Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Svítící kontrolka dobíjení a umístění kabelů a relé
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 891
- Registrován: sob 03.06.2006 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 870
Svítí mi kontrolka dobíjení, když běží motor. Alternátor přitom dobíjí. Může být příčinou výměna alternátoru?
Měnil jsem alternátor za jiný, který byl KO(vytržený šroub z toho kadmiového kroužku). Alternátor jsem vyměnil za jiný, který se také dával do E39 530d, ale do verzí se sociálnější výbavou, původní byl 90/150A a tento je 70/120A. Kontrolka by ale měla svítit pouze když nedostatečně dobíjí, ne? Za běhu motoru měřák ukazuje 14,0-14,3V.
Druhý problém je spíš kosmetický, a poradí mi s ním nejspíš jen někdo s 530d. Svazek, který cede k PP světlu, se větví a vede z něj svazek, který by s největší pravděpodobností měl být uchycený NĚJAK na čele a kolem el.ventilátoru (dlouhý je na to dost, zhruba 1,2m). Na jeho konci je akorát svrkovnice a dvě relé, nejspíš by měla být v nějaké krabičce a ta někam uchycená, tu ale nemám a nevím kudy vést ten svazek a kam zhruba ta relé patří?
Měnil jsem alternátor za jiný, který byl KO(vytržený šroub z toho kadmiového kroužku). Alternátor jsem vyměnil za jiný, který se také dával do E39 530d, ale do verzí se sociálnější výbavou, původní byl 90/150A a tento je 70/120A. Kontrolka by ale měla svítit pouze když nedostatečně dobíjí, ne? Za běhu motoru měřák ukazuje 14,0-14,3V.
Druhý problém je spíš kosmetický, a poradí mi s ním nejspíš jen někdo s 530d. Svazek, který cede k PP světlu, se větví a vede z něj svazek, který by s největší pravděpodobností měl být uchycený NĚJAK na čele a kolem el.ventilátoru (dlouhý je na to dost, zhruba 1,2m). Na jeho konci je akorát svrkovnice a dvě relé, nejspíš by měla být v nějaké krabičce a ta někam uchycená, tu ale nemám a nevím kudy vést ten svazek a kam zhruba ta relé patří?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
To KamilAC :
Podivej se na http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/rel ... /index.htm a zadej si heslo Generatoren. Tam je problém popsán včetně kontrolky dobíjení - má odlišné zapojení u alternátoru s regulátorem vně a integrovaným regulátorem. U toho alternátoru máš ten trojpólový konektor nebo jenom B+(30) a (61)=kontrolka dobíjení?
Ten kabel vpravo Ti zkusím nafotit. Už jsi to auto po výměně motoru a převodovky rozchodil, nebo opravuješ něco jiného?
To Kane :
Zkontroluj pojistku F15 a napnutí klíňáku.
Podivej se na http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/rel ... /index.htm a zadej si heslo Generatoren. Tam je problém popsán včetně kontrolky dobíjení - má odlišné zapojení u alternátoru s regulátorem vně a integrovaným regulátorem. U toho alternátoru máš ten trojpólový konektor nebo jenom B+(30) a (61)=kontrolka dobíjení?
Ten kabel vpravo Ti zkusím nafotit. Už jsi to auto po výměně motoru a převodovky rozchodil, nebo opravuješ něco jiného?
To Kane :
Zkontroluj pojistku F15 a napnutí klíňáku.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 891
- Registrován: sob 03.06.2006 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 870
[quote="starML"]
Podivej se na http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/rel ... /index.htm a zadej si heslo Generatoren. Tam je problém popsán včetně kontrolky dobíjení - má odlišné zapojení u alternátoru s regulátorem vně a integrovaným regulátorem. U toho alternátoru máš ten trojpólový konektor nebo jenom B+(30) a (61)=kontrolka dobíjení?
Ten kabel vpravo Ti zkusím nafotit. Už jsi to auto po výměně motoru a převodovky rozchodil, nebo opravuješ něco jiného?
[quote]
Už jsem to právě zprovoznil. A tyto závady ještě musím pořešit. Nakonec to nejelo kvůli tak neskutečné banalitě, že bych si nafackoval že se na to nepřišlo dřív.
U alternátoru mám ten trojpolový konektor, u obou alternátorů stejný.
Podivej se na http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/rel ... /index.htm a zadej si heslo Generatoren. Tam je problém popsán včetně kontrolky dobíjení - má odlišné zapojení u alternátoru s regulátorem vně a integrovaným regulátorem. U toho alternátoru máš ten trojpólový konektor nebo jenom B+(30) a (61)=kontrolka dobíjení?
Ten kabel vpravo Ti zkusím nafotit. Už jsi to auto po výměně motoru a převodovky rozchodil, nebo opravuješ něco jiného?
[quote]
Už jsem to právě zprovoznil. A tyto závady ještě musím pořešit. Nakonec to nejelo kvůli tak neskutečné banalitě, že bych si nafackoval že se na to nepřišlo dřív.

U alternátoru mám ten trojpolový konektor, u obou alternátorů stejný.
Zdravím. Včera se mi za jízdy na E39 540i rozsvítila kontrolka dobíjení a na nabitou baterku jsem po vypnutí všech zbytečností dojel asi 23 km, přičemž baterka měla po jízdě 10,8 V. To znamená, že není problém v signalizaci, ale skutečně to nedobíjí. Protože se to stalo navečer, už jsem se nedostal, abych to dál zkoumal (ropálený motor). Jen jsem domačkal konektory, ke kterým se dala prostrčit ruka s rukavicí. Kde mám začít hledat příčinu? Kde je regulátor napětí (už je to vodou chlazený alternátor). Je to klasický systém alternátor - elektronické relátko - kontrolka, nebo je to napojené ještě někam dál do ŘJ? Mohly tak naráz bez předchozího varování, jako je problikávání kontrolky, odejít uhlíky? Díky za rady.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 125
- Registrován: ned 21.09.2008 00:00
- Klubové ID: 1940
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 125
- Registrován: ned 21.09.2008 00:00
- Klubové ID: 1940