Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Palivove cerpadlo u 523i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: ned 23.11.2008 01:00
- Bydliště: Stredni Cechy
- Klubové ID: 1759
- Kontaktovat uživatele:
V tydnu se mi stala takova nemila vec... jedu po italske dalnici, auto nalozene az po strechu, a najednou mi prestal tahnout motor, otacky spadly, motor chcipnul, a ja doplachtil pomalu na SOS plac u krajnice.
Kdyz jsem zkousel znovu nastartovat, tak to ani neskytlo.
Zacal jsem hledat, co je spatne...
- pojistky vsechny OK
- benzinu dost (ukazovalo to neco pres 15litru)
- zadna chyba na BC
zkusil jsem i odpojit na chvili baterku, jestli to nepomuze... ale zadna zmena, motor stale nic...
Asi po hodine hledani a premysleni jsem zkusil znovu natocit motor, a na cca 3s to naskocilo a pak zase chciplo - tim se mi ulevilo, vypadalo to jen na problem s benzinem...
To uz dorazila dalnicni asistence s odtahovkou, a dovezli me na nedalekou benzinku.
Po dotankovani cca 10ti litru benzinu motor naskocil, a bezel jako hodinky....
Pote jsem dotankoval do plne nadrze, a podle natankovanych litru jsem mel opravdu v nadrzi tolik, co ukazoval BC - tedy skoro 20 litru.
Prohledaval jsem uz forum, ale odpoved jsem nenasel...
Netusi nekdo, co se mohlo stat, a proc to najednou prestalo jet?
Kamarad mi rikal, ze jsou v nadrzi 2 cerpadla, horni a dolni, a ze to dolni, co taha poslednich cca 20 litru a reservu odeslo...
Popravde mam ted trochu strach, a kdyz mi zacne palivomer ukazovat pod 30l, uz hledam benzinku...
Uz jsem si dal do kufru 10l kanistr, ale i tak mam trochu obavy se vydat na delsi cestu.
predem dekuji za jakekoli info ci radu...
Kdyz jsem zkousel znovu nastartovat, tak to ani neskytlo.
Zacal jsem hledat, co je spatne...
- pojistky vsechny OK
- benzinu dost (ukazovalo to neco pres 15litru)
- zadna chyba na BC
zkusil jsem i odpojit na chvili baterku, jestli to nepomuze... ale zadna zmena, motor stale nic...
Asi po hodine hledani a premysleni jsem zkusil znovu natocit motor, a na cca 3s to naskocilo a pak zase chciplo - tim se mi ulevilo, vypadalo to jen na problem s benzinem...
To uz dorazila dalnicni asistence s odtahovkou, a dovezli me na nedalekou benzinku.
Po dotankovani cca 10ti litru benzinu motor naskocil, a bezel jako hodinky....
Pote jsem dotankoval do plne nadrze, a podle natankovanych litru jsem mel opravdu v nadrzi tolik, co ukazoval BC - tedy skoro 20 litru.
Prohledaval jsem uz forum, ale odpoved jsem nenasel...
Netusi nekdo, co se mohlo stat, a proc to najednou prestalo jet?
Kamarad mi rikal, ze jsou v nadrzi 2 cerpadla, horni a dolni, a ze to dolni, co taha poslednich cca 20 litru a reservu odeslo...
Popravde mam ted trochu strach, a kdyz mi zacne palivomer ukazovat pod 30l, uz hledam benzinku...
Uz jsem si dal do kufru 10l kanistr, ale i tak mam trochu obavy se vydat na delsi cestu.
predem dekuji za jakekoli info ci radu...
Jak dlouho to auto máš?Nedělal si nebo někdo neco v nádrži? Podle toho co popisuješ by to mohlo být volné čerpadlo. Taky sem měl takovej problém(jen u jiného auta). V nádrži benál a autu se nechtělo. Když sem otevřel nádrž,tak byl držák co drží čerpadlo nějakej rozlámanej. Tak sem ho upevnil a od tehdy se nic podobného už neopakovalo. Možná ti někdo jen špatně zacvaknul čerpadlo a ono vyběhlo.


není u 523 náhodou jenom jedno, a z levy strany si to tahá právě to jedno přes hadice? Myslim že jo, jdu to najít.
