Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

jak se pozna vadna lambda?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
jakdojinej
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 28.10.2009 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2169

#1 Příspěvek od jakdojinej »

nemyslim na diagnostice, ta je cista, myslim jak se to projevi na chosu motoru, chovani za studena/za tepla atd...

poznatky pls?
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od milo »

Me to smrdelo, hlavne za studena nespalenym benzinem. A spotreba tak o litr-dva vic
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk
Klubové ID: 775

#3 Příspěvek od jurasis »

Elektronický systém lze nejlépe diagnostikovat jen elektronicky... Vše ostatní je rovno vykládání z karet... Jinak řečeno, diagnostika řekne A nebo B, nic mezi...

Chceš opravit určitou závadu nebo jen kalíš vody???
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
jakdojinej
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 28.10.2009 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2169

#4 Příspěvek od jakdojinej »

mam bohuzel konkretni zavadu: Rano, kdyz nastartuju a auto pres noc stalo + venku je pod cca 14 stupnu, tak se chvilku cely trese. Proste vibrace, jako kdyby se to hadalo pritom vonobezny otacky celkem v poho, nelitaj jen to vypada jakoby auto chvili nevedelo co ze tam mam mit za volnobezny - 5s drzi 900, pak spadne na 600, tam drzi 5s pak vyleze na 750 a opet 5 sekund drzi, jakmile se zahreje tak je vse ok a uz volnobeh 750 konstantne a no problemo. Za tepla startuje uplne normalne. Uz to resim dlouho, menilo se kde co, volnobezny ventil novej (puvodne jeste pri dojezdu na krizovatku zdechavalo), byla tam vaha z jineho auta na zkousku, bezezmeny, diagnostika dvakrat a pry motor bez zavad, svicky novy, olej se menil (5w-40), jiskru to hazi v poho atd atd ... az me nekdo tu nasmeroval na lambdu, nicmene dignostika ji nehlasi. Tak jsem chtel overit jak se chova auto ma li vadnou lambdu - nezavisle na puvodnim tematu co tu mam zalozene. Dignostika vlastne nehlasi vubec nic a tak jsem bezradnej...
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Klubové ID: 1712
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od alpineman »

Kdyz mluvis o tom chcipani na krizovatkach... Kamaradovi se delo to chcipani taky az zjistil, ze ma vadne cidlo polohy vacky (e46 328i). Mozna to tvuj problem neresi, ale co kdyby...
jakdojinej
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 28.10.2009 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2169

#6 Příspěvek od jakdojinej »

otazka ovsem zni: nemela by nahodou cidlo vacky odhalit dignostika? Nebo kdyby bylo jen nacaty tak potom mozna ne? A proc by se to potom delo jen po ranu a po delsim stani, jinak ne-e... a navic po vymene volnobeznyho ventilu chcipani ustalo :?

na druhou stranu, kdyz treba prudce zabrzim tak otacky povazlive spadnou k 500 ot/min, ale nechcipne. Nema to s tim nejakou souvislost nevite?

dik moc vsem
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů
Klubové ID: 1749

#7 Příspěvek od j3ykobim »

milo píše:Me to smrdelo, hlavne za studena nespalenym benzinem. A spotreba tak o litr-dva vic
Mám stejný příznaky, auto smrdí za studena benzínem, a žere o 2-3 litry víc, ale jede vpohodě, zkoušel jsem odpojit váhy a žádná změna, tak mě týpek straší že mám v prdeli váhu a i lambdu, diagnostika(carsoft) nic neukázala
(e34 M50B25)
jakdojinej
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 28.10.2009 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2169

#8 Příspěvek od jakdojinej »

co se stane odpojim li tu lambdu?

PS me to benalem za studena moc citit neni, to spis kdyz se ohreje a vyatcim motor, treba pri parkovani do kopce a tak, pri stani nic
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Snejk »

lambda nemuže mit se studenym startem co dělat protože lambda, i když v bmw elektronicky vyhřívaná, začne fungovat až po delším čase, než hned po startu, ma to i souvislost z ohřatim motoru na provozni teplotu.
za studena se pouští spíš víc paliva (sytič)... a lambda to ignoruje..
a diagnostika ti napíše chybu většinou když je lambda odpojená, popř. uplně totálně mrtvá s uplně nesmyslnýma nebo žádnýma hodnotama...
auto rozhodně nepozná a nesleduje jestli lambda jede na 65% atd..
to samé čidla vaček atd... auto větštinou sleduje jejich nepřítomnost, odporový neshody atd... a ne jestli občas semtam něco neřekne.
ve většině případů neodhalí ani vahu vzduchu.
to všechno už je jen o live datech a zkušeném diagnostikovi, kterej když to prostě pustíš a koukáš a vidíš jestli tam nejsou nějaký enormní hovna na výstupu... viz u těch lambd.. jestli prostě reagujou a tak...
vaha vzudhcu jakbysmet. jestli to tam nehlásí nějaký kravince...
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Snejk »

