Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jde opravit servo?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
telda
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: úte 28.12.2004 01:00
Bydliště: Příbram

#1 Příspěvek od telda »

Zdravim!Poctive jsem pohledal na foru,ale to,co bych potreboval vedet nenasel..Mam 525d/2002,servotronic,a ted mi zacalo desne rvat servo,ale jen kdyz prudceji strouhnu pravou zatacku.Jindy to nedela..Ve vicku byla praskla gumicka,spadlá dolu a chybelo trosku,ale fakt asi jen cca dve deci oleje,tak jsem si vitezoslavne myslel,ze je to tim,gumicku dal novou,olej dolil a samozrejme hovno,hovno,dela to dal..Uz jsem z toho celej tumpachovej,olej dolitej,i ten ,co tam byl je cistej ,zadnej kečup černej,vzdycky to chvili zarve,pak chvili jakoby bzuci spolu s otackama motoru,pak to prestane.Kdyz stojim na miste,tak to piska jen kolem krajnich poloh,ale staci jen nepatrne zatahnout za volant a hned zacne vydavat takovy ty nezdravy zvuky,jako chrceni,bzuceni,vrceni.Neco tam asi bude zkratka v pytli.A ozyva se to primo jako z pumpy.Da se to n ejak opravit?Nebo jiny na vrakaci?Kolik tak je asi rozumna cena?A jeste z jakyho jinyho modelu je pripadne zamenitelny?A to stejne asi nepoznam,jestli je dobry,dokud ho nenamontuju,co?A novy bych asi nezaplatil..?Diky moc za jakykoliv info!!!
Shelby
Registrovaný
Příspěvky: 230
Registrován: ned 29.10.2006 00:00
Bydliště: Pardubický kraj

#2 Příspěvek od Shelby »

Máš tam určitě dost toho oleje?? Takhle se to projevuje když ho tam je míň..
mamouschek
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 31.08.2007 00:00

#3 Příspěvek od mamouschek »

Taky mi přijde, že tam bude málo oleje. Ovšem dvě deci to v nádobce už nebylo skoro nic. Nedávno jsme řešili s kolegou jednu zapeklitou opravu. Projev podobný, v rámci záruky nejprve vyměněná pumpa, pak hřeben, vedení a nakonec to dělal spadlý bordel na dně nádobky u vpusti oleje do pumpy. Někdy to bránilo vstupu oleje do pumpy a jindy ne-é. :lol: A jak to vyškolilo všechny. pravda, nebylo to BMW, ovšem princip serva je defacto totožný. :wink: Takže bych to zkontroloval. Pak mě eště napadá, že se trošku přidřela pumpa ,nedostatkem. Ale to jsou už takový divoký teorie. :roll:
telda
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: úte 28.12.2004 01:00
Bydliště: Příbram

#4 Příspěvek od telda »

prave,ze mam!!Je to divny..A nemuze to byt nejak nekde zavzdusneny?
telda
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: úte 28.12.2004 01:00
Bydliště: Příbram

#5 Příspěvek od telda »

A s tim bordelem na dne nadobky by to tomu odpovidalo,kdyz to dela jen v pravé zatacce..Ale bylo tam sitko a ta praskla gumicka lezela na tom sitku,olej pod sitkem byl videt,a byl uplne ciry,takze furt ho tam snad na pridreni bylo dost..
mamouschek
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 31.08.2007 00:00

#6 Příspěvek od mamouschek »

Pokud byl v nádobce, pak by to nemělo bejt načatý. Ten příklad byl jenom na ilustraci toho, co všechno se může udít. :lol: Ještě mě napadá, zkus nechat to víčko povolený, ale tak abys ho neztratil. Jestli se ti tam nedělá podtlak nad hladinou. A olejový chladič serva je OK? Nějaká deformace, zakrytí něčím, ... Pokud mě paměť nešálí, tak odvzdušnění se dělá samo několikerým zatočením kol do rejdu. Nijak speciálně se to nedělá. Zrepasovat to asi pujde, proč ne. Jsou i firmy, co se repasemi serv zabývají.
telda
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: úte 28.12.2004 01:00
Bydliště: Příbram

#7 Příspěvek od telda »

diky moc za odpovedi,zitra na to kouknu a dam vedet! S tou repasi jste me potesili :D,takze snad i usnu!!
pindak1
Registrovaný
Příspěvky: 382
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Jižní Morava (Goding)

#8 Příspěvek od pindak1 »

Taky mi vrzalo když jsem třeba parkoval a nádobka byla plná. Po roce muselo jít řízení do kytek, protože začalo téct a nedalo se s tím jezdit.Po ujetí pár km všechna servokapalina vytekla.CHtěl sem to nechat zrepasovat,ale nikdo neprodává na e39 ty gufera takže jedině starší nebo nové za pěknou pálku.
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#9 Příspěvek od mario42 »

pindak1 píše:CHtěl sem to nechat zrepasovat,ale nikdo neprodává na e39 ty gufera takže jedině starší nebo nové za pěknou pálku.


Já jsem řízení nechal v létě repasovat, gufera se musela vyrobit na zakázku, protože to je nějaký atyp či co. Nové řízení stojí i s prací a DPH cca 50 tisíc, mě to vyšlo komplet asi na 11. Na tyče se musel nanést tvrdochrom, protože v nich pod guferama byly normálně vyrezlé díry. Dle toho servisu, kde mi to dělali, to je u novějších BMW celkem běžná věc, prý to už viděli i u 7er E65...