Jinak s tímhle jezdím už nějakou dobu, taky mi to posledních 15L nebere. Je to špatně usazený čerpadlo v nádrži, stačí to rozebrat pod pravou zadní sedačkou, odpojit, vyšroubovat dekl, otočit, vyndat, omrknout jestli tam není někde nějakej bordel a dát zpátky, pořádně usadit a mělo by to být ok.
edit: jo, a na dojezd podle bc se nespoléhej, vychází z informace z plováku
A fakt to dojde jakmile ručička dojde na 15L, takže s 30 máš dost velkou rezervu.
Jinak s tímhle jezdím už nějakou dobu, taky mi to posledních 15L nebere. Je to špatně usazený čerpadlo v nádrži, stačí to rozebrat pod pravou zadní sedačkou, odpojit, vyšroubovat dekl, otočit, vyndat, omrknout jestli tam není někde nějakej bordel a dát zpátky, pořádně usadit a mělo by to být ok.
edit: jo, a na dojezd podle bc se nespoléhej, vychází z informace z plováku

tak nalezeno, vidim tam jen jedno čerpadlo...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=05
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=05
Baterku opojovat nemusíš. Je tam konektor,který budeš muset odpojit.Myslímže ten plechovej dekl držej křížáky,pak si rozpojíš ten konektor,pak hadičky. Ty si raděj označ,potože jedna je propad a druhá z čerpadla.Musíš je dát mírně pod plech,abys mohl vymontovat tu plastovou matici. Jo nedělej to hned jak vypneš motor,raděj počkej tak 5-10 minut. A vem si nějakej hadr,protože s ní stejně poteče nějakej benzín.Když tohle budeš mít,tak budeš potřebovat neco čím otočíš tu velikou plastovou maticu. Já používal velikej plochej šroubovák a závisí od toho jak to je utáhly. Někdy stačí bouchat po šroubováku kleštěma a někdy kladivkem.Směr je jako u klasicke matky,čiže do leva.Když ji budeš mít ven,tak se ti bude dát vytáhnout ta vrchní část. Opatrně ji vytahuj a vem si nějaké světlo. Osobně upřednostňuju s ledkama.Pak uvidíš,že ty hadice ti jdou do čerpadla. A to vytáhneš tak že zmáčkneš takové 2 pacičky,které jsou zacvaklé v držáku na dně. Ale myslím,že to je ten tvůj problém,že to zacvaklé nebude. Snáď to je přesné. Když to budeš skládat,tak si dej pozor na to těsnění co jde kolem toho plastu co je na něm ten konektor. Ono se mírně roztáhne,tak když to budeš skládat pořádně na to koukej,abys ho nezničil,nebo nezaložil jen napůl.


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: ned 23.11.2008 01:00
- Bydliště: Stredni Cechy
- Klubové ID: 1759
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem to cele dnes zkontroloval, mel jsem vyndane jak cerpadlo z prave strany, tak plovakovy system s nasavanim z leve strany, a vse vypadalo OK.
Cerpadlo bylo upevnene v drzaku, nic se nehejbalo, tak vazne netusim, co se tam prihodilo.
Pred kontrolou jsem radeji vycucnul zbytek benzinu, a po kontrole a zpetnem namotovani cerpadla a plovaku jsem s temer prazdnou nadrzi zkusil nastartovat, a vse fungovalo...
Jedine, co me napada je to, ze se nejak neprecerpaval benzin z leve casti nadrze do te prave, kde je cerpadlo.
Kdyz jsem vysal levou cast nadrze, tak tam bylo cca tech 15 litru, co ukazoval merak pri tom, kdyz auto prestalo jet.
Potom jsem jeste vratil vsechen vycucnutej benzin zpet do nadrze, abych zkontroloval, jestli jsem namontoval spravne plovaky, a vypada to, ze se to povedlo... meridlo ukazuje temer presne tolik litru, kolik jsem tam nalil.
Co si o tom vsem myslite? Mel bych cekat nejakou dalsi zradu, nebo to bude uz OK?
Cerpadlo bylo upevnene v drzaku, nic se nehejbalo, tak vazne netusim, co se tam prihodilo.
