To Hajdulak:
U koncesionáře BMW v Tirschenreuthu (Hager & Sohn), mi na otázku, zda jsou schopni vyměnit olej v AT řekli:
"No samozřejmě! Vždyť jsme BMW. Kde jinde by Vám to udělali???" - koukal na mě jak na pako, že se ptám tak debilně.
Zajeď si tam. Z KV to není až tak z ruky a jsou levnější než u nás (Invelt, DyCom...). A o kvalitě a přístupu k zákazníkovi ani nemluvím. A co k nim jezdí čechů...
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Dolití oleje do automatický převodovky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Klubové ID: 1712
- Kontaktovat uživatele:
Jen jsem se ptal, zda by mi jej vyměnili. Cenu nevím (ale určitě ti to řeknou i po telefonu - tel.: 004996311769)... Když jsem se dotazoval na celoživotní náplň v AT, technik se jen smál a kroutil hlavou. Výrobce prý garantuje a deklaruje náplň jako neměnitelnou po celou dobu záruky, a to je (nepletu-li se) 4 roky. To "DOŽIVOTNÍ" je jen blbá definice záruční doby. A rádi jí všude používají!!! Když nad tím přemýšlíš - jaká je životnost AT??? 5 let, 10 let, 15 let, 30 let... Každý s autem zachází jinak a doživotní (nekonečnou) záruku ti nikdo na světě nedá.
Byl jsem u Hagera v Tirsch. asi před měsícem na diagnostice s resetem paměti závad, s předáním protokolu, s prohlídkou vozu a s názorem technika na celkový stav vozu po prohlídce. Za hodinu to bylo a chtěli jen 18,60 €. Takže BMW HAGER & SOHN V TIRSCHENREUTHU doporučuji!
U nás se jim v servisech BMW nechce ani dolít olej do AT, natož jej měnit. A při diagnostice se cukají předat protokol. A když se zeptáš co tam v paměti bylo, tak řeknou, že už je to v pořádku a že nic podstatného. A to mluvím z vlasní zkušenosti po návštěvě autorizovaného servisu BMW v Plzni!!!
Byl jsem u Hagera v Tirsch. asi před měsícem na diagnostice s resetem paměti závad, s předáním protokolu, s prohlídkou vozu a s názorem technika na celkový stav vozu po prohlídce. Za hodinu to bylo a chtěli jen 18,60 €. Takže BMW HAGER & SOHN V TIRSCHENREUTHU doporučuji!
U nás se jim v servisech BMW nechce ani dolít olej do AT, natož jej měnit. A při diagnostice se cukají předat protokol. A když se zeptáš co tam v paměti bylo, tak řeknou, že už je to v pořádku a že nic podstatného. A to mluvím z vlasní zkušenosti po návštěvě autorizovaného servisu BMW v Plzni!!!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 840
- Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
- Bydliště: nemám :o(
- Klubové ID: 2567
D9k za super odpověď.Birkoff píše:Kdybys kouknul na ten typ skříně, tak by to docela pomohlo.
Pro Stepy 5HP24/30 od ZF:
Zvednout vozidlo a zatáhnout ručku.
Doplnit olej otvorem k hraně.
Nastrtovat a zapnout větší spotřebiče A/C ap.
Zařadit R pak D a postupně prořadit všechny stupně. Nechat zařazeno alespoň 3s.
Pak zařadit P a nechat motor běžet na volnoběh 690 - 950 rpm
Tím zahřát převodový olej na 30-35stupňů.
Povolit víčko a zkontrolovat stav oleje popř dolít.
Nechat zahřát na 40stupňů - nesmí překročit 50stupňů.
Nechat vytáct přebytek oleje.
Utáhnout víčko 35Nm +- 3,5Nm.
Pokud jsem to pochopil správně, nic jsem nepřehlídnul, tak za chodu se nic neotevírá .

Jinak si myslím, že by mi to tu ručku "přepralo". Už se mi to jednou stalo. Spěchal jsem, byl jsem vyblikanej jak trubka a zatáhnul jsem ručku, zapoměl zařazenou " 3 " a za chvilku se auto rozjelo, nestačil jsem se divit. Potom mi to napsalo "getriebeprogramm".
