Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 netopí..

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
540iAT
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: pát 02.01.2009 01:00
Bydliště: Pardubicko

#1 Příspěvek od 540iAT »

Zdravím!

Prosím vás, poradíte mi, jak postupovat při odstraňování této závady?!

Pořídil jsem E39 540iA Tour. (r.v. 03/2000) a bohužel netopí,
do kabiny jde v jakémkoli režimu topení (včetně fce REST) pouze studený vzduch.
Stejně tak v jakémkoli jízdním režimu.
Ve výbavě je latentní výměník tepla nebo jak se tomu nadává.
Chladící kapaliny tam je dost, odvzdušnil jsem to (snad správně, dle postupů uvedených na tomto fóru).

Předem varuji, že s automechanikou nemám téměř žádné zkušenosti, prostě totální laik v této oblasti, takže prosím o trpělivost, budu se snažit.. :wink:

Díky!!
DOEMIXXX
Registrovaný
Příspěvky: 5775
Registrován: úte 21.02.2006 01:00
Bydliště: PRAHA
Klubové ID: 881

#2 Příspěvek od DOEMIXXX »

ze by elektroventil?
540iAT
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: pát 02.01.2009 01:00
Bydliště: Pardubicko

#3 Příspěvek od 540iAT »

A kde ten elektroventil najdu? Jak poznám, že je problém v něm?
Frosty
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: úte 16.12.2008 01:00

#4 Příspěvek od Frosty »

Elektroventil neboli kohout topení najdeš v pravo v motorovém prostoru při pohledu od chladiče a je zhruba na úrovni uchycení předního tlumiče pérování. :P
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#5 Příspěvek od libovka »

A ořeje se ti to tak jak má?
A pokud nemáš s automechaničinou skušenosti tak si to radši nech udělat od někoho kdo tomu rozumí.Než uděláš víc škody než užitku.
540iAT
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: pát 02.01.2009 01:00
Bydliště: Pardubicko

#6 Příspěvek od 540iAT »

540iAT
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: pát 02.01.2009 01:00
Bydliště: Pardubicko

#7 Příspěvek od 540iAT »

libovka píše:A ořeje se ti to tak jak má?
A pokud nemáš s automechaničinou skušenosti tak si to radši nech udělat od někoho kdo tomu rozumí.Než uděláš víc škody než užitku.
Jo, teplota je v pořádku..

No, bylo by to nejjednodušší, nechat si to někde v servisu udělat, ale rád bych tomu mému novému kočáru trochu porozuměl a uměl si alespoň něco opravit sám, rozhodně bych měl z toho dobrý pocit, ale chápu, že pokud by se jednalo o něco složitého, tak holt budu muset do servisu, ovšem nejdříve bych rád zkontroloval to, co bude v mých silách..
A asi tak začínali všichni domácí autokutilové, prostě pokus-omyl, proto budu rád za každou radu, která mi pomůže vyvarovat se chyb..
Frosty
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: úte 16.12.2008 01:00

#8 Příspěvek od Frosty »

Ano.
540iAT
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: pát 02.01.2009 01:00
Bydliště: Pardubicko

#9 Příspěvek od 540iAT »

A jak poznám, že je chyba právě v něm?
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#10 Příspěvek od P-J »

,,,,
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od wEnC »

540iAT píše:A jak poznám, že je chyba právě v něm?
Chybu v elektroventilu poznáš nejjednodušeji tak, že ho změříš ohmetrem a porovnáš s funkčním. Ale nic není jistota, může tam být něco zatuhlého a nepůjde i když odpor cívky bude mít OK.
Nejjistější je ho vyndat a vyzkoušet na stole jak zavírá.
Někde to byl příspěvek kde ho někdo měřil a pak kuchal a opravoval myslím ,že v e34.
Srandik32
Registrovaný
Příspěvky: 605
Registrován: úte 19.12.2006 01:00
Bydliště: Chodov u Karlových Varů
Klubové ID: 860

#12 Příspěvek od Srandik32 »

Měl jsem ten samý problém,bohužel výměna samotných ventilů nepomohla a muselo se vyměnit celý topení :roll: Víc tady http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
540iAT
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: pát 02.01.2009 01:00
Bydliště: Pardubicko

#13 Příspěvek od 540iAT »

