Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 540i - škube, kolísá výkon

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
PepaBMW540i
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#1 Příspěvek od PepaBMW540i »

Ahoj, mám E39 540i manuál (motor M62). Už se tu hodně podobnejch případů rozebíralo, ale žádné řešení mi nepomohlo...

Nejprve jakej je stav:
-120 tkm
-nové svíčky, olej, filtry
-nová váha vzduchu (zkoušel jsem tři - žádná změna)
-zkoušeny různé cívky (to zařízení, co je na svíčkách - žádná změna)
-falešný vzduch zdá se nepřisává (koukal jsem podle rad z fóra)
-membrána vzadu olej nepropouští (není popraskaná, nebo tak, ale trošku mastný to tam je...)
-benzín beru u různejch pump (95, 98 i 100 oktanů)
-katy jsou pryč, ale dělalo to to samý, když tam byly (odešel jeden na pravý straně, tak jsem prozatím vybrakoval oba)

Popis problému (volnoběh i jízda):
1)Nastartuju, studenej si trochu škubne, ale řekl bych, že je to "v normě".
Po zahřátí jede jak má, ale najednou (začne to v různou dobu) nejede jakoby na všechny válce - začne škubat, nejde za plynem, momentální spotřeba vyskočí...
2)Když dojedu a vypnu motor (je jedno, jestli ho nechám vychladnout, nebo ne), nastartuju a dělá to už od začátku (chvíli jo, chvíli ne...)
3)S přibývajícíma stop-start motoru se situace pomalu zhoršuje - přidá se tendence ke chcípání a když sešlápnu plyn, motor se napřed začne dusit (otáčky skokově klesnou) a až po chvilce jde do otáček...
4)Pomůže reset adaptačních hodnot na diagnostice a vracíme se k bodu jedna výše a tak pořád dokola....

Jo a je jedno, jestli mám zapnutou klimu nebo ne.

Diagnostika ukazuje:
-Total air consuption HLM -na volnoběh když je v normě, motor necuká, začne cukat, když je hodnota moc vysoká.
-Needed air i.s. controler -VŽDYCKY (na volnoběh i za jízdy) ukazuje příliž vysoké hodnoty) - co to je, když ne váha vzduchu ??? (viz. postřehy výše)
-Když začne škubat, tak hodnoty jedný lambdy jdou do mínusových hodnot, druhý do plusových.
-Aktivita ve válcích při neškubání v pohodě, při škubání potupně narůstají hodnoty u jednotlivých válců až mimo limit (začne jeden, postupně se přidávají další) - když to chvíli nechám, na nic nešahám, tak v jednu chvíli se najednou skokově uklidní motor a hodnoty se zase vrátí do normálu...
Ostatní hodnoty jsou zdá se v normálu.

A tak furt dokola. Už jsem s nápadama v koncích...
Díky za nějaký rady. Pepa
PepaBMW540i
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#2 Příspěvek od PepaBMW540i »

Ještě jsem zjistil, že při nízkejch otáčkách, když to poškubává a prudčejc otočím volantem, tak řízení jde jakoby cukavě a z motoru se ozývá nějaký přerušovaný pískání, ale nevypadá to na řemen. Volej v servu mám.
PepaBMW540i
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#3 Příspěvek od PepaBMW540i »

Teď jsem jel cestu dlouhou cca 3km. Motor cukal, když byl studenej, po "trochu zahřátí" šel jak má. Je zima - napadlo mě, jestli to nemůže být stejný problém jako zde:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=87546

Akorát nevím, které to čidlo by to mělo být...
Díky. Pepa
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od eric »

PepaBMW540i píše:Teď jsem jel cestu dlouhou cca 3km. Motor cukal, když byl studenej, po "trochu zahřátí" šel jak má. Je zima - napadlo mě, jestli to nemůže být stejný problém jako zde:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=87546

Akorát nevím, které to čidlo by to mělo být...
Díky. Pepa


Čus,tady ti posílám odkaz na ETK,mělo by to být č.19 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
Já mám taky 540-tku a měl jsem zase problém,že mi to občas při dojezdu ke křižovatce chcíplo,na diagnostice se objevila hláška "snímač vačkového hřídele",zrovna si pro něj jedu do bmw :D U tebe to bude asi to čidlo klepání!?Koukni na to...
PepaBMW540i
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#5 Příspěvek od PepaBMW540i »

Ahoj, bylo to u tebe to čidlo vačkového hřídele? Mě ho diagnostika neukázala...
Vinc
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: pon 26.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od Vinc »

PepaBMW540i píše:Ahoj, bylo to u tebe to čidlo vačkového hřídele? Mě ho diagnostika neukázala...


