Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
523i M52 problem
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
panove potřebuju radu, kdo na to přijde ma u mě flašku dobrýho vína,
kamoš ma 523i tour, E39, tzn M52b25,
auto mu začlo bíle kouřit, voda v oleji, ubytek vody apod,
tak se rozhodil motor, resp hlava šla na zbroušení, dalo se novy tesnění, ale praskla nebyla, prej jen blbě zbroušena že na ni byly zuby, ted je to cca 60km od té opravy, a problém ten samej,
najednou zničeho nic přestal fungovat brzdovej posilovač, auto se začně hadat, takže se ztrati podtlak a zmizi něco přes litr vody, ta se pak objeví v oleji,
a pak zas třeba 20km ok, auto jede bez problemu, řikal jsem si že to bude vyhřev klapky, ale zase kdyby to bylo tím, tak by se ta voda neměla jak dostat do oleje. napada vas něco?
jo a víko oleje je dost přisaty a přisava se přes hadicu odvětrani ventilovyho vika, ale nevím jak moc to ma sat u M52,
díky
kamoš ma 523i tour, E39, tzn M52b25,
auto mu začlo bíle kouřit, voda v oleji, ubytek vody apod,
tak se rozhodil motor, resp hlava šla na zbroušení, dalo se novy tesnění, ale praskla nebyla, prej jen blbě zbroušena že na ni byly zuby, ted je to cca 60km od té opravy, a problém ten samej,
najednou zničeho nic přestal fungovat brzdovej posilovač, auto se začně hadat, takže se ztrati podtlak a zmizi něco přes litr vody, ta se pak objeví v oleji,
a pak zas třeba 20km ok, auto jede bez problemu, řikal jsem si že to bude vyhřev klapky, ale zase kdyby to bylo tím, tak by se ta voda neměla jak dostat do oleje. napada vas něco?
jo a víko oleje je dost přisaty a přisava se přes hadicu odvětrani ventilovyho vika, ale nevím jak moc to ma sat u M52,
díky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
tímto upozornuji všechny uživatele kokotské E39, že problém je vyřešen,
nakonec byl problém v tom že to unterBMW má odvod vody ze skla přes prostor kde je brzdovej válec, jelikož se jim nevešel pylak do té pseudokapoty, dali ho nad brzdovej válec a nejde vidět na válec, tkaže když se vám ucpe ta díra kterou odtíka voda od válce, dojde k tomu že se válec potopí, potom při zabrždění se voda nasaje podtlakem do motoru a tam separatorem oleje steče do vany čím vzniká dojem prasklé hlavy nebo ještě horšího pruser,
tak si tu díru všichni vyčistěte nebo si kupte pořadny auta (pro neznalce E38, E36 apod)
ale zase nemuže mít každej sedmu, ta je pro vyvolený

tak bacha na listí a podobny sračky v odtoku
nakonec byl problém v tom že to unterBMW má odvod vody ze skla přes prostor kde je brzdovej válec, jelikož se jim nevešel pylak do té pseudokapoty, dali ho nad brzdovej válec a nejde vidět na válec, tkaže když se vám ucpe ta díra kterou odtíka voda od válce, dojde k tomu že se válec potopí, potom při zabrždění se voda nasaje podtlakem do motoru a tam separatorem oleje steče do vany čím vzniká dojem prasklé hlavy nebo ještě horšího pruser,
tak si tu díru všichni vyčistěte nebo si kupte pořadny auta (pro neznalce E38, E36 apod)



tak bacha na listí a podobny sračky v odtoku

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned 28.02.2010 01:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj
To byla jedna z prvních věcí,co jsem na autě udělal,když jsem si ho koupil,na straně řidiče tam už zbývala jen malinká dirka.
Už se mi to samé stalo kdysi na Renaultu,taky se ucpal odtok ze žlabu pod předním sklem a tam mi zase ta voda tekla ventilátorem topení dovnitř na podlahu,měl jsem vpředu úplně mokrý koberec.Myslel jsem,že začalo téct topení,ale po zjištění,že to není fridex,jsem našel ucpaný okap.
Jinak je to dobrá rada pro všechny - Zkontrolujte si to...
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Už se mi to samé stalo kdysi na Renaultu,taky se ucpal odtok ze žlabu pod předním sklem a tam mi zase ta voda tekla ventilátorem topení dovnitř na podlahu,měl jsem vpředu úplně mokrý koberec.Myslel jsem,že začalo téct topení,ale po zjištění,že to není fridex,jsem našel ucpaný okap.
Jinak je to dobrá rada pro všechny - Zkontrolujte si to...

