Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e39 528i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
gas71
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: sob 06.10.2007 00:00
Bydliště: Olmütz
Klubové ID: 2183
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od gas71 »

ahoj kluci

mám takovej problem a potreboval bych znát nějake názory nebo teorie kdyz na servisech nikdo nic neví.

prodal jsem svoji pětku e34 a od otce jsem dostal e39tku 528iA 97rok vyroby.
posledni rok se zacal strácet olej v motoru ,drive se to dalo od vymeny do vymeny klesl na čarku MIN,ale v posledni dobe je to brutal,protoze za tyden jezdeni se stratí nebo motor sežere treba 2litry oleje coz je podle mě a pro mě masakr toto nesnesu a hlavně auto vubec nehulí..objel jsem servisáky v mém městě a rekli jen to ze je motor ASI vylágrovanej nebo ze pistni kruhy v hajzlu nebo neco a kdyz jsem chtel zjistit přícinu tak na to nemají vubec cas,protoze maji hodne práce a kdyz zavolam za tyden tak je to furt dokola a už mě to sere a to nechci být sprostej
A zajet do horimexu tak na to bych zrejmě financne nemel.Osobně za tech x baworáků co jsem měl si nemyslim ze by tento motor byl uplne v pi**.motor jede má dobrej tah a je potichu a drží volnoběh..čeho jsem si všiml hlavně při ranních studenych startech nebo kdyz motor zchladne,tak naskočí ihned,ale zarachotí,zachrčí v něm bez nejakych vybrací a po 3vteřinách je potichu a jeste po tom startu svítí asi tak červená kontrolka mazání 4 vteřiny a zhasne.
auto jsem nechal diagnostikovat nedávno a jediné co to ukázalo,tak ze je vadné čidlo vačky a to mam už objednané.

jinak prase nejsu abych tomu nakládal za studena a to nikdy nedelal i muj otec.a nikdy nejezdim tak aby se mi ani nezahral motor a ja ho uz vypnul.

díky za tip přátelé
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

pokud se ti olej straci,jsou dve varianty...bud se ti straci treba spatne tesnicim vypustakem na vane,ale to bys pod autem nasel radnou kaluz kdyz rikas kolik ti to chaluje...no a druha moznost je pri spalovani,pistni krouzky atd ;) skus motor nechat natlakovat kolik budou tlaky a pokud budou o hodne nizzsi nez maji byt tak pricinou budou pistni krouzky...kazdopadne urcite servis ;) po internetu do toho nikdo z nas nevidi ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Brátn Moderátor »

zkus se podívat ještě na jednu věc, když se koukneš v místě kde máš měrku oleje, je tam dole hadička, která vrací olej do vany a já ji měl stěřelou, tak že propouštěla olej a ten stýkal na vrch vany místo toho aby se vracel přímo do vany, taky mi to žralo hafo oleje, ale poznal bys to podle toho, že to tam bude zasviněný a přitom zespodu nikde nic nemusí týct, koukneš a uvidíš
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
gas71
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: sob 06.10.2007 00:00
Bydliště: Olmütz
Klubové ID: 2183
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od gas71 »

Bratn píše:zkus se podívat ještě na jednu věc, když se koukneš v místě kde máš měrku oleje, je tam dole hadička, která vrací olej do vany a já ji měl stěřelou, tak že propouštěla olej a ten stýkal na vrch vany místo toho aby se vracel přímo do vany, taky mi to žralo hafo oleje, ale poznal bys to podle toho, že to tam bude zasviněný a přitom zespodu nikde nic nemusí týct, koukneš a uvidíš
děkuji píši si a beru na vědomí jak se vrátim domů tak to prekontroluju
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#5 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Někde jsem četl že to taky dělá zanesený odvzdušnovací ventil klikové skříně,ale kde to je a jak to vypadá ti nepovím :? :D
gas71
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: sob 06.10.2007 00:00
Bydliště: Olmütz
Klubové ID: 2183
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od gas71 »

tak to vidím ze budu muset do servisu a asi nejlip do baworáku
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování
Klubové ID: 1507

