Výměna oleje v automatu
-
Bajzik
- Registrovaný
- Příspěvky: 367
- Registrován: pát 21.10.2005 00:00
- Bydliště: J. Hradec
-
Birkoff
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Doma to zvládnou jde. Potřebuješ tlakovou pumpu ("špricku") a nebo lze odpojit hadici od chladiče a tou to tam "nahnat". Pokud nevypustíš měnič, a ten nevypustíš dokud to celý nerozebereš, tak něco kolem 7l. A měnit bych ho měnil podle zatížení převodovky, tedy mezi 50-100tis. Čistým olejem a filtrem nakonec nemůžeš nic pokazit.
-
Tashiro
- Registrovaný
- Příspěvky: 1313
- Registrován: úte 24.04.2007 00:00
- Bydliště: Tashiroland
Měnit dle životnosti oleje... to je 40000. Doma to pokud si to nikdy nedělal neuděláš. Být tebou objetoval bych 3000 a nechal si to vyměnit v Automat Cars Services ... http://www.prevodonka.cz Recenze najdeš v sekci Servisy... Můj příběh a mnoho dalších informací: tlačítko "HLEDAT". Já bych to tak udělal... oni ti i řeknou zda je vše v poho a máš to za 2 hodinky hotový.
-
Bulda
- Registrovaný
- Příspěvky: 137
- Registrován: sob 06.09.2008 00:00
- Bydliště: Prag
jj presne takTashiro píše:Měnit dle životnosti oleje... to je 40000. Doma to pokud si to nikdy nedělal neuděláš. Být tebou objetoval bych 3000 a nechal si to vyměnit v Automat Cars Services ... http://www.prevodonka.cz Recenze najdeš v sekci Servisy... Můj příběh a mnoho dalších informací: tlačítko "HLEDAT". Já bych to tak udělal... oni ti i řeknou zda je vše v poho a máš to za 2 hodinky hotový.
-
dexter
- Registrovaný
- Příspěvky: 931
- Registrován: stř 21.03.2007 01:00
-
Viky
- Registrovaný
- Příspěvky: 379
- Registrován: pon 08.01.2007 01:00
- Bydliště: Jiráskova 12, Vyškov
-
eric
- Registrovaný
- Příspěvky: 870
- Registrován: úte 26.07.2005 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Klubové ID: 788
Udělěj to přesně jak píše "Birkoff",dělali jsme to úplně stejně,vyměněno cca 7l oleje,kup si v bmw sadu filtru a těsnění pro výměnu na steptronic,stojí něco kolem 1500kč.Tady je tabulka typů olejů,který se tam dávají http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/SD92-113.pdf záleží,jakej máš r.v.??Pokud máš r.v. v rozmezí 96-99,tak tam musíš dát dexron III,pokud máš r.v. od 99 tak jedině Texaco ETL 7045E.Koukni na to,olej se dá sehnat na netu o dost levněji,než přímo v BMWservisu,doporučuji koupit si 20l kanystr,máš rovnou na dvě výměny.Jinak olej se vypouští zespoda převodovky a ze strany se tam hrne nová náplň.Jelikož bmw nemá jako třeba mergl měrku hladiny oleje v převodovce,indikace plnosti se projeví tak,že při tlačení oleje ti pak začne vytíkat z toho napouštěcího otvoru ven.Tak to chce pak zašroubovat,nastartovat auto a pěkně pod lehkým plynem prořadit všechny kvalty i stepy a pak zase podle potřeby doplnit ještě olej do převodovky a zase stejný postup několikrát.Při výměně ještě koukni na dno tý vany,jestli tam nejsou nějaký špony,což by nebylo moc dobrý,vyčisti vanu a můžeš zase jezdit vesele dál.Díky tomu,že nevyměníš olej i v měniči,což by představovalo neskutečnej vopruz sundavat celou převodovku,zkrať interval výměny oleje na těch 40 000km z důvodu ponechání části staré náplně.Výměnu ti udělá každej trochu šikovnej mechoš,ale musí to tam natlačit na několikrát,jak jsem psal,aby byla převodovka plná,víc tam dát nemůže,jelikož to pak začne vytíkat,takže z toho strach mít nemusíš,ale kdyby dal málo,tak by to bylo blbý.A musí to tedy dělat na zvedáku,aby pak mohl prořadit ty kvalty.Viky píše:Máte někdo podrobnej popis výměny u e39 528i?
