Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jaký vzduchový filtr?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#1 Příspěvek od StepanMatl »

Jakou značku byste zvolili? Případně není něco levnějšího? A co sportovní filtr?

http://autokelly.cz/#PATH=3761801;55;15 ... SD=0|ST=0|

http://www.sportovni-filtry.cz/kn-vzduc ... 24640.html
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od xdentist »

ja sam vlozku do origo boxu od KN mam a spokojenost... vydrzi dozivotne,jednoduse se vypere vzdy....
Victor
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: pon 04.02.2008 01:00

#3 Příspěvek od Victor »

ako neviem ako v cechach ale na slovensku nie je autokelly najlacnejsie skor by som povedal ze jeden z najdrahsich dodavatelov dielov
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#4 Příspěvek od libovka »

KN filtr vůbec nedoporučuji a už vůbec né u motru s turbem.
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#5 Příspěvek od StepanMatl »

A dává se vůbec do dieslu sportovní filtr? A kdybyste měli na výběr z těch origo z autokelly, tak jakou značku?
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#6 Příspěvek od Kail »

libovka píše:KN filtr vůbec nedoporučuji a už vůbec né u motru s turbem.


Proč?Myslíš vložku do origo sání?
Co klasickej universální kónickej?Má to nějakej smysl u turbodieselu nebo se na to radši vykašlat?
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#7 Příspěvek od libovka »

Do dieselů se KN dělá taky.KN filtr,at už kužel nebo vložka, není do běžně požívaných aut vhodný.Když se před KNko díváš proti světlu tak je průhlednej což svědčí o tom že jsou v něm velké díry a tudíž propouští víc nečistot než papírák.Moje zkušenost je taková že minimálně pohřbíš váhu vduchu,ale dřív nebo později to odsere i turbo,atd.

Nejlepší filtry jsou od MANNu,bosch nebo Mahle.
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00

#8 Příspěvek od Soptiiik »

libovka píše:Do dieselů se KN dělá taky.KN filtr,at už kužel nebo vložka, není do běžně požívaných aut vhodný.Když se před KNko díváš proti světlu tak je průhlednej což svědčí o tom že jsou v něm velké díry a tudíž propouští víc nečistot než papírák.Moje zkušenost je taková že minimálně pohřbíš váhu vduchu,ale dřív nebo později to odsere i turbo,atd.

Nejlepší filtry jsou od MANNu,bosch nebo Mahle.


:lol: :lol: :lol: Filtry KN Používá např. Pepa Macháček v poušti na čtyřkolce a spousta jiných já sám používám KN v autě i na čtyřkolce v teamu je máme na závodních motorkách a filtrace je mnohdy lepší než u molitanových filtrů napuštěných olejem. To že přes KN filtr prochází prach nebo nějaké nečistoty je při správné údržbě naprostá blbost a scestný názor. Vložka do origo airboxu není žádný problém horší je to s kuželem. Jinak klasické filtry za mě Mann
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#9 Příspěvek od libovka »

A má snad čtyřkolka nebo motorka váhu vzduchu nebo turbo.Ta údrba je samozdřejmě druhá věc,ale 90% lidí ani neví kde fitr je natož aby ho čistili.Za mě říkám KN fitry NE.
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00

#10 Příspěvek od Soptiiik »

Né nemá ale má spoustu technologicky náchylnějších dílů na částečky prachu jako jsou např titanové ventily na kterých se už jen trošku horší filtr podepíše okamžitým poškozením a nutností výměny dále píst který je vyráběný s mnohem vyšší přesností a u dvoutaktů s jedním pístním kroužkem. Pokud ti poškodil váhu vzduch filtr KN čemuž opravdu nevěřím :) tak musel být budto velmi špatně udržovaný nebo ti někdo prodal kopii. Pro zajímavost zkus někdy jezdit úplně bez filtru a věř mi že váha bude to poslední co se poškodí. Zkus se na zkušenosti s těmito filtry s fundovanými lidmi např. už zminovaný pan Macháček který tyhle filtry používá v poušti kde jsou několikanásobně horší podmínky na prach než na silnici a motor mu drží bez problémů několik dakarů. Na mé stávající čtyřkolce se vstřikováním mám váhu taky a ne a ne odejít divné :) Tuhle blbost o prosávání prachu přes KN někdo kdysi vypotil a pár lidí kteří s tím nemají zkušenost se toho stále drží i když vlastní zkušenost nemají.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#11 Příspěvek od libovka »