odpojeni lambdy a vahy na motor nema žadnej vliv.. kromě spotřeby. jednotka si nastaví svoje hodnoty ktere ma namapovane pro idealni běh motoru. všechny tyhle vahy lambdy a čidla sou vlastně jen "informativní" aby motor jel s co nejmenší spotřebou, ale jinak nejsou pro běh motoru duležité, on si vystačí i bez nich.. problem je když lambda popř. vaha začnou kecat. to je z toho motor v prdeli... a pak odpojením vahy (lambdy) lze zjistit kde je chyba,... protože většinou se chod motoru musí zlepšit (ne zhoršit). samozřejmě tak i tak spotřeba stoupne protože mapa je daná aby to jelo za jakejchkoli podminek, což neni ekonomický.
takže většinou odpojená znamená lepší než vadná..
pokud se po odpojení nic nestane.. tak ta součastka bud vadná je už dlouho, nebo není vadna vubec...
carsoft neni diagnostika ale pokus o diagnostiku. nechapu jak na tom mužete stavět.
jakdojinej
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 28.10.2009 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2169

#11 Příspěvek od jakdojinej »

uf... vycerpajici :wink: dik

takze labda by se +- mohla vyloucit, co tak ctu, kdyztak ji zitra rano zkusim vytahnout jen tak na test a uvidime, ale uz tomu taky moc % na uspech nedavam.

Co jinyho by to teda mohlo bejt, po cem jit? Nejaky cidlo teploty, kdyz to dela jen kdyz je chladno a desli dobu stoji??

BTW: Neznate nejakou dobrou diagnostiku v Praze?
Bennett
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: ned 29.06.2008 00:00

#12 Příspěvek od Bennett »

jakdojinej píše:otazka ovsem zni: nemela by nahodou cidlo vacky odhalit dignostika? Nebo kdyby bylo jen nacaty tak potom mozna ne? A proc by se to potom delo jen po ranu a po delsim stani, jinak ne-e... a navic po vymene volnobeznyho ventilu chcipani ustalo :?

na druhou stranu, kdyz treba prudce zabrzim tak otacky povazlive spadnou k 500 ot/min, ale nechcipne. Nema to s tim nejakou souvislost nevite?

dik moc vsem
S čidlem vačky mám bohužel osobní zkušenost, o kterou bych se rád podělil :) Auto mi nějakou dobu startovalo až na několikátý pokus (ale často i napoprvé). Až pak jednou jsem již nenastartoval vůbec. Jako laik bych řekl, že auto nevědělo, kdy má hodit jiskru :) Diagnostika Carsoft (resp. jeho čínská kopie z eBay :) ) neomylně hlásila vadný Nockenwelle sensor (čidlo polohy vačky). Po jeho výměně vše v pořádku. Pokud si dobře vzpomínám, tak mi ale předtím otáčky nekolísaly a auto mi ani za jízdy nechcípalo.
jakdojinej
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 28.10.2009 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2169

#13 Příspěvek od jakdojinej »

diky za informace

ale me je tedka divny ze jak je ta kosa venku tak se auto chova v zasade normalne, lehce vibruje na volnobehu, ale jinak nic.

nic se nemenilo, nic jsem s tim nedelal a je to, musim zaklepat, v jakz takz normalu. Po studenym startu se sice jednou dvakrat optrese, ale jinak cajk...

dignostika se delala jeste jednou, tentokrat v BMW primo, pro sichr a porad nic...

auto nechcipa, otacky nehoupaj, jen ty decentni vibrace na volnobehu jsou tam stale, mirne ale prece... jako kdyby to jendou za za cas vynechalo zazeh a jako to jemne skubne, jako kdyz se to oklepe, ale jen na ten volnobeh, jinak tahne normalne.

mam z tehoto vysetrovnani, a jako ze uz se to tahne jak hlen, dva podezrele:

cidlo vacky, ci neco v zapalovani

nikdo mi ale zatim nebyl schopen rict na stoprdo, cim to je

postupnym zkousenim se vyloucila vaha vzduchu, lambda, klapka, dira v podlaku, dira v sani, volnobezny ventil....

