Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Anténa od rádia
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 119
- Registrován: pon 22.02.2010 01:00
- Bydliště: Chomutov
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Pokud tam nemáš origo rádio, tak tomu zesilovači chybí napájení a proto jdou jen nejsilnější stanice a to jen někdy, úroveň signálu totiž velmi kolísá. Ten anténní zesilovač je totiž napájen po tom koaxiálním (anténním) kabelu. Existují různá řešení, ale nejjednodušší je tzv. fantomové napájení antény, viz. http://www.audiocar.cz/detail-autoradia ... k-207.html . Výrobci jsou různí a ceny taky.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Všechna rádia pro BMW, Audi, MB, Škoda stejně jako neorigo rádia očekávají, že na anténním vstupu budou mít užitečný signál od vysílačů. Aby tyto vozy nemuseli mít kratší nebo delší prutové antény, obecně o délce čtvrtiny nebo poloviny vlnové délky (t.j. frekvence) užitečného signálu, získávají tento signál jinak, např. z vodičů vyhřívání zadního okna. A vyhřívání toho okna potřebuje stejné stejnosměrné napětí, jako anténní zesilovač, který zlepšuje kvalitu příjmu a odstup signál-šum.
Takže k napájení obou zařízení je využit anténní kabel, který vede k oknu, které současně funguje jako velkoplošná anténa pro příjem signálu vysílačů v pásmu VKV 88-109Mhz, kde nositelem informace je frekvenční modulace nosné frekvence. Pro příjem signálů vysílačů, které vysílají informaci na pásmu dlouhých, středních a krátkých vln (informace ve formě amplitudové modulace nosné frekvence) je použita anténa ve formě 7mm širokého a cca 70cm dlouhého pásku s plochými měděnými vodiči. A tento pásek je uchycen pod platem zadního okna nebo přímo v zadním A sloupku, kde je i anténní zesilovač. Pokud toto napětí pro napájení zesilovače není změnou rádia dostupné, anténní před/zesilovač se stane překážkou pro užitečný signál vysílačů a i nejlepší rádio bez něj hrát nebude.
A k tomu přivedení stejnosměrného napětí do zesilovače slouží ten fantom, který současně galvanicky oddělí antenní vstup a 12 Voltů napájení před/zesilovače. To napájení fantoma (modrý drát) se připojuje na 12 Voltů, které je dostupné při předpokládaném provozu rádia, např. při zapnutí klíčku do 1 polohy. Tehdy jsou pod napětím pojistky F37-44, takže např. Pin (2) konektoru X33 od spínací skříňky (S2). Schéma si už najdeš ve WDS nebo SZ.
Takže k napájení obou zařízení je využit anténní kabel, který vede k oknu, které současně funguje jako velkoplošná anténa pro příjem signálu vysílačů v pásmu VKV 88-109Mhz, kde nositelem informace je frekvenční modulace nosné frekvence. Pro příjem signálů vysílačů, které vysílají informaci na pásmu dlouhých, středních a krátkých vln (informace ve formě amplitudové modulace nosné frekvence) je použita anténa ve formě 7mm širokého a cca 70cm dlouhého pásku s plochými měděnými vodiči. A tento pásek je uchycen pod platem zadního okna nebo přímo v zadním A sloupku, kde je i anténní zesilovač. Pokud toto napětí pro napájení zesilovače není změnou rádia dostupné, anténní před/zesilovač se stane překážkou pro užitečný signál vysílačů a i nejlepší rádio bez něj hrát nebude.
A k tomu přivedení stejnosměrného napětí do zesilovače slouží ten fantom, který současně galvanicky oddělí antenní vstup a 12 Voltů napájení před/zesilovače. To napájení fantoma (modrý drát) se připojuje na 12 Voltů, které je dostupné při předpokládaném provozu rádia, např. při zapnutí klíčku do 1 polohy. Tehdy jsou pod napětím pojistky F37-44, takže např. Pin (2) konektoru X33 od spínací skříňky (S2). Schéma si už najdeš ve WDS nebo SZ.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Vyhřívání okna se zapíná přes relátko, které přivádí proud přímo z baterky. Pokud to máš tak, že někdo našel 12 Voltů u zesilovače a dal to jako napájení pro výhřev okna, i když přes relátko, tak to je špatně. Nebo obráceně - ten zesilovač máš napájený z toho relátka na výhřev okna a pokud relátko sepne, ztratí se napětí ze zesilovače. Napiš jaké to je auto a já kouknu na konkrétní zapojení.
To je e39 r.v. 1999

To je e39 r.v. 1999

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Schéma zapojení je dole v příloze, to relátko K13 je vpravo vzadu za krytem baterky

a ten konektor s protikusem na napájení zesilovače je tady

X379 Verbindungsstecker (1-polig, schwarz), Antennenverstärker +12V přívod
X380 Verbindungsstecker (1-polig, schwarz), Antennenverstärker = kostra
Takže bych zkusil, jestli cvaká relátko, jestli je při sepnutém o odepnutém relátku napětí na zesilovači. Na komoře (2) relátka musí být trvalé napětí, jinak je špatná pojistka F66 40A. Současně prověř všechny dráty, které prochází do 5. dveří, jestli nejsou překlesané nebo nechybí právě ta kostra==> bolest všech Touringů.

a ten konektor s protikusem na napájení zesilovače je tady

X379 Verbindungsstecker (1-polig, schwarz), Antennenverstärker +12V přívod
X380 Verbindungsstecker (1-polig, schwarz), Antennenverstärker = kostra
Takže bych zkusil, jestli cvaká relátko, jestli je při sepnutém o odepnutém relátku napětí na zesilovači. Na komoře (2) relátka musí být trvalé napětí, jinak je špatná pojistka F66 40A. Současně prověř všechny dráty, které prochází do 5. dveří, jestli nejsou překlesané nebo nechybí právě ta kostra==> bolest všech Touringů.
- Přílohy
-
- E39_Tour_Heckscheibenheizung.JPG (14.11 KiB) Zobrazeno 158 x