Já měl defakto stejný problém jako ty taky u M62ky, laboroval jsem nad tím 3měsíce, kdy bylo auto odstaveno a pořád ne a ne na něco přijít. Bylo to čidlo vačky, ani jedna diag mi nic neřekla. Takže si ho někde pujč a vyzkoušej. Ono se může tvářit, že je v pořádku, ale nemusí být. Je to docela častá závada.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od eric »

Já s tím jezdím ke kámošovi a jemu se to na jeho diagnostice normálně ukázalo,chtěl jsem vědět,přesně,jestli to je to čidlo na vačce,nebo na klice,abych ho nekupoval zbytečně.Spousty lidí má diagnostiky,ale záleží,co vše dokáže odhalit,zdaleka né všechny ukážou vše.
PepaBMW540i
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#8 Příspěvek od PepaBMW540i »

eric píše:Já s tím jezdím ke kámošovi a jemu se to na jeho diagnostice normálně ukázalo,chtěl jsem vědět,přesně,jestli to je to čidlo na vačce,nebo na klice,abych ho nekupoval zbytečně.Spousty lidí má diagnostiky,ale záleží,co vše dokáže odhalit,zdaleka né všechny ukážou vše.


A mohl bys napsat, jakou diag. má, popřípadě verzi. Díky Pepa
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od eric »

PepaBMW540i píše:A mohl bys napsat, jakou diag. má, popřípadě verzi. Díky Pepa


Čoveče,tak to nevím,ale až s ním budu mluvit,tak se ho zeptám,to bude v pondělí.Jinak nevím,odkud jseš,v profilu nic nemáš,ale třeba vím tady o dvou lidech,co mají taky slušný diagnostiky,jeden je z Prahy,druhý z Mar.Lázní,tak záleží,kde bydlíš!?
PepaBMW540i
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#10 Příspěvek od PepaBMW540i »

Ericu, jsem z Prahy kousek od letiště Ruzyně, tak jestli mi doporučíš někoho v "rozumný" vzdálenosti...

Já to ykoušel na diag. INPA/EDIABAS, nebo tak nějak - nahlásilo to vynechání na různých válcích (reset - znovu vynechání, ale na jiných...)

Jinak live data viz výše... A kdyby ses mi zeptal, co je to "Needed air i.s. controler"(taky výše) tak by to bylo super - na netu jsem nic nenašel.

Hodně lidí mi furt říká,že (buď) to přisává falešný vzduch, (nebo a) je špatná ta gumová membrána vzadu na motoru (že propoušti olej) - ale olej mi to nežere a kdyby to přisávalo fal. vzd. tak to bude dělat pořád, ne?

Jsem z toho jelen...
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od starML Člen Klubu »

PepaBMW540i píše:Diagnostika ukazuje:
...........
-Needed air i.s. controler -VŽDYCKY (na volnoběh i za jízdy) ukazuje příliž vysoké hodnoty) - co to je, když ne váha vzduchu ???

Tak hele Pepo "jelene" :
Když je to studené, tak to běží na bohaté směsi a problém není. Když se to ohřeje, tak už si to řídí systém volnoběhu a ten Ti nefunguje. Samozřejmě, že se to projevuje nestabilním chodem a různou bohatostí směsi na obou skupinách válců. A systém volnoběhu se projevuje (má vliv) až do 2/3 maximálních otáček.

air i.s. controler je Air Idle Speed Controller = regulátor volnoběžných otáček nebo taky (also known as):
Idle Air Control Valve
IAC
Idle Stepper motor
Idle Speed Controller
Digitial Linear Actuator......
viz http://www.alibaba.com/product-gs/32344 ... 33625.html , vypadá to asi takto http://www.alibaba.com/product-gs/32344 ... 33625.html a u Tebe to bude tohle :
Obrázek

Tady je to číslo (23) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 15&lang=cs , takže máš i BMW číslo a přibližnou cenu. Co to dělá a jak to funguje najdeš tady http://www.autoshop101.com/forms/h26.pdf, je to sice od Toyoty, ale funguje to u všech motorů stejně. Pro BMW M62 je to tady, ale bez obrázků a schémat - http://www.meeknet.co.uk/E38/M62%20Engine%20Details.pdf.

Má to 3-pólový konektor, piny (1) a (3) vedou do ŘJ motoru X60003 na piny (42) a (43), na ty nesahej a na pinu (2) musíš naměřit 12 Voltů při zapnutém klíčku, je napájen z pinu (2) pojistky A8680 (30A) řídící jednotky motoru. Takže proměřit dráty, vycvaknout konektor a případně vyčistit. Pokud to nepomůže, zkus si od někoho ten ventil půjčit, než to budeš kupovat. A do Mariánských Lázní už jezdit nemusíš. :D

Edit : Oprava překlepů
PepaBMW540i
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#12 Příspěvek od PepaBMW540i »

To starML:
Hmm, tak to je vyčerpávající odpověď :D
Hned jak se rozední, tak se na to mrknu !!!!!!!!!!
A případně dám vědět, jak jsem dopadl.
Díky moc!!!!!!!!!
PepaBMW540i
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#13 Příspěvek od PepaBMW540i »