-
eric
- Registrovaný
- Příspěvky: 870
- Registrován: úte 26.07.2005 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Klubové ID: 788
-
Zdenal
- Registrovaný
- Příspěvky: 315
- Registrován: pát 20.03.2009 01:00
-
Vinc
- Registrovaný
- Příspěvky: 105
- Registrován: pon 26.01.2009 01:00
- Bydliště: Ostrava
Plničku si vyrobiš doma za par minut, stačí ti pet láhev 0,5l třeba od mattonky, hadička a už plniš
do víčka vrtni dírku o něco menší tak aby tam hadička nebyla na volno, naliješ olej, zašroubuješ a mačkáním plníš. Odzkoušeno, funguje.. Hadička tak nějak podle možností, ne moc tenká aby si to neplnil cely den,měla by byt až na dno té pet láhve.Jinak ti to fungovat nebude..
-
bodarapid
- Registrovaný
- Příspěvky: 20
- Registrován: pát 01.08.2008 00:00
-
Rade
- Registrovaný
- Příspěvky: 41
- Registrován: ned 28.12.2008 01:00
- Klubové ID: 1769
-
eric
- Registrovaný
- Příspěvky: 870
- Registrován: úte 26.07.2005 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Klubové ID: 788
Hele,s tou doživostní náplní jednou pro vždy,je to prostě totální ptákovina,doživotní rozumněj do konce životnosti převodovky a když ho neměníš,tak si piš,že smrt přijde velmi brzy,většinou okolo 200tis.kmRade píše:Neměla by mít E39 doživotní náplň?
Taky jsem se před časem tady někde na fóru dočet, že pokud má převodovka hodně nalítáno a nebyl měněn olej, hrozí, že po výměně přestane fungovat.
-
Birkoff
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Plnit to můžeš jak chceš. Důležitá je následná kontrola množství. Máš mít nastartováno, zataženou ručku, otáčky mezi 650-950rpm (zapnout světla,klimu), postupně prořadit všechny kvalty (stepem) s nohou na brzdě (nejméně 3s každý) a pak při teplotě oleje převodovky 30-35°C doplnit olej. Pak nechat zahřát na 40+-10°C, nesmí to být víc než 50°C a necháš přebytek vytéct a zavřeš plnící víčko. Tohle je přesný postup od ZF. Přesnou teplotu zjistíš pres diag nebo jinak.
No a s tou doživotní náplní - to ani nebudu komentovat. Jak jsem psal nahoře. ZF doporučuje kolem 100tis Km a pokud je almara zatěžovaná víc než normální jízdou (tažný,sport jízda ap.) tak dříve.
No a s tou doživotní náplní - to ani nebudu komentovat. Jak jsem psal nahoře. ZF doporučuje kolem 100tis Km a pokud je almara zatěžovaná víc než normální jízdou (tažný,sport jízda ap.) tak dříve.
-
PavelP
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pon 28.02.2005 01:00
- Bydliště: Vesnička u lesa
-
alpineman
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Klubové ID: 1712
-
PavelP
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pon 28.02.2005 01:00
- Bydliště: Vesnička u lesa
-
Birkoff
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
-
alpineman
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Klubové ID: 1712
Nevím jak s proplachy. Na to se ještě optám - to mi taky zajímá. Ale určitě zmiňoval filtr, těsnění vany a olej, přeně co mu ukázal PC po zadání VINka. Vše logicky origo součástky, super jednání, žádné čekací lhůty a hlavně záruka koncesionáře BMW.
Hlavně nejsou žádné dohady, jaký olej tam má mechoš dát a další kraviny. Jako první po mě vždy u BMW v německu chtějí VIN, nebo spíš Fahrgestell Numer a v počítači se jim zobrazí přesná a podrobná specifikace mého auta, tak jak sjelo z linky.
Ale ty proplachy pozjistím!
Hlavně nejsou žádné dohady, jaký olej tam má mechoš dát a další kraviny. Jako první po mě vždy u BMW v německu chtějí VIN, nebo spíš Fahrgestell Numer a v počítači se jim zobrazí přesná a podrobná specifikace mého auta, tak jak sjelo z linky.
Ale ty proplachy pozjistím!
-
wacc
- Registrovaný
- Příspěvky: 875
- Registrován: stř 14.02.2007 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1576
Mne v BMW Olomouc rekli cenu 15.000 Kc za vymenu s 2x proplachem, smazanim adaptacnich hodnot, naucenim prevodovky radit
a vycistenim chladice (bez filtru a tesneni, ktere mam) To mi prijde docela moc. Stve me, ze to mam do Nemecka tak daleko, tam maji urcite lepsi pristup a jak je videt, tak i ceny.
