Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Servo za mrazu nějak neservuje

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(
Klubové ID: 2567

#1 Příspěvek od Strosek »

mám 540iA e34 - v tomto mrazivém období, ráno vždy tak do 15 km mi jde volant hodně ztuha - myslím, že kdyby bylo tak -20°C, tak už by se určitě nevracel volant - musel bych ho po vyjetí ze zatáčky vracet sám,... :twisted:

Díval jsem se do nádobky, kde je kapalina pro servo - nevím jak moc je to s čím propojený - na autě bylo Nivo, ale je v místech výstupů na zadní tlumiče zaslepený - zadní tlumiče už mám normální -- v nádobce trochu oleje chybí, to jo, ale nemyslím si, že by v tom byl problém.

Jinak mám tam červenej olej - snad Dextron III - nevím.

Jinak mě akorát těší, že když to jde ztuha, tak nemám žádnou vůli v řízení - jinak si myslím, že by to tak být určitě nemělo.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

No ale pokud jsi tam měl NIVO tak tam má bejt olej pentosin co do něj patří.Ta servo pumpa a řízení může mít menší ventilky a není konstruovaná na dextron.Protože je dextron převodák a v zimě přecejenom zhoustne a pak se špatně protlačí,ale pentosin je tlumičový olej a u něj se viskozita v závyslosti na teplotě mění minimálně.
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(
Klubové ID: 2567

#3 Příspěvek od Strosek »

libovka píše:No ale pokud jsi tam měl NIVO tak tam má bejt olej pentosin co do něj patří.Ta servo pumpa a řízení může mít menší ventilky a není konstruovaná na dextron.Protože je dextron převodák a v zimě přecejenom zhoustne a pak se špatně protlačí,ale pentosin je tlumičový olej a u něj se viskozita v závyslosti na teplotě mění minimálně.
Dík za odpověď.
To je možný. Já to zjišťoval jen tak, že jsem namočil bílej hadr do tý náplně. A olej je červenej - myslím, že nějakej Dextron II nebo III.

Jak to zadělávali ( zavařili ty trubičky - já to nedělal ), tak ten olej vypustili a dali tam pak asi Dextr... :roll:

Nicméně, kamarád to má taky tak - taky tam má už DextronIII a fachčí mu to normálně i za mrazů.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#4 Příspěvek od Fugo »

Jednak by tam měl být pentosin a to buď 7.1 nebo 11 a bez změření tlaku v systému nezjistíš zda odchází pumpa, regulátor či převodka, potom je taky možný pokud tedy máš servotronic, že máš problém s elmgn obtoku, je na spodku převodky, zkus odpojit konektor.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#5 Příspěvek od libovka »

Fugo píše:Jednak by tam měl být pentosin a to buď 7.1 nebo 11 a bez změření tlaku v systému nezjistíš zda odchází pumpa, regulátor či převodka, potom je taky možný pokud tedy máš servotronic, že máš problém s elmgn obtoku, je na spodku převodky, zkus odpojit konektor.
E34 měla servotronic?To asi né,že. 8O
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#6 Příspěvek od Fugo »

nevidím důvod proč by nemohla.
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od T613 »

dle ceniku mohla mit (vsechno jen priplatek) ale jeste jsem popravde nevidel E34 co by to mela :lol: mrkni zeposdu na prevodku pokud tam uvidis konektor tak tam je ...

ja jsem jeste snad nemel auto s pentosinem a problem nidky zadny nebyl ani v zime, vsude bylo cervene ATF
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(
Klubové ID: 2567

#8 Příspěvek od Strosek »

T613 píše:
ja jsem jeste snad nemel auto s pentosinem a problem nidky zadny nebyl ani v zime, vsude bylo cervene ATF
Pičkej, pičkej - i tam kde bylo funkční nivo nebyl Pentosin ? Byl tam červenej olej ( Pentosin je zelenej ) ? Nivo fungovalo na ATF Dextron II nebo III :?:

Jde mi o to, co mi radil "libovka". Zdálo se mi to jako dost pravděpodobná příčina problému.

Jakej je teda rozdíl v těch pumpách - pumpa pro nivo a pumpa pro systém bez niva ? Stejný nejsou - v čem se liší ?

Já mám pumpu "nivovou" - můžu jí nahradit pumpou z auta, kde nebylo nivo ? Pokud by teda problém byl v tom, že mi jde pumpa srátisis - že mi asi brzy třeba zakuká.

A jak se to vlastně diagnostikuje - dobrá / špatná pumpa ? Dá se to nějak repasovat - abych zase nekupil nějakou před smrtí ... ?
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#9 Příspěvek od Fugo »

bude to "fungovat" jak na atf tak na pentosin, ale bez záruky na gumová těsnění (použil jsem repasovanou převodku která byla pro atf a běhala na autě ca rok a ani jedna kapička nic, a na pentosin byla po pul roce ko) a věc druhá atf jistě nebude dokonale fungovat v tlumičích jako tlumičový olej.

Jak se liší pumpy nevím, ale těsnění a věci na repas prodává Erich z Tokya, najdeš ho na http://www.7er.com jako Erich nebo na Bimmerboard jako Shogun.
Odpovědět