Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
BMW 3 nebo 5?
Mám dotaz ohledně výběru vozidla.
Momentálně vlastním VW Golf 4, 1.4. benzín a chci si pořídit něco lepšího,zejména co se týká pohodlí a kvality. Roční nájezd kilometrů mám pouze kolem 15 000Km, z 90ti procent jezdím do 30 Km vzdálené práce. Můj sen je BMW a jsem ochoten zaplatit za auto kolem 300 000 Kč.
Vybírám pouze mezi BMW 5 (rok 2003-2004) a BMW 3 (rok 2005-2006). Nynější ceny na mobile.de začínají na hranici této částky, takže plánuji s nákupem až na podzim. Vybíral bych pouze benzín a to z motorizací 320, 325 a 520, 525. Jsem klidnější jezdec, na výkonu mi nezáleží. Dodržuji předpisy a málokdy zkusím jet na maximum. Spotřeba paliva s mojí lehkou nohou nehraje roli.Dále, zda bude mít moje vozidlo v době koupi najeto 90 tisíc nebo 140 tis.kilometrů není myslím také podstatné. Více než na výbavě, jako je multivolant, kož. sedačky atd., mi záleží na servisní knížce, respektive na technickém stavu. Nicméně, dotaz mám ohledně výše zmiňovaných vozů a to z důvodu údržby. Trochu mě zmátlo orientační srovnání cen dílů z druhovýroby, kde jsem porovnával od ložisek kol, přes kompletní spojku až po nárazník. Ceny dílů byly u pětkové řady kolikrát nižší než u trojkové a jindy zas dražší pouze o několik stovek korun. Je tedy pětková řada na údržbu stejně náročná jako trojková? Na výměnu kapalin a brzd nepotřebuji do autor. servisu. a vyměním sám.
Dík za radu, Prochy.
Momentálně vlastním VW Golf 4, 1.4. benzín a chci si pořídit něco lepšího,zejména co se týká pohodlí a kvality. Roční nájezd kilometrů mám pouze kolem 15 000Km, z 90ti procent jezdím do 30 Km vzdálené práce. Můj sen je BMW a jsem ochoten zaplatit za auto kolem 300 000 Kč.
Vybírám pouze mezi BMW 5 (rok 2003-2004) a BMW 3 (rok 2005-2006). Nynější ceny na mobile.de začínají na hranici této částky, takže plánuji s nákupem až na podzim. Vybíral bych pouze benzín a to z motorizací 320, 325 a 520, 525. Jsem klidnější jezdec, na výkonu mi nezáleží. Dodržuji předpisy a málokdy zkusím jet na maximum. Spotřeba paliva s mojí lehkou nohou nehraje roli.Dále, zda bude mít moje vozidlo v době koupi najeto 90 tisíc nebo 140 tis.kilometrů není myslím také podstatné. Více než na výbavě, jako je multivolant, kož. sedačky atd., mi záleží na servisní knížce, respektive na technickém stavu. Nicméně, dotaz mám ohledně výše zmiňovaných vozů a to z důvodu údržby. Trochu mě zmátlo orientační srovnání cen dílů z druhovýroby, kde jsem porovnával od ložisek kol, přes kompletní spojku až po nárazník. Ceny dílů byly u pětkové řady kolikrát nižší než u trojkové a jindy zas dražší pouze o několik stovek korun. Je tedy pětková řada na údržbu stejně náročná jako trojková? Na výměnu kapalin a brzd nepotřebuji do autor. servisu. a vyměním sám.
Dík za radu, Prochy.
-
Pyron
- Registrovaný
- Příspěvky: 5017
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
- Klubové ID: 367
- Kontaktovat uživatele:
Čistě obecně, protože ani jeden z dotazovaných vozů nevlastním - servisku u tak "starého" auta dostat můžeš, ale v ČR bych tomu příliš nevěřil. V německu se vede cca do 160tis. km. Pro auto si zajeď určitě do říše a velikost (3er/5er) řeš podle vlastních potřeb - píšeš o sobě jako o kliďasovi za volantem, tak bych volil pohodlnější 5er. Na výbavě a luxusu trvej, za ty peníze by to měla být samozřejmost. Jediné, nad čím se pozastavuji, je fakt, že řešíš ceny náhradních dílů - máš 300tis kč na "nové" auto, kterým budeš jezdit víceméně jen do práce. Amortizace takového auta na trhu bude větší než tvoje spotřeba (15000km/rok = cca 40000Kč) a hlavně pokud nebudeš se svou lehkou nohou bourat, auto tě přežije. Spotřební věci, jako jsou brzdiče, oleje, čepy, tlumiče ti u takhle "mladého" auta vydrží s tvými kilometry pár let a hlavně to nestojí raketu...
