Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Chlazení motoru E34 - mírně stoupá teplota

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Pivson »

Tak při tech horkých dnech mě při zatížení motoru 4,5 - 5 tisíc otáček ( jízda dálnice ) mírně lezla nahoru teplota. Venku 34 stupnů a teplota byla tak za na pulce mezi středovou ručičkou a tou další ( třičtvrtě ) na teploměru u E34
Když jsem ubral, zase slezla dolů.

Mě se to ale nelíbí, vím že může dle manuálu cestovat - zvlášt v těch to dnech vedra.
Ale říkám si zda to neznačí předzvěst něčeho.
Voda nikde neutíká, topí normálně.
Když jsem stál v koloně vše naprosto OK - visco je nová

Takže mě napadá toto:
- zarostlej chladič
- horší funkce vodní pumpy ( že byl plast? )
- termostat ( ale to spíš ne )

Tak si říkám poradím se čím začít.
Mám chut vyměnit preventivně tu pumpu :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od JaraX »

pokud jsi pumpu nikdy neměnil je vhodné ju vyměnit za pumpu s kovovýma lopatkama, pak máš aspon jistotu, často to byvá listí mezi chladičema, takže dobré vyčistit, ale hlavně zjisti když se zveda teplota jak rychle se točí visko vrtule, měla by běžet poměrně hodně, auto by mělo mít hodně hučivý zvuk no a taky jeslti sepl elektricky ventilátor, jak auto přesáhne pulku teploty už by měl sepnout.
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Pivson »

JaraX píše:pokud jsi pumpu nikdy neměnil je vhodné ju vyměnit za pumpu s kovovýma lopatkama, pak máš aspon jistotu, často to byvá listí mezi chladičema, takže dobré vyčistit, ale hlavně zjisti když se zveda teplota jak rychle se točí visko vrtule, měla by běžet poměrně hodně, auto by mělo mít hodně hučivý zvuk no a taky jeslti sepl elektricky ventilátor, jak auto přesáhne pulku teploty už by měl sepnout.
Pumpu jsem právě nikdy neměnil - auto mám od roku 2001 a nevím zda to někdy někdo dělal.

Chladič venku čistej.
Visco naprosto OK - odzkoušeno a je nová
el ventilátor nemám - bez klima
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

Pivson píše:
JaraX píše:pokud jsi pumpu nikdy neměnil je vhodné ju vyměnit za pumpu s kovovýma lopatkama, pak máš aspon jistotu, často to byvá listí mezi chladičema, takže dobré vyčistit, ale hlavně zjisti když se zveda teplota jak rychle se točí visko vrtule, měla by běžet poměrně hodně, auto by mělo mít hodně hučivý zvuk no a taky jeslti sepl elektricky ventilátor, jak auto přesáhne pulku teploty už by měl sepnout.
Pumpu jsem právě nikdy neměnil - auto mám od roku 2001 a nevím zda to někdy někdo dělal.

Chladič venku čistej.
Visco naprosto OK - odzkoušeno a je nová
el ventilátor nemám - bez klima
a když se zvedá teplota tak visca běží hodně?
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Pivson »

JaraX píše:
Pivson píše:
JaraX píše:pokud jsi pumpu nikdy neměnil je vhodné ju vyměnit za pumpu s kovovýma lopatkama, pak máš aspon jistotu, často to byvá listí mezi chladičema, takže dobré vyčistit, ale hlavně zjisti když se zveda teplota jak rychle se točí visko vrtule, měla by běžet poměrně hodně, auto by mělo mít hodně hučivý zvuk no a taky jeslti sepl elektricky ventilátor, jak auto přesáhne pulku teploty už by měl sepnout.
Pumpu jsem právě nikdy neměnil - auto mám od roku 2001 a nevím zda to někdy někdo dělal.

Chladič venku čistej.
Visco naprosto OK - odzkoušeno a je nová
el ventilátor nemám - bez klima
a když se zvedá teplota tak visca běží hodně?
Tak to přesně nepoznám. Jelikož teplota jde nahoru při jízdě od 4.5 tisíce otáček. A to kuli hluku nepoznám.

Při tom když auto stojí a mám zvýšené otačky to udrží.
Visco sepne jak má.
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Klubové ID: 1712
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od alpineman »

Dobry by bylo napsat co mas za motor. Ale podle otacek nejspis benal.
Vypada to, ze se pri vysokych otackach protaci obehove kolo na vodni pumpe. Nevim zda se u vsech e34 delaly pumpy s plastovym obehovym kolem, ale vypada to, se jej mas.
Shod saharu, vrtuli, remen, vypust vodu a mrkni na pumpu. Neni nic lehciho. Nova je neco pres litr a to neni zadna raketa.
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Pivson »

alpineman píše:Dobry by bylo napsat co mas za motor. Ale podle otacek nejspis benal.
Vypada to, ze se pri vysokych otackach protaci obehove kolo na vodni pumpe. Nevim zda se u vsech e34 delaly pumpy s plastovym obehovym kolem, ale vypada to, se jej mas.
Shod saharu, vrtuli, remen, vypust vodu a mrkni na pumpu. Neni nic lehciho. Nova je neco pres litr a to neni zadna raketa.
Motor je nahoře napsanej 2.0 M50 bez vanos

No já právě mám na tu pumpu taky podezření.
Já ji nikdy neměnil a jestli je ještě origo tak určo plast.
Takže prostě prevence a vyměním ji
Půjde tam origo, mohu mít asi za 1600 :-)
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#8 Příspěvek od libovka »

Motor je nahoře napsanej 2.0 M50 bez vanos

No já právě mám na tu pumpu taky podezření.
Já ji nikdy neměnil a jestli je ještě origo tak určo plast.
Takže prostě prevence a vyměním ji
Půjde tam origo, mohu mít asi za 1600 :-)[/quote]

Motor nahoře napsanej nikde není. :wink:

Můžeš mít kouslej termostat kterej se nedokáže otevřít naplno.Potom je zmenšenej průtok a motor se přehřívá.
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Pivson »

libovka píše:Motor je nahoře napsanej 2.0 M50 bez vanos

No já právě mám na tu pumpu taky podezření.
Já ji nikdy neměnil a jestli je ještě origo tak určo plast.
Takže prostě prevence a vyměním ji
Půjde tam origo, mohu mít asi za 1600 :-)
Motor nahoře napsanej nikde není. :wink:

Můžeš mít kouslej termostat kterej se nedokáže otevřít naplno.Potom je zmenšenej průtok a motor se přehřívá.[/quote]

No jo není :-)

No asi to půjde tak že vemu pumpu i termostat dohromady.
Jistota je jistota.
Uvidím jak se to pak bude chovat
Odpovědět