Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E60 530D - přední náprava odskakuje, tahá za volant
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 161
- Registrován: pon 10.11.2008 01:00
- Klubové ID: 2076
Ahoj všem,
můj miláček začal zlobit s přední nápravou. Z auta, kterému jsem říkal "žehlička" se stal kočárek - náprava v zatáčkách (typicky dilatační spáry na dálničních nadjezdech/sjezdech) odskakuje a to ne málo. Na mokru velmi nebezpečně. Při brždění na vyjetých kolejích (většina pražských křižovatek) tahá řízení za volant na jednu nebo druhou stranu.
Záhada spočívá v tom, že:
a) na rovném povrchu auto brzdí normálně, nikam se nestáčí,
b) tlumiče zvládají větší hrboly (retardér, díra) bez problémů, najeto mám cca 90.000, mají nárok být ještě OK
c) auto bylo postupně 2x v AutoBase a 1x u Bychla - nic nenašli. No, moc se ani nesnažili. Udělali geometrii (3000Kč) a řekli, že je to gumama.
d) vyměnil jsem gumy, situace se nezměnila
e) vzal jsem auto na STK na trhačku a na nápravě není vidět žádná vůle.
Chápu, že mi asi neřeknete takhle na dálku, co s tím je. Chci se zeptat na vaše případné zkušenosti nebo na tipy na někoho z Prahy, kdo se E60 nebojí a bude projevovat vůbec nejakou ochotu se svést a posoudit, že tohle fakt v pořádku není. Díky všem.
můj miláček začal zlobit s přední nápravou. Z auta, kterému jsem říkal "žehlička" se stal kočárek - náprava v zatáčkách (typicky dilatační spáry na dálničních nadjezdech/sjezdech) odskakuje a to ne málo. Na mokru velmi nebezpečně. Při brždění na vyjetých kolejích (většina pražských křižovatek) tahá řízení za volant na jednu nebo druhou stranu.
Záhada spočívá v tom, že:
a) na rovném povrchu auto brzdí normálně, nikam se nestáčí,
b) tlumiče zvládají větší hrboly (retardér, díra) bez problémů, najeto mám cca 90.000, mají nárok být ještě OK
c) auto bylo postupně 2x v AutoBase a 1x u Bychla - nic nenašli. No, moc se ani nesnažili. Udělali geometrii (3000Kč) a řekli, že je to gumama.
d) vyměnil jsem gumy, situace se nezměnila
e) vzal jsem auto na STK na trhačku a na nápravě není vidět žádná vůle.
Chápu, že mi asi neřeknete takhle na dálku, co s tím je. Chci se zeptat na vaše případné zkušenosti nebo na tipy na někoho z Prahy, kdo se E60 nebojí a bude projevovat vůbec nejakou ochotu se svést a posoudit, že tohle fakt v pořádku není. Díky všem.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 305
- Registrován: sob 05.05.2007 00:00
- Bydliště: Hořice v Podkrkonoší
- Klubové ID: 1104
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 161
- Registrován: pon 10.11.2008 01:00
- Klubové ID: 2076
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2208
- Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 58
- Kontaktovat uživatele:
Pokud geometrie dopadla bezproblemove, tak uz toho zase tolik nezbyva, tedy tlumice+naprava+gumy.
1)Gumy mas vyreseny, pokud jsi nemenil rozmer, coz nepredpokladam.
2)Tlumice by byl osobne muj prvni typ, 90tis km uz neni zrovna malo, zalezi po jakych cestach jezdis. Tlumice maji funkci bump a rebound. Tedy bump je stlaceni a poznas ji prave treba na prejezdech, retarderech atd. naopak logicky rebound je navrat tlumice ze stlaceneho stavu do normalu. Predpoklam, ze ty citis problem hlavne v teto fazi, aspon podle tveho popisu, neni funkce rebound uz dost rychla.(zavodni nastaveni jeste pocita se samostatnym nastavenim slow/fast bump a slow/fast rebound, ale to uz je jina liga) Ale jestli to je skutecne tak, nemuzu zarucit, je to jen moje teorie. Na druhou stranu, novy tlumice si obhajis jako vydaj z hlediska lepsi bezpecnosti
3) napravy, na STK bohuzel jde zjistit az vetsi vule v cepech a silentblocich. Minimalni vule se zjistit nedaji, ale ty by zas snad nedelaly takove problemy, mozna jen pri jejich kombinaci. Navic bys je i driv slysel, nez citil v rizeni.
