Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 525D (e61) vs. VS vw Passat VS. Octavia ???

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Jendix »

[quote="Filozof]

Tak jasně pokud jedeš i dálky 5ka je paradní auto. Záleží kolik najedeš ale i benzínu bych se nebál. Pokud tomu nešlapeš jede za rozumnou spotřebu.
Kolik do toho chceš dát a kolik najedeš km ročně cca ?

E61 v benzínu dneska už taky není drahá a na jaře to bude 250-350tis uplne v pohodě. nejaká 04-05 rok. Takže pokud najedeš do 20tis ročně šel bych klidně do benzínu.
Připadně 3tí možnost LPG. a jezdíš za pár kaček.[/quote[/quote][/quote]
]

No ročně najedu tak kolem 25 tis. Není to žádnej extrem. Když u toho benzínu, spotřeba kolem desetilitrů se mi zdá moc. A stejný jako mám ted u e36 to taky nebude, tam jezdim kolem 8 a to se s tim moc nemažu.

Auto bych si představoval cenově tak kolem 8-10tis Eur. Nevím teda kdy je nejlepší období na to ho koupit, ale tipuju zima, jendak si člověk poslechne studenej motor, odzkouší studený starty a taky si myslim že přes zimu není o auta zase až takovej zájem. Tak by mohli i cenově bejt níž. Co se týče e61, tam jsem trochu na rozpacích, určitě je to designově někde jinde, ale bojim se toho aby ty první ročníky nebyli více problematický, řikám si že ta e39 musí bejt po tolika letech sakra vychytaná co se poruch týče. Další věc je jak jsem psal na začátku, e39 neni ani tolik zajímavá pro čorkaře, takže by se člověk nemusel o auto tolik bát.. :?
Pavelkac
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 28.02.2010 01:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj

#22 Příspěvek od Pavelkac »

K tý spotřebě u benzínu- moje zkušenost je taková,že v režimu 1/4 dojíždění do práce cca 12km a 3/4 dálky mám dle BC spotřebu 8,6 a už jsem to dost dlouho nenuloval,takže na asi 8 vyjetých nádrží. Nejezdím vyloženě na spotřebu,mimo město 100-120 (50 se snažím dodržovat) a když se někde dostanu na dalnici nebo na nějakou hezkou cestu tak koníky taky vyvětram.Jinak na dálnici ve 150 na tempomat se motá spotřeba kolem 8 litrů a pohoda a ticho.Když jsem to kupoval,tak mi všichni říkali,že mne 2,5L sežere,no a ono se žádné drama nekoná,kdysi jsem měl Škodovku 120 a i s ní jsem jezdil kolem 8 litrů. Jinak rekord ve spotřebě s mým autem udělal můj táta,jeli jsme na výlet cca120km,vynuloval jsem mu BC a po dojezdu tam měl 7,1 jenže on jezdí klobouk a to já moc dlouho nevydržím.
S Passatem jsem se nesvezl ale s Oktávkama jo,různě starýma a za BMW bych neměnil.
Dost koukám na pasivní bezpečnost a E39 se mi zdá výrazně robustnější.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Jendix »

Pavelkac píše:K tý spotřebě u benzínu- moje zkušenost je taková,že v režimu 1/4 dojíždění do práce cca 12km a 3/4 dálky mám dle BC spotřebu 8,6 a už jsem to dost dlouho nenuloval,takže na asi 8 vyjetých nádrží. Nejezdím vyloženě na spotřebu,mimo město 100-120 (50 se snažím dodržovat) a když se někde dostanu na dalnici nebo na nějakou hezkou cestu tak koníky taky vyvětram.Jinak na dálnici ve 150 na tempomat se motá spotřeba kolem 8 litrů a pohoda a ticho.Když jsem to kupoval,tak mi všichni říkali,že mne 2,5L sežere,no a ono se žádné drama nekoná,kdysi jsem měl Škodovku 120 a i s ní jsem jezdil kolem 8 litrů. Jinak rekord ve spotřebě s mým autem udělal můj táta,jeli jsme na výlet cca120km,vynuloval jsem mu BC a po dojezdu tam měl 7,1 jenže on jezdí klobouk a to já moc dlouho nevydržím.
S Passatem jsem se nesvezl ale s Oktávkama jo,různě starýma a za BMW bych neměnil.
Dost koukám na pasivní bezpečnost a E39 se mi zdá výrazně robustnější.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau


jednoznačně souhlasim, bezpečnost je u mě taky poměrně důležitá, radši nějakou kačku navíc za palivo, než být pak zalisovanej v nějakej plechovce (s hřejivým pocitem na srdci že mi to málo žere).. vis. např. Citroen AX
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#24 Příspěvek od Filozof »

