Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Prehrivani motoru 525i, E60 r.v. 2004

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
AndrejM
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 09.09.2008 00:00

#1 Příspěvek od AndrejM »

Ahojte, mam prosbu o radu a nazor.
Koupil jsem si BMW 525i E60 r.v. 2004, motor M54 myslim, klasika 141kw.

Ted k jadru věci, na palubce ani v PC jsem nenasel ukazatel teploty motoru…….
Auto se chova dle pocitace prehriva, resp. Obcas se rozsviti kontrolka vody a napise, at pro zchlazeni zpomalim.
Jednou mi to udelalo ve Strahovskem tunelu 70km/h na tempomat, a pak dosti pravidelne na teplicke dalnici, pokud třeba prudce akceleruji do 160 – 180… (trojka, ctyrka…). Kontrolka se rozsvitila, zpomalil jsem a po chvili zhasla, znovu jsem vytocil se rozjel a cela historie se opakovala.
Najeto to ma 130000 se serviskou, olej (5W40) jsem vymenil nedavno, ale poprve to udelalo i na stary, Filtry jsou komplet nove.

Co by to mohlo byt? Vodu to nezere, olej také ne a primesy vody v oleji nebo obracene nejsou.
Jedine co vim tak, ze v motoru na volnoběh něco klape, mohou to byt hydroštely, ale pak je tam ještě něco ne moc výrazného. (rozvodovy retez mozna)

Dle chovani motoru a ventilatoru vim, ze spina normalne a jeho rychlost také funguje dle nutnosti chladit.
Poradte prosim, jaky postup zvolit pro nalezeni priciny.
Muj nazor:
1. vymenit chladici kapalinu a vycistit systém. ( mam tam zelenou).
2. Vodni pumpa? Muze byt nacata, že při vyšších točkách nedodá dostatek vody?
3. Cidlum a termostatum nerozumim…..:(
4. Navstivim Bohma v Pocernicich, at se mi na to podiva…, ale to jako nejzazší moznost
5. Nevim
6. nevim
Poradte mi prosim někdo, kdo se vyznate nebo mate podobnou zkušenost.

Diky
Andrej
Pavel
Registrovaný
Příspěvky: 2796
Registrován: úte 25.11.2003 01:00
Bydliště: Podivín

#2 Příspěvek od Pavel »

mohla by sa pretacat vrtulka na vodni pumpe , a teorweticky termostat ... chcelo by to napichnut na compa citat live data za jizdy co to tam pise ....
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od starML Člen Klubu »

- odvzdušnit chladící systém
- pustit si "live data" na palubním počítači, bod 7
- kontrola vodního čerpadla jak píše Pavel
- zvenku vyčistit chladiče od listí a pod
- !!! Bohma vynechat !!!
AndrejM
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 09.09.2008 00:00

#4 Příspěvek od AndrejM »

starML píše:- odvzdušnit chladící systém
- pustit si "live data" na palubním počítači, bod 7
- kontrola vodního čerpadla jak píše Pavel
- zvenku vyčistit chladiče od listí a pod
- !!! Bohma vynechat !!!


Odvzdusneni: kde je ventil prosim? vlastne chci vymenit kapalinu. (zelena)
Bod 7 na pocitaci: Jak se tam prosim dostanu?
listi tam nevidim
Bohma po precteni nazoru na nej automaticky vynechavam....

Kde se jeste prosim vypousti chlad. system?
Diky. Andrej
AndrejM
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 09.09.2008 00:00

#5 Příspěvek od AndrejM »

TAk jsem ted mel chvili casu a rekl jsem si, ze vyzkousim, jak se bude auti chovat pri sviznejsi jizde.

10km na zahrati, pohoda.
5 km na dalnici pohoda
10 km dalnice, 5-6 stupen maximalni rychlosti... : bez problemu
po sjezdu z dalnice kontrola teplot hadic: vetrak se toci jen malo.

Teplota hadic je dosti vysoka, ale asi v norme, ruku na tom udrzim vterinu cca.
Hadice vedouci z termostatu relativne studena (silny proud studeneho vzduchu zvenku takze asi termostat nemel duvod otevirat. nastaven je tusim na 97stupnu.) Hadice do termostatu (zprava) TEPLA.

Pote navrat domu: Dalnice 10km, rychlost do 160 byl uz provoz.
5km z dalnice - jizda pianko
Po dojeti znovu kontrola, vse pri starem.

Za chvili zacne foukat vetrak, a hadice pod termostatem, ktera byla chladna se zacina oteplovat - Termostat propousti , ale ne zcela na teplotu hadice vedouci do termostatu. Po vypnuti vetraku se zase hadice ochlazuje.
Hadice vedouci z chladice do expanze je tepla - okruh a pumpa zrejme funguje.

Z toho usuzuji, ze hlasku, kterou mi PC obcas hlasi je nejaka sporadicka chyba, bo za cely test (50km) se neobjevila a nejel jsem vubec slusne spise naopak a teplota okolniho vzduchu byla o 10 stupnu vyssi nez vcera, kdy jsem ji zaregistroval naposledy.

TAkze zkuste poradit, mam na to takovy nazor, ze
TERMOSTAT OK,
PUMPA? - dle meho nazoru funguje, otazkou je, zda zcela jestli neni nejaka cast vrtule ulomena.
CIDLA: zde muze byt mistake.

Z toho vyplyva neresit???? Mam pravdu? diky. A.
Odpovědět