-
DirtyHarry
- Registrovaný
- Příspěvky: 336
- Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
- Bydliště: Sudety
Starat se o údržbu,výměny a opravy budeš i u tři roky staré káry - pokud nechceš jezdit do servisu. Já osobně vlastním čtvrté bawo,momentálně 5-er,je to asi tak optimální výběr velikosti. Pokud bych ovšem přemýšlel o změně,šel bych do trojky v kupé (děti z kočárů a autosedaček už vyrostly) a hlavně : menší,jednodušší a lehčí auto = méně práce. Také motorizace - to co trojce stačí bohatě (2,0 či 2.5),to v pětkové řadě moc zázraků neudělá. S tím vším souvisí i tabulky testů ojetin (třeba dle TüV),kde 3-er řada vede před pětkovou. Ceny ND na pětku jsou příjemné,leckdy i nižší než třeba na Ford či Opel,ale to je čistě otázka bussines a popularity. Výběr je to složitej,mně na pětce chytlo svezení,mám rád velký kočáry,zase když jsem cokoliv dělal na trojce,bylo to snažší a jednodušší - a asi bych řekl,že i méně často...
Díky za komentáře. 5ka se mi i líbí víc, ale nevím, neznám poměry. Více méně se shodneme, že vždy záleží na stavu jednotlivého kusu a je jedno jestli to je trojková řada nebo 5, zkrátka je to bmw. Co se týká náhr. dílů, přemýšlím dopředu a jsem připraven mít nějaké peníze na příp. opravy. Bavil jsem se s jedním samoukem mechanikem, (osobně ho neznám) na Audi a do autoriz. servisu by nejel. U A6ky odešel startér a mechanici sdělili řidiči, že musí vyndat motor, aby se na startér dostaly, startér stojí 60tis., plus práce 30tis. Tyhle historky mě děsí a ke všemu jsou kolem mě lidi, kteří mají 1.9 tdi a ohánějí se spotřebou 4,8 litru na 100 km a nechtějí slyšet nic o náročnějším naftovém motoru na údržbu. Zkrátka neznám nikoho kdo by mi opravdu poradil a předal zkušenosti.
Jedna otázka, která mě teď napadá. Výše uvedené modely 3er a 5er nemají kontrolní měrky na olej? Můj golf si trošku oleje vezme, ale zkontroluju a doleju a sem v klidu...
Jedna otázka, která mě teď napadá. Výše uvedené modely 3er a 5er nemají kontrolní měrky na olej? Můj golf si trošku oleje vezme, ale zkontroluju a doleju a sem v klidu...
-
alpineman
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Klubové ID: 1712
- Kontaktovat uživatele:
Ale mají, nebuj se...! Nikdy jsem 3er neměl, ale mám už třetí 5er. Vždy se snažím poctivě měnit náplně a motor vždy šlape jak "Omegy". Pár lidí s BMW už jsem slyšel, že kolik oleje do motoru nalijí, tak i při výměně vypustí. Nevím - já zhruba za 10 - 15tis km dolévám do 1. litru oleje (vždy 5W-40 longlife).
- Don
- Registrovaný
- Příspěvky: 2047
- Registrován: stř 24.06.2009 00:00
- Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
- Klubové ID: 1990
presne tak to mam. olej nepapa.
jinak osobne bych asi radu 3 z vubec neresil pokud chces prostor. pripadam si v ni jak v trochu vetsi fabii a ja mam rad prostor a pohodli. pokud nejsi zavodnik 2,5 staci. nafta se ti pri tak malem najezdu nevyplatila, ale to skodovkari nikdy nepochopi (stejne jako moji kolegove v praci - jsem ted za idiota co jsem to koupil za kram). jinak dobre vybirej a hlavne nekupovat nic bezhlave. ND jsou s cenou az prekvapive priznive.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged

Touring & Compact