Pravda je že za 150-200tis koupíš luxusní E39 kdežto E61 bys musel 100-200 připlatit.
Ideální je kupovat na jaře 3-5měsíc kdy jdou ceny dolu protože je další rok idealni po ránu kdy je jeste zima vyzkoušet jak startuje atd.
Asi bych osobně šel do 540i s LPG anebo pokud nechceš tolik výkonu tak nějakou 523 či 528i či 530i spíše tu ikdyž se píše že 3litr benzín dost bere olej netuším kolik to je ale já u staré M50ky z roku 93 nedolívám do výměny ani deci oleje.

A u nafty zase nevíš kolik má najeto ...videl jsem 5ti leté bmw s 520tis km.
Všechny dovozy z EU jsou přetočené. Vyjimečně nejsou ale to je fakt vyjimka. Anebo dost bouraných a opravovaných. takže osobně bych z dovozu auto nechtěl Pokud bych si ho nedotahl já sám.

Idealni kup asi tady od klubáka pokud se o auto staral a lidi ho znají nejakej rok že o něj pečuje. To si myslím je nejlepší koupě.

Protože víš o autě pár let vše co sním bylo a kde co bylo měněno atd.
Takto nad tím přemýšlím já takže je to muj názor kterej ti nevnucuji :)
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#25 Příspěvek od j3ykobim »

mám trochu možnost srovnat O2 1.9TDi(man) , Passat B5 2.0TDi(6q) a E39 530d(automat)
S pašíkem sem byl min. rok na dovče, jel krásně spotřeba kolem 6litrů(Chorvatsko), ale když si chtěl jet nad 160km/h tak už žral skoro 2x tolik... . Auto je i na delší cestu pohodlné, ale při řízení chybí radost z jízdy... . Jinak bych 2litr nedoporučoval, plno dílu je celkem o dost dražší než na 1.9TDi, třeba vyměna močoviny stala 12tis..., u 1.9 tento problém odpadá..
Tento rok jsem jel skoro na stejné místo s RS a kámoš s O2 1.9TDi, spotřeba 6.3l, po Chorvatsku sme jezdili většinou s jeho O2, celkem pohodlné, ale zdáli se mi tvrdší sedadla(zlaté BMW) jinak je to takový obyčejný přemistovač z místa A do B, také bez radosti z jízdy, k servisu zatim nemohu nic říct... za půl roku měnil jen brzdy + kapaliny.

e39 530D pro mě jasná volba, nemám boužel srovnání na dálku, ale po Praze si bere 10l, 90% krátké cesty, radost z jízdy, pěknej tah kterej tě nutí občas auto prošlápnout, pohodlné svezení i když je na Bilsteinech a hlavně výbava je 2x vetší než v novější O2...

já bych bral: 1. 530D 2. VW Passat 1.9 3. O2
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Jendix »

Filozof píše:Pravda je že za 150-200tis koupíš luxusní E39 kdežto E61 bys musel 100-200 připlatit.
Ideální je kupovat na jaře 3-5měsíc kdy jdou ceny dolu protože je další rok idealni po ránu kdy je jeste zima vyzkoušet jak startuje atd.
Asi bych osobně šel do 540i s LPG anebo pokud nechceš tolik výkonu tak nějakou 523 či 528i či 530i spíše tu ikdyž se píše že 3litr benzín dost bere olej netuším kolik to je ale já u staré M50ky z roku 93 nedolívám do výměny ani deci oleje.

A u nafty zase nevíš kolik má najeto ...videl jsem 5ti leté bmw s 520tis km.
Všechny dovozy z EU jsou přetočené. Vyjimečně nejsou ale to je fakt vyjimka. Anebo dost bouraných a opravovaných. takže osobně bych z dovozu auto nechtěl Pokud bych si ho nedotahl já sám.

Idealni kup asi tady od klubáka pokud se o auto staral a lidi ho znají nejakej rok že o něj pečuje. To si myslím je nejlepší koupě.

