Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 - netopí při nízkých otáčkách

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
stallker
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 05.08.2007 00:00
Bydliště: So(c)kolov

#1 Příspěvek od stallker »

Zdravim, má e39 528iA při nízkých otáčkách netopí, tzn. při stání, při volné jízdě z kopce, při courání městem...

Když točí nad 2500, tak jde teplo, do kopce vedro, pod 2000 ledovej vzduch :(

teplota motoru podle ručičky ok, pro jistotu jsem se mrkl i přes BC - chodí kolem 87 stupňů, z kopce vychladne na 81

Při zapnutí REST chvíli fouká teplej (asi 20sec) a pak už ledárna

Budu vděčný za každou radu, už jsem celej vymrzlej, nemůžu tomu furt nakládat :wink:

díky Marian

v "hledat" jsem tenhle problém našel, ale řešení tam už není

všechny starý bmw topily jak petry a tady na mě svítí na displeji 32 a teplo je akorát motoru :twisted:
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#2 Příspěvek od jurasis »

El čerpadlo topení, je to tu řešeno v topicu E39 netopí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#3 Příspěvek od airbone »

kukni na moju temu, pisal som o slabo topiacom webaste. Mam zrejme odidenu "zusatzwasserpumpe". Asi to bude aj tvoj problem. Akurat si brusim zuby na tuto:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 3DWatching
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#4 Příspěvek od Maslista »

nemůžeš to mít jen zavzdušněný.. ?
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Bajzik »

odvzdušnit, dělalo mi to také. motorek na rest mi neběží a topí normálně i na volnoběh
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#6 Příspěvek od libovka »

Jo,jo to vypadá že je to zavzdušněný.
Sirup
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: čtv 24.05.2007 00:00

#7 Příspěvek od Sirup »

měl jsem to samé :D v expance žádná tekutina.....dolil jsem a topí krásně
Pokud to nebude tím tak bych kouknul na topení
stallker
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 05.08.2007 00:00
Bydliště: So(c)kolov

#8 Příspěvek od stallker »

to jurasis: myslel jsem že když nejde to pomocný el. čerpadlo, tak nefunguje REST, ale mě běží

to sirup: v expanzce bylo na dně, dolil jsem skoro litr, ale stejně to netopí a pod autem na sněhu není ani kapka

zkusim to ještě jednou odvzdušnit, co je lepší povolit ten horní odvzdušňovák nebo na chladiči nebo oba? topení na max i foukání?

jinak díky všem za rady
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Bajzik »

odvzdušnění: ¨motor vypnutý otevřít oba odvzdušnováky a nalít vodu do expanzky odvzdušníse to samo, palk jen doleješ vodu na risku.
stallker
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 05.08.2007 00:00
Bydliště: So(c)kolov

#10 Příspěvek od stallker »

s vypnutým motorem??? teď jsem to zkoušel s nastartovaným a při 2000 ot z toho lezly furt bubliny
stallker
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 05.08.2007 00:00
Bydliště: So(c)kolov

#11 Příspěvek od stallker »

to jurasis: v topicu e39 netopí... ale popisuje že mu to netopí ani při zvýšených otáčkách, ale já jsem psal, že mi to topí od 2500ot vejš
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#12 Příspěvek od jurasis »

stallker píše:to jurasis: myslel jsem že když nejde to pomocný el. čerpadlo, tak nefunguje REST, ale mě běží



Ale Tobě REST očividně neběží (pumpa). Těch dvacet sekund to topí, než se ochladí výměník, ale netočí to vodu z motoru. Taky mi to teď v těch mrazech někdy vypadne. Asi půjde už do kopru...
Jen mě mate, že mě to s motorem topí úplně super i na volnoběh. Asi to bude opravdu jen zavzdušněný a že Ti nejde pumpa RESTu je další problém. Asi u benzínu nemá tu pomocnou funkci, aby pomáhala topit při nízkých otáčkách, jak je někde zmiňováno u dieslů...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#13 Příspěvek od jurasis »

stallker píše:to jurasis: v topicu e39 netopí... ale popisuje že mu to netopí ani při zvýšených otáčkách, ale já jsem psal, že mi to topí od 2500ot vejš


Jj, vím, jen že se tam řeší ty pomocný čerpadla.

