Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 AUTOMAT

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Varan
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 02.08.2009 00:00
Bydliště: Brno

#1 Příspěvek od Varan »

zdravim vas ,chtel bych se zeptat je pravda ze automat ktery ma steptronic a radite pres nej ,ublizuje te tim nejak automatu ,chtel bych si koupit e39 v automatu a nevim presne co me ceka,spis jak mam poznat ci automat je ve spatnem stavi ci v dobrem,kdyz jsem koukal na cenu noveho orig.automatu,tak cena je krasne vysoka....
dekuji za odpovedi a k nauceni dalsich schopnosti,do dalsi koupe BMW
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od Marda »

Co jsem tady vyčetl na fóru, tak automatu škodí zbytečné vyřazování na N za jízdy a zpět na D a vůbec časté nesmyslné kvedlání, pak prudké rozjezdy a hlavně je to o údržbě.
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#3 Příspěvek od Dan td »

Já teď taky kupoval první automat, takhle jsem postupoval.
Po zahřátí zkušební jízda, měl by plynule řadit jednotlivé stupně směrem nahoru, při brždění směrem dolů, ale to většinou ani nepostřehneš. U "ručního" řazení jsem prubnul taky všechny kvalty nahoru i dolů, samozřejmě jsem si zkusil kickdown :-)

Mělo by to řadit hladce a plynule, při stání na místě a zařazení R nebo D to lehce "kopne" do auta, to je normální - neměla by tam být zbytečná prodleva.

Co mám zkušenost z jiných aut, tak většinou když se to začíná srát, tak to při řazení škube, někdy to udělá jakože chce zařadit ale dá tam zase původní rychlostní stupeň, někdo tu psal na fóru, že při zařazení D mu to hodilo rychlost až při šlápnutí na plyn, což je špatně, atd...
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Varan
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 02.08.2009 00:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od Varan »

moc krat diki :lol: aspon obdrzim od vas nejake ty zkusenosti
Pyron
Registrovaný
Příspěvky: 5017
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Klubové ID: 367
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Pyron »

Jakožto happy majitel automatu mám jen jeden dotaz - jak poznám rozdíl mezi dojebanou spojkou a kdy je to automat? Jakože mi to šlape výborně, ale mám přes 210tis km a časem budu třeba taky řešit... díky!
PS: Dan to popsal dostatečně, osobně si myslim že vadu u automatu (ať je vada kdekoliv) člověk pozná během pár km, kde zkusí zrychlení, brždění (motorem) a padesátku v ulicích.. provoz - hlavní je řadit se sešlápnutou brzdou (=jistota stojícího auta) a ve městě nevyřazovat (neutrál jsem snad ještě nepoužil). Tak mi to popsal Jawak a nemám důvod tomu (i jemu) nevěřit.
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#6 Příspěvek od Dan td »

Pyron píše:jak poznám rozdíl mezi dojebanou spojkou a kdy je to automat?
Auto s dojebanou spojkou má tři pedály, pokud to má jen dva, je to na 99% automat :D
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Pyron
Registrovaný
Příspěvky: 5017
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Klubové ID: 367
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Pyron »

Dan td píše:
Pyron píše:jak poznám rozdíl mezi dojebanou spojkou a kdy je to automat?
Auto s dojebanou spojkou má tři pedály, pokud to má jen dva, je to na 99% automat :D
Nechceš mi tvrdit, že automat nemá spojku...?!?
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#8 Příspěvek od Dan td »

Asi má, ale jak jsem viděl termín "dojebaná spojka", tak mi to prostě nedalo :oops: :wink:
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Pyron
Registrovaný
Příspěvky: 5017
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Klubové ID: 367
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Pyron »

Dan td píše:Asi má, ale jak jsem viděl termín "dojebaná spojka", tak mi to prostě nedalo :oops: :wink:
Jasně, u automatu je spojka nesmrtelná...
To zase nedalo mě 8)
Varan
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 02.08.2009 00:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od Varan »

jj jawaka znam,a chtel bych si koupit jeho e39,ale momentalne kdyz nemam penize nybrz prodavam svoji e34,tak kdyby to prodal ,tak abych mel zkusenosti s jinym,ale urco beru automat,ale diki za rady,vim ze u jawaka je auto fakt v krasnem stavu,a verim mu i skrz automat,ale kdyz to proda,tak premyslim o 540iA
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#11 Příspěvek od StepanMatl »

Jak moc automatu vadí sešlápnutá brzda a plyn zároveň? :) Né že bych to někdy zkoušel, čistě teoretická otázka... :)
Vasek70
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 07.12.2009 01:00

#12 Příspěvek od Vasek70 »

No, já si myslím, že to bude stejné jako u manuálu - ale co si o tobě to auto bude myslet, to raději nechtěj vědět... :wink:
Pyron
Registrovaný
Příspěvky: 5017
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Klubové ID: 367
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Pyron »

StepanMatl píše:Jak moc automatu vadí sešlápnutá brzda a plyn zároveň? :) Né že bych to někdy zkoušel, čistě teoretická otázka... :)
Brzda by měla být vždy silnější než motor, to je jasné. Otázkou je poměr sešlápnutí jednotlivých pedálů - v určité fázi by to mělo brzdit předkem tak, aby auto stálo a zároveň aby se protáčela zadní kola. Že se tak všechno kurví je asi jasný..
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#14 Příspěvek od StepanMatl »

Samozřejmě jsem myslel brzdu i plyn na podlaze, pro rychlejší rozjezd. Jel jsem asi ve dvou autech, jejichž mladí majitelé to běžně dělali a automat nejevil žádné známky opotřebení.
Odpovědět