Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 problém s externím alarmem (imobilizer, DO)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Foster
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 31.07.2010 00:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Foster »

Dnes mě vyhodili ze servisu, kde montují alarmy, že mi nenamontují alarm Keetec TS 8000
http://tuningcenter.cz/?p=productsMore& ... EC-TS-8000

Prý ze dvou důvodů:

1. do krabičky pro bypass imobilizeru jsem dodal jen servisní klíč, který prý nemá čip. (podle mého názoru ho má, auto s ním odemknu i nastartuju, i FX tu psal, že v tom malém klíči čip je, ale nevím to na 100%)

2. Mám nefunkční dálkové ovládání na klíči. (nevím proč jim to vadí, tento systém podle mě BMW ovládání nevyužívá, ovládá centrální zamykání. Měl jsem prakticky shodný alarm na Toyotě a vše mi fungovalo bez problémů).

Nevíte, jak to doopravdy je? Případně, je někdo, kdo umí tento systém zapojit?
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#2 Příspěvek od mari »

Řeknu ti to jednoduše. Nikdo nemá rád když si někdo přinese svuj alarm a namontuj mi ho. Za prvé to bejvá pakárna, lidi si nakoupí cirkusácký alarmy s milion funkcema, samý poklepy na sklo apod. což pak má z následek věčný poruchy a soustavný houkání ve dne v noci a tim pádem je pak furt otruvujou že jim to blbne, a za druhý nemaj prachy s prodeje. Kdyby sis koupil alarm od nich který maj už osvědčený a namonovaný za pár hodin, samozřejmě s nějakou přirážkou aby měli na kávu tak je to hned o něčem jiným.
Alp Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 399
Registrován: úte 11.04.2000 00:00
Bydliště: Praha východ

#3 Příspěvek od Alp Čestný člen »

Toyota neni BMW. Tohle auto ma kompletne Canbus sbernici, na kterou jde ten alarm co jsi si koupil jen velice tezko namontovat ... a v obou bodech meli castecne pravdu (predpokladam ze to rekli trochu jinak) a jsou opravdu prekazkou pro instalaci tohoto typu alarmu. Samozrejmne vsechno se nejak da, ale je to mirou srani se s tim a za instalaci alarmu by jsi asi nebyl ochoten dat 15tisic a vic ....

btw servisni klicek u e39ky ma chip, ktery limituje funkce auta ... tudiz pro vzdaleny start je opravdu nepouzitelny ...
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#4 Příspěvek od Dan td »

alp píše:btw servisni klicek u e39ky ma chip, ktery limituje funkce auta ... tudiz pro vzdaleny start je opravdu nepouzitelny ...

Servisní klíč má totožné možnosti s hotelovým ne ? Tudíž pro dálkový start by snad měl být OK ?
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Foster
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 31.07.2010 00:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Foster »

Já to tedy trochu upřesním:

1. Autoalarm mi prodali s tím, že sami definovali, že je použitelný do BMW s Canbusem a sami mě poslali do spřáteleného servisu, kde ho měli namontovat. Při nákupu prodejce se servisákem komunikoval a ten mu říkal, jaký typ vzít. Takže jsem vlastně kupoval od nich a ještě jsem jim chtěl zaplatit za montáž.

2. Klíč, který jsem jim dal na bypass, je v návodu uveden jako Hlavní klíč, který je rezervní a neslouží k běžnému používání. (cituji z manuálu BMW) Já ho 3 dny používal k odemykání a jezdění s autem když jsem měl druhý klíč rozebraný.
(je to ten klíč č.2 na straně 35 v manuálu)

Jen chci přijít na to, jak to je. Nechce se mi objednávat klíč v BMW jen proto, že někdo neumí rozchodit alarm. Stejně tak se mi nezdá důvod nenamontování alarmu, že mi nejde dálka v klíči. Ale nejsem odborník, tak se ptám. :wink:

(Důvodem mé nejistoty je i to, že na mě nezapůsobili dobře v tom servisu. Neochotní cokolic řešit, nekomunikativní, nepříjemní. Když jsem si pro auto přijel, tak člověk, co mi ho předával už tam nebyl, tak poslal nějakého ukrajince, aby mi auto předal. Krabičku s alarmem a komponenty mi vrátili špinavou a věci naházené zpět pod tlakem. Už na první pohled jsem si všiml, že tam chybí, takové ty oboustrané 3M lepítka na lepení čidla a pod. Návod ušpiněný a zmačkaný... těžko se mi alarm bude případně vracet. I to je trochu důvod, proč se na skutečnost ptám radši zde.)
Foster
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 31.07.2010 00:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Foster »

Takže jen pro info ostatním:

Odpoledne jsem byl u Bychla, a tam mi technik řekl, že ten třetí plastový klíč je plnohodnotný klíč s čipem, akorát díky konstrukci by se neměl používat jako standardní klíč. Uvidím, jestli bude funfovat i v té bypassové krabičce....

