Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Anténa od rádia

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Petersson
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: stř 17.02.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Klubové ID: 2338

#1 Příspěvek od Petersson »

Potřeboval bych poradit kde najdu ve své e39 r.v. 2001 anténu od rádia.Radio mě dost špatně chytá signál a při jízdě se mi dost ztrácí signál.
Co bych stím mohl udělat???Prosím o radu.
Warrior_Jouda
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pon 22.02.2010 01:00
Bydliště: Chomutov

#2 Příspěvek od Warrior_Jouda »

Mě vede od rádia za budíkama dolu kolem sedačky řidiče dole pod tepecem v prahu dozadu kde je napojená na okno. mam anténu přímo v okne vypadá to jako vyhřejvání okna.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Snejk »

FM antena je vlastně zadni vyhřev okna (jeho polovina teda ) a ma v levem zadnim sloupku zesilovač--- a ten je napajenej radiem--- a když ne tak to moc nechytá.. maš tam origo radio?
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1663
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#4 Příspěvek od ACDC »

Ta anténa ve skle nikdy nic nechytí(mimo velká města).Na E39 jsem ji nahradil malým prutem a OK(mám 4té bavo).
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 1612

#5 Příspěvek od Kail »

Snejk píše:FM antena je vlastně zadni vyhřev okna (jeho polovina teda ) a ma v levem zadnim sloupku zesilovač--- a ten je napajenej radiem--- a když ne tak to moc nechytá.. maš tam origo radio?
No taky mi to moc nechytá signál,rádio origo nemám,lze to napájení nějak obejít?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Pokud tam nemáš origo rádio, tak tomu zesilovači chybí napájení a proto jdou jen nejsilnější stanice a to jen někdy, úroveň signálu totiž velmi kolísá. Ten anténní zesilovač je totiž napájen po tom koaxiálním (anténním) kabelu. Existují různá řešení, ale nejjednodušší je tzv. fantomové napájení antény, viz. http://www.audiocar.cz/detail-autoradia ... k-207.html . Výrobci jsou různí a ceny taky.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 1612

#7 Příspěvek od Kail »

A to neorigo rádia to napájení nemají?No já to zítra zkusím změřit u toho zesilovače,jestli tam něco jde :wink: .

Dík
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od milo »

s origo radiem na e39 touring nemam vubec zadny problem s prijmem radia. problem bude v tom napajeni, nebo zesilovaci.

v manualu u e39 se myslim pise o tom, ze tam jsou 3 nezavisle anteny, ktere se dle sily signalu prepinaji (rychlost prepnuti je v milisekundach)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#9 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Všechna rádia pro BMW, Audi, MB, Škoda stejně jako neorigo rádia očekávají, že na anténním vstupu budou mít užitečný signál od vysílačů. Aby tyto vozy nemuseli mít kratší nebo delší prutové antény, obecně o délce čtvrtiny nebo poloviny vlnové délky (t.j. frekvence) užitečného signálu, získávají tento signál jinak, např. z vodičů vyhřívání zadního okna. A vyhřívání toho okna potřebuje stejné stejnosměrné napětí, jako anténní zesilovač, který zlepšuje kvalitu příjmu a odstup signál-šum.

Takže k napájení obou zařízení je využit anténní kabel, který vede k oknu, které současně funguje jako velkoplošná anténa pro příjem signálu vysílačů v pásmu VKV 88-109Mhz, kde nositelem informace je frekvenční modulace nosné frekvence. Pro příjem signálů vysílačů, které vysílají informaci na pásmu dlouhých, středních a krátkých vln (informace ve formě amplitudové modulace nosné frekvence) je použita anténa ve formě 7mm širokého a cca 70cm dlouhého pásku s plochými měděnými vodiči. A tento pásek je uchycen pod platem zadního okna nebo přímo v zadním A sloupku, kde je i anténní zesilovač. Pokud toto napětí pro napájení zesilovače není změnou rádia dostupné, anténní před/zesilovač se stane překážkou pro užitečný signál vysílačů a i nejlepší rádio bez něj hrát nebude.

A k tomu přivedení stejnosměrného napětí do zesilovače slouží ten fantom, který současně galvanicky oddělí antenní vstup a 12 Voltů napájení před/zesilovače. To napájení fantoma (modrý drát) se připojuje na 12 Voltů, které je dostupné při předpokládaném provozu rádia, např. při zapnutí klíčku do 1 polohy. Tehdy jsou pod napětím pojistky F37-44, takže např. Pin (2) konektoru X33 od spínací skříňky (S2). Schéma si už najdeš ve WDS nebo SZ.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 1612

#10 Příspěvek od Kail »

Ok,tak já koupím toho fantoma.Díík :wink:
euromen
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 2060
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od euromen »

trochu se připarazituju, když zapnu výhřev zadního okna tak sem mi značně sníží kvalita příjmu, nemůže to být vazbení napájení výhřevu a napájení zesilovače?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#12 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Vyhřívání okna se zapíná přes relátko, které přivádí proud přímo z baterky. Pokud to máš tak, že někdo našel 12 Voltů u zesilovače a dal to jako napájení pro výhřev okna, i když přes relátko, tak to je špatně. Nebo obráceně - ten zesilovač máš napájený z toho relátka na výhřev okna a pokud relátko sepne, ztratí se napětí ze zesilovače. Napiš jaké to je auto a já kouknu na konkrétní zapojení.
To je e39 r.v. 1999
Obrázek
euromen
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 2060
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od euromen »

01 E39 530D tour.. koukám že tu nemám podpis, tam to je
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#14 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Schéma zapojení je dole v příloze, to relátko K13 je vpravo vzadu za krytem baterky

Obrázek

a ten konektor s protikusem na napájení zesilovače je tady
Obrázek
X379 Verbindungsstecker (1-polig, schwarz), Antennenverstärker +12V přívod
X380 Verbindungsstecker (1-polig, schwarz), Antennenverstärker = kostra

Takže bych zkusil, jestli cvaká relátko, jestli je při sepnutém o odepnutém relátku napětí na zesilovači. Na komoře (2) relátka musí být trvalé napětí, jinak je špatná pojistka F66 40A. Současně prověř všechny dráty, které prochází do 5. dveří, jestli nejsou překlesané nebo nechybí právě ta kostra==> bolest všech Touringů.
Přílohy
E39_Tour_Heckscheibenheizung.JPG
E39_Tour_Heckscheibenheizung.JPG (14.11 KiB) Zobrazeno 158 x
Odpovědět