Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Namixovali mi olej do automatu..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 675
- Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Tak mi dnes dopňovali olej do automatické převodovky E34 ZF5HP18 a místo červeného který tam byl tam dali žlutý, což se mi tedy bůbec nepozdává a ted to má takovou neurčitou tmavou barvu. Nedělali to žádní amatéři, ale firma která se tím několik let zabývá. Byl tam zbytek červenýho a oni tam přimixovali žlutej..
Co si o tom myslíte?
Co si o tom myslíte?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 675
- Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
No bavil jsem se nezávisle s technikem z jinýho servisu a říkal, že po průplachu tam může být i ten žlutej, je prý lepší má vyšší bod vzplanutí nebo co to mekotal... Ale mixovat by se to nemělo což přišlo logocký i mě.
Já jsem tak nasranej, že kdybych toho frajera potkal tak o něj ohnu ocelovou trubku. Zítra tam jedu, tak jsem zvědavej co mi řeknou na ten tmavě hněděj olej kterej namixovali.
Já jsem tak nasranej, že kdybych toho frajera potkal tak o něj ohnu ocelovou trubku. Zítra tam jedu, tak jsem zvědavej co mi řeknou na ten tmavě hněděj olej kterej namixovali.

Já si myslím, že se nic nestane. Ale ten kdo to měnil je asi hovado.
Stejně měnil = dal tam cca max 3/5 novýho oleje a min. 2/5 tam zůstaly starýho.
Jakou barvu má Dextron II ?
Co má vůbec žlutou barvu - slunečnicovej, nebo řepkovej olej ?
Nedali ti tam brzdovku ?
Sorry, blbá sranda.
jesti je dokopeš, ať ti tam daj to co tam má být za jejich náklady, tak na tom jedině vyděláš - budeš tam mít daleko víc novýho oleje, než při jedný "výměně".
Já bych si z toho hlavu nedělal. Dyk tyhle převodovky jsou zemědělský stroje. Základ je okopírovanej ze sovětských traktorů Stalin.
Stejně měnil = dal tam cca max 3/5 novýho oleje a min. 2/5 tam zůstaly starýho.
Jakou barvu má Dextron II ?
Co má vůbec žlutou barvu - slunečnicovej, nebo řepkovej olej ?

Nedali ti tam brzdovku ?
Sorry, blbá sranda.
jesti je dokopeš, ať ti tam daj to co tam má být za jejich náklady, tak na tom jedině vyděláš - budeš tam mít daleko víc novýho oleje, než při jedný "výměně".
Já bych si z toho hlavu nedělal. Dyk tyhle převodovky jsou zemědělský stroje. Základ je okopírovanej ze sovětských traktorů Stalin.

Ale no tak hosi..... podle vyrobce tam patri bud Dexron III (ktery by mel byt cervenej) nebo ESSO LT 71141, ktery je zlutej. Podle farby stitku, ktery mas na prevodovce, cerny - Dexron III, zeleny - ESSO LT 71141.
to jsou predpisany naplne od vyrobce v dobe, kdy tu prevodovku vyrobil, ale za ten cas, co uz je ta prevodovka na trhu, se vyrobili i jine oleje, ktere jsou 100% nahradou a schvaluje jich primo ZF nebo i BMW.
Ja mel v prevodovce to zluty ESSO a kdyz jsem menil olej, tak jsem nalil valvoline maxlife (je cerveny), ktery je nahrada za to drahy esso, s tym ze ho za 1000 km vypustim a vymenim znovu, (abych tak vymenil celou napln) ale jaksi jsem nemel cas a uz je tam skoro 12 tisic km.... a hadejte co se stalo??? nic, prevodovka slape furt jednak a furt krasne.
to jsou predpisany naplne od vyrobce v dobe, kdy tu prevodovku vyrobil, ale za ten cas, co uz je ta prevodovka na trhu, se vyrobili i jine oleje, ktere jsou 100% nahradou a schvaluje jich primo ZF nebo i BMW.
Ja mel v prevodovce to zluty ESSO a kdyz jsem menil olej, tak jsem nalil valvoline maxlife (je cerveny), ktery je nahrada za to drahy esso, s tym ze ho za 1000 km vypustim a vymenim znovu, (abych tak vymenil celou napln) ale jaksi jsem nemel cas a uz je tam skoro 12 tisic km.... a hadejte co se stalo??? nic, prevodovka slape furt jednak a furt krasne.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Znám auto, E36 328i, se stejným automatem 5HP18, do kterého naopak podle štítku patří žlutý olej. Je to kus od kusu, podle toho co určí výrobce. Ale zpět k problému.
Do tohoto auta mechanici místo žlutého při výměně nalili 3,5 litru červeného. Za několik dní, po několika desítkách km, začala převodovka "kopat" při rozjezdu z křižovatky. Zařadila "D" až po sešlápnutí plynu. Donutili jsme je postupným vyměňováním oleje (asi 6 náplní po 3,5 litrech) zvýšit koncentraci žluté kapaliny a problém s kopáním zmizel. Až ti převodovka umře, nedají ti na opravu. DŮRAZNĚ trvej na správném oleji. IHNED tam zajeď.
Do tohoto auta mechanici místo žlutého při výměně nalili 3,5 litru červeného. Za několik dní, po několika desítkách km, začala převodovka "kopat" při rozjezdu z křižovatky. Zařadila "D" až po sešlápnutí plynu. Donutili jsme je postupným vyměňováním oleje (asi 6 náplní po 3,5 litrech) zvýšit koncentraci žluté kapaliny a problém s kopáním zmizel. Až ti převodovka umře, nedají ti na opravu. DŮRAZNĚ trvej na správném oleji. IHNED tam zajeď.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Podle dostupnejch tabulek je v E36 328i almara A4S270R. Přidávám mazací list ZF
- Přílohy
-
- ZF.doc
- (273.5 KiB) Staženo 32 x
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
začínám být zoufalej .. když tohle zase čtu, tak už jsem měl docela jasno, že budu měnit, ale takhle zase nevím.
Mám najeto cca 202 tis. km .. předpokládám, že olej měněný nebyl (auto dovezené z IT ve 160tis .. jeste se muzu kouknout do servisky - herdek to udělam..), ale radi to opravdu dobre, jednou za 100 km obcas nekde trochu pocukne, ale myslím, že to není žádná vada - tak teď nevím, jestli měnit nebo neměnit .. nebo třeba jenom zkontrolovat a případně dolít olej?
Mám najeto cca 202 tis. km .. předpokládám, že olej měněný nebyl (auto dovezené z IT ve 160tis .. jeste se muzu kouknout do servisky - herdek to udělam..), ale radi to opravdu dobre, jednou za 100 km obcas nekde trochu pocukne, ale myslím, že to není žádná vada - tak teď nevím, jestli měnit nebo neměnit .. nebo třeba jenom zkontrolovat a případně dolít olej?

