Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Výměna motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Artax
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: stř 17.06.2009 00:00
Bydliště: Zábřeh

#1 Příspěvek od Artax »

Rád bych vyměnil motor M40 ve své 518i za ieso z e36.
Nevíte někdo prosím co všechno je stejné a co je třeba vyměnit?
Dík
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00
Klubové ID: 2331

#2 Příspěvek od Soptiiik »

Jen zběžně:
-svazek
-řídící jednotka
-sání+airbox
-výfuk
-převodovka
-kardan?
-chladič
Možná i něco víc 518 moc neznám
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#3 Příspěvek od libovka »

Soptiiik píše:Jen zběžně:
-svazek
-řídící jednotka
-sání+airbox
-výfuk
-převodovka
-kardan?
-chladič
Možná i něco víc 518 moc neznám
Tak třeba převodovka,kardan,výfuk kromě svodů a chladič může uplně v pohodě zůstat.Je to výměna čtyřválu na čtyřvál takže jediný co bude muset vyřešit je elektrika a napojení výfuku na svody.
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00
Klubové ID: 2331

#4 Příspěvek od Soptiiik »

Převodovka je jiná má zesílený obal
výfuk má větší růměr ted si nejsem jistý o kolik
chladič je větší
kardan by měl být o kousek kratší ale u pětky si nejsem jistý
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#5 Příspěvek od libovka »

Soptiiik píše:Převodovka je jiná má zesílený obal
výfuk má větší růměr ted si nejsem jistý o kolik
chladič je větší
kardan by měl být o kousek kratší ale u pětky si nejsem jistý
Cladič je větší pouze když má auto klimu a pokud jí to nemá a je tam malej chladič tak se to v poho uchladí..Jinak tam může být i velkej i malej. Výfuk to uplně v pohodě zvládne.
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00
Klubové ID: 2331

#6 Příspěvek od Soptiiik »

:roll:
Artax
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: stř 17.06.2009 00:00
Bydliště: Zábřeh

#7 Příspěvek od Artax »

Díky za odpovědi, tak nějak přemýšlím, že je potřeba autu přidat na výkonu - no teda spíš na krouťáku. Mám docela zachovalej kousek 518i, před dvěma lety jsem tam dal nový LPG, všechno super, jen to byla socverze s nejslabším motorem :( . Na běžný cesty úplně v pohodě, ale naložím (je to kombajn) a chci předjet na okresce a to není žádná hitparáda.
Přemýšlel jsem i o M50 (525i 141kW), ale nevím, papíry, STK atd.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#8 Příspěvek od libovka »

No oni podle mě budou ty papíry problém i tak.Protože ISo se do E34 nikdy nedávalo.
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00
Klubové ID: 2331

#9 Příspěvek od Soptiiik »

nejschdnějši bude přerazit kod motoru
Artax
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: stř 17.06.2009 00:00
Bydliště: Zábřeh

#10 Příspěvek od Artax »

Tak přeťafnout kód motoru bude asi nezbytné :) , jde spíš o to, jestli nebude lepší koupit 525i touring a udělat třeba přestavbu, nebo jenom přehodit značky :D :lol:
aristoloser
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 07.04.2008 00:00
Bydliště: u phy

#11 Příspěvek od aristoloser »

přestavbu ti stehlík asi nenapíše,máš jinej počet válců u 525,někde se to už řešilo
Artax
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: stř 17.06.2009 00:00
Bydliště: Zábřeh

#12 Příspěvek od Artax »

To bude asi problém, ale koukal jsem do techničáku a normálně počet válců a prázdná kolonka 8) .
aristoloser
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 07.04.2008 00:00
Bydliště: u phy

#13 Příspěvek od aristoloser »

tak toto .... 8)
DirtyHarry
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: Sudety

#14 Příspěvek od DirtyHarry »

e - 34 v kombajnu s motorem 1,8 a svítiplyn k tomu... A ono to netáhne ? Světe div se ... :roll:
DirtyHarry
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: Sudety