Protože víš o autě pár let vše co sním bylo a kde co bylo měněno atd.
Takto nad tím přemýšlím já takže je to muj názor kterej ti nevnucuji :)


Ohledně dovozů do čech máš určitě pravdu. Já mám trochu výhodu s tím že ted pracuju v Německu, takže si plánuju vybrat auto někde tady. Většinou jsou k autum servisky, bez servisky ho ani nechci, a i tak počítám s tim že bych si to zkontroloval v servisu. Jinak nevyžaduju nějakou extra výbavu, co jsem ted koukal našli by se i nějaký e61 kolem 11tis, a pokud to bude pak v zimě, cena by mohla bejt ještě nižší. Jinak co se benzinu tyče, koupit e39 s plynem, no nevim, trochu se toho plynu bojím. Jendak pak není místo na rezervu, ale hlavně s tim můžou bejt i problémy. U prvního auta jsem nad tím přemýšlel, ale ted spíš tu naftu. Je mi ale jasný že benzín bude mít víc najeto, ale je u něj taky nevýhoda, že Němci víc kupujou benzínákdy kvůli KFZ Steuer, která je na benzína pomalu poloviční, a tak jsou ty benzíny i dražší.

Jinak mě překvapilo že ty ceny jsou nejlepší z jara.. čekal bych spíš ke konci roku ;) tim si mě vlastně potěšil..
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Jendix »

j3ykobim píše:mám trochu možnost srovnat O2 1.9TDi(man) , Passat B5 2.0TDi(6q) a E39 530d(automat)
S pašíkem sem byl min. rok na dovče, jel krásně spotřeba kolem 6litrů(Chorvatsko), ale když si chtěl jet nad 160km/h tak už žral skoro 2x tolik... . Auto je i na delší cestu pohodlné, ale při řízení chybí radost z jízdy... . Jinak bych 2litr nedoporučoval, plno dílu je celkem o dost dražší než na 1.9TDi, třeba vyměna močoviny stala 12tis..., u 1.9 tento problém odpadá..
Tento rok jsem jel skoro na stejné místo s RS a kámoš s O2 1.9TDi, spotřeba 6.3l, po Chorvatsku sme jezdili většinou s jeho O2, celkem pohodlné, ale zdáli se mi tvrdší sedadla(zlaté BMW) jinak je to takový obyčejný přemistovač z místa A do B, také bez radosti z jízdy, k servisu zatim nemohu nic říct... za půl roku měnil jen brzdy + kapaliny.

e39 530D pro mě jasná volba, nemám boužel srovnání na dálku, ale po Praze si bere 10l, 90% krátké cesty, radost z jízdy, pěknej tah kterej tě nutí občas auto prošlápnout, pohodlné svezení i když je na Bilsteinech a hlavně výbava je 2x vetší než v novější O2...

já bych bral: 1. 530D 2. VW Passat 1.9 3. O2


Díky za pěkný srovnání, něco takovýho jsem potřeboval. ;) Škoda jen že nemůžeš srovna spotřebu na dálky i s BMW, to by mě nejvíc zajímalo jaká je se stejnou nohou, protože pak je to nejobjektivnější srovnání.
hogi
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: stř 14.01.2009 01:00

#28 Příspěvek od hogi »

To Tě srovnám já :D. Letos jsme jeli s tchánem na dovču, on má 530d 142kW automat r.2002, já 520i 125kW manual r.2001 obě samozrějmě kombi.Najeli jsme cca 1000km, 40%okresky(do 110km/h) , 40% dálnice (do 150km/h),20% město (50-60km/h).Jel jsem za ním, tudíž pohodová jízda , na mne spíše už pomalá :D . Průměrná spotřeba za toto období u nafťáka byla 7,4 l u mne přesně o 1,2 l větší. Obě auta, si myslím, jsou v dobré kondici, on má 16" kola, já 18"kola. Takže pokud Tě zajímá spotřeba u 530d, tak po dálnici do 150km/h se bude pohybovat kolem 7-7,5 l, na okreskách do 90km/h kolem 6-6,5 l , u manuálu možná méně.
PetrMGB
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: stř 31.03.2010 00:00

#29 Příspěvek od PetrMGB »

Jen bych ještě podotknul při tom srovnávání nákladů a spotřeby toto: pokud si koupím 530d a 525i (rok 2002 ,předpokládejme stejná kupní cena) bude rozdíl ve spotřebě cca. 1,5 l/100km nižší ve propspěch dieselu. = 14 tisíc kč / 30 000km (roční nájezd)
Pravděpodobnost že na 530d bude dražší údržba o min. těch 14tisíc během těch 30t km je opravdu o dost větší než u benzínového protějšku.

