Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 - pár dotazů nového majitele

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od milo »

tak po E34 a následně E32 jsem opět vyměnil auto, a to za E39 530d, 135 kW, 1999. mám par dotazů

závady:
1) hučení vzadu - pravděpodobně diferenciál, možná ložisko? zítra to zvednu a podíval bych se, kolik oleje je v diffu. následně to budu řešit
2) řazení - je to manuál, na neutrálu je řadička mírně doprava - na 3 nebo 4 musím posunout o pár mm doleva a potom zařadit. v čem bude problém?
3) svítí mi kontrolka NIVO regulace, zadek je v pořádku - nahoře, nesedí to na "prdeli" - po čem začít pátrat?

provozní věci:
4) kde koupit, případně co nalít do nádobky na intenzivní ostřik? jen originál BMW, nebo máte tip na něco lehce a všude dostupného?
5) budu měnit olej - jaký? nějaký 0W40 plná?
6) co ještě z běžných věcí preventivně vyměnit? určitě kabinové filtry, jsou černé jako "bota" + vzduchový najdu pod plastovým krytem motoru? palivový filtr stojí pár kaček - měnit preventivně? motor krásně přede, táhne, neklepe, neklepe se, nekouří.
7) nemáte někdo uživatelský manuál v PDF? italsky neumím :) mám problém, že nereaguje tlačítko na páčce blinkru na ovládání BC - kde začít hledat?
8) jak uložit stanici do rádia? opět by pomohl manuál :D myslel jsem, že klasicky přidržím číslo a uloží se ...

už ať je jaro, dodělat pár drobností na podvozku, opravit drobnosti na laku a bude to krasavec :)
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

S tím řazením to bude problém v převodovce.Mám to u auta taky a namazání táhel nepomohlo.
Nivo-zajed na diagnostiku to je nejrychlejší zjištění závady.
Olej bych viděl na0w-30 nebo 5w-30
mach
Registrovaný
Příspěvky: 222
Registrován: sob 19.05.2007 00:00
Bydliště: liberec

#3 Příspěvek od mach »

Na manuál tu někde je odkaz... a rádio tak jak píšeš podržet 3-4sec
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od milo »

prevodovka - uvidime, kdyz se to zitra zvedne...

k tomu radiu - kdyz ale zmacknu a drzim cislo, na ktere chci nalazenou frekvenci ulozit, prepne se to na tu puvodni. vyzkousim jeste jednou

webasto - v motorovem prostoru mam stitek od webasta - je tam udany vykon 5 kw - je to jen na prihrani motoru? nebo "full"? 5 kw je celkem dost.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#5 Příspěvek od libovka »

Každý webasto v 530D má 5kw.Jestli ho máš i jako nezávislí poznáš tak,že máš na bc HEIZ ein-aus.(nebo pokud máš monitor tak je tam STANDHEIZUNG)
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od milo »

to bych se do BC musel dostat, jak pisu o par radku vys, tlacitko na pacce nereaguje na zmacknuti. bude to nejaky kontakt nebo nefunkcni spinac.
zet
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: ned 17.12.2006 01:00
Bydliště: Praha západ

#7 Příspěvek od zet »

milo píše:tak po E34 a následně E32 jsem opět vyměnil auto, a to za E39 530d, 135 kW, 1999. mám par dotazů

závady:
1) hučení vzadu - pravděpodobně diferenciál, možná ložisko? zítra to zvednu a podíval bych se, kolik oleje je v diffu. následně to budu řešit
2) řazení - je to manuál, na neutrálu je řadička mírně doprava - na 3 nebo 4 musím posunout o pár mm doleva a potom zařadit. v čem bude problém?
3) svítí mi kontrolka NIVO regulace, zadek je v pořádku - nahoře, nesedí to na "prdeli" - po čem začít pátrat?

provozní věci:
4) kde koupit, případně co nalít do nádobky na intenzivní ostřik? jen originál BMW, nebo máte tip na něco lehce a všude dostupného?
5) budu měnit olej - jaký? nějaký 0W40 plná?
6) co ještě z běžných věcí preventivně vyměnit? určitě kabinové filtry, jsou černé jako "bota" + vzduchový najdu pod plastovým krytem motoru? palivový filtr stojí pár kaček - měnit preventivně? motor krásně přede, táhne, neklepe, neklepe se, nekouří.
7) nemáte někdo uživatelský manuál v PDF? italsky neumím :) mám problém, že nereaguje tlačítko na páčce blinkru na ovládání BC - kde začít hledat?
8) jak uložit stanici do rádia? opět by pomohl manuál :D myslel jsem, že klasicky přidržím číslo a uloží se ...

už ať je jaro, dodělat pár drobností na podvozku, opravit drobnosti na laku a bude to krasavec :)

