Díky za názory..
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Alternátor vs. autobaterie
e-39 Touring 2002. Zaslechl jsem názor, že když výrobce v prvovýrobě montuje akumulátor, je s tím spojen i výkon alternátoru? Jde mi o to, že jsem měl origo BMW baterii 70A a vyměnil jsem jí za 100A. Údajně může altík nestíhat dobíjet, tím jede pořád naplno a snižuje se tak jeho životnost. Že bych tam pro klídek vdechnul zase 70A baterii..
Díky za názory..
Díky za názory..
-
wEnC
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
- Kontaktovat uživatele:
Nesmysl, jistý vztah mezi výkonem alternátoru a velikostí baterie sice je, ale pro tento případ to není vůbec podstatné.
Nahrazením 70Ah baterky 100Ah nemá žádná negativní vlastnosti, snad jen většinou hmotnost navíc. Do hodně modelů e39 je i doporučována kvůli množství elektrické výbavy.
Logicky se dobíjet se bude stejně dlouho při stejném stylu využívání. Startér a osvětlení snad spotřebuje stejné množství energie, dobití stejného množství energie bude trvat alternátoru stejně dlouho...
Výhoda je jen ta, že mohu nechat déle puštěné rádio, světla nebo v zimě startovat do omdlení i v -30°C. Ano, pak baterka vymlácená do mrtva se v autě bude dobíjet o těch 40% déle.
Nahrazením 70Ah baterky 100Ah nemá žádná negativní vlastnosti, snad jen většinou hmotnost navíc. Do hodně modelů e39 je i doporučována kvůli množství elektrické výbavy.
Logicky se dobíjet se bude stejně dlouho při stejném stylu využívání. Startér a osvětlení snad spotřebuje stejné množství energie, dobití stejného množství energie bude trvat alternátoru stejně dlouho...
Výhoda je jen ta, že mohu nechat déle puštěné rádio, světla nebo v zimě startovat do omdlení i v -30°C. Ano, pak baterka vymlácená do mrtva se v autě bude dobíjet o těch 40% déle.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Kubisek píše:... pokud original alternator byl vyroben pro dobíjení 70Ahodinové baterie tak 100Ahodinovou ti dobije pouze na 70Ah ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
wEnC
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
- Kontaktovat uživatele:
Kubisek: nevím jestli se tomu mám smát nebo brečet. Asi bych na tvém místě šel vrátit občanský průkaz a zažádal si o přidělení zákonného zástupce. Je možné, že těchto mýtů a polopravd znáš více a mohlo by se stát, že tím někomu nechtěně ublížíš.
Když rozvineme tvůj názor, tak když někdo dá baterii 60Ah tak mu ji dobije zase na 70Ah a těch přebytečných 10Ah mu vyteče z baterie ven do kufru nebo kam
Ale v něčem pravdu máš, v tom, že alternátor je stavěn na určitý výkon, že mu větší baterie neublíží a pak snad v tom, že je to zbytečná investice (ale zas je to luxus, za který se připlácí, stejně jako třeba širší gumy...)
Alternátor u e39 je minimálně 120 ampérový, teoreticky by mohl plně dobít prázdnou 100Ah baterii za 50minut. Jestliže vezmeme v potaz obecnou poučku o olověných akumulátorech, že se má dobíjet proudem o výši 1/10 kapacity tak by problémy nastaly až někde u kapacity 1000Ah
A takovou baterku tam nikdo nenarve.
Když nevím tak se mrknu třeba na varta.cz a tam si naklikám své auto a uvidím, které baterky se tam hodí. U e39 v dieslu je to minimálně 90Ah !
V ETK On-line také každý má několik kapacit, které se do jeho auta dávaly já u 528i mám od 70 do 95Ah.
Prosím ať sem nepřispívá nikdo kdo ve škole prospal hodiny nebo zrovna chyběl ![/b]
Když rozvineme tvůj názor, tak když někdo dá baterii 60Ah tak mu ji dobije zase na 70Ah a těch přebytečných 10Ah mu vyteče z baterie ven do kufru nebo kam
Ale v něčem pravdu máš, v tom, že alternátor je stavěn na určitý výkon, že mu větší baterie neublíží a pak snad v tom, že je to zbytečná investice (ale zas je to luxus, za který se připlácí, stejně jako třeba širší gumy...)
Alternátor u e39 je minimálně 120 ampérový, teoreticky by mohl plně dobít prázdnou 100Ah baterii za 50minut. Jestliže vezmeme v potaz obecnou poučku o olověných akumulátorech, že se má dobíjet proudem o výši 1/10 kapacity tak by problémy nastaly až někde u kapacity 1000Ah
Když nevím tak se mrknu třeba na varta.cz a tam si naklikám své auto a uvidím, které baterky se tam hodí. U e39 v dieslu je to minimálně 90Ah !
V ETK On-line také každý má několik kapacit, které se do jeho auta dávaly já u 528i mám od 70 do 95Ah.