Když se na to podíváte takhle nedává koupě 530d nijak zásadní smysl. Naopak není od věci si klidně připlatit i další 2/3tisíce EURO za žádaný 530i s konce výroby (2003) . Bude dělat o poznání větší radost než 530d a současně se bude kdykoli dobře prodávat dál.

Samozřejmě nikomu tu mojí benzínovou vášen nevnucuju 8)
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Jendix »

Našel jsem pěknou tabulku s naftovými motory pro e39, tak jsem si řekl že jí sem hodim, jinak mě docela zaujal rozdíl v součiniteli odporu vzduchu oproti 520D. Jediné čím si to vysvětluju je že má menší chladič a vzduch tak lépe protéká skrz motorovou část.

http://www.treffseiten.de/bmw/info/daten_520d_525d_530d_limousine.pdf

tady jsou potom odkazy i na ostatní modely

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?postid=357306#post357306
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Jendix »

Ještě jsem se chtěl zeptat, autor následujícího článku popisuje nějaký problém u e39 s vířivými klapkami sacího potrubí, nikdy jsem o něčem podobném neslyšel. Má s tím někdo zkušenosti?

http://www.tipcars.com/magazin-poradna-bmw-rady-5-e39-2976.html
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Jendix »

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/archive/index.php/t-44377.html

tady jsem ještě našel nějaké info o e46, tak kdyby to někoho zajímalo

ještě jsem se chtěl zeptat, u řady e39 je občas problém s turbem, ale u e46 v případě 330D o podobných problémech nedočetl.. jsou turba stejná, případně proč turba u e46 neodchází?
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od eric »

Tak pročetl jsem si celou tvojí diskuzi a musím se jednoznačně připojit k těm,co ti doporučujou benál.Trošku mě překvapuje,že tak řešíš rozdíl ve spotřebě řádově 1-1.5l/na 100km třeba mezi 525D a 530D,dyť je to cca 30-45kč na 100km,neblázni,to je úplně směšnej rozdíl.Jestli jezdíš děnně do práce 10km,tak budeš mít stejně spotřebu o něco větší,páč se ti to sotva zahřeje na takovou vzdálenost.Podle toho,co píšeš,vyznáváš tu filozofii momentálního šetření,tj.zajímá tě jenom spotřeba a řešíš i rozdíl 1l na 100km.Ono i ta 530D,pokud chceš koupit r.v.02-03 takže facelift 142kw prostě po městě žrát bude 9.5-10l.Je jasný,že koncerny,který jsou 4-válce budou žrát míň,ale taky ta dynamika a krouťák je pak jinde neřeším samozřejmně to,že to jsou plechovky! :roll: Ale naprosti tomu 530i ti bude žrát po městě 10-12l,ale na dálky se dostaněš na 7.5-8l v pohodě a s tím nafťákem budeš na 7l,tak mi řekni,v čem vidíš výhodu?S těma turbama,každýmu autu s turbem to turbo časem odkráčí,někomu dřív,někomu později,záleží,jak se k tomu člověk chová,to ale při koupi nepoznáš,ale u nafťáka ti každopádně hrozí daleko více závad a větší údržba a když si třeba sečteš roční náklady za 530D a 530i se vším všudy,tak to bude stejný,ne-li horší u nafťáka s tím rozdílem,že tě to bude stát více práce a starostí a ty peníze budeš muset taky zaplatit,akorát ne na benzínce,ale v servisu!Ony fakt ty tabulky,co se počítaj ohledně rentability dieslu nejsou kecy,akorát,že na pumpě to nevidíš a pak si to kolikrát člověk nepřipustí,akorát se chlácholí tím "no jó,ale já jezdím za 7l nafty"!Neblázni,pokud nechceš taxikařit,nebo mít roční nájezd 30-50tis.km a víc,tak se neokrádej o šanci mít nejjedinečnější a nejoptimálnější motorizaci v e39 co se týče výkon versus spotřeba a to 530i,fakt! :wink: :D
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Jendix »

