Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automat po ránu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Eks
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 04.12.2007 01:00

#1 Příspěvek od Eks »

Ahoj, umí někdo poradit? Po raním nastartování, studený motor (nechávám motor tak 3-10min. běhat na volnoběh), když zařadím D (automat), tak se auto nechce rozjet i když motor točí cca 1000ot/min. Poslechem automat neklouže (nepiští), spíše to vypadá jako když není zařazeno. Víc ho nechci trápit. Čím větší zima tím hůře. Přepnu do S, zařadím za 1 a auto jede i na volnoběh. Po ujetí 10-20m přepnu do D a vše funguje jak má až do večera. Na R (zpátečku) to studené jede hned i na volnoběh, ale když přeřadím zpět na D tak nejede. Zase S dám za 1 a jede. Dělá mi to od samého začátku, tj.od 85 000km, ale je to čím dál tím horší. Teď 160 000km. Olej s filtrem měněn ve 100000km s výplachem. Vana čistá bez kalu, magnet bez kovových částic, olej není cítit spáleninou. Ve 150 000km druhá výměna bez výplachu, stejný scénář. Je tam správný olej a hladina je jak má být. Automat nekope, řadí sametově až na to ráno. Připadá mi to jako když nefunguje některý ze solenoidů nebo dostává špatný signál, jako by byl přilepený. Může to být i tlakový regulátor. Nemáte někdo opravárenský manuál k automatu s popsáním diagnostiky, provozních tlaků jednotlivých kanálů a návodem na odstraňování závad? Ještě lépe neřešil jste to někdo, nebo poraďte ke komu dojet? Myslím, že tam je skříň A5S390R. Praha a okolí.
BMW E39, 530dA Touring, r.v. 09/2003.
Díky Zdeněk
king
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: sob 22.02.2003 01:00

#2 Příspěvek od king »

mozna bych zacal tim ze kdyz nastartujes tak rovnou jed, nechavat studenyho diesla se jakoby ohrat je totalni zhovadilost !!!
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#3 Příspěvek od Zdenal »

No tak tos mu poradil...tim to určitě bude.

Zahřát určitě ne, ale cca 30 až 60s nechat probublat je nutnost.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#4 Příspěvek od libovka »

king píše:mozna bych zacal tim ze kdyz nastartujes tak rovnou jed, nechavat studenyho diesla se jakoby ohrat je totalni zhovadilost !!!


No to je odpověd.Proč by to jako měla bejt zhovadilost?
king
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: sob 22.02.2003 01:00

#5 Příspěvek od king »

libovka píše:
king píše:mozna bych zacal tim ze kdyz nastartujes tak rovnou jed, nechavat studenyho diesla se jakoby ohrat je totalni zhovadilost !!!


No to je odpověd.Proč by to jako měla bejt zhovadilost?


chlapi nebudu se tady s vama hadat, pro dieslovej motor je lepsi nastartovat vyrazit, nez ho nechat xxx minut zahrivat, nekde si to overte.
Kubatt
Registrovaný
Příspěvky: 86
Registrován: čtv 23.08.2007 00:00

#6 Příspěvek od Kubatt »

no tak to by mě zajímalo, proč by se to nemělo nechávat zahřívat. zkus to rozvést a ne jen plácnout. podle mě by se měl zahřát olej kvůli turbu. podpoř to nějakým argumentem, tak to opravdu vyzní jak plácnuí do větru :wink:
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ

#7 Příspěvek od caknakis »

Diesel se namá ohřívat na místě, protože se zahřívá pouze motor- voda a olej. Ale nikoli už převodovka a turbodmychadlo. Nejsem odborník, ale takto mi to bylo řečeno několikrát. Když necháš auto stát na místě, tak sice budík ukazuje, že motor je teplý, ale ostatní komponenty jsou ještě studené.

