Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34 dobijeni baterky

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
fotobobo
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: stř 09.08.2006 00:00
Bydliště: Prague

#1 Příspěvek od fotobobo »

Ahoj kluci,
kdyz dobijim u E34 baterku, pres "motor" +
je nutne, abych pod sedackou v zadu odsrouboval
ty vicka na baterce?

Diky
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#2 Příspěvek od mari »

Já myslel že v motoru je to určený jen pro pomocný start. A baterku nabíjet na přímo a ne přes dalších x metrů kabelu. Zvednout sedačku, povolit víčka aby elektrolyt dejchal a šup tam s tim. Určitě to bude lepší než přes motor.
sturmann
Registrovaný
Příspěvky: 100
Registrován: pát 20.02.2004 01:00
Bydliště: Jižní čechy

#3 Příspěvek od sturmann »

Zdar, jasně že můžeš přes motor. Od toho tam ten kontakt taky je. Ty víčka, ale povol........ :!:
fotobobo
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: stř 09.08.2006 00:00
Bydliště: Prague

#4 Příspěvek od fotobobo »

sturmann píše:Zdar, jasně že můžeš přes motor. Od toho tam ten kontakt taky je. Ty víčka, ale povol........ :!:


Co se stane kdyz je nepovolim a budu to 14 hodin nabijet?
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#5 Příspěvek od troutny »

Exploze ,jestli byla hodně vybitá.
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od lenoch »

troutny píše:Exploze ,jestli byla hodně vybitá.

No exploze by právě nastala, kdyby jsi ji nabíjel den v kuse a una už před nabíjením byla plně nabitá... jinak se toho výbuchu moc neboj... baterky, které nejsou přímo bezúdržbové nejsou stejně hermeticky uzavřené - takže si do atmosféry můžou klidně odfukovat.. já nabíjel dost baterek a málokterou sem povoloval a nikdy nic... ono i ty bezúdržbové by měli mít nějaké pojistné ventily, které v případě velkého přetlaku upustí... dobré je si před nabíjením spočítat, kolik hodin by chtělo baterku tak nechat nabíjet... Já většinou uvažuji takto... mám baterku 88Ah - tj kdyby byla uplně nová a měla oněch 88Ah a byla uplně vybitá, musel bych jí do 100% nabití nabíjet 8.8Ampéry deset hodin... jelikož dochází k nějakým ztrátám tak radši 10.5hodin nebo 11:) Nu mám-li tu baterku tak tři roky už, tak z 88Ah mohlo zůstat ještě poctivých 70Ah... při běžném provozu jí mohu vyflákat tak na polovinu, takže potřebuju dobít cca 35Ah... - tj nabíjecí proud 3.5A pouštět 10h... nebo radši 4A pouštět 10h... takže je absolutně zbytečné nechat baterku bublat přes celou noc - ona když dosáhne vrcholu nabití, tak začne právě zvýšeně plynovat a hřát se, což v extrému k výbuchu může vést. A taky tím přebíjením se dost ničí... je taky dobrý ampétmetrem změřit, kolik nabíječka vlastně do baterky hustí proudu... příklad: Mám baterku 100Ah téměř novou. Normálně startuje, ale rád bych jí v zimě pomohl a dobil jí... tj odhadem je vybitá maximálně ze 40-ti% - tj. potřebuji dobít 40Ah - na dobití takovéto kapacity potřebuji dobíjecí proud 4A po dobu 10hodin... nabíječka mi však dává třeba jen 2A, takže budu potřebovat dvojnásobný čas - 20hodin (2A*20h=40Ah).
Jinak že nabíjíš baterku z motorového prostoru není absolutně na škodu. Nabíjíš jí sice přes cca 2.5metrový kabel, ale je to drát jako prase, takže je na něm uplně zanedbatelný ubytek... je stavěný na hlavní proud do startéru a pro nějakých 5A nabíjení je to téměř supravodič:)))
Odpovědět