#7 Příspěvek od Miguel »

gas71 píše:tak to vidím ze budu muset do servisu a asi nejlip do baworáku
Tak to si připrav hodně peněz, tam necháš za rozborku a sborku motoru pomalu to za co bys koupil jinej motor a to nepočítám náhradní díly :lol:
gas71
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: sob 06.10.2007 00:00
Bydliště: Olmütz
Klubové ID: 2183
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od gas71 »

Miguel píše:
gas71 píše:tak to vidím ze budu muset do servisu a asi nejlip do baworáku
Tak to si připrav hodně peněz, tam necháš za rozborku a sborku motoru pomalu to za co bys koupil jinej motor a to nepočítám náhradní díly :lol:

to je mi jasny toho jsem si vědom,ale zase az tak to prožívat nechci :-)..prijedu zeptám se popřípadě mi k tomu něco reknou,nechám tlaky zkontrolovat a potom najdu nejakeho ochotneho mechoše at na tom zalaboruje.
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování
Klubové ID: 1507

#9 Příspěvek od Miguel »

Odbornej mechoš si přece změří tlaky sám a vyjde tě to na pár stovek a né na pár tisíc, ale je to na tobě a na tvejch možnostech.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Brátn Moderátor »

Rejchy píše:Někde jsem četl že to taky dělá zanesený odvzdušnovací ventil klikové skříně,ale kde to je a jak to vypadá ti nepovím :? :D
asi myslíš toto http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... separator/ díl 2 a ta hadička o které jsem mluvil by měla být ta 6 jinak to do čeho vede je měrka oleje
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Klubové ID: 49
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od George_D »

Pokud přeměříš tlaky a budou ok, tak bych se podíval ještě na membránu v sání. Nevim jak E39 ale v E36 se občas stává že praskne a tlak hází olej do sání a spálí ho :wink: A také jedna varianta je ta, že dáváš třebas špatnej olej. Do E30 jsem dal třebas polosyntetiku a brala si tak 1L oleje na 2tis. Od te doby co jsem dal mineral, žere 1L na celou životnost náplně. :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 1853

#12 Příspěvek od brumlae34 »

Tak jak říkíají kolegove. Zacal bych kompresi, ale ani ta nerekne jestli jsou krouzky KO, uz jsem resil nekolik pripadu kdy motor zral 1l na 1000km a na aute to nebylo znat. Motor suchej a vubec nekouril. Po vymene krouzku vzdy Ok naposled jsem resil Mazdu 6 1.8i rv 2002 a mela najeto 120000 km a zrala 1l na 1500km, po vymene krouzku ani slzu! jinak jestli chces muzu ti zmerit kompres a probrat to osobne. Jsem ze Šumperka.
PolarBear
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: úte 22.09.2009 00:00
Klubové ID: 2153

#13 Příspěvek od PolarBear »

Chlapy trosku off topic, ale chtel bych se zeptat jak moc draha je E39 na udrzbu? Je to o moc horsi nez E36? (Jezdila by skoro 30tkm rocne)

A jeste dotaz na automatickou prevodovku. Pokud ma auto najeto 270tkm muze byt uz asi pred smrti ze? Kolik muze pak stat nejaka jeta ve slusnem stavu + prace za vymenu?

Na jare (cca v Breznu) chci vymenit auto. Prvne jsem zvazoval i nejakeho chrla ale uplne noveho, ale kluci meli pravdu a stoji to za prd. Bawor je bawor i kdyz nekdy stoji ranec :roll: :)
Rozpocet budu mit do 150 tisic. A koukal jsem ze za ty prachy se da koupit i takovy kousek jako tu prodava magic E39 328i...
Ale mam holt strach aby me to pak nesezralo. (Nemyslim palivo :-) mozna bych tam dal LPG)

