Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 530D 142kW 2000 - neustale kopani ABS
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Mam chvilku E39 530d, kdyz jsem to poridil, nesel tachac a svitilo ASC a ABS, bylo mi receno ze je to cidlem na levym zadnim kole, byl jsem u VoTona - ten mi nacetl na diagnostice ze jsou v pr.. obe dve zadni cidla, takze jsme to vymenili za origo pouzita ktera jsou udajne v poradku.
Uz od zacatku po vymene to obcas vypadavalo a kdyz jsem auto chcipnul a znova nastartoval zhaslo jak ASC tak ABS ale bylo mi receno ze to mozna bude bordelem po vyvrtavani stareho cidla, bohuzel jsem uz ujel 3,5 tis km a kdyz to neni vypadly, dobrzduju a jedu mensi rychlosti jak 30km/h tak me zacne do pedalu kopat ABS a chova se to jako kdybych byl na lede, normalne dobrzdim ale je to neprijemny.
Nepravidelne to pri normalni jizde z niceho vypadava a pak uz to tedy nekope. Byl jsem na diagnostice znova a cidla jsme merili, pri jizde obcas klesne hodnota obou cidel na pocitaci ale nevim jestli by to s tim tedy melo nejak souviset.
Nemate nekdo s timhle podobnou zkusenost?
Predem diky za odpovedi.
Uz od zacatku po vymene to obcas vypadavalo a kdyz jsem auto chcipnul a znova nastartoval zhaslo jak ASC tak ABS ale bylo mi receno ze to mozna bude bordelem po vyvrtavani stareho cidla, bohuzel jsem uz ujel 3,5 tis km a kdyz to neni vypadly, dobrzduju a jedu mensi rychlosti jak 30km/h tak me zacne do pedalu kopat ABS a chova se to jako kdybych byl na lede, normalne dobrzdim ale je to neprijemny.
Nepravidelne to pri normalni jizde z niceho vypadava a pak uz to tedy nekope. Byl jsem na diagnostice znova a cidla jsme merili, pri jizde obcas klesne hodnota obou cidel na pocitaci ale nevim jestli by to s tim tedy melo nejak souviset.
Nemate nekdo s timhle podobnou zkusenost?
Predem diky za odpovedi.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 125
- Registrován: ned 21.09.2008 00:00
- Klubové ID: 1940
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 327
- Registrován: pát 17.10.2008 00:00
- Bydliště: Soběslav
- Klubové ID: 2303
mam podobny problem.budu to resit. abs s koncovkou 001 myslim ze je to tak se proste nezdarily a odchazej! ja brzdim treba z 120na 80 a nic ale jak brzdim treba az na nulu tka mi to od 30 kope az po nulu. a i to vydava zvuk kdyz klesnu pod 30 a nebrdim. taky mi to hlasi cidlo tka se to musi proverit.a taky na tech e39 hodne lidi treba dali jinou polousu kdyz to bylo treba dourane nebo tka to tkay zkontroluj. me ale nesviti zadna kontrolka
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Namontované čidlo není vhodné pro Tvoje auto a neumí rozlišit počet zubů na signálním kole ABS na náboji kola => potřebuješ jiné, správné čidlo. Píšu to tady 4x ročně, naposledy jsem to psal pro slovenské přátele tady :
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 36278.html
Proštuduj včetně odkazů a správné čidlo podle BMW čísla si najdi tady po zadání posledních 7 znaků VIN http://www.realoem.com/bmw/select.do
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 36278.html
Proštuduj včetně odkazů a správné čidlo podle BMW čísla si najdi tady po zadání posledních 7 znaků VIN http://www.realoem.com/bmw/select.do
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Docela zajimavej postreh ale kdyz jsme meli cidlo venku koukali jsme na ten naboj a zadny zoubky tam nebyli, je to uplne hladky, taky jsem to jeste nevidel a zdalo se mi to divny, proste kdyz vyndam jakkykoliv zadni cidlo a do ty diry posvitim baterkou tak i kdyz otocim celym kolem nenarazim tam na zadnej zoubek, nebo to cidlo nejak cte z boku? (tam nevidim) ale diky za odpovedstarML píše:Namontované čidlo není vhodné pro Tvoje auto a neumí rozlišit počet zubů na signálním kole ABS na náboji kola => potřebuješ jiné, správné čidlo. Píšu to tady 4x ročně, naposledy jsem to psal pro slovenské přátele tady :
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 36278.html
Proštuduj včetně odkazů a správné čidlo podle BMW čísla si najdi tady po zadání posledních 7 znaků VIN http://www.realoem.com/bmw/select.do

Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
- voTon
- Registrovaný
- Příspěvky: 514
- Registrován: ned 08.08.2004 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Klubové ID: 1605
- Kontaktovat uživatele:
podle etk jsou cidla pro vsechny e39 od 9/98 stejny tzn.
