Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
vibrace, vibrace a zase jen vibrace...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Kontaktovat uživatele:
528iA touring - začalo to hučením zadních ložisek a vibrováním celého auta. Vyměnil jsem zadní ložiska (Febi), přední tlumiče - už bylo na čase (B4), přední tyčky stabíku (Febi), horní uložení předních tlumičů (Meyle), silentbloky stabíku (BMW), přední brzd. desky (ATE).
Do 90km/h se auto chová skvěle - ticho jako v kostele, nic neklepe, nehučí, nikam to netáhne, řízení stabilní a tuhé bez vůlí, brzdy perfektní...
V rychlosti mezi 95 a 115km/h začne auto vibrovat (něco jako hučet) a trošku se rozkmitá volant (zkoušel jsem vyřadit na "N", žádná změna). Při vyšší rychlosti (>120km/h) se to opět trošku uklidní. Ne úplně, ale tak na 50%.
Nevíte někdo co s tím??? Vím, že se to tu již několikrát řešilo...
Do 90km/h se auto chová skvěle - ticho jako v kostele, nic neklepe, nehučí, nikam to netáhne, řízení stabilní a tuhé bez vůlí, brzdy perfektní...
V rychlosti mezi 95 a 115km/h začne auto vibrovat (něco jako hučet) a trošku se rozkmitá volant (zkoušel jsem vyřadit na "N", žádná změna). Při vyšší rychlosti (>120km/h) se to opět trošku uklidní. Ne úplně, ale tak na 50%.
Nevíte někdo co s tím??? Vím, že se to tu již několikrát řešilo...
- Cossie
- Registrovaný
- Příspěvky: 673
- Registrován: ned 27.07.2008 00:00
- Bydliště: Odolena Voda
- Kontaktovat uživatele:
Tak skoro přesně tohle mi taky dělá, ale zajímavý, že je to hodně slyšet jen na některých silnicích jindy o tom ani nevím. Podle mě to jde odněkud zezadu. Já tedy nepociťuju žádné vibrace ve volantu a řekl bych, že nad těmi 125 km/h to zase zmizí. A oproti tobě mám manuální převodovku 

ExBMW E39 530iA
Ex BMW E61 525d
ExBMW E39 528i
Ex BMW E61 525d
ExBMW E39 528i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Kontaktovat uživatele:
No vidím, že se s tím nepotýkám sám... je to prostě nemoc e39. Někomu to dělají vytlučený čepy, jinému kotouče, další má nevyvážená kola, někdo má vytlučené silentbloky, ať vpředu či vzadu - je to alchymie přijít na to, kde je zakopanej pes.
Ještě taky mrknu jestli není roztrhaná HARDYNA. Ta může kardanem pěkně házet - ale to by bylo cítit asi od 1km/h do V.max!
Ještě taky mrknu jestli není roztrhaná HARDYNA. Ta může kardanem pěkně házet - ale to by bylo cítit asi od 1km/h do V.max!
tohle bejva casta nemoc skodovek a je to poloosama nevim jak bmw delam skodovky ale vlstnim BMW jak jinak kotouce blbost prizatahu blbost kotoce to sou jenom kdyz to je pri brzdeni vyvazenost kol jenom pri jizde jestli to dela v tahu podival bych se na ulozeni polous vule ulozeni motoru atd klouby je toho hodne
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 340
- Registrován: sob 27.01.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Bulda píše:tohle bejva casta nemoc skodovek a je to poloosama nevim jak bmw delam skodovky ale vlstnim BMW jak jinak kotouce blbost prizatahu blbost kotoce to sou jenom kdyz to je pri brzdeni vyvazenost kol jenom pri jizde jestli to dela v tahu podival bych se na ulozeni polous vule ulozeni motoru atd klouby je toho hodne
Omyl, kdyz jsou kotouce uz fakt dost zkriveny, rozhazi ti v pohode cely auto, ikdyz nebrzdis, me to delaly taky, zezacatku kmitaly jen pri brzdeni a pak uz ke konci porad kmitaly autem a do volantu, vymenil jsem za ATE powerdisk a pohoda....na cca tri mesice, ted uz kmitaji i ty powerdisky. Na 5 kovym BMW je hazivost kotoucu nemoc, nevim jak u E39 , ale u E34 je vyzkouseny, ze at das cokoliv jinyho nez origo kotouc, zacnou hazet !