Starší řízení je obrovská loterie, můj známý pochodil jak hubkař, koupil ještě horší než měl sám. Zjistil to pochopitelně až po natlakování a pár otočích volantem. Vrakárna ho s reklamačkou poslala do kelu... Proto bych do starého řízení v žádném případě nešel.
telda
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: úte 28.12.2004 01:00
Bydliště: Příbram

#10 Příspěvek od telda »

Tak jak jsem to prohlizel,kape mi olej z manzet na obou stranach rizeni...Takze asi budou v riti ty specialni simerinky a tyc.To mam radost,auto ma najeto cca sto tis,tak to se jim tedy moc nepovedlo!Mohl by jsi,prosim Te napsat nejaky kontakt na ten servis,co Ti udelal tu repasi?,Diky moc!Mas pravdu,ze jit do rizeni z vrakarny by bylo hodne veliky riziko..
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#11 Příspěvek od mario42 »

telda píše:Tak jak jsem to prohlizel,kape mi olej z manzet na obou stranach rizeni...Takze asi budou v riti ty specialni simerinky a tyc.To mam radost,auto ma najeto cca sto tis,tak to se jim tedy moc nepovedlo!Mohl by jsi,prosim Te napsat nejaky kontakt na ten servis,co Ti udelal tu repasi?,Diky moc!Mas pravdu,ze jit do rizeni z vrakarny by bylo hodne veliky riziko..


Opravili mi to v Olomouci, nějaký NZK motorsport... Popravdě, zpočátku jsem se trochu zhrozil toho prostředí, ale jsou tam šikovní, co jde opravit- to opravují, žádné výměny kus za kus...
Vedoucího tam dělá nějaký pan Kania, sice trochu rapl, ale s prací jsem fakt spokojený...

Tady je přímo odkaz: http://www.nzkmotorsport.cz
telda
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: úte 28.12.2004 01:00
Bydliště: Příbram

#12 Příspěvek od telda »

Diky moc,hned jsem si kontakt ulozil!A myslim si,ze nebudu zdaleka sam :wink: !!Skoda jen,ze je to tak daleko,jsem z Pribrami..
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#13 Příspěvek od mario42 »

telda píše:Diky moc,hned jsem si kontakt ulozil!A myslim si,ze nebudu zdaleka sam :wink: !!Skoda jen,ze je to tak daleko,jsem z Pribrami..


Já také nejsem zrovna v „přirozeném dosahu“ Olomouce, ale lehce jsem si spočítal, jestli dát padesátku autorizovanému servisu za nový hřeben, nebo raději ujet nějakou stovku kilometrů a mít to samé za pětinu...
Ona ta samotná oprava není principielně nic tak složitého, ale nikdo ti ji tady neudělá... Ty gufera nechali dělat u nějakého výrobce přímo v Olomouci, tyče toho hřebenu musely na tvrdochrom někam do Kopřivnice, o všechno se prostě postarali...
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk

#14 Příspěvek od brumlae34 »

Hosi, nevim kde vsude jste hledali, ale da se sehnat servo od firmi spidan okolo 15000,- sice jde taky o repas , ale tovarni !!! A s dvouletou zarukou... :idea:
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#15 Příspěvek od mario42 »

To je možný, já jsem ale neměl tolik času, abych trávil desítky hodin na internetu a sháněl jestli náhodou nějaký výrobce nenabízí repasované řízení na E39. Z auta mě crčel olej a já jsem potřeboval to nejrychleji a pokud možno nejlevněji vyřešit.
PS: záruku na to mám taky a to řízení je defacto nové

PPS: U některého auta těsní hřeben i po třiceti letech provozu, nevím teda z jakých sraček to soudruzi u BMW udělali, protože těch vyrezlých tyčí je cca od roku 1995 habaděj. To dřív nebývalo. Zrovna včera jsem se ze známým v bazaru díval na stříbrnou E38 735, které taky pomalu ukapávalo z pravé manžety. No a jak jsem psal, v tom Olomouci už prý dělali řízení i na E65, prý taktéž vyrezlé díry...
Michelin
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: čtv 09.11.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Michelin »

Mam taky problem se servem, kdyz jedu pravou zatacku trochu ostreji tak mi zabuci servo jak kravicka. Dela to jen v prave zatacce jinak nee, a taky cim je auto studenejsi tim hruznejsi ten zvuk je. Chtel sem pomrkat na hladinu oleje ale jaksi nemam u toho vicka merku viz. foto:

Obrázek

Ma to takhle vypadat, nebo tam ma byt jeste nejaka tycka s ryskama MIN a MAX jako u normalniho auta?

Pak tu mam jeste fotku jak to vypada v te nadrzce? je to normal nebo tam ma byt vic oleje atp?
Obrázek

Diky ;)
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#17 Příspěvek od jurasis »

Zespodu víčka je tyčka, která je dvakrát zeslabená (dvě místa, asi 15mm od sebe). To jsou min a max rysky. Hladina oleje by měla být mezi těmito ryskami, při položení víčka na hrdlo nádobky (bez zašroubování)...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Michelin
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: čtv 09.11.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Michelin »

Aha, jj sem zvyklej ze na vicku je tycka s ryskami, ale tady jak je videt na te fotce je to nejaky divny, pokud to moje vicko je ok tak je tam malo oleje.
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#19 Příspěvek od mario42 »

Takže dnes ráno překvapení jako kráva: To repasované řízení, co jsem tak přechválil, se kapitálně vysralo... :huh:
telda
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: úte 28.12.2004 01:00
Bydliště: Příbram

#20 Příspěvek od telda »

A kurva....!!! Ale ještě pořád to máš v záruce,ne??
Odpovědět