Také přidám jeden dotaz na servopřevodovka - na e34. Mám klasický problém - velká vůle...když to seřídím, aby to bylo bez vůle, tak s tím nedá hnout. A ať je to dotažené - bez vůle nebo nedotažené - s vůlí, tak mám dobrej trenažér na Karosu - s volantem furt kmitám zleva doprava, abych vůz udržel na silnici... řešil to někdo čím to je? Je tam asi šnek co? Co se na něm opotřebí? Dá se to nějak zgenerálkovat nebo mám prostě sehnat nějaké v lepším stavu? Má z vás vůbec někdo na e34 servo v pořádku (či dokonce někdo na prodej:))?? Dost sem si zvykl na řízení v e30 - to bylo na milimetr zatočení volantem přesné - naopak od e34, kde je přesnost v centimetrech... hnus fialovej...
Tak v tom pripade sehnat jinou v top stavu. Nova stoji vic jak dve e34, o repasovany sem vzivote neslysel a utahnuti nema vyznam tim ti jen ztuhne rizeni ale vule bude porad, jen se ti bude zdat ze zmizela.
Prevodku ti zgeneralkuju v ZF austausch systemom (ty im das staru a oni ti spravia GO a vratia ti ju) za cca 400 eur, pripadne nova z BMW za 1000euro. Co je 30 000sk priblizne, E34 za 15 000 sk bude asi dost srot a ja si svoju napriklad cenim na mnohonasobne viac. S riadenim problem nemam, mam servotronic, ktory ma len minimalne vole a to som to este od nedavneho dovezenia auta nesteloval na prevodke, takze predpokladam ze po zostelovani to bude uplne dostacujuce. Pokial su vole male, tak zostelovanie je uplne dobry postup ako ich odstranit prakticky uplne, samozrejme nie systemom ze dotiahnem do tuha az sa s tym skoro neda hybat, v BMW maju presny postup ako na to s pomocou zariadenia zvaneho "reibwertmesser" - merac trecej sily.
Díky všem za příspěvky!! A když jsme u toho štelování vůle, tak od toho slouží ten vrchní šroub s kontramatkou... ale na co je ten druhý štelovací šroub, co je ve stejné ose s tyčí řízení jen na druhé staraně převodovky - zepředu?? Nevíte to někdo?