Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 523i 1999,nepravidelný volnoběh

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Pavelkac
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 28.02.2010 01:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj

#1 Příspěvek od Pavelkac »

Chci se zeptat,u mého auta jsem si všiml,že když ho nechám chvíli běžet na volnoběh,tak po asi 15-20 sekundách začne jít motor nepravidelně,jako by běžel jen na 5 válců,i když potom přidám a rozjedu se,tak běží nepravidelně ještě asi 3-4 min. a pak zase začne běžet normálně. Nebo stačí,když vypnu motor a ihned znovu nastartuju a běží normálně hned,můžu ujet kilometrů,kolik chci a v pohodě,je ho nesmím nechat běžet dýl na volnoběh. Prostě mu vadí volnoběh. Máte někdo nějaký nápad,co by s tím mohlo být :?: Díky.
P.S. Svíčky,olej,filtry nové.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#2 Příspěvek od Filozof »

diagnostika ukáže kde je problem.
Muže to bejt volnoběžný ventil, nebo někde v sání prasklá hadice, to dělá taky dost problemy.
Pročisti sací klapku.... nebo pak nějaké čidlo teploty či jiné.

Na konec:
odpoj baterku aspon na par minut. Vymaže se ECU.
Pak zapoj baterku a nesahej na nic jineho jen nastartuj. Nech 5min. běžet motor bez sahání na plyn a cokoliv jineho, řídíci jednotka si zkalibruje režim auta. Pokud jsi problem vyřešil je to v pohodě pokud ne chyby se znovu objeví a musíš hledat dál :wink:
Pavelkac
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 28.02.2010 01:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj

#3 Příspěvek od Pavelkac »

A ten volnoběžný ventil najdu kde?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#4 Příspěvek od Filozof »

Pavelkac píše:A ten volnoběžný ventil najdu kde?
http://translate.googleusercontent.com/ ... 9jXZhxrGwg


Zkopíruj celý odkaz do weboveho prohližeče.
Pavelkac
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 28.02.2010 01:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj

#5 Příspěvek od Pavelkac »

Tak se problém vyřešil sám,podnikl jsem asi 400km výlet po německých dálnicích a evidentně se to autu líbilo,držel jsem to mezi 160-210km/h a po návratu motor přede jak kočka,volnoběh už v pohodě,navíc se mi zdá,že i teď líp jede. Takže to asi jen chtělo delší jízdou pod plynem vyčistit motor a výfuk od karbonu. Ještě jsem nenapsal,že jsem začal přidávat do benzinu Super Benzin Aditiv od firmy VIF http://shop.vitocom.cz/inshop/zbozi/vif ... 24%5D.html (už jsem s tím vyjel 2 nádrže) takže to může být i tím,nevím,ale teď už je to jedno :lol:
Ještě k odkazu výše,koukal jsem,kde bych ten volnoběžný ventil našel a můj motor vypadá jinak,než v tom návodu,měrku na olej nemám tak vzadu,mám jí hned za olejovým filtrem vpředu a celkově i to sání vypadá jinak.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Brátn Moderátor »

a seš si jistý tvou motorizaci? protože v tom návodu je M52 jinak si svoje auto najdi tady http://bmwfans.info/ podle VINu a budeš vědět víc
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Pavelkac
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 28.02.2010 01:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj

#7 Příspěvek od Pavelkac »

Jo jsem si jistý motorizací, když zadám posledních 7 znaků VIN tak mi to vypíše toto:
5' E39, Sedan
523i (M52)
Region: Europe
Version: Left-hand drive
Transmission: Manual
Date: '98, December
Jinak jsem se dočetl,že BMW udělalo v půlce roku 98 nějakou změnu na motoru,ten návod může být na tu verzi před tou inovací.Jedna z těch změn se měla týkat mazání motoru a výrazně zvýšit jeho životnost a další změny nevím.
Když napíšeš mail,tak motor vyfotim a pošlu.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Brátn Moderátor »

vyfoť a někam to upni a sem hoď link ať si to můžem prohlídnout všichni
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Pavelkac
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 28.02.2010 01:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj

#9 Příspěvek od Pavelkac »

Tak jsem to konečně vyfotil:
http://i42.tinypic.com/ir0suc.jpg
http://i44.tinypic.com/evc9y1.jpg
http://i41.tinypic.com/2i10zp.jpg
http://i40.tinypic.com/14ljxh0.jpg
Když ty fotky porovnáš s tím návodem,
http://translate.googleusercontent.com/ ... c0HxSTxS3g
tak není stejného téměř nic,sací potrubí vypadá jinak,hadice od filtru vede jinam...
Pavelkac
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 28.02.2010 01:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj

#10 Příspěvek od Pavelkac »

Nešel by ten volnoběžný ventil vyčistit i tímto,bez demontáže?
http://www.vasoil.cz/detail/cistic-sani ... ni-motoru/
Já už s tím problém nemám,ale jen pro zajímavost,třeba se to bude někomu hodit. Jen se mi na tomto způsobu čištění moc nelíbí fakt,že ten bordel sežere motor,je ale možné,že se usazeniny úplně rozpustí a shoří.
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Klubové ID: 125
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Tento motor je M52B25TU - DoubleVanos a do produkce šel v září 1998
Odpovědět