Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E34 se klepe
fafejta píše:No a jak jsou na tom přední tlumiče s horním uložením?A klepe jen volant nebo vše včetně šaltpáky?
Řekl bych, že přední tlumiče mám dobrý, i horní uložení.
Indikátorem třesu pro mě není fofrklacek - mám automat, ale např. loketní opěrky,... - vím kam míříš - jo, rozklepe se celý auto - je to, podle mě, určitě nějaká posrana rezonance. Myslím si, že se v tý rychlosti "složí" několik vibrací od různých zdrojů.
Jakmile to zbrzdím pod 90-80km/h, tak vibrace ustanou.
524td píše:....Automatem to určitě neni, na to se spolehni.
No, tím si právě nejsem tak jist - napadl mě, že je nějak posranej ten bochník - hydrodynamickej měnič, nebo jak se ta hmota nevyvážená jmenuje.
Občas, za studena, při prvním rozjezdu - po pár stech metrech - po prvních zařazeních v rychlosti nad 60km/h při větším sešlápnutí plynu cítím od středovýho tunelu, menší vibrace, jakoby zvýšený prokluz,...

v každým případě ta převodovka je píča rozkurvená - není prostě dobrá
Středový uložení jsem nechal testovat - jestli se tomu dá tak říct - známej, zkušenej automechanik se k němu dostal a hejbal s ním a říkal, že se chová době, že není najak poškozený - tak nevím - jestli se takto dá vůbec něco poznat

Na měniči nemá být co nevyvážené. Je to takovej bochník, jak říkáš a je plnej oleje. Nenapadá mě jakým způsobem by se mohl poškodit, když k němu není žádný přístup. Leda že by někdo sundával převodovku a potom do něj mlátil kladivem.
Ten tvůj známý automechanik může sice opticky kardan a uložení zkontrolovat, ale určitě nepozná nevyváženost. Nechal bych ho přezkoušet u firmy, která má na to mašiny. Pokud bude v pořádku, tak si myslím, že to bude stát pár stovek a pokud ne, tak je asi lepší shánět jiný kardan, ale to je jen můj názor.

Ten problém pro mě teď není tak závažnej, abych kvůli tomu sundaval vejfuk - předpokládám docela voser a bez autogenu si na to netrofnu. Pak to celý rozkopal, nechal zkontrolovat vyváženost, popřípadě dal pro jistotu nový středový uložení kardanu.
Až mě to hodně nasere a budu mít čas, tak vyměním převodovku a kardan. A jestli to bude vibrovat i potom, tak do auta slavnostně zaseknu krumpáč.
Několikrát. 
Až mě to hodně nasere a budu mít čas, tak vyměním převodovku a kardan. A jestli to bude vibrovat i potom, tak do auta slavnostně zaseknu krumpáč.


Mám ještě jedno podezření - zvednul jsem autu zadek - takovejma speciálníma podložkama, který jsem si nechal vyrobit - je to taková cca 60mm "nadstavba" nad horní uložení zadních tlumičů - teď mě napadá, že by toto posunutí o cca 6 cm niž důležitý součástky která tlumí rázy, vibrace,... mohlo způsobovat tyto vibrace.
Ale zas proč ty vibrace při přibržďování jen v rychlostech okolo 90km/h ?
Ale zas proč ty vibrace při přibržďování jen v rychlostech okolo 90km/h ?
Strosek píše:Mám ještě jedno podezření - zvednul jsem autu zadek - takovejma speciálníma podložkama, který jsem si nechal vyrobit - je to taková cca 60mm "nadstavba" nad horní uložení zadních tlumičů - teď mě napadá, že by toto posunutí o cca 6 cm niž důležitý součástky která tlumí rázy, vibrace,... mohlo způsobovat tyto vibrace.
Ale zas proč ty vibrace při přibržďování jen v rychlostech okolo 90km/h ?
a proč jsi tím nezačal. jinak zajímavá debata.
voski píše: ... a proč jsi tím nezačal. jinak zajímavá debata.
protože je hroznej voser to demontovat a montovat - potřebuju stahováky pružin a nejlépe vzduch - ten nemám
Myslíš, že by to mohlo být tím ? Kurva


Není to moc zvednutý -jen na seriovou vejšku - bylo to lehlý jak svině - nefunkční Nivo...
Fugo píše:teoreticky by to mohlo být tím, protože jak to zvedneš moc což 60mm jistě je tak jak vlastně klesnou ramena tak se povytáhnou poloosy z kloubou a koule v kloubech jsou mimo nebo na hranici původního pracovního místa a začnou se klepat a to by ti mohlo rozházet auto, po čase se klouby zničí.
Auto mělo hrozně lehlou prdel - předchozí majitel nahradil asi vyteklý nivotlumiče normálníma a nechal původní "nivopružiny". Já jsem vzal komplet tlumiče/pružiny z e32 a dal jsem je na auto - pořád to bylo lehlý - mám v rezervě nádrž na LPG. Tak jsem odhadl výšku "podložek" a dal je tam. Auto je teď v seriové výšce - tak jak má bejt od výroby - rozhodně nemá nějak nakopnutej zadek - proto si myslím, že tím to nebude. Můžu zkusit ještě vyměnit poloosy.

