Já mám koplej elektron o centimetr a po vyvážení to při jízdě nejde poznat. Ale, jak jsem psal výše...mrzolt píše:nesmysl siska bude vzdycky siska a zadny zavazicka tomu nepomuzou! Resil jsem ten problem taky jsem si myslel ,ze tomu vyvazovacka pomuze ani omylem. Bylo to nepatrne lepsi ,ale jezdit se s tim nedalojurasis píše:Po vyvážení nic nepoznáš....mrzolt píše:Tak o tom silne pochybuju. Znám tady pána ,kterej to dela cca 15 let ma na to soustruh a specialni palicku. Na bejvaly e39 byli vsechny kola jak sisky. Osobne jsem byl u toho ,kdyz to rovnal a to paliciPak jsem to obul a naprosto bez problemu.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Metody rovnání šišatých alu-kol
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 5551
- Registrován: stř 06.09.2006 00:00
- Bydliště: Nymburk
- Klubové ID: 775
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2339
- Registrován: pon 05.02.2007 01:00
- Bydliště: Zbýšov u Brna
- Klubové ID: 950
- Kontaktovat uživatele:
To nahřívání je kvůli lepší poddajnosti materiálu...To je jako tvrdit, že kováři kovají taky za studena...jurasis píše:A když se to zdeformovalo o ten obrubník, tak se to taky nahřívalo?Strosek píše:Abych pravdu řekl - vůbec se mi ty rovnací postupy nelíbily- zajímalo by mě, co by na to řekl nějakej odborník na chování, vlastnosti hliníkových slitin,...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 840
- Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
- Bydliště: nemám :o(
- Klubové ID: 2567
Jsi asi chtěl citovat úplně jiný slova, že.jurasis píše:A když se to zdeformovalo o ten obrubník, tak se to taky nahřívalo?Strosek píše:Abych pravdu řekl - vůbec se mi ty rovnací postupy nelíbily- zajímalo by mě, co by na to řekl nějakej odborník na chování, vlastnosti hliníkových slitin,...

Připadá mi to, že si většina lidí myslí - i těch co to, podle mě, kutilsky "rovnaj", že když se něco ohne, změní tvar, že se to prostě a jednoduše "narovná" a je to zase ta stejná věc.
A co změny v krystalický struktuře ( trhliny, praskliny, textura,... ), vnitřní pnutí ( vzniklý deformací, násobeno následným rovnáním ) - umocněno třeba ještě nějakým "svařováním" - to už to tam jde všechno do prdele,. ..

Jo dobře, prostě to funguje, nikdo se snad ještě nezabil z důvodu, že by se mu roztrhnul disk vlivem vnitřního pnutí materiálu a je asi menším zlem takto vzniklý vnitřní pnutí, než šiška, jinej tvar než kružnice, uražený kusy hliníkový slitiny, ...
Ale já tomu prostě nevěřím. Dycky bych se radši snažil sehnat jiný kolo. Jenomže to už bude třeba taky rovnaný, takže je to celkově v prdeli. A nemá cenu si s tím dělat hlavu.
Budu jezdit jen na plecháčích.

A na kolik stupňu by se podle tebe měl ten elektron před rovnáním ohřát? 100 by stačilo?Hansen píše:Kdysi jsem se zpracováním kovů živil a rovnat zdeformovaný hliník bez ohřevu je prasárna. Dělají se ale i jiné a horší prasárny a nějak to funguje. Viděl jsem dokonce rovnat palicí hliníkové rameno přední nápravy.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 840
- Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
- Bydliště: nemám :o(
- Klubové ID: 2567
Aby bylo jasno - "elektron" je obchodní název pro slitinu hořčíku - magnezia --- a to už jsme zase někde trošku jinde.lenoch píše:A na kolik stupňu by se podle tebe měl ten elektron před rovnáním ohřát? 100 by stačilo?Hansen píše:Kdysi jsem se zpracováním kovů živil a rovnat zdeformovaný hliník bez ohřevu je prasárna. Dělají se ale i jiné a horší prasárny a nějak to funguje. Viděl jsem dokonce rovnat palicí hliníkové rameno přední nápravy.
Mimochodem - kola ze slitiny "elektron" se musely pravidelně rentgenovat, protože dochází k nějaký speciální "korozi" - hořík nějakým způsobem reaguje s kyslíkem a celý se to kurví....


Ohřejvat by se to mělo, aby došlo k rekrystalizaci - nevím kolik je teplota rekystalizace hliníkový slitiny, která je navíc každá jiná

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2339
- Registrován: pon 05.02.2007 01:00
- Bydliště: Zbýšov u Brna
- Klubové ID: 950
- Kontaktovat uživatele:
Fakt nevim. Plácám...Strosek píše:BMWPower píše:No teplota varu hliníku je nějakých 2500°C... takže pokud to plánuješ vařit v hrnci jak brambory tak se obávám, že to neklapne...
bych to viděl někde od 800-1500°C. Ale nevim...![]()
![]()
to už by se to asi vypařilo

asi souhlasím s tím že rovnaný kolo bych si na auto nejspíš nedal.a můj názor na rovnání alu kol palicí atd ani nechtějte vědět.to je jak opravy někde na koleně v mongolsku.myslím si že radši dám pár tisíc za kolo které jsem si zkurvil svou blbostí, než sebe, nedej bože někoho se mnou v tom autě při 220 roztřískat kvůli ruplému kolu,nebo ůlomku který z toho kola vletěl do gumy.a že těch případů není málo.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2339
- Registrován: pon 05.02.2007 01:00
- Bydliště: Zbýšov u Brna
- Klubové ID: 950
- Kontaktovat uživatele:
To já si rozhozenej disk nechám raději na mašině srovnat za 6 kil než shánět nevej za 3t.tds píše:asi souhlasím s tím že rovnaný kolo bych si na auto nejspíš nedal.a můj názor na rovnání alu kol palicí atd ani nechtějte vědět.to je jak opravy někde na koleně v mongolsku.myslím si že radši dám pár tisíc za kolo které jsem si zkurvil svou blbostí, než sebe, nedej bože někoho se mnou v tom autě při 220 roztřískat kvůli ruplému kolu,nebo ůlomku který z toho kola vletěl do gumy.a že těch případů není málo.

