Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E34 se dusí

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
DonMiky
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 10.09.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#1 Příspěvek od DonMiky »

Zdravím kluci,
Mám E34, 525i, 10/1994.
Asi cca 2měsíce se mi občas dusí. Ale teď o víkendu už to bylo fakt krizový:-(
V neděli jsem byl v Praze a když jsem jel dom do Plzně, trochu jsem jí protáhnul. Normálně krásně táhla, a když jsem jí chvilku držel na 5500ot/min a pak jsem jí povolil, začala se dusit, vyřadil jsem a zkusil jsem jí proplynovat, vůbec na plyn nereagovala. Otáčky padaly až pod 500 a na cca 400 úplně chcípla, krve by se ve mě v tu chvíli nedořezal:-(
V tu chvíli se mi zbláznil Check control, samý chyby najednou, Oelstandmotor, betriebsanleitig, atd.
Kouk jsem na motor, olej, kapaliny, vše v pořádku.
Po 5 min jsem jí nastartoval, asi 5s kuckala, ale pak se sama chytla a držela zas 750ot/min, pak jela zas v pohodě.
Vypadá to na problém někde v palivovém systému? Měnil jsem akorát palivovej filtr. Předtím jsem zkoušel aquafobin proti vodě v nádrži, nic.
Měl jsem natankováno 40l V-Poweru, takže palivo bylo OK.

Děkuju za rady, Michal
Tickerow
Registrovaný
Příspěvky: 112
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Odolena Voda (Praha-východ)
Klubové ID: 1654
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Tickerow »

Ten checkcontrol bude mozna celkem normalni...me se to stava kdyz uz mam min oleje v motoru...(ne minimum)...nastartuju a v pohode...jedu pianko a v pohode...roztocim to nad 5k a po chcipnuti to hlasi malo oleje...takze zkontroluj kolik mas oleje....
Jinak to muze byt nedostatkem benzinu, ale nemusi....opakuj pokus...pokud jezdi cekem normalne pri nizkejch otackach a udusi se jenom pri vytoceni a delsim drzeni pod plynem, bude problem v privodu paliva...pokud se dusi stale, muze toho byt vic...
Musis prijit s jistotou na to co tomu autu chybi....opakovanim pokusu...pak resit problem...ale nejprve to chce jistotu kdy presne to blbne....
DonMiky
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 10.09.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#3 Příspěvek od DonMiky »

Nejdřív se mi to stávalo při vytočení do vyšších otáček, když jsem jí pak povolil, začala se dusit. Dostal jsem tip na vyčištení škrtící klapky, zaneřáděná byla dost, říkal jsem si v tu chvíli mám vyhráno, dal jsem to dohromady a šel jí projet, dusila se skoro hned a při nízkých otáčkách. Takže to nepomohlo :(
Nemůžu 100% říct proč a za jakých podmínek se začne dusit, zatím je to spíš věc náhody :cry:
Olej mám lehce nad dolní ryskou, trochu ho doleju, za chvíli mě stejně čeká výměna:)
Jeden uživatel tu řešil něco podobného, ptal jsem se ho, říkal že ho zlobilo palivové čerpadlo..
Mám v plánu ho zkusit, jestli tlačí tak jak má, už jsem se po tom poptával.
Jinak samozřejmě vítám každou radu!
DonMiky
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 10.09.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#4 Příspěvek od DonMiky »

akt.
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Klubové ID: 950
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od BMWPower »

zkus odpojit váhu vzduchu jak to bude jezdit bez ní. :wink:
mě to dělalo to stejný bez váhy super. s váhou hotovo... Musel jsem ji vyměnit a zase bylo vše ok.
DonMiky
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 10.09.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#6 Příspěvek od DonMiky »

BTW, kolik tlačí pal. čerpadlo zkusím horko těžko. Dentista mě nechal vystřízlivět, musel bych asi celkem přesně nasimulovat celý palivový vedení, a to by nebyla sranda :oops:
DonMiky
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 10.09.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#7 Příspěvek od DonMiky »

Doplním info:

V létě jezdí auto v pohodě, v zimě dělá výše zmíněný bordel..

Minulou zimu jsem nějak dojezdil a svedl ty problémy na nekvalitní benzín. Začal jsem tankovat na jinej čerpačce a vše bylo OK. To bylo ale tím, že přicházelo jaro a teplejší počasí.
Když se to samé objevilo i tuto zimu, odpojil jsem dle rady váhu vzduchu. To sice pomohlo, ale později už to bylo nutné, protože auto skoro nejelo. Takže jsem jezdil bez váhy a hledal jinou.

Diagnostika mi vyhodila lambdu a váhu. Váhu ale jenom protože jsem jí odpojil. Po zpětném připojení váhy a výmazu chyb, zůstala jen lambda.
Takže mám objednanou lambdu novou (Bosch) a vyměním jí..

Dám ještě vědět zda to byl hledaný problém :wink:
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#8 Příspěvek od libovka »

co třeba svíčky?To je základ všeho
DonMiky
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 10.09.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#9 Příspěvek od DonMiky »

Svíčky mám nové NGK, originál :wink: A ty, co jsem při výměně vyndal byly ve slušným stavu..
VlastikS
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Šenov
Klubové ID: 1467

#10 Příspěvek od VlastikS »

Bude to nejspíš výfuk, voda co obyčejně vykapává přes zimu zmrzne. Dělá to především při venkovním stání a autem co jezdí velmi lehounce a přes den se to neodpaří žhavou jízdou. Asi nejlepší přes zimu povolit šrouby za spojem prvního filtru, nebo někde blízko od motoru.
DonMiky
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 10.09.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#11 Příspěvek od DonMiky »

Hele o vejfuku jsem taky přemýšlel, protože když takhle škubala, ozývala se občas rána, jakoby zpod auta, možná z pod motoru, od svodů, fakt nevím. Z auta to při jízdě nešlo identifikovat :(

Ale asi bych Tvojí verzi vyvrátil, protože se to stávalo i když venku ještě nemrzlo..
Navíc, jak píšu výš, jeden z případů kdy se to stalo, bylo, když jsem jel po dálnici z Prahy, a tam myslím vejfuk prohřeješ slušně :wink:
gear
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: ned 10.05.2009 00:00
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od gear »

Mám stejnej problem ale u M50 2.0 ......já si myslim,že odešlo tesnění pod sáním a že to tahá falešnej vzduch nemu že to bejt taky ono?
DonMiky
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 10.09.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#13 Příspěvek od DonMiky »

Tak lambda vyměněna :)
Byla tam ještě originál 8O

Zatím 100km a bez škubnutí.. Auto víc táhne a míň žere, na dálku to poznat moc není, ale město o cca 1,5l méně :D Uklidnil se volnoběh a zdá se mi že i motor přede o něco tišeji.. I už není tolik cejtit benzín, to je ale jasný když předtím měl bohatou směs :wink:

Průběh charakteristiky lambdy (myslím že to bylo napětí), ale dokonalej není. Nebylo to klasicky nahoru dolů, místy skákaly trochu zuby. Prej by mohl ještě zlobit nějakej vstřik.. :?:
Odpovědět