Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Rady!!!Výměna řemenů i vodní pumpy

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 2669

#1 Příspěvek od Sweden »

Ahoj všem,jsem tady poměrně kráktce a taktéž majitel BMW E39 530Da 142KW M-Paket.Od Koupi mého mazla jsem zatím nic neřešil až do nedávné doby.Cca.před třemi týdny jsem začal pozorovat,že při startech a i občasném zhasínání jakoby něco zapískalo.Přikláněl jsem se k tomu,že je třeba suchý řemen tak jsem cáknul na řemenici lehounce WD.Chod se trochu sklidnil,ale ono písknutí při startování a už i zhasínání nepřestalo.Nejsem žádný velký mechanik,ale ani žádný lajk.Na bývalých,většinou koncernových vozech jsem si dělal věci od brzd až po rozvody vcelku bez problému.
Sundal jsem spodní dekly a kouknul na řemeny v domění,že budou asi KO.Měl jsem pravdu,už jsou opravdu za zenitem.Dám vše zpátky,zaparkuju do garáže jako vždy a jdu dom.Druhý den přijdu,že někam pojedu a koupkám pod autem loužička jakoby zrzavý vody.Sáhnu,mastná se nezdá tak to neřeším,večer jsem jel domu za deště.Startuju,opět popísknutí,ale tentokrát to nepřestává a popískává v pravidelném rytmu.Sundám opět dekly,ale nikde nic,žádné kapky(asi se o to dobře stará vrtule),nic ani náznak po vodě.Druhý den to samé,ale voda už je trochu zelenější a cítit po nemrzce.
Mno,vzal jsem to trochu oklikou,ale už se dostávám k problému a prosbě o rady ty kteří už dělali jak řemeny tak vodní pumpu(podle mne jediná vysvětlitelná věc proč se dělá ta loužička a proč to občasné pískání,nejspíš ložisko).
Tímto prosím o rady na co si mám dát pozor,jaký je postup a co vše musí jít dolu(např.chladič,viska,apod).

Díky všem. :wink:Ptám se(líná huba holé neštěstí)abych se vyvaroval nečekaným komplikacím a investicím.Přece už je na tomto motoru trochu techniky a vychytávek a já se prostě tzv.BOJÍM... :D
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 2669

#2 Příspěvek od Sweden »

Kluci nikdo nic,pomozte,pumpa už dorazila,v neděli to musím udělat. :(
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#3 Příspěvek od pragdejf »

nic slozityho, visku pryc, chladic by tam moh zustat. kup si taky novy napinaky a vodici kladky, at to mas v cajku. ja to delal nedavno, v E34 M50B20TU to byla prace na dve tri hodky. nevim, jaka u tebe bude vodni pumpa, ale jestli je podobna jako na M50, tak sou na ni 4 diry pro pruchozi stefty, drzi na maticich a taky dve diry se zavitem, kam se nasroubujou srouby a tema se pumpa vytahne ven. dal at poradej vlastnici tohohle motoru.
Dragonny530d
Registrovaný
Příspěvky: 128
Registrován: úte 25.08.2009 00:00

#4 Příspěvek od Dragonny530d »

Zdravim, to popisknuti mi to dela posledni dobou taky, hlavne pri startu... Mam E60 530d 160KW, nevim cim by to mohlo byt ... Poradi mi nekdo? Najeto 140tkm ...Originalnich, auto mam od zacatku.
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 2669

#5 Příspěvek od Sweden »

Tak mám vyměněno,ačkoli nikdo moc neporadil na co si dát pozor pustil jsem se do toho.Práce na 2hodiny,půl hodiny tvrdnutí lepidla.Pumpa už to měla tak za minutu dvanáct.Voda sice moc netekla ale ta vůle na ložisku byla opravdu brutální.

Ceny:pumpa Bugatti po slevách 2100,-
řemeny continental 600,-


Teď je vše jak má být. :D
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 2669

#6 Příspěvek od Sweden »

[quote="Dragonny530d"]Zdravim, to popisknuti mi to dela posledni dobou taky, hlavne pri startu... Mam E60 530d 160KW, nevim cim by to mohlo byt ... Poradi mi nekdo? Najeto 140tkm ...Originalnich, auto mam od zacatku.

Ložisko(altík,pumpa,apod.),vodící-napínací kladka,suchý řemen,atd.Je tam bohužel moc možností,chce to zkoušet a poslouchat než začneš něco měnit.
Odpovědět