Asi je to myšleno na ty, co ráno nastartují, dají cigáro a s vědomím kontrolky teploty uprostřed vyrazí jak o závod.
Merlin
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 13.03.2007 01:00

#8 Příspěvek od Merlin »

caknakis,
co to píšeš za blbosti, turbo se neohřívá? A kudy jdou horké spaliny když ne přes turbo. Olejové čerpadlo automatu je natvrdo spojený s klikou a při nastartování tlakuje olej do kanálků a do měniče a tím se také ohřívá i když auto stojí. Ano píše se, že máš s dieselem hned po nastartování jet. Také auto natočím, otřu okna od rosy, jdu otevřít vrata, vyjedu, zavřu a pozvolna odjíždím. Nestopoval jsem to, ale také mi to trvá nějakou minutu. Někde jsem četl, že při prvním zařazení máš počkat asi 10 vteřin než se rozjedeš. V rámci automatu. Jasně, že jo některé spojkové koše v automatu jsou bez oleje. Je to myšleno po delším stání. Jinak si přečti něco o opotřebení a o olejovém filmu ve spojitosti s teplotou a zatížením. Podle mě když nastartuješ a hned vyjedeš je olej studený, olejový film se těžko tvoří a při zatížení které je způsobeno jízdou se může trhat a potom se zvyšuje opotřebení kluzných součástek jako je třeba klikovka a pánve v ojnicích. Musíš si uvědomit, že pánvičky jsou tam jen pro start, jinak se všechno točí na olejovém filmu. Proto je důležité dodržovat termíny výměny oleje.
Beru na vědomí, že jsi psal, že nejsi žádný odborník a neber to jako útok. Taky nejsem odborník na auta, jsem strojař a nikomu nic nevnucuji.
Čauky
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Velvetek »

...souhlas s těmi, co nechájí motor párkrát protočit na volnoběh a pak pomalu vyrazit a nechat zahřát. 10min už je zbytečně dlouho. A nikdy nevytočím motor ani potom, co se ohřála voda na provozní teplotu, ale nechám raději ještě několik km zahřát úplně vše. Navíc ta nafta ani točit nepotřebuje, že ;). Po dojezdu nechat chvilku běžet na volnoběh a teprve potom vypnout.
Dle mého názoru nejlepší způsob, pokud člověk chce, aby motor fungoval opravdu hodně dlouho a řešil tak jen běžné opravy a servisy...

mějte se
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Velvetek »

jinak sorry za OT, nikdo tady vlastně neporadil, co může být s tím automatem co neřadí po ránu :?
marcocz78
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: ITALY

#11 Příspěvek od marcocz78 »

Myslím že jsis problem diagnostikoval vylučovací metodou sám!,takže problém bude v programu ,,D" , takže bych cinknul někam kde dělaj REPASE - OPRAVY AUTOMATŮ, nevím jak jsi zručný,jestli jsi ,,mechoš" a po nějaké radě od někoho se do toho pustíš sám. ,,,ale já osobně neslyším na rady typu - tak to sem dovezte my se na to mrknem a začínáme na 10 tis. To SCHÉMA je důležité! na pochopení co,kde, a jak pracuje, a čím je to ovlivněno.
marcocz78
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: ITALY

#12 Příspěvek od marcocz78 »

http://www.uloz.to/6140565/bmw-automat-schema-pdf

uložil jsem ti tady schémata automatů,tak si to stahni,doufám že ti to pomůže
Eks
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 04.12.2007 01:00

#13 Příspěvek od Eks »

marcocz78,
mám staženo, sice mám asi automat A5S390R (142kW), ale doufám, že hodnoty selenoidů budou stejné. Pro jistotu zkontroluji katalogové číslo selenoidů v TISu. Jo, to je to co jsem hledal. Konečně znám Ohmické odpory jednotlivých selenoidů v základních teplotách. To bude první co změřím. Taky jsem vygoogloval, že pod selenoidama je sítko a občas je zanesené. Ještě kdyby někdo věděl tlaky a kontrolní body na skříni. Dnes byl mráz -1C, auto stálo od pátku tj. 3 dny a rozjezd na D v pohodě jako by to nikdy nezlobilo. Motor jsem v pátek zkušebně vypnul při zařazeném D?? Nevím jestli to má na to nějaký vliv, ale zkouším co se dá. Nebo jestli nemůže být chyba v termistoru teploty oleje? Budu ještě chvilku zkoušet a sledovat chování automatu. Ještě jsem našel na webu servisní manual pro opravy skříňě 5L50-E, což by měla být stejná skříň jako ta moje. Manuál byl od ATSG, BMW/CADILLAC za cca 30$, když bude nejhůř. Taky nechci začínat s hendikepem 10 kKč, takže pokud to není elektronika, tak vše sám.
Díky ti "marcocz78".
marcocz78
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: ITALY