Diky moc.
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Klubové ID: 125
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

e36 je pomalu už dražší na údržbu než e39.
e39 528iA Touring mám už rok a půl, spokoenost, ze začátku se vysypalo Nivo (zadní "pružiny"), za 14 tis Kč na 10 let pokoj. Pak časem se rozloučil snímač otáček z klikovky (2700,-) taky běžná záležitost po 10ti letech.
Dále jsem měnil těsnění pod svody (profukovaly), ale jinak velmi spolehlivé auto!

http://www.pixum.de/viewalbum/id/4125692
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Brátn Moderátor »

nemůžu než souhlasit, sice mě ta moje teď trošku trápí se spotřebou, ale moje má najeto 360 000 a takový věci jako čidlo vačky (1800), termostat (500), lambdy (10000), váha vzduchu (10000), kat (3500) už považuju za spotřební materiál, ale zase je připravená na dalších 150 000km, s jistýma investicema počítat musíš, ale tomu se nevyhneš ani na E36, takže pokud se chceš svízt víc než luxusně, tak jdi do E39 a kdyby jsi potřeboval LPG nebo nějaký informace, tak se klidně ozvi :wink:
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
PolarBear
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: úte 22.09.2009 00:00
Klubové ID: 2153

#16 Příspěvek od PolarBear »

Ty vado tak to je maso! Opravdu jsem cekal ze E39 bude mnohem narocnejsi. A jak je na tom ta automaticka prevodovka? Pokud se rozbije jak moc velka investice to muze byt? Nova vs jeta?

Jo a ty veci jako termostat (500), lambdy (10000), váha vzduchu (10000), kat (3500) to jsou ceny novych dilu ne? Takze pokud by clovek splasil neco z borky bude to za par korun?

Ohledne toho LPG. Nevim zdali bych to tam montoval, ale za kolik se to pripadne da poridit? Nejake to sekvencni vstrikovani?

Diky :-)
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Brátn Moderátor »

PolarBear píše:Ty vado tak to je maso! Opravdu jsem cekal ze E39 bude mnohem narocnejsi. A jak je na tom ta automaticka prevodovka? Pokud se rozbije jak moc velka investice to muze byt? Nova vs jeta?

Jo a ty veci jako termostat (500), lambdy (10000), váha vzduchu (10000), kat (3500) to jsou ceny novych dilu ne? Takze pokud by clovek splasil neco z borky bude to za par korun?

Ohledne toho LPG. Nevim zdali bych to tam montoval, ale za kolik se to pripadne da poridit? Nejake to sekvencni vstrikovani?

Diky :-)
mám manuál, takže nevím

jj většina jsou nový ceny teda kat nový 8500, ale jo dá se sehnat i levněji ale originál je originál, třeba lamby se dají koupit za 4500 jedna, ale mě hned diagnostika napsala, že jsou vadný, takže jsem měnil za originál za 5500 jednu, váha je i za 1800 Starline, ale každý kdo ji koupil jí má dneska doma na poličce :lol: takže fakt se vyplatí kupovat originál, jo a LPG tak to je nadýl, tak ať to tady nezasíráme tak dole mám icq
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
gas71
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: sob 06.10.2007 00:00
Bydliště: Olmütz
Klubové ID: 2183
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od gas71 »

olej se dával jediný 5w40 do motoru při výměnách..v servisu se dával ze sudu a prej že to je shell,ale divně zapáchal..nakonec jsem si koupil castrol 5w40 sám dolivám a ubytky oleje uz nejsou tak brutální jak byly,ale strácí se..a jeste upouštím tlak z hadic toho jsem si všiml teprve ted,tak že by asi to těsnění pod palicí kdyz se mi to tlakuje.
losik
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: stř 16.04.2008 00:00
Bydliště: Blansko
Klubové ID: 2254

#19 Příspěvek od losik »

na tyto motory polde tabulek muzes dat i polosyntetiku.... Takze bych to tam dal a uvidis ze i ta spotreba oleje pujde o hodne dolu....
Odpovědět