Asi mi zlobí čidlo u e39. Venku za oknem v bytě mám teploměr, je tam třeba -12, sednu do auta a po půl hodiny courání po městě mi na palubce ukazuje venkovní teplotu třeba + 5, což je obrovský rozdíl. Kde je u e39 čidlo venkovní teploty ?? Někde u motoru ?? Asi ho mám v řiti, co ? Co to stojí ?
patriot píše:Asi mi zlobí čidlo u e39. Venku za oknem v bytě mám teploměr, je tam třeba -12, sednu do auta a po půl hodiny courání po městě mi na palubce ukazuje venkovní teplotu třeba + 5, což je obrovský rozdíl. Kde je u e39 čidlo venkovní teploty ?? Někde u motoru ?? Asi ho mám v řiti, co ? Co to stojí ?
Dělá to taky někomu ? Díky
Cidlo je na prave strane pod naraznikem,menil jsem ho 2 mesice zpet. Stalo me asi 900kc.
Táta na E39 ho měl jen obalený sněhem a taky ukazovalo voloviny,tak uvidíš... Jinak se dá sehnat nějaký z Opelu a vyjde asi na 50kč, známý ho kupoval a ukazuje úplně stejně jako origo BMW,ale víc ti neřeknu
Díky všem... Je to na hovno, když to ukazuje nereálně, více než je ve skutečnosti. A má ohřátý motot na to vliv? Myslím jako že přidává .... když je ohřátý ...
patriot píše:Díky všem... Je to na hovno, když to ukazuje nereálně, více než je ve skutečnosti. A má ohřátý motot na to vliv? Myslím jako že přidává .... když je ohřátý ...
Ohřátý motor na to vliv mít nebude,možná malinko,ale většinou ty teploměry ukazujou poměrně přesně
patriot píše:Dneska -10, sednu do auta a +3 st. Musím to nějak pořešit, díky všem.
Nestojíš na kanále? Trvá dlouho, než to BC srovná (cca 6 hodin). Nikdy to neukazuje okamžitou teplotu čidla (zjistíš v testu, myslím č. 6).
Nebo špatný kontakt. Opravoval jsem dráty, taky to blblo. Teď poho...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Já tohleto řešil v léťe, čidlo je, jak už bylo psáno a nejčastěji to bývá v kontaktech přímo u toho teploměru, nebo teploměr sám. Já je měl asi uhnilý nebo přetrhlý, stačí ho vyklapnout z toho plastu a trochu potahat..hned uvidíš
patriot píše:Dneska -10, sednu do auta a +3 st. Musím to nějak pořešit, díky všem.
Nestojíš na kanále? Trvá dlouho, než to BC srovná (cca 6 hodin). Nikdy to neukazuje okamžitou teplotu čidla (zjistíš v testu, myslím č. 6). Nebo špatný kontakt. Opravoval jsem dráty, taky to blblo. Teď poho...
Nestojím na kanále. Spíše mi to přidává teplotu. Jsou pořádné mrazy, ukazuje mi to max -6 a to jen výjimečně. Běžně je u nás ted -10 a až -12. V autě mám třeba kolem 0 a když jedu, vyleze to na +2, více ne.
Teď na to v těch mrazech prdim, hrabat se v tom venku, jen jsem chtěl vědět čím to může být a co to stojí.
Jinak všem moc děkuji ....
Braunik píše:Dělá mě to uplně to stejný co tobě. Venku mrzne a me to ukazuje +10 a tak. Pod nulu mě to nejde vůbec, tak se na něj taky dneska chci podívat.
Může to dělat z oxydovanej konektor, nebo to čidlo jde do háje. Ale nejdříve zkus vytáhnout čidlo z konektoru a prostříkat sprejem na kontakty, zkontroluj i kabely, jestly nejsou nemocný. Dělal jsem to teď o víkendu. Jinak tam jde dát jak ten termistor 4k7, tak i čidlo z E36, jen je nutný předělat konektor. Jo soudruzi z NDR si nemohli vybrat lepší místo.
Cau ja to taky delal asi pred mesicem, ja ho tam pro zmenu nemel vubec tak sem si nasel nakou bouracku a obednal to stalo me 200Kc a mas to origo!!!Tak good luck
For Patriot,zkontroluj zapojení vodičů,prostříkni kontakty, odpoj baterku cca na čtvrt hodiny . Jestliže naskočí správná teplota jako je venku ,máš vyhráno. Jestliže nenaskočí,tak je čidlo teploty " v lese " .Pak kup origo a máš klid ,na nějaký termistory se VYSER! Měl jsem taky tento problém,sice čidlo chybělo úplně ( umístění čidla je to trochu blbě vyřešený), koupil jsem origo za cca 800,- kaček a MÁM KLID.To že.teplota se "srovná " za 6 hodin je Blbost na druhou.!!!!!!!!! PP
z moji zkusenosti tak 5-10 minut .. rozhodne to neni 6 hodin, to by totiz pak to cidlo bylo asi dost k nicemu ;) staci v zime nekde zastavit a nechat bezet motor - do deseti minut bude teplomer ukazovat teplotu treba +8° - i kdyz vis ze je venku -10 ;) ale jakmile se rozjedes tak behem chvilky se opet teplota vrati tam kam ma (tedy na -10°)
Milhaus_ píše:z moji zkusenosti tak 5-10 minut .. rozhodne to neni 6 hodin, to by totiz pak to cidlo bylo asi dost k nicemu staci v zime nekde zastavit a nechat bezet motor - do deseti minut bude teplomer ukazovat teplotu treba +8° - i kdyz vis ze je venku -10 ale jakmile se rozjedes tak behem chvilky se opet teplota vrati tam kam ma (tedy na -10°)
Jenže tos uvedl situaci, aby to bylo v hodinách a ne v minutách... V reálu (kromě vjezdu do garáže a pod.) nemáš nikdy prudší změnu než pár stupňů za několik hodin (právě kromě situací, které jsou nežádoucí, jako teplo od chladiče, zastavení zrovna čidlem na kanále, a tak).
Jak jsem psal výše. Stačí si zobrazit na BC akt. teplotu čidla a zkoumat...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
ano presne to jsem dnes zkusil - vyjizdim z prace z Prahy a domu jedu pryc z mesta celkem neco pres 20km
v Praze teplomer ukazoval nulu, kdyz jsem vyjel na kraj mesta tak BC uz ukazoval -2 ale teplomer porad nulu, pak BC -3, teplomer -0,5, doma -4 a teplomer -4 .. cesta od kraje Prahy domu asi 10km = 10 minut
ale nevsiml jsem si jedne veci - nadpisu postu - ja nemam E34 ale E39, je otakza jestli by tam byl nejaky rozdil v chovani teplomeru...
Taky jsem to dnes spešl zkoušel. Zajímavý bylo, že hodnota na budíku se začala měnit vždy po rozdílu 2,5 stupně (nahoru i dolů). Pokud jsem zastavil na světlech už s prohřátým motorem, tak šla teplota čidla rapidně nahoru, na budíkách ne. Vypadá to, že tam bude algoritmů víc...
Mimochodem se tady pořád bavíme o E39ce...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Teď jsem to dělal na své E61,taky má teploměr v P nárazníku. Venku bylo -5 a ukazovalo to +5 - + 9 . Byly prošoupaný kablíky od čidla - prodřely se o dekl pod motorem. Stačilo zaizolovat popř. zkrátit a naletovat a je to OK. Čidlo i konektor je v pohodě.