To: starML

Ahoj, tak jsem ten i.s. controler sundal a zjistil, že je u tý klapky (nebo co to je vevnitř) zanesenej od nějakýho sajrajtu. Pročistil jsem ho a vrátil.
Napětí jsem neměřil, protože nemůžu najít zkoušečku :twisted:

Nechci předbíhat, ale vypadá to, že se to o hodně zlepšilo :D
Ale INPA furt ukazuje na volnoběh vysoký hodnoty v grafu u toho needet i.s... Ale podstatně nižší!!! (Třeba je to normální ???) Za jízdy jsem nezkoušel - nemám řidiče a nechci se vymáznout, jak budu čumět do ntb :D

Za jízdy pěkně táhne a v nízkých ani vysokých otáčkách neškube.
Je možný, že jsem to tím čištěním "částečně" opravil, ale stejně to může být "nak.rvený"?

Ale dííííííkyyyy moooooc za info!!!!!

Půjčit bohužel není od koho, leda by se tu našel někdo moooc hodnej, za kým bych přijel a nějak mu jeho bohulibost oplatil :D
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#14 Příspěvek od 540david »

starML má vždy 110% odpověď!!! :Pohar: :Pohar:
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od eric »

PepaBMW540i píše:To starML:
Hmm, tak to je vyčerpávající odpověď :D
Hned jak se rozední, tak se na to mrknu !!!!!!!!!!
A případně dám vědět, jak jsem dopadl.
Díky moc!!!!!!!!!


Tak přesně "StarML" neboli Milana jsem měl namysli,tento člověk už mi taky víc než pomohl jako nikdo,je to v podstatě místní tech.guru,jeho odpovědi jsou jako školení pro techniky z BMW,vždy obsáhlé včetně obrázků,návodů a popisků a hlavně odhalující danou závadu!!!Už jen kvůli těm dlouhým odpovědím,se kterýma si musí dát vždy práci bych ho navrhoval na místního " šéfa tech.sekce - poruchy-závady" :D Myslím si,že už tady hoodně lidem ušetřil spousty pěněz při hledání problému :palec: Milane,smekám!!! :Poklona: Jinak z Prahy je tady dobrej na diag.co tak čtu "Snake".
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od eric »

starML píše:...


Jinak Milane,ta regulace na vnitřní teplotu se záhy rozjela zase sama od sebe a od té doby to funguje,jak má,tak nevím,co to tam byla za duchařina!? :lol:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od starML Člen Klubu »

PepaBMW540i píše:Ale INPA furt ukazuje na volnoběh vysoký hodnoty v grafu u toho needet i.s... Ale podstatně nižší!!! (Třeba je to normální ???)
Nevím, jestli jsi to vyčistil dobře a taky všechno nejde hned. Máš několik možností :
- znova smazat adptační hodnoty diagnostikou
- odpojit baterku na 1/2 hodiny
- jezdit a ono se to po čase = 200-300 km zadaptuje samo

Na čistění elektroniky a i na tohle používám CRC čističe :
http://www.olejshop.cz/autokosmetika/p/ ... tek-300ml/
http://www.olejshop.cz/autokosmetika/p/ ... ahy-200ml/

Kup to druhé a prostříkni i tu váhu, až to proteče a nech vyschnout. Ale nefoukej do té váhy stlačeným vzduchem, aby se netrhnul ten platinový drátek.
marcocz78
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: ITALY

#18 Příspěvek od marcocz78 »

to ,,STAR ML"

...přikládám také chválu na místního člena klubu,ty odpovědi nebo řešení zjištěných závad, jsou dech beroucí, a max. vysvětleny včetně obrázků,a návodu jak danou závadu řešit (místo toho, aby jsi sám vyměnil půl motoru),jsem vyučený automechanik,ale o řadě věcí nevím...taktéž smekám....
PepaBMW540i
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#19 Příspěvek od PepaBMW540i »

Ahoj, tak jsem měl půjčený volnoběžný ventil, ale po výměně diagnostika ukazuje stejný hodnoty (někdy horší) než s tou mojí, co tam byla...
Není tam ještě nějaký jiný čidlo, nebo něco, co by s tím přímo souviselo?
Jinak, jak jsem psal před tím - vyčištění hodně pomohlo (asi to bylo "přidřený"), ale ještě by to chtělo "doladit"...
Dneska si ještě půjčím zkoušečku (svojí jsem nenašel :evil: ) a mrknu, jestli to dává fakt těch 12V
Díky moc.

PS: Jestli jsem z toho byl předtím jelen, tak teď jsem nejmín dvanácterák 8O
PepaBMW540i
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#20 Příspěvek od PepaBMW540i »

To: starML

Joj, nevšiml jsem si, žes mi dal další rady, než jsem napsal svůj předešlý přízpěvek - vyzkouším!!! Díky moc.
Ale ten ventil viz. výše...

To: ALL
Taky čumím na kvadrád, jak jsou ty rady od starML přesný a dělaný jak pro blbečky (takže přesně pro mě :D :D :D )
Odpovědět