34 52 6 756 377
modrej konektor..tam chyba nebude, chyba muze byt v nahonu k tem cidlum (bez zoubku) a nebo nekde dal , podle diag. obe cidla pracujou akorat oproti prednim ctou skokove tzn. v ruznych intervalech padaj cteny otacky cca o 30-60procent. dalsi vec je, ze to auto uz taky neco zazilo a chyba muze byt temer kdekoli..
34 52 6 756 377
modrej konektor..tam chyba nebude, chyba muze byt v nahonu k tem cidlum (bez zoubku) a nebo nekde dal , podle diag. obe cidla pracujou akorat oproti prednim ctou skokove tzn. v ruznych intervalech padaj cteny otacky cca o 30-60procent. dalsi vec je, ze to auto uz taky neco zazilo a chyba muze byt temer kdekoli..
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Muzeme mi prosim teda nekdo vysvetlit jakym zpusobem meri ABS cidlo pocet zoubku na poloose? Po vyndani cidla vevnitr zadny zoubky nevidim, nema nekdo nakres jak to tam vypada nebo pudorys?
Jinak musim jeste zminit dalsi vec co se tyce auta, a to je ta ze to byla puvodne 520D, tak jestli jeste treba v tom nebude hacek.
Jinak musim jeste zminit dalsi vec co se tyce auta, a to je ta ze to byla puvodne 520D, tak jestli jeste treba v tom nebude hacek.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Řídící jednotka ABS si kontroluje dvě věci. První hned po zapnutí klíčku si kontroluje ohmický odpor čidel ABS. Ty čidla musí mít odpor okolo 1000 Ohmů, +/- něco, já říkám 200 ohmů hore-dole. To je statická kontrola, auto ještě nejede. Po rozjetí si zkontroluje počet zubů signálního kola na všech kolech. To se dělá tak, že jeden z těch zubů je trošku větší, jako delší. Takže si spočítá počet normálních zubů mezi dvěma průchody toho většího a má jejich počet. Opravdu lituji, nenašel jsem žádné foto ani nákres, kde by to bylo vidět. Pokud tohle nesedí, rozsvítí se kontrolka ABS a kromě jiného i trochu ztuhne volant, je oslabena funkce posilovače řízení a tím auto dává najevo řidiči, že všechno není OK.
Vyhodnocení prokluzu probíhá tak, že se měří počet impulsů na jednotlivých kolech za jednotku času a pokud kola neprokluzují, tak je počet impulsů za časový interval na všech kolech stejný. Pokud se počet impulsů liší ==> je rozdílná úhlová rychlost otáčení jednotlivých kol, ŘJ ABS to bere, jako že jedno z kol se otáčí pomaleji než druhé a ABS provede korekci. Povolená odchylka aniž ke korekci dojde je asi 6-10km/hod, k tomuto rozdílu typicky dochází při průjezdu zatáčkou.
Ale pokud snímač není schopen přečíst plynule impulsy od všech zubů, ŘJ ABS to vyhodnotí, jako že se kolo zastavuje a při stlačení pedálu brzdy se projeví korekce, kope do pedálu, i když brzdím jemně na suchém povrchu. Příčiny chyby jsou dvě, buď to čidlo není schopno číst ty zuby, protože je daleko od signálního kola, jeho aktivní snímací prvek je mimo zuby (když je jiného typu) a nebo je uvnitř nečistota, led, voda, kovové špony, vylámané, zkorodované zuby atd viz příklad na tomto obrázku - jen ten hlavní zub tam nemůžu najít. Ale to je jedno, třeba kecám.
http://img198.imageshack.us/img198/1750/dscn0671z.jpg
Psal jsem Ti, že si máš přečíst všechny příspěvky v těch odkazech - takže si přečti ještě jedno tohle : http://www.bmwklub.sk/bmw5/530d-e39-pro ... 04-30.html
Ty jsi na diagnostice byl, zjistili se špatná čidla vzadu, ty čidla jsi vyměnil. Jenže teď Ti brzda kope stejně jako mě. Zase máš dvě možnosti - jít na diagnostiku ještě jednou + zaplatit za diag., kde se zjistí jestli ty čidla fungují správně nebo tam třeba najdete chybu jako já - 24 Falsches Zahnrad an einem der vier Räder. To by znamenalo, že to čidlo není určeno pro Tvoje auto. Nebo ty čidlo(a) můžeš koupit a vyměnit rovnou za správná pro Tvoje auto.