#15 Příspěvek od DirtyHarry »

Tak přeťafnout kód motoru bude asi nezbytné , jde spíš o to, jestli nebude lepší koupit 525i touring a udělat třeba přestavbu, nebo jenom přehodit značky
Také jsou v TP kolonky jako třeba typ motoru,výkon,váha vozu,zatížení náprav - to bude asi trochu jiné,že? Přehoď značky ála cikáni a každou STK+ME budeš uplácet,při silničních kontrolách se modlit,aby ten polda byl blb a nikdy neviděl šestiválec (v cizině ti káru rovnou zabaví) a nedejbože,abys způsobil dopravní nehodu. Tohle letělo v devadesátých letech,dneska je e-34 ek plná inzerce jak u nás,tak v cizině a ceny jsou na úrovni jetých felicií...
Artax
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: stř 17.06.2009 00:00
Bydliště: Zábřeh

#16 Příspěvek od Artax »

DirtyHarry píše:e - 34 v kombajnu s motorem 1,8 a svítiplyn k tomu... A ono to netáhne ? Světe div se ... :roll:
Neřekl jsem, že to netáhne a navíc LPG 2.generace od benzínu fakt nepoznáš, ledaže natankuješ nějakej drek od staré Weitingerové na pumpě ve vsi, jenom bych ocenil větší dynamiku a pružnost. Cestování dle předpisů naprosto v pohodě.
DirtyHarry
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: Sudety

#17 Příspěvek od DirtyHarry »

No já nevím,dynamiku a pružnost od čtyřhrnce v tomhle autě bych nečekal i když tam napasuješ 16 V.
Artax
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: stř 17.06.2009 00:00
Bydliště: Zábřeh

#18 Příspěvek od Artax »

DirtyHarry píše:No já nevím,dynamiku a pružnost od čtyřhrnce v tomhle autě bych nečekal i když tam napasuješ 16 V.
Možná máš pravdu, holt každej máme jiný nároky :D .
Od toho 16V spíš čekám zátah z nižších otáček a větší gradaci výkonu, ale nevím, jestli to vůbec zrealizuju. Proto jsem to koneckonců hodil na fórum.
DirtyHarry
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: Sudety

#19 Příspěvek od DirtyHarry »

No já už párkrát měnil motor za (stejnej) motor a převodovku za (stejnou) převodovku a snad pokaždý se něco vyblilo,nepasovalo,strhlo,muselo odvrtat atd. Z plánovaný práce na jedno odpoledne byl v tahu většinou celej víkend. A pustit se do něčeho takovýhleho,neozkoušenýho a s efektem "pár koní navíc" - to chce hodně kuráže a optimismu. Sice,viděl jsem třeba 735 e-32 s implantovanym M 51 tds,beru,že to je raritka a náklady jdou o půlku dolů,ale stejně je to suicide.
Artax
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: stř 17.06.2009 00:00
Bydliště: Zábřeh

#20 Příspěvek od Artax »

DirtyHarry píše:No já už párkrát měnil motor za (stejnej) motor a převodovku za (stejnou) převodovku a snad pokaždý se něco vyblilo,nepasovalo,strhlo,muselo odvrtat atd. Z plánovaný práce na jedno odpoledne byl v tahu většinou celej víkend. A pustit se do něčeho takovýhleho,neozkoušenýho a s efektem "pár koní navíc" - to chce hodně kuráže a optimismu. Sice,viděl jsem třeba 735 e-32 s implantovanym M 51 tds,beru,že to je raritka a náklady jdou o půlku dolů,ale stejně je to suicide.
Přesně takovýhle mám zkušenosti i já - běžná věc na 2 hodinky a vyvrbí se z toho celej den a ještě to není hotový :evil: Takže se na to asi vykvajznu.
Musel bych koupit motor a spol., to taky není za kilo...Vypadá to tak na nějaký auto pro radost :D
Odpovědět