Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Koupě E39 520D,nebo 530D ?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#1 Příspěvek od gunner »

Cus,mam 523i,ale chtel bych to vymenit za diesel....budu dost jezdit tak potrebuju neco vic setriveho.Nevim kterej naftovej motor je dobrej :-) jestli je nejakej vic poruchovej....a tak :-)
Diky za odpovedi.
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#2 Příspěvek od Atila »

gunner píše:Cus,mam 523i,ale chtel bych to vymenit za diesel....budu dost jezdit tak potrebuju neco vic setriveho.Nevim kterej naftovej motor je dobrej :-) jestli je nejakej vic poruchovej....a tak :-)
Diky za odpovedi.
Dvoulitr je samozrejme setrivejsi, ale trilitr dela teprve baworak baworakem. Na druhou stranu u ojetiny je velkou otazkou zdali se nizsi spotreba vubec vyplati s ohledem na bezny najezd techle aut k 200.000km a hromadu problemu objevujicich se ve stejnem horizontu najezdu.
Obecne bych rekl, ze zadne BMW neni uplne idealni na setrivou jizdu, tedy pokud nemas ranec penez na neco velmi zanovniho typu E90.
Zvaz rovnez nejaky solidni benzin a do nej plyn, pokud uz musis setrit.
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#3 Příspěvek od gunner »

No,plyn dobrej,ale ne do BMW...myslim si,ze ten plyn by to auto uplne schodil na uroven aut..jako je treba Opel omega,nebo neco podobnyho :?
Jinak mi je jasny,ze ta 520D nebude asi zadna raketa,ale jde mi hlavne o spolehlivost a trochu i o spotrebu.
Ale jestli mam jezdit s 520D za 7l nebo s 530D za 8l,tak bych to asi neresil...
kazdej tu pise neco jinyho...precet jsem tu spoustu prispevku,ale moc moudrej z toho nejsem :-)
Jinac s 523i jsem spokojenej krom spotr. veci jsem na tom delal jen cidlo na klice za 2tis.
schade
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: pát 17.10.2008 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 2303

#4 Příspěvek od schade »

mam 530d 135kW a dokaze se stim ject i za 6.3 z tabora do sobika ale podle predpisu a pohodicka ale to moc nedelam tka mam spotrebu 8.4L
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#5 Příspěvek od gunner »

jj,to je good a ta verze se 142kw pry jizdi jeste setrneji... co jsem slysel.
prave nevim co mam poridit...pocitam ze to auto budu mit cca dva roky,takze kdyz bych jezdil s 520D o litr mensim spotrebou,ale sralo by se to....tak by se asi fakt vyplatila ta 530tka,ale treba naprava bude asi trpet vic u toho 3litra,,ja budu jezdit dost po meste :idea:
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#6 Příspěvek od Atila »

gunner píše:No,plyn dobrej,ale ne do BMW...myslim si,ze ten plyn by to auto uplne schodil na uroven aut..jako je treba Opel omega,nebo neco podobnyho :?
Jinak mi je jasny,ze ta 520D nebude asi zadna raketa,ale jde mi hlavne o spolehlivost a trochu i o spotrebu.
Ale jestli mam jezdit s 520D za 7l nebo s 530D za 8l,tak bych to asi neresil...
kazdej tu pise neco jinyho...precet jsem tu spoustu prispevku,ale moc moudrej z toho nejsem :-)
Jinac s 523i jsem spokojenej krom spotr. veci jsem na tom delal jen cidlo na klice za 2tis.
Dobre udelany a serizeny sekvencni plyn zachova "baworackovost" aut lepe nez jakykoliv diesel montovany z vyroby. Co se tyce spotreby, tak to je pofiderni otazka, protoze kazdy jezdi jinak. S tim trilitrem muzes jezdit dlouhodobe za osm, ale taky za jedenact. Ber to tak, ze rozdil proti benzinu bude 2-3 litry vykoupeny potencialne vyrazne vetsimi servisnimi naklady, horsim zvukem, mene sportovnim jizdnim projevem a horsimi jizdnimi vlastnostmi.
Jinak podle spritmonitor.de je prumerna spotreba trilitru 8.43 a prumerna spotreba dvoulitru 6.87, takze rozdil bude opravdu kolem toho litru, kdyz zapocitam korekci na kloboukove ridice dvoulitru (sportovnejsi ridic si koupi spise silnejsi motor). Trilitr benzin ma prumer 10.73litru, tj. dalsi ty dva tri litry co jsem rikal (jeste sportovneji zalozenejsi ridici nez u jakehokoliv dieselu) a ma navic vyrazne vyssi vykon.
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#7 Příspěvek od gunner »

Asi by se mi libil motor s 231ps,nebo kolik ma ten 3.0i ale kolik stoji udelat ten plyn??Pry to ztraci asi 15% z vykonu...kdyz je tam plyn.Ja vim kdyz znamej delal prave omegu v sestivalci tak za to daval 35tis..a to bylo pred 5 lety...a hlavne se mu to porad sralo...porad tam mel odpaleny cidla a podobne a to ani nemluvim o tom,jak strartoval,no des!Nemohl s tim jezdit do podzemnich garazi a tak :-)
Ale treba jsou uz technologie o trochu dal :-)
schade
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: pát 17.10.2008 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 2303