Díval jsem se na rozdíl v čidlech u 520d a 530d, u obou typů jsou stejná, BMW číslo pro zadní čidlo je 345 267 563 76. Jenže to u těch použitých čidel asi už nezjistíš.
Více o problematice čidel ABS najdeš tady http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm po zadání hesla :
Raddrehzahlfühler sendet unplausible oder keine Signale nebo Impulsradfehler. Ten odkaz musíš otevřít v InternetExploreru.
Pokud by bylo třeba, pošli Ti odkazy na stránky, kde je to v angličtině.
Vyhodnocení prokluzu probíhá tak, že se měří počet impulsů na jednotlivých kolech za jednotku času a pokud kola neprokluzují, tak je počet impulsů za časový interval na všech kolech stejný. Pokud se počet impulsů liší ==> je rozdílná úhlová rychlost otáčení jednotlivých kol, ŘJ ABS to bere, jako že jedno z kol se otáčí pomaleji než druhé a ABS provede korekci. Povolená odchylka aniž ke korekci dojde je asi 6-10km/hod, k tomuto rozdílu typicky dochází při průjezdu zatáčkou.
Ale pokud snímač není schopen přečíst plynule impulsy od všech zubů, ŘJ ABS to vyhodnotí, jako že se kolo zastavuje a při stlačení pedálu brzdy se projeví korekce, kope do pedálu, i když brzdím jemně na suchém povrchu. Příčiny chyby jsou dvě, buď to čidlo není schopno číst ty zuby, protože je daleko od signálního kola, jeho aktivní snímací prvek je mimo zuby (když je jiného typu) a nebo je uvnitř nečistota, led, voda, kovové špony, vylámané, zkorodované zuby atd viz příklad na tomto obrázku - jen ten hlavní zub tam nemůžu najít. Ale to je jedno, třeba kecám.
http://img198.imageshack.us/img198/1750/dscn0671z.jpg
Psal jsem Ti, že si máš přečíst všechny příspěvky v těch odkazech - takže si přečti ještě jedno tohle : http://www.bmwklub.sk/bmw5/530d-e39-pro ... 04-30.html
Ty jsi na diagnostice byl, zjistili se špatná čidla vzadu, ty čidla jsi vyměnil. Jenže teď Ti brzda kope stejně jako mě. Zase máš dvě možnosti - jít na diagnostiku ještě jednou + zaplatit za diag., kde se zjistí jestli ty čidla fungují správně nebo tam třeba najdete chybu jako já - 24 Falsches Zahnrad an einem der vier Räder. To by znamenalo, že to čidlo není určeno pro Tvoje auto. Nebo ty čidlo(a) můžeš koupit a vyměnit rovnou za správná pro Tvoje auto.
Díval jsem se na rozdíl v čidlech u 520d a 530d, u obou typů jsou stejná, BMW číslo pro zadní čidlo je 345 267 563 76. Jenže to u těch použitých čidel asi už nezjistíš.
Více o problematice čidel ABS najdeš tady http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm po zadání hesla :
Raddrehzahlfühler sendet unplausible oder keine Signale nebo Impulsradfehler. Ten odkaz musíš otevřít v InternetExploreru.
Pokud by bylo třeba, pošli Ti odkazy na stránky, kde je to v angličtině.
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Vyborne, zcela vycerpavajici odpoved
Asi budu muset rozebrat poloosu a zjistit jak je to vevnitr, treba tam je nejakej bordel z boku nalepenej, mozna taky zkusim jiny cidla, ale za origo cidlo se mi 2500 davat fakt nechce, slysel jsem i o levnejsi variante novyho cidla jako druhovyroby ale zas jak dlouho to vydrzi coz
Ale diky za dost dlouhou odpoved


Ale diky za dost dlouhou odpoved

Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Ty díly z druhovýroby nebo tzv. značkové, ale vyráběné v licenci Bosch v Číně, Polsku a dalších ekonomických zázracích, stojí opravdu za prd. Buď nefungují spolehlivě nebo nefungují s dalším originálním dílem a nebo fungují třeba rok. Pak budeš shánět další a platit další diagnostiku a práci, pokud si to všechno neděláš sám.
Bohužel, náhradní díly na BMW jsou dražší, ale do 2.200,- se dostaneš i s poštovným - http://www.e-cat.cz/advanced_search_res ... &x=21&y=14
Bohužel, náhradní díly na BMW jsou dražší, ale do 2.200,- se dostaneš i s poštovným - http://www.e-cat.cz/advanced_search_res ... &x=21&y=14