Jinak neslevnili a náhradní, i ten nejobyčejnější klíč, stojí stále 3.950,-
:wink:

Teď už jen zjistit, jak je to s dálkovým ovládáním.
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#7 Příspěvek od Dan td »

Pokud ti funguje centrál alespoň na klíč, tak je tvrzení že to nejde kvůli nefunkční dálce jen výmluva. Origo dálka se při montáži alarmu nijak nepoužívá, ani s ním není propojená.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Foster
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 31.07.2010 00:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Foster »

Myslím si to samé. Že si s tím jen nedokážou poradit.

Klíč mi samozřejmě jde. Odemykám bez problémů, klíč otevře centrál, rozsvítí auto, nastartuje... :roll:

Dám vědět, jak to dopadlo.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#9 Příspěvek od jurasis »

Jen upřesním, že klíč, který uvádíte (kovový), je KLÍČ PRO PIKOLÍKA (hotelový), který je plnohodnotným klíčem (kromě dálky) a nelze s ním odemčít schránku spolujezdce a kufr (sedan) či podlahu kufru (touring)... To má na svědomí NEvybroušená drážka podél klíče...
Plastový klíč by se neměl normálně používat asi proto, že je plastový... V kovové spínačce vydrží opravdu dlouho, kor jako mustr pro výrobu nového klíče... :roll: Do Baypass modulu stačí (lepší je samotný čip z druhého klíče s DO, z důvodu fyzické nepřítomnosti funkčního klíče do zapalování)...

Rada: jdi tam, kde tomu rozumí... Zatím jsi narazil jen na (přinejlepším) pitomce...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Foster
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 31.07.2010 00:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Foster »

Nene, je to trochu jinak. Také to upřesním, aby v klíčích bylo jasno.

BMW dodává 4 klíče.
Dva jsou hlavní, plnohodnotné se systémem dálkového ovládání a samozřejmě čipem. Také s nimi samozřejmě lze otevřít i zavazadlový prostor a schránku u spolujezdce.

Pak je klíč "plastový", který je také plnohodnotný, obsahuje čip. A lze s ním auto odemknout a nastartovat i po "uspání" vozu. Tedy třeba i druhý den ráno. Tento klíč je tzv. rezervní a dá se uschovat v případě ztráty, případně si podle něj nechat udělat náhradní klíč.

Poslední klíč, který má plastový držák bez DO je ten hotelový, kterým se auto odemkne i nastartuje, ale neotevře se schránka u spolujezdce a kufr.

Všechny čtyři klíče maji čip a lze je využívat jako klíče hlavní.

P.S. Jdu tam kde tomu rozumí. Koncem týdne dám vědět, jak je to s bypassem imobilizeru, potažmo s dálkovým ovládáním alarmem bez využití signálu dálkového ovládání auta.
oseldusan
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: stř 29.04.2009 00:00
Bydliště: Cadca

#11 Příspěvek od oseldusan »

Ja mam Keetec TS8000 namontovany na E39 525d r.v.2000 namontovany uz skoro rok. Kedze som neprisiel na co by mi bol dialkovy start ( nezavisle kurenie ) tak ho nemam. Inac vsetko ostatne funguje. Pokial viem , tak e39 nema Can-bus ( aspon ta moja ) , takze alarm sa neda ovladat povodnym klucom. Odomykanie a zamykanie vsak samozrejme funguje.
Alp Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 399
Registrován: úte 11.04.2000 00:00
Bydliště: Praha východ

#12 Příspěvek od Alp Čestný člen »

Tak jeste trochu doupresnim.

1.vsechny e39 maji canbus - navic proprietarni ... neexistuje prevodnik na ovladani origo klicem
2.plastikovy klic nelze pouzit pro dalkovy start pokud je auto vybaveno seriovym alarmem. Pokud nema seriovy alarm, tak je to ok. Jde o to, ze sepnuti spinacky s kodem plastoveho klice bez predchoziho odemceni dveri = typicky dalkovy start neotvira dvere, jen nastartuje ... vyvola poplach. Oproti tomu vsechny klice non-plast umozni odblokovani alarmu startovanim a validaci na imo. Auto 1x pipne sirenou. Je mozne ze tahle funkce zavisi na roku vyroby a typu origo alarmu, hadat se nebudu :)