_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1860
- Kontaktovat uživatele:
no sice nevím kde jsi na to přišel, ale seš trochu vedle, voda přes brzdový válec neteče, pouze je tam otvor, kdyby tam nějaká natekla, takže pokud máš ten otvor ucpaný, tak je něco špatně, správně je to takto:JaraX píše:unterBMW má odvod vody ze skla přes prostor kde je brzdovej válec

voda teče ze skla směrem kde je 1 je tam takový plastový klips, který musí být správně zasazený a teče okolo filtru aniž by ho namočila a protýká směrem 2 přes gumovou klapku do plastové roury v blatníku kudy teče ven (ta trubka je oválná a tak 5cm široká, takže se určitě neucpe) a pokud je vody až moc tak voda přetýká po celém dnu toho filtrovýho boxu a vytéká směrem tři, opět přes gumovou klapku do motorového prostoru, je to stejné na obou stranách, takže nikam voda okolo brzdového válce neteče, pokud ano tak si to oprav
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned 28.02.2010 01:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj
JaraX píše:nema to přimo odvod vody přes válec, je to jak píšeš ty, ale ten prostor nikdy netěsní co je k valci, takže to teče i tama, sice mizivy procento ale pokud je ta díra ucpana, ke zkurvení motoru to stačí
Jo je to tak,ten plast od pyláku tam není nijak utěsněn,jen spodní částí dosedá na molitanove těsnění,ale ze stran tam může voda natéct,stačí třeba při mytí motoru do toho rohu nastříkat hadicí a vsadim se,že bude mokro i pod brzdovým válcem.
To samozřejmě nevadí,jsou tam kvůli tomu otvory pro odtok vody,ale nesmí být ucpané.Takže doporučení zkontrolovat to platí.
Jinak,když jsem sundal pylák na straně spolujezdce,tak jsem pod ním našel takovou velkou plastovou nádobu,která celý ten prostor vyplňuje,nahoře má přišroubované víko. Netuší někdo co to je

_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
tam sou schovany jednotky motoru, převodovky apod.Pavelkac píše:JaraX píše:nema to přimo odvod vody přes válec, je to jak píšeš ty, ale ten prostor nikdy netěsní co je k valci, takže to teče i tama, sice mizivy procento ale pokud je ta díra ucpana, ke zkurvení motoru to stačí
Jo je to tak,ten plast od pyláku tam není nijak utěsněn,jen spodní částí dosedá na molitanove těsnění,ale ze stran tam může voda natéct,stačí třeba při mytí motoru do toho rohu nastříkat hadicí a vsadim se,že bude mokro i pod brzdovým válcem.
To samozřejmě nevadí,jsou tam kvůli tomu otvory pro odtok vody,ale nesmí být ucpané.Takže doporučení zkontrolovat to platí.
Jinak,když jsem sundal pylák na straně spolujezdce,tak jsem pod ním našel takovou velkou plastovou nádobu,která celý ten prostor vyplňuje,nahoře má přišroubované víko. Netuší někdo co to je
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Ahojte, hodim takove mensi OT.
Jelikoz shanim novejsiho bramboraska tak jsem si byl nedavno projet 523i ale prislo mi ze je to nehorazne line! Opravdu se tento motor musi tak moc tocit aby jel??
Za 2 tydny se jedu mrknout na dalsi kousek tak jsem zvedav jak to pojede. Ale to co jsem projel bylo snad srovnatelne s moji E36 316i v LPG
Myslel jsem si ze 6ti valec bude krasne tichej a kdyz potrebuji zrychlit tak ho nebudu muset nejak extreme honit...
Tichej byl, ale na to ze je to 2.5L to jelo fakt uboze. Tohle by snad melo mit nejaky slusny tah ne?
Jelikoz shanim novejsiho bramboraska tak jsem si byl nedavno projet 523i ale prislo mi ze je to nehorazne line! Opravdu se tento motor musi tak moc tocit aby jel??
Za 2 tydny se jedu mrknout na dalsi kousek tak jsem zvedav jak to pojede. Ale to co jsem projel bylo snad srovnatelne s moji E36 316i v LPG

