to zdrojem prijemnejsich pocitu. otazkou je, jestli zkurvit motor nebo jatra. motor se da prohodit za den, jatra sou trochu komplikovanejsi...
Výplach je kravina, a úplná hovadina jiným (i když výplachovým) olejem. Lépe je pořádně nechat vypustit stávající olej. Když výplach, tak tím samým olejem...
Dnešní moderní a kvalitní oleje vydrží chemicky málem dvojnásobek nájezdu (tedy i 30k km), ale mění se po 15k km z důvodu zanesení nečistotami. To je taky jedna z nejhlavnějších funkcí oleje...
Pragdejf: jenom v tomto případě může znamenat velké zhoršení některé vlastnosti, kterou olej má... Plní totiž dost úkolů, které jsou si často protichůdné, proto vyladit kompromis není jednoduché...
Dnešní moderní a kvalitní oleje vydrží chemicky málem dvojnásobek nájezdu (tedy i 30k km), ale mění se po 15k km z důvodu zanesení nečistotami. To je taky jedna z nejhlavnějších funkcí oleje...
Pragdejf: jenom v tomto případě může znamenat velké zhoršení některé vlastnosti, kterou olej má... Plní totiž dost úkolů, které jsou si často protichůdné, proto vyladit kompromis není jednoduché...

.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
vim, ze sem tomu moc nedal, snazil sem se to zjednodusit. jinak musis uznat, ze nejsnadnejsi cesta k wow efektu prisady je zahustit olej, aby motor trochu ztichnul. samozrejme v rozumnejch mezich. od toho modifikator viskozity. a k tomu trocha esterovyho oleje, aby "přikysnul" na kovovy povrchy a nepustil se a hustotunink prisada je na svete;-) jasny je, ze motor pridrenej na klice nebo kdekoliv jinde to neopravi, ale na takovy to drobny mechanicky lomozeni to staci, i kdyz vhodnejsi je proste motor opravit.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 278
- Registrován: úte 06.10.2009 00:00


co tak zajít na paintball a pořádně se zmlátit pažbama za protichůdná řešení?
K té firemní dodávce,přísady začal dávat šéf tak před rokem,před tím se měnil olej pravidelně a jak je tam dal,tak po najetí cca 5tkm začala jít lépe za plynem a má nižší spotřebu tak o 2 litry. NE neměnilo se pneu ani jiné věci co by mohly změnit spotřebu

Já sám jsem si ty aditiva nekupoval,přinesl je takový hodný děda,maže s tím soby

1. pokud mám aditiva, prodlouží se tím výměna oleje?(odpověď už znám-NE)
2. pokud se prodlouží, mám alespoň vyměnit olejový filtr?
k bodu 2.) pomůžu motoru,pokud vyměním olejový filtr? Stojí pár korun,je to přece jen vložka a když ji vyměním třeba co 5tkm je to k něčemu,nebo ne? Ano ano je mi jasné,že se mění zároveň s olejem,ale tady šlo o ty aditiva,pokud bych najel více km,třeba 15tkm měl bych v půlce měnit filtr? Ale to už se opakuji



Moc protichůdná řešení nemáme...
A koukám, že na závěry u dodávky je ještě brzy...

Ad 2: určitě tím nic nezkazíš, ale je to podle mě zbytečné. Pokud je filtr "za hranou použitelnosti", je olej taky KO (v čistící schopnosti). Úzce to spolu souvisí, nedovedu si představit, že by v oleji kolovaly jen hrubé nečistoty a olej byl čistý bez těch jemných, které filtrem projdou... Jenže bez pořádného testu to nikdo nepozná, proto je nejlepší dodržet interval výměny oleje a filtru a hotovo...

A nebo si zaplať ten test, viz výše...

.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 278
- Registrován: úte 06.10.2009 00:00