Pred kontrolou jsem radeji vycucnul zbytek benzinu, a po kontrole a zpetnem namotovani cerpadla a plovaku jsem s temer prazdnou nadrzi zkusil nastartovat, a vse fungovalo...
Jedine, co me napada je to, ze se nejak neprecerpaval benzin z leve casti nadrze do te prave, kde je cerpadlo.
Kdyz jsem vysal levou cast nadrze, tak tam bylo cca tech 15 litru, co ukazoval merak pri tom, kdyz auto prestalo jet.
Potom jsem jeste vratil vsechen vycucnutej benzin zpet do nadrze, abych zkontroloval, jestli jsem namontoval spravne plovaky, a vypada to, ze se to povedlo... meridlo ukazuje temer presne tolik litru, kolik jsem tam nalil.
Co si o tom vsem myslite? Mel bych cekat nejakou dalsi zradu, nebo to bude uz OK?
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1860
- Kontaktovat uživatele:
chtěl bych se zeptat, jak je to v tý nádrži dělaný, jako jak se přelívá benzín z jedné poloviny do druhé (tedy pokud se přelívá, podle obrázku to tak vypadá) jde mi hlavně o to, že teď jezdím jen na plyn a v nádrži nemám víc jak 15l a mám strach, aby mi třeba neodešlo nějaký čerpadýlko, který se maže benzínem, když vlastně do plný jsem nikdy ani nenatankoval, ptám se, protože tohle se mi na předešlých autech stávalo, že jsem normálně jezdil jen s minimem v nádrži a po čase odešlo benzínový čerpadlo, tady si na to dávám bacha a vždy ten benzín během dvou tří měsíců spotřebuju, ale jestli tam je nějaký mechanizmus výš než nad hladinou těch 15l, tak aby se nepoškozoval tím, že ho nenamáčím
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: ned 23.11.2008 01:00
- Bydliště: Stredni Cechy
- Klubové ID: 1759
- Kontaktovat uživatele:
Nevim, jestli je to u vsech E39 stejne, ale podle toho, co jsem videl u meho auta, tak to tam usporadane nasledovne:
Plastova nadrz je diky stredovemu tunelu (prostoru pro kardan) castecne rozdelena na dve casti.
V prave casti se nachazi benzinove cerpadlo, uchycene v takovem kulatem drzaku, ktery primackava spodek cerpadla (sitku) ke dnu nadrze.
Vedle cerpadla je jeste kontrolni plovak.
V leve casti nadrze je take kontrolni plovak, a jeste tam je pomocna nasavaci cast primackla pomoci silneho dratu az ke dnu nadrze, pomoci ktere se asi presouva benzin z teto leve casti nadrze do prave, kde se nachazi cerpadlo.
Prava a leva cast je uvnitr nadrze propojena pomoci dvou hadic, ktere podle meho nazoru udrzuji tzv. "spojenou nadobu" , predpokladam ze minimalne jedna z tech hadic ma tuto funkci.
Druha hadice je asi propojena od leve nasavaci casti do prave casti k cerpadlu.
Z obou kontrolnich uzaveru nadrze vede hadicka nekam dopredu k motoru. Predpokladam, ze ta na prave strane u cerpadla privadi benzin, a ta leva je zpetny okruh do nadrze.
Jedine co jsem presne nepochopil je to, na jakem principu funguje to samotne nasavani (precerpavani) benzinu z leve casti do prave... asi to nejak vyuziva vybrace cerpadla, ale to je jen spekulace, protoze ta hadice neni nijak napojena primo do cerpadla - nemel jsem ji vyndanou, byla napojena do nejakeho plastu pridelaneho ke dnu nadrze, kam se zacvakne uchyt cerpadla.
Cerpadlo je po vetsinu casu potopene v benzinu, pouze pri temer prazdne nadrzi je potopena jen spodni nasavaci cast.
Pokud je muj popis nepresny, nebo tak jsou nejake chybne udaje, tak me opravte, jen jsem popsal to, co jsem videl, a jak si myslim, ze to funguje.
Plastova nadrz je diky stredovemu tunelu (prostoru pro kardan) castecne rozdelena na dve casti.
V prave casti se nachazi benzinove cerpadlo, uchycene v takovem kulatem drzaku, ktery primackava spodek cerpadla (sitku) ke dnu nadrze.