Jak zjistím, jestli jsou klouby zničený ?
pokud je seriová výška tak to tím nebude, ono ti nezbude nic jiného něž to hledat jako já, tzn na hever, podložit zadní ramena a spustit auto tak aby váha byla vzadu na těch podpěrách po ramenama, tím zajistíě správnou pracovní polohu a nastartuješ to zařadíš nastavíš si otáčky či rychlost kdy budou vibrace nejvíc znát a pod autem začneš hledat co by to mohlo dělat, pokud na nic nepřijdeš (a bude to vibrovat) tak ti nezbývá nic jiného než, sundat poloosy a zkusit to, odpojit kardan od převodovky a zkusit až na to přijdeš, ideální by bylo taky to zkusit s jiným diffem abys zjistil zda je to kardan či diff.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3778
- Registrován: sob 13.05.2006 00:00
- Bydliště: Brno - Kénig
- Kontaktovat uživatele:
u difu jsem mel vylomenych par zubu na pastorku a jeden na talirovym kole, delal randal ale nevibroval... jinak mam ted s E34 podobnej problem.. 95-105km/h se rozvibruje auto, kdyz zacnu lehce brzdit tak se to nekdy zhorsi.. podvozek se zda byt dobrej a kotouce jsou OK. myslel jsem ze je to kolama, ale jak to tady ctu tak tomu prestavam verit. kazdopadne dneska zkusim pneuservisStrosek píše:Diferenciál může taky způsobovat vibrace ?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon 07.07.2008 00:00
- Bydliště: Květinov Havlíčkův Brod
Ahoj. Taky sem hledal problem cim to je ze se mi to klepe kolem 90km. Me to jde urcite z prevodky rizeni. kdyz sem dal auto na zdviz tak tam byla jedina vule. a kdyz sem udal malej test ze jsem na zvizi docilil rychlosti 90km a vic, takze auto melo rychlost ale nepohybovalose tak se nic neklepalo tudis to svadim na prevodku a dal to asi resit nebudu
kvůli převodce se to zcela jistě klepat nebude.to auto za prve musí něco rozklepat a v převodce resp.v její vůli se to projeví jinak by se ti klepal volant.budto máš křivé kola nebo vadné pneu popř.špatně vyvážené.krpcik píše:Ahoj. Taky sem hledal problem cim to je ze se mi to klepe kolem 90km. Me to jde urcite z prevodky rizeni. kdyz sem dal auto na zdviz tak tam byla jedina vule. a kdyz sem udal malej test ze jsem na zvizi docilil rychlosti 90km a vic, takze auto melo rychlost ale nepohybovalose tak se nic neklepalo tudis to svadim na prevodku a dal to asi resit nebudu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3778
- Registrován: sob 13.05.2006 00:00
- Bydliště: Brno - Kénig
- Kontaktovat uživatele:
tenhle test ti sice prozdradi co to neni ale nerekne ti co to je uz jen z duvodu ze se ti netocej predni kola. nicmene prevodka by teoreticky mela jit poznat podle toho kdyz pojedete tou rychlosti kdy to klepe do nejake tahle zatacky, nemelo by to prestat? nikdy jsem to nemel rozdelany takze jen teoretizuju, kdyztak me opravte.krpcik píše:Ahoj. Taky sem hledal problem cim to je ze se mi to klepe kolem 90km. Me to jde urcite z prevodky rizeni. kdyz sem dal auto na zdviz tak tam byla jedina vule. a kdyz sem udal malej test ze jsem na zvizi docilil rychlosti 90km a vic, takze auto melo rychlost ale nepohybovalose tak se nic neklepalo tudis to svadim na prevodku a dal to asi resit nebudu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon 07.07.2008 00:00
- Bydliště: Květinov Havlíčkův Brod
Klepe se mi volant a to pak rozklepe cely auto takze teoreticky tipuju tu prevodku a vim ze kola mam vyvazeny dela to na zimakach i na letnich a co se tyce cepu tak ty jsou vsechny v poradku. Proste typuju prevodku. Sem cetl ze se u ni da nejak vymezit vule ale moc se mi do toho poustet nechce a nevim vubec jestli to pomuze