Teď mi napadá, že by mohla odcházet třeba vodní pumpa. Jsou tam plastový lopatky a kdyby byla nějaká ulomená, tak by při nízkých otáčkách ten tlak nebyl asi bůhvíjaký...
Jestli máš BC, vyhoď si na displej teplotu motoru a zkus, kolik kolísá teplota. Jestli na nízké otáčky poroste, tipl bych tu pumpu (zas, na druhou stranu, hadice do chladiče klade určitě menší odpor než přívod topení)...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#14 Příspěvek od Maslista »

stallker píše:s vypnutým motorem??? teď jsem to zkoušel s nastartovaným a při 2000 ot z toho lezly furt bubliny


tak pokračuj dokud nepůjde jen kapalina bez bublin.. na 99% to máš zavzdušněný 8)
stallker
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 05.08.2007 00:00
Bydliště: So(c)kolov

#15 Příspěvek od stallker »

díky všem za rady, už to topí :D , měli jste pravdu, bylo to hooodně zavzdušněný.

ale kde se tam vzalo tolik vzduchu? jak jsem zjistil, mám tam neorig. chladič :( , neni v něm ani ta plovací měrka a ani orig. odvzušňovák tam nepasuje-koupil jsem oba new (jeden stojí v bmw 50,-), ten na trubce dokonce "někdo" nahradil obyčejným rezavým šroubem :evil: s jemným závitem, naštěstí závit nezku....l.
Mikaelus
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: pát 25.07.2008 00:00
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Mikaelus »

zdravím, měl bych otázku. Jak zobrazím přesnou teplotu motoru na BC? Mám podobný problém. Funkce rest mi funguje jak má a auto taky topí když normálně jedu, ale při stání na volnoběh fouká ledovej vzduch. Mám e39 528i 97. Předem díky za odpověd.
Holin
Registrovaný
Příspěvky: 144
Registrován: stř 13.09.2006 00:00
Bydliště: Východní Čechy

#17 Příspěvek od Holin »

stallker píše:díky všem za rady, už to topí :D , měli jste pravdu, bylo to hooodně zavzdušněný.


A jaký byl tvůj postup odvzdušnění? Dolít chladičku, otevřít odvzdušňováky, nastartovat a držel to na 2000ot dokud lezou bubliny, případně průběžně dolívat..?

Někdo tu psal, že se to prý odvzdušní samo, jak to mám chápat, prostě naleju, otevřu odvzdušňováky a čekám?
Jiný zase psal, že se to má nějak profouknout, jaký je tedy správný postup odvzdušnění?

Díky..
Uživatelský avatar
CernyPetr
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: čtv 08.03.2007 01:00
Bydliště: Jablonec n.N.

#18 Příspěvek od CernyPetr »

Mikaelus píše:zdravím, měl bych otázku. Jak zobrazím přesnou teplotu motoru na BC? Mám podobný problém. Funkce rest mi funguje jak má a auto taky topí když normálně jedu, ale při stání na volnoběh fouká ledovej vzduch. Mám e39 528i 97. Předem díky za odpověd.



Teplotu chladici kapaliny (a otacky motoru) obsahuje Test 07. dostanes se na nej tak, ze na 10s zmacknes knoflik Checku na budikach - objevi se Test 01. Postupnym mackanim stejneho knofliku se dostanes na Test 07.
Pote zmackni knoflik nulovani denniho pocitadla kilometru a tim pokud mas funkce Test 03 - 21 odemceny zobrazis teplotu chladici kapaliny.

Pokud funkce Test 03 - 21 odemceny nemas, nastav nejdriv podobnym postupem Test 19 a knoflikem nulovani denniho pocitadla nastav soucet poslednich 5 cisel VINu a potvrd stisknutim knofliku Checku. Tim Test 03 - 21 odemknes.
stallker
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 05.08.2007 00:00
Bydliště: So(c)kolov

#19 Příspěvek od stallker »

to holin: už to zase netopí, asi to zapálim a hned bude teplo :twisted:

dělal jsem to jak jsem psal, teď to zkusim s tim dolejváním s vypnutym motorem, jak se tu psalo
nemám na to vůbec čas, snad ve čtvrtek, pak dám zase vědět

...ještě že mám vyhřejvanej volant, aspoň ruce mi neomrznou...
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Bajzik »

někde ti zřejmě ubývá kapalina, jestli ne do motoru :) či oleje tak někde kolem hadic, koupil bych novou tu přírubu termostatu, já jí měl jak luk a navíc popraskaná. Ted jezdím a topím jak pááááán :-D
Odpovědět