Projděte si v 3er topik o olejích, Major tam vše vysvětluje.
Ve zkratce:
Pokud možno neměnit často výrobce, i když mají oleje stejné či podobné specifikace, každý výrobce používá jiný koktejl přísad...
Pokud možno neměnit viskozitu, pokud k tomu nebude důvod, ideální pro tyto motory a naše podmínky je 5W-40. Pokud je tam delší dobu 10W-40, nechat. Pokud koupím auto a nevím, co tam je, naleju 5W-40 a sleduju a modlím se... Při velkém úbytku či pazvucích jdu do 10W-40.
xW-50 je nevhodný, tuplem pro CR, který vytváří málo tepla (proto mají bufík, na dohřívání do provozní teploty). Tento olej MÁLO KDY dosáhne provozní teploty, na kterou je od výrobce namíchán a tedy co? Většinu času nefunguje správně...
PS: mazací plán je hlavně o tom, kdo kdy kterou automobilku správně namazal, s kvalitou oleje to většinou moc nesouvisí... Tady je právě třeba se ptát spíš odborníků z oboru (jako Martin).
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.