eric píše:Tak pročetl jsem si celou tvojí diskuzi a musím se jednoznačně připojit k těm,co ti doporučujou benál.Trošku mě překvapuje,že tak řešíš rozdíl ve spotřebě řádově 1-1.5l/na 100km třeba mezi 525D a 530D,dyť je to cca 30-45kč na 100km,neblázni,to je úplně směšnej rozdíl.Jestli jezdíš děnně do práce 10km,tak budeš mít stejně spotřebu o něco větší,páč se ti to sotva zahřeje na takovou vzdálenost.Podle toho,co píšeš,vyznáváš tu filozofii momentálního šetření,tj.zajímá tě jenom spotřeba a řešíš i rozdíl 1l na 100km.Ono i ta 530D,pokud chceš koupit r.v.02-03 takže facelift 142kw prostě po městě žrát bude 9.5-10l.Je jasný,že koncerny,který jsou 4-válce budou žrát míň,ale taky ta dynamika a krouťák je pak jinde neřeším samozřejmně to,že to jsou plechovky! :roll: Ale naprosti tomu 530i ti bude žrát po městě 10-12l,ale na dálky se dostaněš na 7.5-8l v pohodě a s tím nafťákem budeš na 7l,tak mi řekni,v čem vidíš výhodu?S těma turbama,každýmu autu s turbem to turbo časem odkráčí,někomu dřív,někomu později,záleží,jak se k tomu člověk chová,to ale při koupi nepoznáš,ale u nafťáka ti každopádně hrozí daleko více závad a větší údržba a když si třeba sečteš roční náklady za 530D a 530i se vším všudy,tak to bude stejný,ne-li horší u nafťáka s tím rozdílem,že tě to bude stát více práce a starostí a ty peníze budeš muset taky zaplatit,akorát ne na benzínce,ale v servisu!Ony fakt ty tabulky,co se počítaj ohledně rentability dieslu nejsou kecy,akorát,že na pumpě to nevidíš a pak si to kolikrát člověk nepřipustí,akorát se chlácholí tím "no jó,ale já jezdím za 7l nafty"!Neblázni,pokud nechceš taxikařit,nebo mít roční nájezd 30-50tis.km a víc,tak se neokrádej o šanci mít nejjedinečnější a nejoptimálnější motorizaci v e39 co se týče výkon versus spotřeba a to 530i,fakt! :wink: :D


Ahoj, uznávám že s tim beznizem je to částečně pravda. Jinak ten 525D jsem chtěl i kvůlit tomu že jsem od něj čekal že ser rychleji ohřeje, ale vypadá to že ty bloky motoru jsou prakticky identický, takže to bude +- stejný jako u 530d. Jinak s tou spotřebou u 530i, nevim nevim.. spíš bych to viděl někde kolem 9-10. Ale i tak má ten benzín bezesporu určité výhody, zejména ta bezúdržbovost. No musim si to nechat projít hlavou, času na to mám poměrně dost, v podstatě celou zimu, kdybych natrefil na nějakej pěknej kousek v naftě s jasným původem, servisem a manual převodovkou, tak ho vezmu (moc jich ale na netu nebude).. jinak to vypadá asi na ten benzín. . on se ten trh koneckonců může taky trochu hnout cenově směrem dolů, díky novýmu modelu 5, papalášové vněmecku začnou obměnovat e61 a e61 za novější model..
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od eric »

Jendix píše: Ahoj, uznávám že s tim beznizem je to částečně pravda. Jinak ten 525D jsem chtěl i kvůlit tomu že jsem od něj čekal že ser rychleji ohřeje, ale vypadá to že ty bloky motoru jsou prakticky identický, takže to bude +- stejný jako u 530d. Jinak s tou spotřebou u 530i, nevim nevim.. spíš bych to viděl někde kolem 9-10. Ale i tak má ten benzín bezesporu určité výhody, zejména ta bezúdržbovost. No musim si to nechat projít hlavou, času na to mám poměrně dost, v podstatě celou zimu, kdybych natrefil na nějakej pěknej kousek v naftě s jasným původem, servisem a manual převodovkou, tak ho vezmu (moc jich ale na netu nebude).. jinak to vypadá asi na ten benzín. . on se ten trh koneckonců může taky trochu hnout cenově směrem dolů, díky novýmu modelu 5, papalášové vněmecku začnou obměnovat e61 a e61 za novější model..


To jo,ale zase pozor na první ročníky e60 530D,co vím tady z klubu,tak ty první r.v.03-04 měli nějaké neduhy,myslím,že tam často praskaly svody,problémy s váhou vzduchu,jeden místní člen(nevím teď rychle kterej) by tï ho mohl z praxe vyprávět! :( Jinak logičtější cesta bude,když koupíš poslední ročník po face vychytaný e39,než první e60,kde předpokládej trochu problémy,u benzínu asi moc né.Je to na tobě,uvidíš sám,je to o náhodě,každopádně ze svý vlastní zkušenosti ti můžu doporučit,že pokud během zimy,i když to třeba v zimě kupovat ještě nechceš,narazíš na auto za dobrý love a v pěkným stavu,tak neváhej a kup ho,protože většinou zákon schválnosti je,že když se pak na jaře rozhodneš něco koupit,nebo prostě v momentě,kdy budeš najednou chtít něco koupit,tak se zrovna nic nenajde,to je takovej zákon schválnosti :lol: Tak vybírej ve větším časovým horizontu a přeji šťastnou ruku při výběru :D
fik001 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 84
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: Teplice

