no podle toho co píšeš jezdim já couračky,doktor,nákup,vyjíždka,návštěvy ročně cca 15000 max což by sedělo a dle stavu oleje při výměně i tomu odpovídalo...proto že jezdim tolik kolik jezdim přemýšlel jsem právě o tom přechodu na 5w40,právě k vůli častým startům...i když jedu do desti kilometrů tak vždy motor ohřeju než ho típnu a někdy ho i nechám běžet zakouřim a dohřeju než vypnu motor.A jelikož bude zima a chrochtáka mám sice schovanýho tak garage je větraná ,ale teplota je stejná možná o 3 stupně vyšší než venku,,tak k vůli rychlejšímu ohřevu a menšímu opotřebení motoru,,ale ten přechod nevim nevim....
bud valvoline durablend diesel5W40,, nebo valvoline durablend 10W40
ten synpower bude už od toho předchozího oleje asi dost vzdálenej...
pokud tam naleju 5W čeho prvního si všimnout že by mohlo způsobovat problém přechodem???chci to zkusit....bude to víc žrát myslím olej,,spotřeba by měla klesnout i když v zimě asi ne
možná to zbytečně hrotim na 14 let starý auto

,,ale já ho potřebuju a baví mě