#8 Příspěvek od schade »

ja bych 2l kamna nekupoval je to tezke auto a vykon potrebujes mel sem e46 318i a hruza je to tezke a musel si to tocit aby to jelo a tka to i zralo .jednoznacne ber 530D at uz 135 nebo 142 ta silnejsi novejsi verze je lepsi ale no
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#9 Příspěvek od StepanMatl »

Neurážejte Opel Omega :). Ale k tématu, klidně bych vzal 530D, nejlépe po FL, je to fakt úsporák a všichni, které občas svezu, žasnou, jak málo žere... :)
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#10 Příspěvek od gunner »

No asi to tak dopadne...kdyz jsem kupoval tu 523i tak mi tady vsichni psali at si radej koupim 528i :-) nemuzu na tu moji 5ticku rict jedno spatny slovo,ale fakt je,ze ta 528 by jela o trochu lip a za stejnou spotrebu :-)
kamos s tim jezdi mesto za 10l...to je min nez ja s 523 :idea:
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#11 Příspěvek od Atila »

gunner píše:Asi by se mi libil motor s 231ps,nebo kolik ma ten 3.0i ale kolik stoji udelat ten plyn??Pry to ztraci asi 15% z vykonu...kdyz je tam plyn.Ja vim kdyz znamej delal prave omegu v sestivalci tak za to daval 35tis..a to bylo pred 5 lety...a hlavne se mu to porad sralo...porad tam mel odpaleny cidla a podobne a to ani nemluvim o tom,jak strartoval,no des!Nemohl s tim jezdit do podzemnich garazi a tak :-)
Ale treba jsou uz technologie o trochu dal :-)
Pocitej za plyn tak ctyricet tisic, coz je priblizne repase turba a jeden vstrik na 530d. :-) Plyn se v prvni rade musi umet udelat. Nevim odkud jsi, ale v kazdem kraji ti tady lide doporuci nejakeho dobreho "plynare" co umi BMW.
Pokles vykonu tam je, ale pojede to pak priblizne jako ten diesel a jeste mnohem levneji a bez rizika drahe zavady. Navic s plynem je moznost koupit klidne osmivalec a ten zase jede uplne jinak a pritom na plyn priblizne za stejne penize jako diesel.
Ale musim si rozmyslet co od auta chces, ja treba plyn v aute nemam, protoze v Praze bych s nim neprezil (parkovani). Mimo Prahu ho ale spousta lidi ma a je s nim v pohode.
Obecne ale nekupuj do BMW prilis slaby motor (tj. u petky pod dveste koni), protoze te bude hrozne srat a nakonec nic neusetris. Na usporne jezdeni jsou TDIcka od VW, BMW je o necem jinem.
vasapasa
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: úte 29.06.2010 00:00
Bydliště: okr. Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od vasapasa »

Mám 528i a 26.7. jde do plynu. Systém Elpigaz cena R6 32 000Kč. Ještě jsem dostal slevu 4000 (pracuji ve firmě které tato firma předělává celý vozidlový park) takže pro mě cena 28000Kč.Záruka 2 roky. Je to odzkoušený na těch služebních autech. Nic levnějšího než plyn není! Jestli vám přijde 7-8l (nafty za 32 Kč a bude hůř) úspornější než 11-12 dm3 plynu za 13,50 Kč (u nás) tak prosím. Řeči typu plyn snižuje prestiž BMW na úroveň Oplu Omega fakt miluju. Jak tohle někdo řekne tak si hned představím frajera co chodí jako páv :lol: kolem svého prestižního BMW.Taky mám svý auto rád,ale takovýto blábol bych nikdy neřekl!
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#13 Příspěvek od gunner »

"Pocitej za plyn tak ctyricet tisic, coz je priblizne repase turba a jeden vstrik na 530d."

Predpokladam,ze tu cenu myslis v autorizovanym servisu :-)
Repase turba stoji cca 12tis.
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#14 Příspěvek od gunner »

vasapasa : Řeči typu plyn snižuje prestiž BMW na úroveň Oplu Omega fakt miluju. Jak tohle někdo řekne tak si hned představím frajera co chodí jako páv Laughing kolem svého prestižního BMW.Taky mám svý auto rád,ale takovýto blábol bych nikdy neřekl!

Mysli si co chces...ja si taky myslim sve..kdyz vidim baworsko v plynu :D
Ale to je vec nazoru... :idea:
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#15 Příspěvek od gunner »

Jinac ja tu nechci nejak moc hanit znacku Opel...ale slysel jsem,ze Opel sjizdi zrezlej uz z vyrobni linky :D
pankac
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: čtv 19.04.2012 00:00
Bydliště: Landshut

#16 Příspěvek od pankac »

oplem tam, zpatky vlakem...
Odpovědět