Butch5 píše:Bulda píše:tohle bejva casta nemoc skodovek a je to poloosama nevim jak bmw delam skodovky ale vlstnim BMW jak jinak kotouce blbost prizatahu blbost kotoce to sou jenom kdyz to je pri brzdeni vyvazenost kol jenom pri jizde jestli to dela v tahu podival bych se na ulozeni polous vule ulozeni motoru atd klouby je toho hodne
Omyl, kdyz jsou kotouce uz fakt dost zkriveny, rozhazi ti v pohode cely auto, ikdyz nebrzdis, me to delaly taky, zezacatku kmitaly jen pri brzdeni a pak uz ke konci porad kmitaly autem a do volantu, vymenil jsem za ATE powerdisk a pohoda....na cca tri mesice, ted uz kmitaji i ty powerdisky. Na 5 kovym BMW je hazivost kotoucu nemoc, nevim jak u E39 , ale u E34 je vyzkouseny, ze at das cokoliv jinyho nez origo kotouc, zacnou hazet !
no jo,ale to by mu při brždění hazelo s volantem jak fena.a on říká že brzdy jsou o.k. být tebou tak nejdřív nechám převážit kola vč.kontroly pneumatik pak projdu všechny silentbloky na aute vč.uložení agregátů (motor,převodovka), uložení náprav,všechny čepy.a musí to přestat to by byl zakopanej pes.ty brzdové kotouče vylučuji.
Zdravím,chtěl bych ještě upozornit na řídící čepy a hlavně čepy spodních a horních "kostí". A Alpinemane co je docela důležitý,nenapsal jsi jaký máš kola.Protože při normálním obutí se tyto vibrace a všechny vůle neprojeví,jako při obutí např.pneu 235/45/17 a výše.Samozřejmě ,jak je napsáno a píše BMWak vyvážená kola na NULU je správně !!!!,kola nesmí být !"nakoplá" atd atd.Kombinace těchto prkotin je právě toto.
Ještě bych při vší úctě chtěl oponovat "mému" dodavateli náhradních dílů Butchovi,že jsem měl na E 34ce přední kotouče ATE , a podotýkám ,že při správné montáži a "zajetí" brzd jsem neměl naprosto žádné problémy s těmito kotouči.Vše je ve správné montáži!!! Je zajímavé .že každý kotouč má v krabici správnou montáž kotouče a JEHO kontrolu po montáži na HÁZIVOST hodinkamy( strojař ví o čem píšu ).Toto snad nikdo nečte nebo se na obrázek ani nepodívá.Je třeba alespoň před montáží nového kotouče dosedací plochy pořádně očistit.
PavelP
Ještě bych při vší úctě chtěl oponovat "mému" dodavateli náhradních dílů Butchovi,že jsem měl na E 34ce přední kotouče ATE , a podotýkám ,že při správné montáži a "zajetí" brzd jsem neměl naprosto žádné problémy s těmito kotouči.Vše je ve správné montáži!!! Je zajímavé .že každý kotouč má v krabici správnou montáž kotouče a JEHO kontrolu po montáži na HÁZIVOST hodinkamy( strojař ví o čem píšu ).Toto snad nikdo nečte nebo se na obrázek ani nepodívá.Je třeba alespoň před montáží nového kotouče dosedací plochy pořádně očistit.
PavelP
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Kontaktovat uživatele:
[quote="PavelP"]Zdravím,chtěl bych ještě upozornit na řídící čepy a hlavně čepy spodních a horních "kostí". A Alpinemane co je docela důležitý,nenapsal jsi jaký máš kola.Protože při normálním obutí se tyto vibrace a všechny vůle neprojeví,jako při obutí např.pneu 235/45/17 a výše.Samozřejmě ,jak je napsáno a píše BMWak vyvážená kola na NULU je správně !!!!,kola nesmí být !"nakoplá" atd atd.Kombinace těchto prkotin je právě toto.
Ještě bych při vší úctě chtěl oponovat "mému" dodavateli náhradních dílů Butchovi,že jsem měl na E 34ce přední kotouče ATE , a podotýkám ,že při správné montáži a "zajetí" brzd jsem neměl naprosto žádné problémy s těmito kotouči.Vše je ve správné montáži!!! Je zajímavé .že každý kotouč má v krabici správnou montáž kotouče a JEHO kontrolu po montáži na HÁZIVOST hodinkamy( strojař ví o čem píšu ).Toto snad nikdo nečte nebo se na obrázek ani nepodívá.Je třeba alespoň před montáží nového kotouče dosedací plochy pořádně očistit.
PavelP[/quote]
JJ, jaká mám kola jsem fakt neuvedl - mám už asi 14 dní zimní 205/65 R15 Bridgestone Blizzak (10mm) na origo BMW alu discích.
BTW dnes ráno jsem byl na převážení všech čtyř kol a házení se o 75% uklidnilo. Dával tam i 35g závaží. Tak bodejť by to neházelo, že? Koupil jsem je na inzerát v D (ten Sasík si dal na svou e39 530d přední kotouče Zimmermann, tak už ta kola nepotřeboval, bo mu zam nevlezla) a málem vepřík klečel a dušoval se, že jsou vyvážené
DŮVĚŘUJ, ALE PROVĚŘUJ!!!
Takže vibrace jsou skoro ty tam. Ale hučení kolem "kila" stále přetrvává
. Čepy vpředu mi kontrolovali už dva mechanici a i ten, co mi dělal tlumiče (odpojoval i ramena) říkal, že tam žádné vůle nemám. Jen trochu v siláčích na stabíku, tak jsem dal nové.