3. pokud ti nebyli ochotni to udelat kdyz ti nefunguje dalka, tak to muze taky byt tim, ze e39ka ma ridici jednotku centralu v ridicovych dverich.
Tzn. natahnout draty od alarmu do dveri ridice, pres pruchodku, coz neni zrovna jednoducha sranda. Proto velka mira montaznich "dilen" to vyresi tim, ze odpaji tlacitka na klici a defakto spina alarmem ty tlacitka na klici.
(oproti tomu existuje moznost, jak se tomuto tahani vyhnout, ale tu malokdo zna)
Foster
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 31.07.2010 00:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Foster »

Aha, no takto by se alarm také mohl chovat. Že bude rozlišovat spínání skříňky bez odemčení dveří. Každopádně chci využívat vysílací kód nového alarmu, než kód stávajícího vysílače z klíče BMW. Na několika místech mi bylo potvrzeno, že takové alarmy jsou prakticky k ničemu a lze je lehce přelstít.

Jak říkám v týdnu to hodím udělat lidem, kteří se tváří, že to umí, tak je vyslechnu a hodím sem info, jak to s alarmem je.

pro oseldusan: Myslím, že dálkový start je fajn věc. Zvlášť v zimě je pro motor určitě dobré, když běží pár minut na volnoběh, než jde do zátěže a otáček. V létě je to hlavně o komfortu vstoupit do vychlazeného auta. A ruku na srdce, kdo z nás, když přijede na dálnici k pumpě, nebo na odpočivadlo nechá běžet motor na volnoběh, aby ochladil turbo. A to přesně tento alarm řeší. Zamkne auto, ale motor vypne třeba až po minutě. Další funkce, uznávám, nejsou zrovna nezbytné. Co mi ale vyhovuje, že mi u postele zvoní ovladač, pokud je auto pod poplachem. Když stojí auto z druhé strany domu, tak ho neslyším.
oseldusan
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: stř 29.04.2009 00:00
Bydliště: Cadca

#14 Příspěvek od oseldusan »

foster> s tym dochladzovanim turba ma to ani nenapadlo, Co sa tyka studeneho auta a ze je lepsie ho zahriat - to prave riesi to nezavisle kurenie. Suhlasim , nezavisle chladenie tam nie je ( je tam vetranie, ale to nestaci ). S tym alarmom a LCD mas samozrejme pravdu. Preto som si ho dal namontovat aj ja.
alp> Nema nahodou e39 k-bus a i-bus ? Canbus by mal byt pokial viem nejaky standart zbernice, ktore maju az novsie bmwcka a aj ine znacky aut.
Foster
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 31.07.2010 00:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Foster »

No tím spíš, že tam je nezavislé topení je dobré to nechat třeba 3 minutky běžet, aby se auto pěkně prohřálo.
A pokud si v létě zmáčkneš před vystoupením z vozu klimatizaci, nebo lépe tlačítko "MAX *", tak se klima po nastartování auta spustí. Auto si poslední nastavení topení a klimatizece pamatuje s vyjímkou vyhřívání zadního skla.
Alp Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 399
Registrován: úte 11.04.2000 00:00
Bydliště: Praha východ

#16 Příspěvek od Alp Čestný člen »

oseldusan píše:alp> Nema nahodou e39 k-bus a i-bus ? Canbus by mal byt pokial viem nejaky standart zbernice, ktore maju az novsie bmwcka a aj ine znacky aut.


jj ma k-bus a i-bus ... ale ono je to v zasade technologicky shodne s canbusem ... akorat se pouzivaji trosku jine sekvence ... proste je to proprieta. BMW to uvedlo driv, nez vznikla norma na ktere se automobilky dohodly ... a ta norma to definuje jak CanBus ... obecne jde o to, ze je to sbernicova technologie ...
Foster
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 31.07.2010 00:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Foster »

Takže mám hotovo a podávám závěrečnou zprávu :wink:

1. Alarm funguje, funguje kompletně, včetně dálkového startu a všech dalších funkcí. Sranda to nebyla, firma se s tím trápila necelé tři dny. Částečně je to prý napojeno na canbus, částečně ne.

2. Není potřeba, aby fungovala originál dálka z ovladače klíče BMW. Já jsem tuto variantu ovládání ani volit nechtěl. Zamykání je ovládáno kódem Keetecu a zatím vše funguje bez problémů. Klíčem jen startuju, jinak ho nepoužívám.

3. Náhradní plastový klíč v sobě plně funkční imobilizer má. Je v immobilizační jednotce a díky němu se dá auto dálkové startovat. Zatím jsem nezaznamenal žádné omezení.


Děkuju všem za rady!
Odpovědět