Vedle cerpadla je jeste kontrolni plovak.
V leve casti nadrze je take kontrolni plovak, a jeste tam je pomocna nasavaci cast primackla pomoci silneho dratu az ke dnu nadrze, pomoci ktere se asi presouva benzin z teto leve casti nadrze do prave, kde se nachazi cerpadlo.
Prava a leva cast je uvnitr nadrze propojena pomoci dvou hadic, ktere podle meho nazoru udrzuji tzv. "spojenou nadobu" , predpokladam ze minimalne jedna z tech hadic ma tuto funkci.
Druha hadice je asi propojena od leve nasavaci casti do prave casti k cerpadlu.
Z obou kontrolnich uzaveru nadrze vede hadicka nekam dopredu k motoru. Predpokladam, ze ta na prave strane u cerpadla privadi benzin, a ta leva je zpetny okruh do nadrze.
Jedine co jsem presne nepochopil je to, na jakem principu funguje to samotne nasavani (precerpavani) benzinu z leve casti do prave... asi to nejak vyuziva vybrace cerpadla, ale to je jen spekulace, protoze ta hadice neni nijak napojena primo do cerpadla - nemel jsem ji vyndanou, byla napojena do nejakeho plastu pridelaneho ke dnu nadrze, kam se zacvakne uchyt cerpadla.
Cerpadlo je po vetsinu casu potopene v benzinu, pouze pri temer prazdne nadrzi je potopena jen spodni nasavaci cast.
Pokud je muj popis nepresny, nebo tak jsou nejake chybne udaje, tak me opravte, jen jsem popsal to, co jsem videl, a jak si myslim, ze to funguje.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: ned 23.11.2008 01:00
- Bydliště: Stredni Cechy
- Klubové ID: 1759
- Kontaktovat uživatele:
Takze jsem vcera konecne prisel na pricinu problemu, proc nesel benzin do motoru.
Cele to bylo zpusobenoo uklepanym dratem na spodni strane deklu servisniho otvoru nadrze.
Opet me to nechalo na silnici, ale tentokrat jsem byl uz vybaveny merakem a vetsi sadou naradi vcetne pajky. Po promereni jsem zjistil, ze od motoru je vse OK, a 12V prichazi. Na konektoru bylo take vse OK, ale na dratech co se pripojuji primo na cerpadlo uz nic...
Svetle hnedy drat mezi vikem a cerpadlem drzel jen na smrstovaci buzirce (a to docela pevne, musel jsem hodne zabrat, nez buzirka povolila), ale byl uplne ciste rovne preruseny, jako by byl ustrizeny.
Nekolikrat jsem cely okruh promeroval, ale az vcera se to prerusilo uplne, takze se to dalo zmerit a prijit na ten preruseny drat pod buzirkou.
Ma nekdo tuseni, co muze takhle rovne prehlodat medenou licnu, kor kdyz je vetsinu casu potopena do benzinu...?
Cele to bylo zpusobenoo uklepanym dratem na spodni strane deklu servisniho otvoru nadrze.
Opet me to nechalo na silnici, ale tentokrat jsem byl uz vybaveny merakem a vetsi sadou naradi vcetne pajky. Po promereni jsem zjistil, ze od motoru je vse OK, a 12V prichazi. Na konektoru bylo take vse OK, ale na dratech co se pripojuji primo na cerpadlo uz nic...
Svetle hnedy drat mezi vikem a cerpadlem drzel jen na smrstovaci buzirce (a to docela pevne, musel jsem hodne zabrat, nez buzirka povolila), ale byl uplne ciste rovne preruseny, jako by byl ustrizeny.
Nekolikrat jsem cely okruh promeroval, ale az vcera se to prerusilo uplne, takze se to dalo zmerit a prijit na ten preruseny drat pod buzirkou.
Ma nekdo tuseni, co muze takhle rovne prehlodat medenou licnu, kor kdyz je vetsinu casu potopena do benzinu...?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
- Klubové ID: 1944
- Kontaktovat uživatele:
Chlape. Ten katalog je super !!Pekys píše:tak nalezeno, vidim tam jen jedno čerpadlo...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=05
