Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e39 - přehřívání

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Rydlas
Registrovaný
Příspěvky: 277
Registrován: pon 11.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk
Klubové ID: 893

#1 Příspěvek od Rydlas »

Zdar, potřebuju poradit ohledně přehřívání. Dnes mi za jízdy vyletěla teplota z cca standardních 91st. na 124 - zapnul jsem okamzite topeni na plny pecky a foukal jen studenej vzduch... vypl jsem motor, chvili pockal az to spadlo na cca 105, rozjel se zase se to letelo nahoru, ale po ujeti asi 1 km se topeni chytlo a motor se uchladil na 90... pak se to jeste jednou opakovalo.. predpokladam spravne, ze mi odesla vodni pumpa? nebo termostat nebo vsechno? :-)

Jde o e39, 523i, 1997, duální digiklima (sahara je rozbitá, ale už víc jak rok s tím v poho jezdím - nemělo by to mít vliv), viskospojka snad viskospojkuje :-)

Zítra s tím jedu k Pupikům, ale jen mám potřebu se poptat i tady na eventuální další příčiny..

Díkes všem
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Dolej vodu,odvzdušni a bude to OK.
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 2669

#3 Příspěvek od Sweden »

Tak tak,u toho bych začal.Dolej vodu,ohřej to na provozní teplotu,povol oba odvzdušňováky a nech z toho na volnoběh vylítat bubliny.

Pumpu bych vyloučil,ztrácela by se ti voda-muselo by to dělat louži.
Termostat možná,ale to bych řešil až po odvzdušnění.
Rydlas
Registrovaný
Příspěvky: 277
Registrován: pon 11.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk
Klubové ID: 893

#4 Příspěvek od Rydlas »

Já ale nemám skoro co dolejt, je to tak 2cm nad riskou :-)

Vody neubyla ani kapka (ale je pravda, že mi občas check hlásí nízkou hladinu, ačkoliv v reálu není...

Já se bojim, že to bude nějaký čidlo...

BTW: Kde najdu odvzdušňováky? Nikdy jsem tento úkon nedělal... já umim jen olej, destičky a tak...
Jak vůbec poznám, že je to už odvzdušněný? :-)
Daudgen
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: Vodňany
Klubové ID: 2271
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Daudgen »

na expanzní nádžce je plastovej odvzdušňovací , takže nastartovat zahřát na provozní teplotu, odvzdušnit(až poteče voda je hotovo), nech bejt a ráno zkontroluj jestli tam je voda, pokud se hladina nehne, tak zase někam popojeď znova odvzdušni a je to, já to tak aspoň dělám, dyštak mě někdo opravte
martan
Registrovaný
Příspěvky: 449
Registrován: stř 11.10.2006 00:00
Bydliště: skorobezdomovec
Klubové ID: 1447

#6 Příspěvek od martan »

To může klidně blbnout jen teploměr, ve 120° by ti už lítala voda z expanzky. A pumpa může odejít, aniž by tekla - utrhne se oběžné kolo z hřídele. Mně už se stalo oboje.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#7 Příspěvek od libovka »

Správné odvzdušnění je tu na foru už několikrát popsáno.To co je tu výše napsáno je špatně.
Povol odvzdušnovák vedle víčka a dolejvej vodu dokud se ti hladiny v expanzce a odvzdušnováku nesrovnaj.Pak vše zavři nastartuj a zapni topení občas přidej otáčky aby to se to pořádně protočilo.Pak to ořej na provozní teplotu dokud nebudeš mít spodní hadici z chladiče teplou.Potom vypni motor a nech to chvíli vystydnout.Pak otevři nádržku a bud dolej nabo upust vodu.
Odpovědět