Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Zdravím všechny :)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od PetacekBE »

Zdravím. před několika málo dny jsem se stal čerstvým majitelem BMW 525 tds - roku výroby 1997 - fotky dodám v co nejbližší době. :lol: :lol: :lol:
Auto má nalítáno 222 000 km a vypadá velmi zachovale. Má ale něco málo závad které bych chtěl pomocí tohoto klubu odstranit a sám přispívat radami a pomocí... Můj první dotaz by tedy byl na co si u tohoto vozu dávat pozor - případně jak se chovat k motoru - co vydrží a co jej naopak zničí. Je to vůz z automatem a klimou. Turbo šlape zatím dobře a nechtěl bych jej též odrovnat. Tak mi sem písněte nějaký dobrý rady k tomuto autíčku. Díky a příjemnej den. Alex :)
Pedros
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 11.06.2008 00:00

#2 Příspěvek od Pedros »

Motor vydrží hodně, ale je důležitý ho nechat pořádně zahřát, než to začneš hnat do vyšších otáček, je moc náchylnej na prasknutí hlavy. A co se týče turba, po příjezdu, hlavně pokud jsi tomu šlapal, nevypínat hned motor, nechat ho třeba 10 vteřin brblat.
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce

#3 Příspěvek od Holly Moderátor »

Pedros píše:Motor vydrží hodně, ale je důležitý ho nechat pořádně zahřát, než to začneš hnat do vyšších otáček, je moc náchylnej na prasknutí hlavy. A co se týče turba, po příjezdu, hlavně pokud jsi tomu šlapal, nevypínat hned motor, nechat ho třeba 10 vteřin brblat.


10sec, je málo!!!!! Pokud se vrátíš třeba z dálnice, nebo na dálnici třeba tankuješ(já mám 524td a prostě přijedu, chvilu stojím někde uklizenej abych nezacláněl u stojanu a pak teprv popojedu tankovat) nebo z nějaké svižnější cesty tak nechat aspoň 2-3 minutky běžet aby se ochladilo turbo jinak se ti speče ložisko a můžeš jít to turbo vyhodit...
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od PetacekBE »

Díkec - co se týče toho turba tak to je mi jasné. Párkrát jsem už v autě jel a když tankuji tak motor nechám běžet - ani jej nevypínám a co se týče toho ochlazování - tak nejezdím tak prudce - ale vždy jej nechávám tak minutku dochlazovat - je to nutné. Ty problémy co potřebuji vyřešit - mám rozepsat do vícero témat anebo je vyřešit tady. Co bude rozumnější ? Prozatím díkec za názory
bmwfil
Registrovaný
Příspěvky: 2018
Registrován: sob 18.03.2006 01:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od bmwfil »

Napiš to sem
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od PetacekBE »

oki. Takže v první fázi co mne štve je to,že když nastartuji studený motor tak jeho chod je dosti trhavý a nepravidelný - škubavý - jakoby se hádali válce... Původní majitel - kamarád mi řek že je špatný předvstřik. Na 23 litrů nafty - tankoval jsem za 700 kč jsem ujel 250 km. Což je katastrofa - spotřeba 10 ltr při rozumné jízdě. Nutno podotknout že je to automat... Dále v čem je problém že viskozní spojka ventilátoru chladiče je vadná,protože vrtule se točí pořád - a motor má již při 1500 otáčkách zvuk jako vysavač. Kdysi kolem mne projela omega z tím samým motorem a ten nešel slyšet. Tah motoru si myslím že je značně omezen.... Tak bych potřeboval poradit. A ještě jedna otázka - má to auto váhu vzduchu nebo ne ? A ještě co se týče motoru tak jsem otevřel víko na dolévání oleje tak se s motoru vyvalila pára - ale jen zlehka... Co to značí ? Že je z motorem amen :(
Díkec :)
Pedros
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 11.06.2008 00:00

#7 Příspěvek od Pedros »

Holly: No ty 2-3 minuty na ochlazení mě přijdou až až. Já to nechávám maximálně půl minuty např. po přijetí z dálnice. Znám hovada, který se neumí k nafťákům chovat a šlapou tomu za studena, když dojedou tak hned vypnou motor, taky to pak dopadne tak, že po pár tisících km v rukou takových jde auto sr*t. Já mám svýho mazla šest let a turbo nemá problém. Z věcí, co ale chováním k autu nejde ovlivnit a u TDS odchází často je např. vstřikovací čerpadlo, což je nehorázná darda, která mě potkala.. :(
Pedros
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 11.06.2008 00:00

#8 Příspěvek od Pedros »

PetacekBE: Co myslíš tím omezeným tahem motoru? Pokud ti příjde, že to v nízkých a středních otáčkách vůbec nejede, tak to je u tohoto motoru úplně normální, má naprosto jinou charakteristiku než koncernová TDI. Táhne až při hodně vysokých otáčkách. Spotřeba, pokud jsi jel po městě, je kolem deseti litrů normální. Dálky by to mělo jezdit kolem 8 litrů.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#9 Příspěvek od Maxiczech »

Pára z olejového prostoru? Mno, jde o to, do jaké míry a za jakého počasí. Mohlo by to souviset s tím slabším tahem. Aby nebyla v háji hlava nebo těsnění pod ní. Mrkni na vodu v chladiči. Ale kdyby jsi měl vodu v oleji, tak by jsi měl takovou nesympatickou emulzy ze spoda na víčku od oleje. :?
Luckysheck
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: čtv 08.05.2008 00:00
Bydliště: BMW
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Luckysheck »

Jj emulze by byl průser chlape...hlídej tedy jestli se ti neztrácí voda. A z vlastní zkušenosti vím, že dost rozumné pro vstřikovací zařízení TDS a všeobecně dieslů je rozumné taknovat kvalitní naftu a přidávat aditiva. Osobně doporučuji od VIFu 650ml flašku. 30cl se dáva na 30litrů ale můžeš dát i více. Motor lépe startuje jak za studena i za tepla, má menší spotřebu cca o 0,5 litrů. Jezdím už dlouho na TOP Q diesel od benziny (teď je za 28,50 u nás:) ) + aditivum a opravdu rozdil...jednou jsem natankoval bez aditiva a kvalitni nafty nouzove na NO NAME benzince a motor najednou ztratil život a déle točil než chytnul. Proto jestli chceś abys tu pecku za čerpadlo oddálil tak tímto. Jinak měn olej po 10 tis km, časem se olej začně ředit naftou,takže to vypadá že neubývá, ale ředí se což snižuje jeho vlastnosti. Mně omezený tah dělalo teplotní čidlo, je to teda už dávno takže nevím co přesně. Mrknu se a dám vědět. Jinak čus a hodně km :)
Luckysheck
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: čtv 08.05.2008 00:00
Bydliště: BMW
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Luckysheck »

Jo a zátah tak kolem 3 tisíc až stojí za řeč, z toho si nic nedělej:)
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od PetacekBE »

mno právě že o tu hlavu a těsnění mám strach. Myslel jsem že aditiva se do tohoto necpou. Kámoš to cpe do své 406tky z HDI motorem. OK. Koupím jej. Ještě se chci zeptat na chladící směs na zimu kolik toho koupit a co koupit. Auto si topí jak chce. Někdy vůbec,někdy super. Voda v chlazení mi mizí a hadice jsou tvdší než obvyklé... Staruji dobře. Jen ty studené starty - ty mne štvou - že motor běží nepravidelně strašně kouří a z výfuku jde lehce voda... Pak se uklidní během 2 minut...Jestli s tím nesouvisí i ta spotřeba - počítal jsem 11 ltr kombinace
Odpovědět