Prosím ať sem nepřispívá nikdo kdo ve škole prospal hodiny nebo zrovna chyběl ![/b]
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Asi jsi nedával pozor ani při češtiněKubisek píše:Ne chlapi nebýjte mě ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
U e39 520i 2002 se dávaly baterie 70, 80, 90 Ah, 95 Ah už ne. Alternátory se dávaly 90-120A, někdy i 140A Valeo, podle spotřeby instalovaného příslušenství, např. vyhřívání sedaček. Ty lepší a silnější alternátory měly i vylepšené chlazení viz. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=22 . Neznám konfiguraci, ve které byl vůz vyroben, ale tvrdím, že baterii 100 Ah tam dát můžeš, i kdyby tam byl ten nejslabší 70A alternátor. Pokud je altík a jeho regulátor v pořádku, na mírně zvýšené otáčky musí (a taky bude) dávat napětí něco přes 14 Voltů a to bude bohatě stačit.
Vzhledem k poněkud jinému typu baterie doporučuji věnovat pozornost odvodu par z článků tou hadičkou, co vede od baterie ven do prostoru pod nárazník. Ale pokud bude nová baterie s tzv. sníženou údržbou, tak ta tento vývod již nemá - viz. obrázek.

Vzhledem k poněkud jinému typu baterie doporučuji věnovat pozornost odvodu par z článků tou hadičkou, co vede od baterie ven do prostoru pod nárazník. Ale pokud bude nová baterie s tzv. sníženou údržbou, tak ta tento vývod již nemá - viz. obrázek.

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Ach jo, jaké podnapětí? Alternátor dává 14V a s kapacitou akumulátoru to nemá souvislost.Maxiczech píše:... Nechám tam tu 100A. Může maximálně trpět podnapětím při krátkých jízdách...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Jestliže vztah mezi výkonem alternátoru a kapacitou baterie existuje, tak potom proč nesmysl??? Víš co to znamená protiřečit si?wEnC píše:Nesmysl, jistý vztah mezi výkonem alternátoru a velikostí baterie sice je, ale pro tento případ to není vůbec podstatné.
Nahrazením 70Ah baterky 100Ah nemá žádná negativní vlastnosti, snad jen většinou hmotnost navíc. Do hodně modelů e39 je i doporučována kvůli množství elektrické výbavy.
Logicky se dobíjet se bude stejně dlouho při stejném stylu využívání. Startér a osvětlení snad spotřebuje stejné množství energie, dobití stejného množství energie bude trvat alternátoru stejně dlouho...
Výhoda je jen ta, že mohu nechat déle puštěné rádio, světla nebo v zimě startovat do omdlení i v -30°C. Ano, pak baterka vymlácená do mrtva se v autě bude dobíjet o těch 40% déle.
Všechny "matematikáře" kteří tady počítají procenta, vrací POUZE energii jež byla spotřebována startérem atp.
-
wEnC
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
- Kontaktovat uživatele:
Pokud se nestíhá dobíjet 100Ah tak 70Ah baterie na tom bude úplně stejně. Jen člověk s tou větší baterií bude jezdit třeba 3 týdny než mu to klekne a člověk s tou menší jen 2, pak si oba dva vemou nabíječku a jdou dobíjet...DFender píše:.... a baterie se nestíhá dobíjet
A ten komu to nestíhá dobíjet ať si zkontroluje hodnotu palubního napětí, stav alternátoru a vybíjecí proud v klidu po uzamčení.
Pokud je auto v pořádku tak se nestane, že by to nestíhalo dobíjet.
Záleží jak hodně je stará aku a jakým režimem se vůz provozuje.Při souhře těchto dvou aspektů(baterie s větším samovybíjením=nižší dispoziční kapacitou a vůz ježděný na krátký trasy) dochází k tomu,že slabší alternátor musí jít daleko více naplno u takto silné aku, než kdyby tam byl silnější.Tedy je to na úkor životnosti samotného alternátoru-častěji jde na plný výkon,aby dorovnával dobití aku na 100%.Takže tam vazba výkon alter. /versus / kapacita aku tam samozřejmě je,která se ovšem projevuje později než u nové aku.wEnC píše:Pokud se nestíhá dobíjet 100Ah tak 70Ah baterie na tom bude úplně stejně. Jen člověk s tou větší baterií bude jezdit třeba 3 týdny než mu to klekne a člověk s tou menší jen 2, pak si oba dva vemou nabíječku a jdou dobíjet...DFender píše:.... a baterie se nestíhá dobíjet
A ten komu to nestíhá dobíjet ať si zkontroluje hodnotu palubního napětí, stav alternátoru a vybíjecí proud v klidu po uzamčení.
Pokud je auto v pořádku tak se nestane, že by to nestíhalo dobíjet.
dotaz, jak zjistím ten vybíjecí proud po uzamčení a jakou by měl mít hodnotu? mám problémy s baterií a nevím jestli je to v ní nebo v elektronice. Nedávno jsem po jízdě (18km) nechal hrát tak 20 minut rádio a nenastartoval jsemwEnC píše:Pokud se nestíhá dobíjet 100Ah tak 70Ah baterie na tom bude úplně stejně. Jen člověk s tou větší baterií bude jezdit třeba 3 týdny než mu to klekne a člověk s tou menší jen 2, pak si oba dva vemou nabíječku a jdou dobíjet...DFender píše:.... a baterie se nestíhá dobíjet
A ten komu to nestíhá dobíjet ať si zkontroluje hodnotu palubního napětí, stav alternátoru a vybíjecí proud v klidu po uzamčení.
Pokud je auto v pořádku tak se nestane, že by to nestíhalo dobíjet.