Myslel jsem si ze 6ti valec bude krasne tichej a kdyz potrebuji zrychlit tak ho nebudu muset nejak extreme honit...
Tichej byl, ale na to ze je to 2.5L to jelo fakt uboze. Tohle by snad melo mit nejaky slusny tah ne?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 928
- Registrován: pon 15.11.2004 01:00
- Bydliště: Rakovník / Karviná
- Klubové ID: 1823
Podle jedné 523i ve které jsi se projel nemůžeš globálně hodnotit celý motor. Nemusel být v super stavu. Samozřejmě, každý kdo má 528 a výš ti ale řekne, že máš pravdu, 523i je líná a musí se vytáčet, JaraX tě bude záhy přemlouvat, ať jdeš raději minimálně do 740i nebo lépe do 750i, na denní ježdění ideální a vše ostatní jsou sra*ky 
Já 523i mám (motor M52TUB25) a 245Nm/3500ot a 170hp/5500 mi prostě na jízdy po městě a okresky úplně stačí a dost pochybuji o tom, že zdravá a udržovaná 523i pojede stejně (ne-li méně) jako 316 v LPG. Záleží co od auta čekáš a podle toho vyber motorizaci. Pokud jsi dosud jezdil v té e36 316 LPG tak pravděpodobně řešíš spotřebu a pojistku, v tom případě se ale nesmíš divit, že když vybereš e39 s nejméně výkonným motorem tak to nebude zrovna raketa, i když je to šestiválec (e39 je prostě větší a težší auto)

Já 523i mám (motor M52TUB25) a 245Nm/3500ot a 170hp/5500 mi prostě na jízdy po městě a okresky úplně stačí a dost pochybuji o tom, že zdravá a udržovaná 523i pojede stejně (ne-li méně) jako 316 v LPG. Záleží co od auta čekáš a podle toho vyber motorizaci. Pokud jsi dosud jezdil v té e36 316 LPG tak pravděpodobně řešíš spotřebu a pojistku, v tom případě se ale nesmíš divit, že když vybereš e39 s nejméně výkonným motorem tak to nebude zrovna raketa, i když je to šestiválec (e39 je prostě větší a težší auto)
Jako jasny.. proto se jedu mrknout jeste na jednu.(na tomhle kusu mi vadil i volant. Aby auto jelo rovne tak byl volant potoceny celkem dost doprava a pri brzdeni to tahalo zas doleva...) Nerikam ze bych od toho cekal raketu to ne... ale aby to jelo skoro jak moje 1.6? Nebo kdyz to porovnam s tatkovym Volvem S70 (Rv 1999) 2.4 automat(4 kvalt) tak ten oproti te 523i naprosto krasne zrychluje.. i bez nejakeho velkeho vytaceni..
Pojistku uz neresim a spotrebu vyresim pak asi zase pres LPG
Libi se mi na tom uz jen pohodli pri tankovani, ktere je s obsluhou
E36 byla moje prvni auto, kdyz jsem teprve zacal chodit do prace takze to byla urcite lepsi volba nez skoda 120 nebo favorit
No uvidime. Zkusim projet jeste tu druhou 523 a uvidim. Kazdopadne pohodli v E39 vs E36 je nehorazne lepsi
Pojistku uz neresim a spotrebu vyresim pak asi zase pres LPG

Libi se mi na tom uz jen pohodli pri tankovani, ktere je s obsluhou

E36 byla moje prvni auto, kdyz jsem teprve zacal chodit do prace takze to byla urcite lepsi volba nez skoda 120 nebo favorit

No uvidime. Zkusim projet jeste tu druhou 523 a uvidim. Kazdopadne pohodli v E39 vs E36 je nehorazne lepsi

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
no ono všeobecně platí že čím větší objem tim lepší, 523i je lenoch, to auto je na ten motor moc těžký, navíc šestiválec nemá kroutak tak se musí točit, 730d je proti 523i raketa, ale zase je to spolehlivy i když na druhou stranu je na tom desně všecko složity, sundat hlavu z šestiválce trvá dýl jak sundat dvě hlavy z osmiválce.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
doporučuju pročíst todlePolarBear píše:Ahojte, hodim takove mensi OT.
Jelikoz shanim novejsiho bramboraska tak jsem si byl nedavno projet 523i ale prislo mi ze je to nehorazne line! Opravdu se tento motor musi tak moc tocit aby jel??
Za 2 tydny se jedu mrknout na dalsi kousek tak jsem zvedav jak to pojede. Ale to co jsem projel bylo snad srovnatelne s moji E36 316i v LPG![]()
Myslel jsem si ze 6ti valec bude krasne tichej a kdyz potrebuji zrychlit tak ho nebudu muset nejak extreme honit...
Tichej byl, ale na to ze je to 2.5L to jelo fakt uboze. Tohle by snad melo mit nejaky slusny tah ne?
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0