Já teď nechal měnit olej (průplach, filtr, nová vana). auto má 220tis. km a vůbec jsem neměl potuchy, zda někdy někdo olej měnil. Ale vzhledem k tomu, že předchozí majitel servisoval pouze v BMW, tak asi nikdo nikdy neměnil. Starej olej byl sice docela good, ale mám alespoň teď jistotu, že je vše OK. Radím vyměnit!
Já zase slyšel, že výměna oleje může NĚKDY urychlit smrt převodovky. Smrt ve smyslu - nutná výměna lamel,...
Že prej novej olej má všechny ty úžasný schopnosti, mezi který např. patří schopnost čistící, rozpouštěcí,... blátíčko, karbon,... občas plní funkci těsnící, vymezuje vůle,.. no a najednou to v někerých místech netěsní, jsou tam vůle,.. a začnou problémy.
S autem se má prej jezdit a ne ho hýčkat, dávat mu 1. a poslední. Ono si na to rychle zvykne a začne se srát, vyžadovat větší a větší péči až majednou úplně přestane plnit úlohu poslušného otroka, který za minimální náklady odvádí co nejvyšší výkony.
Většinou platí, že největší dělnící - auta, který tahaj náklady, denně makaj jsou v lepším stavu jak opečovávaní lenoši. Myslím po stránce motoru, převodovky - méně žerou, lépe jedou.
Stejně výměna oleje v automatu není výměna, ale naředění stávající náplně.
Že prej novej olej má všechny ty úžasný schopnosti, mezi který např. patří schopnost čistící, rozpouštěcí,... blátíčko, karbon,... občas plní funkci těsnící, vymezuje vůle,.. no a najednou to v někerých místech netěsní, jsou tam vůle,.. a začnou problémy.
S autem se má prej jezdit a ne ho hýčkat, dávat mu 1. a poslední. Ono si na to rychle zvykne a začne se srát, vyžadovat větší a větší péči až majednou úplně přestane plnit úlohu poslušného otroka, který za minimální náklady odvádí co nejvyšší výkony.
Většinou platí, že největší dělnící - auta, který tahaj náklady, denně makaj jsou v lepším stavu jak opečovávaní lenoši. Myslím po stránce motoru, převodovky - méně žerou, lépe jedou.
Stejně výměna oleje v automatu není výměna, ale naředění stávající náplně.
Toto asi nelze tvrdit u tak přesné a složité záležitosti, jako je automatická převodovka. Životnost lze prodloužit jen kvalitním olejem, o tom nelze debatovat. Každým provozem vznikají mikroskopické částice, které musí zachytit filtr. Ten má taky určitou kapacitu.
Slyšel jsem taky, že někdy v servise doporučí raději neměnit olej a dojezdit dokud to půjde, ale to je v případě, kdy je olej úplně k.o. a převodovka vykazuje nějaké problémy. S takovým autem bych prostě už nejel ani kilometr a nechal bych vše opravit/zrepasovat. Takovej postup nechápu. To potom rovnou nebudeme měnit ani motorovej olej, taky se na něj dá najet 100tis. km, brzdovku - taky bude auto brzdit třeba 20let, atd...
Slyšel jsem taky, že někdy v servise doporučí raději neměnit olej a dojezdit dokud to půjde, ale to je v případě, kdy je olej úplně k.o. a převodovka vykazuje nějaké problémy. S takovým autem bych prostě už nejel ani kilometr a nechal bych vše opravit/zrepasovat. Takovej postup nechápu. To potom rovnou nebudeme měnit ani motorovej olej, taky se na něj dá najet 100tis. km, brzdovku - taky bude auto brzdit třeba 20let, atd...