Samo že mám nivo a ten zadek je teda na můj vkus pěkně tvrdej. A jestliže jsou načatý tlumiče, těžko říci a posoudit zda by to mohlo být ono, třeba jo... Mám už čtvrtý Báwo a nivo jsem ještě neměl. Tak nemohu srovnávat.
Ale že se s těma našema kárama nablbneme a nazlobíme chlopi, co??? Co by to bylo za auto-moto-lásku, kdybychom jen sedli do auta, jeli z "A" do "B" a zase vylezli a o nic se nestarali. Ale pokud se mi něco na autě pokurví, někdy bych to bral
Ještě bych při vší úctě chtěl oponovat "mému" dodavateli náhradních dílů Butchovi,že jsem měl na E 34ce přední kotouče ATE , a podotýkám ,že při správné montáži a "zajetí" brzd jsem neměl naprosto žádné problémy s těmito kotouči.Vše je ve správné montáži!!! Je zajímavé .že každý kotouč má v krabici správnou montáž kotouče a JEHO kontrolu po montáži na HÁZIVOST hodinkamy( strojař ví o čem píšu ).Toto snad nikdo nečte nebo se na obrázek ani nepodívá.Je třeba alespoň před montáží nového kotouče dosedací plochy pořádně očistit.
PavelP[/quote]
JJ, jaká mám kola jsem fakt neuvedl - mám už asi 14 dní zimní 205/65 R15 Bridgestone Blizzak (10mm) na origo BMW alu discích.
BTW dnes ráno jsem byl na převážení všech čtyř kol a házení se o 75% uklidnilo. Dával tam i 35g závaží. Tak bodejť by to neházelo, že? Koupil jsem je na inzerát v D (ten Sasík si dal na svou e39 530d přední kotouče Zimmermann, tak už ta kola nepotřeboval, bo mu zam nevlezla) a málem vepřík klečel a dušoval se, že jsou vyvážené

Takže vibrace jsou skoro ty tam. Ale hučení kolem "kila" stále přetrvává


Samo že mám nivo a ten zadek je teda na můj vkus pěkně tvrdej. A jestliže jsou načatý tlumiče, těžko říci a posoudit zda by to mohlo být ono, třeba jo... Mám už čtvrtý Báwo a nivo jsem ještě neměl. Tak nemohu srovnávat.
Ale že se s těma našema kárama nablbneme a nazlobíme chlopi, co??? Co by to bylo za auto-moto-lásku, kdybychom jen sedli do auta, jeli z "A" do "B" a zase vylezli a o nic se nestarali. Ale pokud se mi něco na autě pokurví, někdy bych to bral

alpineman píše:...BTW dnes ráno jsem byl na převážení všech čtyř kol a házení se o 75% uklidnilo. Dával tam i 35g závaží. Tak bodejť by to neházelo, že? Koupil jsem je na inzerát v D (ten Sasík si dal na svou e39 530d přední kotouče Zimmermann, tak už ta kola nepotřeboval, bo mu zam nevlezla) a málem vepřík klečel a dušoval se, že jsou vyváženéDŮVĚŘUJ, ALE PROVĚŘUJ!!!....
to platí vždy - ale myslím, že nebylo jeho úmyslem tě podvést
já když si nechám vyvážit u známýho kola - dělá to opravdu precizně - 3x pootočí kolem na vyvažovačce a až teprve na po 3. dává závaží
tak, když bych přijel třeba za 14 dní, tak to může vyvažovat znova, to samý je, když budou kola někde 1/2 roku ležet,... je potřeba je znova vyvážit
Dávat 35g je hovno, když před tím všechno z kola schodil.
Mně kolem 150 km/h také trochu vibroval volant a klepal se předek. Přestalo to po výměně ložisek v předních kolech. Nebylo to ale ložiskama, ale rezavým středícím kroužkem na náboji. Aby auto jelo naprosto klidně, tak nesmí vůle mezi dírou v disku a kroužkem na náboji překročit 0,1 mm. Já měl vůli asi 0,4 mm.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Kontaktovat uživatele:
[quote="Hansen"]Mně kolem 150 km/h také trochu vibroval volant a klepal se předek. Přestalo to po výměně ložisek v předních kolech. Nebylo to ale ložiskama, ale rezavým středícím kroužkem na náboji. Aby auto jelo naprosto klidně, tak nesmí vůle mezi dírou v disku a kroužkem na náboji překročit 0,1 mm. Já měl vůli asi 0,4 mm.[/quote]
Na výměnu ložisek vpředu se chystám za pár dní. Myslím, že si občas už pobrukují. Budu mít SADU předních ložisek MEYLE za 117,-€ v akci z německa.
Na výměnu ložisek vpředu se chystám za pár dní. Myslím, že si občas už pobrukují. Budu mít SADU předních ložisek MEYLE za 117,-€ v akci z německa.