Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

steptronic

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mikevana
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Dobřany

#1 Příspěvek od mikevana »

nazdar chlapy,potřebuju poradit,chci kupovat 530d a rozhoduju se mezi manuálem a automatem,tak chci vědět co je to u báwa steptronic,zda se tam dá řadit jak automat nebo i manuál,a zda steptronic papá o dost víc než manuál,díky za radu
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00

#2 Příspěvek od Maca »

Steptronic

Automatické režimy P-parkování,R-zpátečka,N-neutrál,D-jízda, z pozice D je možno přesunutím páky voliče vlevo (směrem k řidiči) zvolit režim S-sportovní jízda a dalším posunutím voliče dopředu nebo dozadu (+/-) se zvolí režim M-manuální řazení a konkrétní stupeň 1-5.
Manuální režim (M) je kontrolován a v případě příliš nízkých nebo příliš vysokých otáček se zařazen nižší nebo vyšší stupeň automaticky. Automatický režim (D) podporuje kick-down - při prudkém sešlápnutí plynového pedálu dojde po podřazení o 2 stupně.

Spotřeba dle zkušeností o cca 1l/100 km vyšší
lupo
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: sob 24.12.2005 01:00

#3 Příspěvek od lupo »

z mojej strany maximalna spokojnost - mam 530dA 2001 142kw, spotreba cca 11l -> jazdim rychlo a vela po meste ;-) da sa ist v pohode aj za 7l

treba pravidelne menit olej a celkovo sa o nu starat ako o vsetko ine na aute, potom bude radit krasne makko a budes si uzivat pohodicku za volantom.
ako uz bolo pisane podporuje manualne radenie, niekedy jej vsak dost dlho trva kym zaradi iny stupen, hlavne nizsi ak potrebujes brzdit motorom. ale cele je to o zvyku.
leondm
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 31.12.2007 01:00

#4 Příspěvek od leondm »

Mam takovy problem se Steptronicem(530d 142kw rv 2001).
Kdyz jedu s velmi lehkou nohou,tak pri prerazeni z 1. na 2. rych.stupen
se zvysi otacky motoru a auto zrychli aniz bych vic slapal na plyn,pri prerazeni z 2. na 3. stupen to udela taky ale uz to neni tak znat.
Kdyz slapu na plyn razantneji tak to prerazuje ve vyssich otackach a nedela to,pouze jen s lehkou nohou,
je to docela neprijmne treba pri popojizdeni v kolone.Zkousel jsem radit i manualne a je to stejny.
Nejake vetsi kopani nepocituji,po zaradzeni D nebo R se po sundani nohy
z brzdy ihned auto pomalu rozjizdi,to je v pohode.
Nevi nekdo co by to mohlo bejt?
Dik.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#5 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Nechat v servisu smazat adaptační hodnoty a znovu si to zajet. Taky je dobrý cca každejch 100k km nechat vyměnit olej a filtr.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#6 Příspěvek od Zdenal »

Prosimtě víš co to je? Dělá to asi při 1400ot/min, vid? To ti jen zabírá turbína...to je normální jev :lol:
leondm
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 31.12.2007 01:00

#7 Příspěvek od leondm »

Jo asi kolem tech 1400 otacek,auto mam rok a pul,a vsiml jsem si toho az ted,asi je to opravdu moc lehkou nohou.
Pristi tejden jedu do Zadaru,tak mam strach aby se mi neco cestou nepokakalo....
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#8 Příspěvek od Zdenal »

Ráno když vyjíždim z ulice, motor je studený, tak jedu skoro na volnoběh a jen lehounce přidávám plyn (kvůli šetření studeného turba), tak jen tehdy to zaznamenám, při normální jízdě nikoliv.

Před delší cestou bych jen doporučil vyměnit palivovej filtr, jestli nebyl měněn.
Mrknout na brzd. obložení a na provozní náplně, prostě klasika a víc se děj vůle boží, když se to má posr...., tak se to poser....
pupik33
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: čtv 01.12.2005 01:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od pupik33 »

leondm píše:Mam takovy problem se Steptronicem(530d 142kw rv 2001).
Kdyz jedu s velmi lehkou nohou,tak pri prerazeni z 1. na 2. rych.stupen
se zvysi otacky motoru a auto zrychli aniz bych vic slapal na plyn,pri prerazeni z 2. na 3. stupen to udela taky ale uz to neni tak znat.
Kdyz slapu na plyn razantneji tak to prerazuje ve vyssich otackach a nedela to,pouze jen s lehkou nohou,
je to docela neprijmne treba pri popojizdeni v kolone.Zkousel jsem radit i manualne a je to stejny.
Nejake vetsi kopani nepocituji,po zaradzeni D nebo R se po sundani nohy
z brzdy ihned auto pomalu rozjizdi,to je v pohode.
Nevi nekdo co by to mohlo bejt?
Dik.


Ano to je normální jev automatu z důvodu přeřazení na vyšší rychlostní stupeň prostě řídící jednotka automatu dá podnět řídící jednotce motoru.
Odpovědět