Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Spotreba oleja

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
zyx66
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: úte 23.01.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#1 Příspěvek od zyx66 »

Caute chlapi, potrebujem radu.

E39 520, r.v.96 s najazdenymi 350t kilometrov, uplne vsetko v poriadku, motor bezi ako hodinky, len to na kazdych 1000 km zerie 0,5l oleja. Motor je suchy, nevyzera ze to niekde tecie, nedymi to, len proste mizne olej. Ked mal motor 280t km, zozral asi 0,3 litra oleja na 1000km, po 70t km je to uz 0,5l, chcem to nejak riesit. Dik za rady

Miso
DirtyHarry
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: Sudety

#2 Příspěvek od DirtyHarry »

Překroužkovat písty. Nebo na to hodit bobek. I u BMW ti řeknou,že 1 l na 1000 km je vrchní norma.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od MattyX Moderátor »

0.3 litra na 1000km je uplne normalni a vubec bych se tim nestresoval nejak :) zpravidla pokud to u e39 bere olej tak vetsinou byva KO separator oleje , coz by na tvoje km odpovidalo ;) pistni krouzky kdyby byli KO nemel bys tlaky na valcich , nekdy to muze byt i vadny gufero apod.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#4 Příspěvek od JaneCk »

Ahoj, dost dobře nechápu, k čemu tam ten separátor je. Hledal jsem tady na foru a pořád se to řeší hlavně u dieslu (poškození turba apod.). To jakože motor vychrchlá nějaký olej, tak se to v tom separátoru zachytí? Nebo proč ten separátor způsobuje, že auto žere olej?
Díky za vysvětlení

------------------------------------------------
E39 523iA 1998
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#5 Příspěvek od libovka »

Separátor má odloučit olej od plynů které jdou z odvětrání motoru.Olej má stéct zpět do vany a plyny se nasávají do motoru a spalují.
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#6 Příspěvek od JaneCk »

Aha, takže když je ten separátor nefunkční, tak to nasává teda olej i s těmi plyny, jestli jsem to správně pochopil. Díky za vysvětlení :wink:
DirtyHarry
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: Sudety

#7 Příspěvek od DirtyHarry »

pistni krouzky kdyby byli KO nemel bys tlaky na valcich ,
Neřekl jsem KO,to bys poznal. Ale odřený válce a kroužky zakulacený má asi většina kár s nátočtem 300+ tkm. Dělal jsem jeden 16V,auto táhlo,točilo jak švýcary,"jen" bralo tak litr na 400-500 km. Nikde se nic nenašlo,klasickej rébus,nakonec motor napůl - a to byl pohled 8O ! Měnily se kroužky i s hrncema. Natočíno měl - prokazatelných - 180 tkm. Stejný,jako že turbo s xxx kilometrama bere víc oleje - normál,taky ho nebudeš hned měnit,když funguje :wink: .
zyx66
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: úte 23.01.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#8 Příspěvek od zyx66 »

Priblizne na kolko hodin roboty je vymena piestnych kruzkov a kolko stoji material? A este jedna vec. Da sa pohladom zistit ze separator oleja je KO? Dakujem za odpoved.
Odpovědět