#14 Příspěvek od marcocz78 »

čau,jo v poho,pokud někomu můžu pomoci,jakkoliv tak pomůžu.Odkud jsi? výměnu oleje v automatu jsi prováděl sám?
orton
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: stř 11.02.2009 01:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od orton »

http://www.prevodovky.cz
nebo tak nějak...Praha 2,kousek od nám. Míru...výměna oleje+filtru a já nevim co ještě byla hotová za 2 hoďky a stálo mě to cca3.500,-
Eks
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 04.12.2007 01:00

#16 Příspěvek od Eks »

marcocz78:
jsem 25km na východ od Prahy. Měním sám, dokonce jsem 3x dělal podle manuálu GO automatu. 2x Chrysler a jednou Subaru. Subaru pořád jezdí, ale Chrysler se mi ztratil z očí. Pokud to není na autě elektronika tak všechno sám. Nemám teď na svoje auto vůbec čas. Ještě jsem nestačil přehodit ani zimáky a při nich musím ještě vyměnit přední brzdové desky. O výkendu jsem přítelkyni měnil rozvoďák na Laguně. Dnes jsem pořád cítil okolo auta naftu. Vypadá to na gumový O kroužek na vstřiku, je trochu vlhký, ale nestříká, zatím. Motor jde i ve 160kkm jak hodinky, tak doufám, že nebudu muset měnit celý vstřik. Pak se budu muset podívat ještě na termostat na EGR, zdá se mi, že se motor ohřívá nějak déle. Ráno pořád řadím "S" manuálně 1 pak 2 a zpět do automatiky a jedu jako král.

orton:
3,6l oleje potřebuješ na výměnu za cenu necelých 200Kč za litr + a teď nevím, asi 1200Kč filtr s tesněníma a šrouby M6. Hrubě do 2000Kč. Já jsem dost nedůvěřivý tip, ale to jsou spíš zkušenosti se servisy, měl bych strach jestli mi tam ten nový filtr dají, nebo jen vypustí a nalijí nový olej. A pak ještě jestli tam nalijí správný olej podle čísla který je na vaně nalepený, a to už si nejsem vůbec jistý. Takový to "jasně šéfe, my víme, všichni tam lejou" a podobný kecy, to je pro mě signál rychle jít někam jinam. Mám šikovnýho chlapa na diagnostiku, abych věděl co mám povyměňovat a opravit.
Ahoj Zdeněk
aura
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 02.11.2010 01:00

#17 Příspěvek od aura »

Když zařadíš neutrál a necháš chvíli točit, tak se zahřívá i převodovka.
Berysnb
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 25.10.2012 00:00

#18 Příspěvek od Berysnb »

Caute, chtel jsem se zeptat jestli uz se nejak podaril vyresit problem s tim rannim rozjezdem na D, nastal mi ted ten samy problem a fakt nevim co s tim, nechaval jsem menit olej, filtr, ale uz jsem teda zjistil ze tim to neni, jinak byla vana aj magnet cistej, zadny spony i olej byl jeste kupodivu ruzovej.
Jeste jsem si vsiml ze mi driv vypinal lock-up pri dojizdeni na 5. pri rychlosti kolem 65 - 70 a ted mi to najednou dela kolem 90. nevite jestli to neco znamena? hydromenic byl pred mesicem na repasi v Kaps.

Mam e39 530dA 142kW 2003

diky za kazdou odpoved :-)
filini28
Registrovaný
Příspěvky: 300
Registrován: čtv 26.01.2012 01:00

#19 Příspěvek od filini28 »

Ze zkušenosti v tý Praze http://www.prevodovka.cz,jedni z poslednich solidnich lidi,kteri si s tim opravdu vyhraji.
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#20 Příspěvek od Andre2 »

filini28 píše:Ze zkušenosti v tý Praze http://www.prevodovka.cz,jedni z poslednich solidnich lidi,kteri si s tim opravdu vyhraji.


Bohužel poladění "mozku" je tam ale nad jejich síly.

Pokud víte o někom, kdo umí ten rozvaděč na těchto GM převodovkách seřídit, tak budu vděčný za kontakt.
Odpovědět