jestli jeste nekoho neco napada budu rad, ale uz me to fakt prestava bavit... :?
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Snejk »

ja mam v prdeli cidlo vacku (m62) a projevovalo se to chcipanim na krizovatkach.... v jizdep pod plynem najednou vypnul motor a za 5s se zas nahodil atd... . tak ho mam odpojene a je klid... ono neni zas tak dulezite (samo bezvanos motor) a az budu mit nekdy naladu tak ho vymenim... ale diag ho neodhalila... nedavno pri pretesnovani vik mi ho kolega omylem pripojil a ja se druhej den malem posral ze mi to zaclo zdechat.... :) takze si ho muzes taky pro test odpojit.. ono pro test muzes odpojit cokoli. lamdy, vahu, cidla... a tim to spolehlive vyloucis... jen neodpojuj cidlo na klice to bys dojezdil :)
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Snejk »

hm co civky a svicky? a cidla klepani? jak rikam vackocidlo by na to vliv mit nemelo. takovy nacat cidlo kliky to uz je jina...
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#16 Příspěvek od mequi »

Možná to bude totální blbost, ale nemůže dělat ty vibrace na neutrálu vadnej dvouhmotový setrvačník? Mne se při vypnutí motoru oklepe - (před smrtí) a taky mi to jemně vibruje na neutrálu. jinak e36 M50B20
jakdojinej
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 28.10.2009 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2169

#17 Příspěvek od jakdojinej »

svicky josu ok urcite, pro sichr se i nedavno menili vsechny najednou, civky nevim, nepoznam... servisak tvrdi ze to jiskru hazi, ale verte dnes nekomu... jak zmerit pls?

dvouhmotak me uz taky napad, uz jenom vzhledem k tomu, ze ten byl uz jednou menenej za lepsi nicmene stale jetej a tenkrat ty vibrace na volnobeh vyrazne ustoupily ale nezmizly, BTW nemenil jsem ho ale kvuli vibracim ale kvuli rachotu ktery vadaval... ten za kterej se to vymenilo nerachoti

sakra je mozny ze by to delal dvouhmotak?

kdyz si to tak rekapituluju, tak to ranni treseni se tak +/- objevilo po vymene toho meho stareho total KO setrvacniku za ne tak v haji, ale taky jeteho druheho...


ze by ten setrvak byl taky v haji jen jinak nez ten puvodni?! :roll:
rzich
Registrovaný
Příspěvky: 420
Registrován: pát 25.11.2005 01:00
Bydliště: Staré Město (u UH)
Klubové ID: 2009

#18 Příspěvek od rzich »

Zajimal by me ten zapach po nastartovani, moje dava 20l=160km za co se tady nekteri smeji(jim to dela 8L/100km pumer)me asi 12,5l/100 ale po Londyne si clovek nevybere.Je to 2.3i Tour 98.Diagnostika nic,vyfukove splodiny perfekni.Nekdo tu napsal neco o vymene meziclanku : volant- pedal, ja myslim ze to bude tim ze mam volant na pravo.
Bennett
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: ned 29.06.2008 00:00

#19 Příspěvek od Bennett »

Snejk píše:ja mam v prdeli cidlo vacku (m62) a projevovalo se to chcipanim na krizovatkach.... v jizdep pod plynem najednou vypnul motor a za 5s se zas nahodil atd... . tak ho mam odpojene a je klid... ono neni zas tak dulezite (samo bezvanos motor) a az budu mit nekdy naladu tak ho vymenim... ale diag ho neodhalila... nedavno pri pretesnovani vik mi ho kolega omylem pripojil a ja se druhej den malem posral ze mi to zaclo zdechat.... :) takze si ho muzes taky pro test odpojit.. ono pro test muzes odpojit cokoli. lamdy, vahu, cidla... a tim to spolehlive vyloucis... jen neodpojuj cidlo na klice to bys dojezdil :)
Hmm, zrovna jsem měl podle diagnostiky nefunkční čidlo na klice a auto normálně jezdilo... Sice čidlo nebylo odpojený, ale podle diagnostiky nefungovalo. Jezdil jsem s tím asi měsíc než jsem se po těch mrazech hecnul k výměně. Jediný, jak se to projevovalo bylo, že auto startovalo až po několika otočeních startéru. Po výměně chytá motor okamžitě, takže vadný bylo nějakým způsobem určitě. Jinak někde tady na fóru jsem se dočetl, že když je vadný čidlo na klice, tak si řídící jednotka bere informaci z čidla vačky a dál jezdí v nějakym nouzovym režimu, takže neoptimálně... Tak teď nevím... Jo, po výměně čidla se kromě výrazně lepšího startování trochu zlepšil zátah, ale za to ruku do ohně nedám, možná to byl placebo efekt z toho, jak jsem byl šťastnej :D
Odpovědět