P-J píše: Píšeš, že to netopí v jakémkoliv jízdním režimu, takže se nic neděje, ani když jsou otáčky třeba přes cca 3000?
Přesně tak, ani když ji vytáčím..
540iAT
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: pát 02.01.2009 01:00
Bydliště: Pardubicko

#14 Příspěvek od 540iAT »

wEnC píše:Chybu v elektroventilu poznáš nejjednodušeji tak, že ho změříš ohmetrem a porovnáš s funkčním. Ale nic není jistota, může tam být něco zatuhlého a nepůjde i když odpor cívky bude mít OK.
Nejjistější je ho vyndat a vyzkoušet na stole jak zavírá.
Někde to byl příspěvek kde ho někdo měřil a pak kuchal a opravoval myslím ,že v e34.
Tak takový návod by se mi hodil, abych věděl co s ním, až ho vyndám, zkusím to vyhledat..
540iAT
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: pát 02.01.2009 01:00
Bydliště: Pardubicko

#15 Příspěvek od 540iAT »

Srandik32 píše:Měl jsem ten samý problém,bohužel výměna samotných ventilů nepomohla a muselo se vyměnit celý topení :roll: Víc tady http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
No, tak to by mě teda moc nepotěšilo, snad to nebude můj případ, ale kdo ví, každopádně díky, pročtu to..
540iAT
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: pát 02.01.2009 01:00
Bydliště: Pardubicko

#16 Příspěvek od 540iAT »

Jo a prosím vás, když stojím před autem a čučím do motoru, tak napravo nahoře vede z chladiče hadice a ta, pokud je nastartováno a ohřátý motor, je horká, to je zřejmě správně, jen by mě zajímalo, jestli v ním má být vzduch nebo protékat voda?
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od wEnC »

540iAT píše: Tak takový návod by se mi hodil, abych věděl co s ním, až ho vyndám, zkusím to vyhledat..
Dal jsem si 5minut hledání a myslím, že to bylo toto
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... zm%EC%F8il

A v hadicích určitě jen voda, to budeš mít zavzdušnění, vzduch musí z hadic s vodou pryč :)
540iAT
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: pát 02.01.2009 01:00
Bydliště: Pardubicko

#18 Příspěvek od 540iAT »

Díky!

Tak to já mám v té hadici jen vzduch, když mám nastartováno a zahřátý motor, tak horkou hadici v pohodě zmáčnu a je zřejmé, že je tam jen vzduch
Ale když povolím ten odvzdušňovací šroub, tak z něj teče jen voda, bez bublin, vodu jsem doléval, dle plováku by jí tam mělo být dost..

Je u 540i jen jeden odvzdušňovací šroub, ten nahoře u expanzky?

Jaký je teda správný způsob odvzdušnění??

Mám pro jistotu tu chladící kapalinu vypustit a nalít novou? Jak často se má provádět výměna chladící kapaliny?
540iAT
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: pát 02.01.2009 01:00
Bydliště: Pardubicko

#19 Příspěvek od 540iAT »

Našel jsem na fóru tento postup:

je to zavzdušněné .. zřejmě neumíš okruh odvzdušnit. pokud máš automatickou klimu tak nemusíš dávat topení, pokud manuální tak zapnout topení.
Auto postavit mírně do kopce (aby odvzdušnovák byl v nejvyšším místě)
do chladiče dolít vodu do maxima a otevřít odvzdušnovák Exclamation Exclamation Exclamation vše za studeného motoru Exclamation Exclamation Exclamation počkat až vše vybublá samo. Pak zavřít nastartovat a postupně pomocí odvzdušnováku upouštět vzduch až do úplného zahřátí motoru.

jiný postup "odvzdušnění za tepla" je špatný..
540iAT
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: pát 02.01.2009 01:00
Bydliště: Pardubicko

#20 Příspěvek od 540iAT »

Další nalezený postup (525 e34 r.v.92 motor M50):

Otevři odvzdušňovací šroub na tělese termostatu i na chladiči vedle vyrovnávací nádržky.
Otvorem vyrovnávací nádržky lij kapalinu tak dlouho,až je nádržka plná po okraj a chladící kapalina vytéká z odvzdušňováků.
Potom zavři odvzdušňováky a nastartuj.Po zahřátí zvyš otáčky tak na 2,5 až 3 tis (na minutu,dvě).Potom dolij kapalinu a zavři víčko.

Pokud bude stále zavzdušněn,tak si to ještě jednou opákni...
Odpovědět