Moje zkušenosti se stejným autem:
1)hučení - začni u pneu - jsou li zdánlivě v pořádku - vyzkoušej jiné
2)mám automat :lol:
3)také se mi párkrát rosvítilo - vše OK,zhruba za měsíc od prvního rozsvícení bylo auto na zadku - měch KO,jestli máš původní,tak to vychází i po zkušenosti ostatních.(vyměnit oba!)
4)to samé co do ostřikovače
5)dávám 5- 30 teď skusím 5 -30/5 - 40,přece jen,stroj není nejmladší a 5 -30 se mi zdá dost (zbytečně) řídké
6)vyměnit vše,ať máš přehled
7)manuál tu "běhá"
8)držet a čekat až naskočí
Jinak je to supr kára - tam je věcí co se můžou po.... (a taky to udělaj) :twisted:
macher
Registrovaný
Příspěvky: 96
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od macher »

olej -> pouzivam 5w-30, ale ted budu menit a premyslim nad 5w-40... jinak 0w urcite ne, oficial doporuceno je 5w-30
manual -> pouzi funkci hledat, koluje to tady... kdyz tak pisni sz, mam cz, sk a en verzi v pdf
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#9 Příspěvek od libovka »

milo píše:to bych se do BC musel dostat, jak pisu o par radku vys, tlacitko na pacce nereaguje na zmacknuti. bude to nejaky kontakt nebo nefunkcni spinac.


No a máš velkej BC?Protože malým to webasto ovládat nejde.
zet
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: ned 17.12.2006 01:00
Bydliště: Praha západ

#10 Příspěvek od zet »

milo píše:to bych se do BC musel dostat, jak pisu o par radku vys, tlacitko na pacce nereaguje na zmacknuti. bude to nejaky kontakt nebo nefunkcni spinac.

Webasto se neovládá páčkou,ale přímo na panelu vel.BC.Má tam označené tlačítko - pokud ho máš - jak zmiňuje kolega výše.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od milo »

práve jsem sehnal manuál, dám tam tedy 5W30. celkem úlet, že to chce 7 litrů oleje :lol:

hučení - pneu možna taky - jsou tam nějaké funglovky zimní dunlopy, ještě je na nich barevný pruh. začnu řešit na jaře po přezutí na letní

BC mám podle všeho malý. prohození je velký problém? jsou jiné kabelové svazky/jednotky?
zet
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: ned 17.12.2006 01:00
Bydliště: Praha západ

#12 Příspěvek od zet »

Na olej se koukni tady:http://www.autoscorpion.cz/index.php?cid=144&special=1&action=
a nové gumy nedej,nemusí to být ale zkusit je vyměnit (půjčit kola)je nejlevněší diagnostika.Taky jsem chtěl měnit všechnymožné ložiska.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od milo »

mam sadu z E32, ta ma ale jinou (vetsi) stredovou diru, ze?
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od milo »

ad. olej:

castrol magnatec 5W40, splnuje specifikace ACEA: A 3 a ACEA: B3 (uvedeno v manualu). bude ok?
Michelin
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: čtv 09.11.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Michelin »

milo píše:mam sadu z E32, ta ma ale jinou (vetsi) stredovou diru, ze?


Naopak, ma mensi. Taky sem prestoupil z e32.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od milo »

co vymena palivoveho filtru? nejaka zaludnost me ceka - napr je to pod tlakem? nebo vysroubuju, vytahnu stary, hodim novy a ok?
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#17 Příspěvek od libovka »

Stačí vyšroubovat a dát novej.Pak nech asi 1 minutu zaplej klíček na kontrolky a aby se to odvzdušnilo.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od milo »

co chladici kapalina na 530d? divam se, ze tam je ruzova a mam za to, ze by tam mela byt klasika g48 modra ne?
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od milo »

další problém ... po odježděných cca. 4000km jsem si všimnul jedné věci - při prudším rozjezdu (zařazení rychlosti, puštěni celé spojky a až potom přišlápnout - žádně hoblování spojky se nekoná) se při zmáčknutí spojky ozve asi v půlce chodu pedálu duté klepnutí. na pedálu je to cítit taky. nevím kde hledat problém - nějaký silenblok-uložení? spojkové ložisko? hardyspojka?


jinak co se týče výše popsaného špatného chodu řadičky - asi vyměním olej v převodovce, mohlo by to pomoct - po delší cestě řadí výborně, jak vychladne, zase je problém a "hledám" kde je 3 a kde 5.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od milo »

tak klepani ve spojce vypada na vuli v podvozku - stejny zvuk jsem slysel, kdyz jsem jel s vyrazenou rychlosti na velkych "zhupech" - podvozek mam uplne k.o. - takze jak vymenim, budu vedet :)

s tou prevodovkou - nejaky tip na firmu v praze, kde mi to nekdo DOBRE vymeni a neobere me? uplna utopie by byla, kdybych mohl videt spojku a pripadne dat vymenit lamelu - ale nechci to ve stylu "hele byla tam blba lamela, spatnej setrvak, volej byl blbej a mas to za 30k"
Odpovědět