1)Gumy mas vyreseny, pokud jsi nemenil rozmer, coz nepredpokladam.
2)Tlumice by byl osobne muj prvni typ, 90tis km uz neni zrovna malo, zalezi po jakych cestach jezdis. Tlumice maji funkci bump a rebound. Tedy bump je stlaceni a poznas ji prave treba na prejezdech, retarderech atd. naopak logicky rebound je navrat tlumice ze stlaceneho stavu do normalu. Predpoklam, ze ty citis problem hlavne v teto fazi, aspon podle tveho popisu, neni funkce rebound uz dost rychla.(zavodni nastaveni jeste pocita se samostatnym nastavenim slow/fast bump a slow/fast rebound, ale to uz je jina liga) Ale jestli to je skutecne tak, nemuzu zarucit, je to jen moje teorie. Na druhou stranu, novy tlumice si obhajis jako vydaj z hlediska lepsi bezpecnosti

3) napravy, na STK bohuzel jde zjistit az vetsi vule v cepech a silentblocich. Minimalni vule se zjistit nedaji, ale ty by zas snad nedelaly takove problemy, mozna jen pri jejich kombinaci. Navic bys je i driv slysel, nez citil v rizeni.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 161
- Registrován: pon 10.11.2008 01:00
- Klubové ID: 2076
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 426
- Registrován: pon 18.06.2007 00:00
- Klubové ID: 4072
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 426
- Registrován: pon 18.06.2007 00:00
- Klubové ID: 4072
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 426
- Registrován: pon 18.06.2007 00:00
- Klubové ID: 4072
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 200
- Registrován: stř 23.03.2005 01:00
- Bydliště: Praha,STČ
- Klubové ID: 1958
No já mám podobný problém, mě hučí přední kola (jako kdyby dřela), nejvíc při rovné jízdě mezi 80-100 km/h. Říkali mi, že to asi budou gumy, tak jsem přezul , kola nechal vyvážit a je to ještě horší . Takže mám podezření na ložiska. Jak to dopadlo u tebe? Co to bylo? Kdybys chtěl, můžem se srazit v Praze,a zkonzultovat to, mám taky E60. Mrzák
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2208
- Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 58
- Kontaktovat uživatele:
U lozisek nekdy ani poradne nejde poznat z jake to jde strany, predpokladam, ze by byla velka nahoda, ze by odesly obe loziska naraz.
Takze pokud se skutecne jedna o lozisko, tak poznas podle zmeny huceni pri zmene smeru jizdy. Tocis doprava huci vic, je to leve lozisko atd..
ale nemusi to platit vzdy, pokud je lozisko cerstve chycene,tak zmena neni nijak slysitelna.A tak je potreba chvili pockat aby diagnoza byla 100%.
Takze pokud se skutecne jedna o lozisko, tak poznas podle zmeny huceni pri zmene smeru jizdy. Tocis doprava huci vic, je to leve lozisko atd..
ale nemusi to platit vzdy, pokud je lozisko cerstve chycene,tak zmena neni nijak slysitelna.A tak je potreba chvili pockat aby diagnoza byla 100%.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 200
- Registrován: stř 23.03.2005 01:00
- Bydliště: Praha,STČ
- Klubové ID: 1958
Nevim, zatim jsem to neřešil v servisu, spíš než změnou směru jízdy je znát rozdíl při změně rychlosti , nejhorší je to okolo 90km/h, nad 140 už to vůbec není znát. Do volantu se to nepřenáší . Směr , odkud to jde taky nejde pořádně určit, to je pravda. Pravě kámoš mi řekl. že na to mám kašlat, a až to hučení bude úpně otravný, pak to řešit. (takhle mi píská turbo a taky to neřeším, až půjde do kytek, bude nový). Co by to mohlo být jinýho? Dík Mrzák