#36 Příspěvek od fik001 Člen Klubu »

Mám E61 535DA.R.V 2005 najeto 173000km a mohu říct že max spokojenost.Veškere poruchy skoro žádné,když nepočítám oleje a brzdové desky.Spotřeba dlouhodobá 7,9l.V zimě se trošku zvyšuje asi o 1l.A svezení nemá konkurenci.Měl jsemt i E34 525TDS a taky žádné větší probl=my nebyly.Záleží na tom jak kdo s tím zachází jak tady psal kolega.A PAN BMW si toho moc líbit nenechá.Zacházet v rukavičkách a je bez problémů ale to asi každý auto.Díly žádná katastrofa asi jako WV.Tam taky nečekej nic lacinýho.Tak ať neprohloupíš s výběrem a hodně dobrých km. :P :P
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#37 Příspěvek od Zdenal »

Noo tak 535d je M5 v naftě :D to jsme někde jinde...

Ale pořád jak řešíte jestli benzin nebo diesel - mám k tomu jednu připomínku:

!!! spotřeba se odvíjí hlavně od stylu jízdy !!! než od čehokoliv jiného !

Já jezdim s 530d e39 za 11L po městě a s 530i bych jezdil za 16L a měl jsem 740i a jezdil jsem za 20L.

Někdo jezdí s 1,9tdi za 4,5L někdo za 8L.
Každej jsme jinej a když budeš chtít jezdit rychleji, počítej že benzinovej motor budeš muset vytáčet = vysoká spotřeba, kdežto 530d má obrovský krouťák a nebudeš ji vytáčet a pojedeš svižně (do jisté míry jen pocitově). Tento charakter jízdy ti benzin neposkytne.

No a záleží taky za kolik si seženeš naftu....
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Jendix »

Zdenal píše:Noo tak 535d je M5 v naftě :D to jsme někde jinde...

Ale pořád jak řešíte jestli benzin nebo diesel - mám k tomu jednu připomínku:

!!! spotřeba se odvíjí hlavně od stylu jízdy !!! než od čehokoliv jiného !

Já jezdim s 530d e39 za 11L po městě a s 530i bych jezdil za 16L a měl jsem 740i a jezdil jsem za 20L.

Někdo jezdí s 1,9tdi za 4,5L někdo za 8L.
Každej jsme jinej a když budeš chtít jezdit rychleji, počítej že benzinovej motor budeš muset vytáčet = vysoká spotřeba, kdežto 530d má obrovský krouťák a nebudeš ji vytáčet a pojedeš svižně (do jisté míry jen pocitově). Tento charakter jízdy ti benzin neposkytne.

No a záleží taky za kolik si seženeš naftu....


právě z tohodle důvodu bych raději naftu.. u benzínu obecně spotřeba daleko víc leze nahoru, ve smyslu stylu jízdy, ty budeš s tou naftou v podstatě asi někde na hranicích max. spotřeby (stálou jídzu na jedničku nepočítám.. :-D )
fik001 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 84
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: Teplice

#39 Příspěvek od fik001 Člen Klubu »

Jen musím dát Zdenálovi 100% za pravdu,že každej jsme jinej s jinou nohou.Ale naftu bych určitě nikde neshaněl.Mám k ní docela přístup ale asi jsem ouplně blbej a nevezmu ani litr.Za těch pár korun co bych mohl ušetřit bych nakrásně mohl provařit pár desítek tisíc v servisu.A to se mi neoplatí riskovat.Pěkně hezky pumpa a lístek schovat.
fik001 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 84
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: Teplice

#40 Příspěvek od fik001 Člen Klubu »

Jen musím dát Zdenálovi 100% za pravdu,že každej jsme jinej s jinou nohou.Ale naftu bych určitě nikde neshaněl.Mám k ní docela přístup ale asi jsem ouplně blbej a nevezmu ani litr.Za těch pár korun co bych mohl ušetřit bych nakrásně mohl provařit pár desítek tisíc v servisu.A to se mi neoplatí riskovat.Pěkně hezky pumpa a lístek schovat.
Odpovědět