Mňo, vycházím z toho, že když vaří hlavy, tak to ohřívaj na nějakých 200 stupnů zhruba ne? Ale vypařenej elektron opravdu nechci!!!! To radši křivejStrosek píše:BMWPower píše:No teplota varu hliníku je nějakých 2500°C... takže pokud to plánuješ vařit v hrnci jak brambory tak se obávám, že to neklapne...
bych to viděl někde od 800-1500°C. Ale nevim...![]()
![]()
to už by se to asi vypařilo



kdo chce kam pomozme mu tam (nebo jak to je) viděl jsi jak se pohybují alu kola v DE? teďka jsem koupil origo kola mercedes sportline 17´´na w203 s obutím, staré 4měs.(i ty kola/ vč. dokladu) za 399 EUR. tak mi něco vykládej.a to nemluvím o cenách jetejch kol se zárukou i s gumama. všechny 4 není problém sehnat do 200eur./17´´/.takže z toho důvodu píšu to že bych se na jakékoli rovnání kol mohl vysr..t.je třeba si uvědomit že to co tě drží na silnici je hlavně kolo a pneumatika a pokud máš tenhle základ na prd tak máš na prd celé auto!BMWPower píše:To já si rozhozenej disk nechám raději na mašině srovnat za 6 kil než shánět nevej za 3t.tds píše:asi souhlasím s tím že rovnaný kolo bych si na auto nejspíš nedal.a můj názor na rovnání alu kol palicí atd ani nechtějte vědět.to je jak opravy někde na koleně v mongolsku.myslím si že radši dám pár tisíc za kolo které jsem si zkurvil svou blbostí, než sebe, nedej bože někoho se mnou v tom autě při 220 roztřískat kvůli ruplému kolu,nebo ůlomku který z toho kola vletěl do gumy.a že těch případů není málo.
na rovnani alu kol neni nic tragickeho, pokud to nekdo dela na urovni, tzn dava na to zaruku... jde "posvarovat" i totalne rosypanej disk, videl jsem kolo z F 360M asi ze 7 kusu, jen se pak nesmi ten svar vybrousit... mnohem horsi jsou domaci kutilove se soustruhem, kde kolo srovnaji tim, ze ho kus "utoci", takze je pak v jednom miste slabsi a jako bonus utika kolem patky, protoze ma jinou geometrii v tom miste...
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 5551
- Registrován: stř 06.09.2006 00:00
- Bydliště: Nymburk
- Klubové ID: 775
Ocitoval jsem to správně a pointa byla v tom, co jsi v druhé půlce vlastně napsal, že ten materiál už není v poho už po tom bouchnutí... Ale zas to nemíním hrotit...Strosek píše:Jsi asi chtěl citovat úplně jiný slova, že.jurasis píše:A když se to zdeformovalo o ten obrubník, tak se to taky nahřívalo?Strosek píše:Abych pravdu řekl - vůbec se mi ty rovnací postupy nelíbily- zajímalo by mě, co by na to řekl nějakej odborník na chování, vlastnosti hliníkových slitin,...
![]()
Připadá mi to, že si většina lidí myslí - i těch co to, podle mě, kutilsky "rovnaj", že když se něco ohne, změní tvar, že se to prostě a jednoduše "narovná" a je to zase ta stejná věc.
A co změny v krystalický struktuře ( trhliny, praskliny, textura,... ), vnitřní pnutí ( vzniklý deformací, násobeno následným rovnáním ) - umocněno třeba ještě nějakým "svařováním" - to už to tam jde všechno do prdele,. ..---pak by se to mělo minimálně rentgenovat, aby se zjistilo jak ta struktura vypadá - úplně jiný zrna,...
Jo dobře, prostě to funguje, nikdo se snad ještě nezabil z důvodu, že by se mu roztrhnul disk vlivem vnitřního pnutí materiálu a je asi menším zlem takto vzniklý vnitřní pnutí, než šiška, jinej tvar než kružnice, uražený kusy hliníkový slitiny, ...
Ale já tomu prostě nevěřím. Dycky bych se radši snažil sehnat jiný kolo. Jenomže to už bude třeba taky rovnaný, takže je to celkově v prdeli. A nemá cenu si s tím dělat hlavu.
Budu jezdit jen na plecháčích.to je nápad, seru na vzhled.

BMWPower: Na kováře se vykašli, ten Ti disk nevyrovná...


.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 5551
- Registrován: stř 06.09.2006 00:00
- Bydliště: Nymburk
- Klubové ID: 775
By mě zajímalo, jak víš, jakej má cit kráva v rohu. Jsi chtěl napsat vůl, ne...Shelby píše:Tak to máš cit asi jako kráva v rohujurasis píše:
Já mám koplej elektron o centimetr a po vyvážení to při jízdě nejde poznat.

.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.