Já se s tebou nechci hádat,jen říkám můj názor.
Mě KN filtr nic nepoškodil,protože ho nepoužívám.Dělám servis BMW a ten kdo tam má KNko tak ho vyndavám,protože vím že ho ten člověk čistit nebude,protože ani neví kde je nebo neví jak se má čistit.Jen vím že třeba při použití KN filtru třeba u AUDI 2.5TDI odcházela váha po 4-5000km.
LLuKKi
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: ned 11.04.2010 00:00
Bydliště: Šumperk

#12 Příspěvek od LLuKKi »

Já dávám vše od Mannu nebo Bosch popřípadě Filtron a max. spokojenost. Ale vzduchový dávám jen Bosch. S cenou se dá dostat dolů,pravda je že Autokelly je jeden z nejdražších a to tam mám 35% slevu.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#13 Příspěvek od Kail »

A co nějakej ten kónus universální?
Nechci tím docilovat úžasnýho výkonu ani machrovat na tuzing párty :) .Jen se mi líbí že skrz něj je pěkně slyšet turbo :wink:
LLuKKi
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: ned 11.04.2010 00:00
Bydliště: Šumperk

#14 Příspěvek od LLuKKi »

Na scoji upravené Corse ho mám,ale na BMW ho dát nechci,jak tady padlo,má větší propustnoust jak origo filtr,tudíš i nějaký ten prach propustí. Za mě nedávat,to darši upravit výfuk.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#15 Příspěvek od Kail »

Tak z výfuku vyhodím akorát kat.Ale ten filtr když ho dáš co nejblíž k turbu udělá hodně,u dieselu to nezmění moc samotnej zvuk,jen je pěkně slyšet turbo :wink: .
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#16 Příspěvek od pragdejf »

mozna je to trrchu zcestnej nazor, ale pro me jakozto liny prase vyjde rozhodne lip kazdejch 20tkm vyhodit papirovej filtr a vrazit tam jinej, protoze cisteni a udrzba KN je podle me opruz. a prostoj v provozu. ja davam mahle, nak sem si na ne zvyk a ty bilo-modry krabice nak lahodej mymu oku. a ze je filtr drahej? mas na opici. opice zere banany. musis mit i na banany. tak ji hezky krm, at je pekne tlustoucka.
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od xdentist »

ja tedy podotknu ze KN jsem mel na E36 asi 3 roky(cca 80tis km), na E39 ho mam ted 18 tis km a zadny problem nepozoruji,ALE- pravidelne ho cistim a dukladne olejuji originál KN přípravky,coz je nutnost.
DirtyHarry
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: Sudety

#18 Příspěvek od DirtyHarry »

Co klasickej universální kónickej?Má to nějakej smysl u turbodieselu nebo se na to radši vykašlat?


Tak "univerzál" rozhodně ne,já dával vždy KN nebo Green. Když u vysokootáčkovýho benzínu (čtyřválce 16 V) odpáráš kat a nasadíš tenhle filtr,tak efekt poznáš hned,motor se lépe zvedá do otáček a zvuk jak husqarna. U nafty nebo ekonomů,kde se motor jen převaluje to zas takovej šlágr není,zvuk to má hlubší,otáčky jdou trochu více plynuleji a to je asi tak vše. Plus ta údržba filtru,pokud na to kašleš,vyběhá se ti agregát mnohem rychleji. Váhu vzduchu KO jsem neviděl,ale motor bez komprese žeroucí olej ano (a prokazatelně to z filtru bylo).
mikye34
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Medlov

#19 Příspěvek od mikye34 »

Pokud chceš papír. tak MANN a nebo BOSCH,sice si připlatíš,ale víš že tam máš to co tam má být.....
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#20 Příspěvek od StepanMatl »

Díky, objednal jsem MANN.
Odpovědět