Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e39,523i - malý výkon - vyřešeno výměnou katu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Elektro
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: úte 30.01.2007 01:00

#1 Příspěvek od Elektro »

Ahoj všem,
potřeboval bych poradit.Stalo se mi u mojí e-39 to,že mi odešel katalizátor (drnčí a zvoní) ,ale navíc jsem ted zjistil,že nemá auto výkon.Na dálnici jede maximálně 160Km/Hod.Navíc když ho držím v otáčkách,tak se začne dusit.Mam v plánu vyměnit palivový filtr,vzduchový filtr,svíčky,olej.Máte někdo podobnou zkušenost.Říkal jsem si že by to mohl být ten palivový filtr (nikdy jsem ho neměnil - je původní).Odpovídalo by to tomu že při dlouhodobějším držení vysokých otáček se to začne dusit.Ale to že je to celkově bych spíše viděl na svíčku.Další možností je pohyb keramiky v poškozeném katu,která brání průchodu spalin.Nesetkal jste se někdo s něčím podobným.Děkuji za jakýkoli názor. :?:
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 788
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od eric »

Elektro píše:Ahoj všem,
potřeboval bych poradit.Stalo se mi u mojí e-39 to,že mi odešel katalizátor (drnčí a zvoní) ,ale navíc jsem ted zjistil,že nemá auto výkon.Na dálnici jede maximálně 160Km/Hod.Navíc když ho držím v otáčkách,tak se začne dusit.Mam v plánu vyměnit palivový filtr,vzduchový filtr,svíčky,olej.Máte někdo podobnou zkušenost.Říkal jsem si že by to mohl být ten palivový filtr (nikdy jsem ho neměnil - je původní).Odpovídalo by to tomu že při dlouhodobějším držení vysokých otáček se to začne dusit.Ale to že je to celkově bych spíše viděl na svíčku.Další možností je pohyb keramiky v poškozeném katu,která brání průchodu spalin.Nesetkal jste se někdo s něčím podobným.Děkuji za jakýkoli názor. :?:
Čeče a co třeba váha vzduchu,je to docela častej problém a když je v mindži,tak se to takto projevuje!
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#3 Příspěvek od libovka »

Měl jsem stejnej problém a nakonec to byl snímač na klice.Ale pokud máš v háji ten katalizátor tak ho vyměn jako první.Jak je rosypanej tak utemuje průchod a pak to nejede.A snížením průtoku spalin to špatně vyhodnocujou lambdy.Taky se může stát že jak spaliny neodcházej tak se výfuk přehřívá a normálně jsem viděl jak se do výfuku vypálila díra.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Huska »

přesně to stejné se mi stalo ... je nutné vyměnit katalizátor, protože je neprůchodný ... mě jelo auto max80km/h
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
zyx66
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: úte 23.01.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#5 Příspěvek od zyx66 »

nie je tu niekto kto vie kde lacno zohnat pouzity katalizator na e39 520i r.v.96?

resp. viete mi povedat, niekde pri Brne je vraj nejake vrakovisko, maju tam BMW
zyx66
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: úte 23.01.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#6 Příspěvek od zyx66 »

Dobre tak nikto nic. Tak mi aspon poradte, asi pred 500km sa mi zacal ozyvat katalyzator. Asi pri 1800 ot./min. si trochu zarezonuje a potom ho uz nepocut, auto ide normalne, spotreba neni vyssia, vyzera vsetko OK az na ten zvuk ktory sa sem tam ozyva. Neviete, kolko km s tym viem este najazdit? lebo mam ist jednu dlhu trasu a nechcem zostat vyset s upchatym vyfukom alebo niecim. Dakujem za kazdy nazor.

zyx66
Elektro
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: úte 30.01.2007 01:00

#7 Příspěvek od Elektro »

Takže už to mám opravené bylo to tím katem.Došlo to tak daleko,že auto jelo max 50Km/hod a spotřeba 30 a víc.Dokonce jsem slyšel,že když je poškozen kat, může se rosvítit i chyba motoru - musí na diagnostiku.Je to tím,jak se hromadí spaliny u lambdasond -tak nevědí co si o tom myslet :-) . Naštěstí nebyl můj případ.A ještě jedna zajímavá věc.Udajně může ta keramika vlítnout i do zadních částí výfuku a ucpat je.Je to pak na výměnu všech dílů.Takže děkuji všem za rady.
Oldman
Registrovaný
Příspěvky: 836
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Ostrava,Čr,Žilina,Sr
Klubové ID: 1434
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Oldman »

zyx66 píše:Dobre tak nikto nic. Tak mi aspon poradte, asi pred 500km sa mi zacal ozyvat katalyzator. Asi pri 1800 ot./min. si trochu zarezonuje a potom ho uz nepocut, auto ide normalne, spotreba neni vyssia, vyzera vsetko OK az na ten zvuk ktory sa sem tam ozyva. Neviete, kolko km s tym viem este najazdit? lebo mam ist jednu dlhu trasu a nechcem zostat vyset s upchatym vyfukom alebo niecim. Dakujem za kazdy nazor.

zyx66
Vlez pod voz a pozri sa v akom stave je plechový obal katu, rezonovať može aj ten skorodovaný plech, inak je ťažko dať nejaké číslo km kolko možeš s tým najazdiť, pochybujem že to má niekto vysledované.
WinCent
Registrovaný
Příspěvky: 2979
Registrován: ned 11.03.2007 01:00
Bydliště: Královéhradecko
Klubové ID: 1351

#9 Příspěvek od WinCent »

zyx66 píše:nie je tu niekto kto vie kde lacno zohnat pouzity katalizator na e39 520i r.v.96?

resp. viete mi povedat, niekde pri Brne je vraj nejake vrakovisko, maju tam BMW
Mám...721359933
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#10 Příspěvek od Birkoff »

Elektro píše:Takže už to mám opravené bylo to tím katem.Došlo to tak daleko,že auto jelo max 50Km/hod a spotřeba 30 a víc.Dokonce jsem slyšel,že když je poškozen kat, může se rosvítit i chyba motoru - musí na diagnostiku.Je to tím,jak se hromadí spaliny u lambdasond -tak nevědí co si o tom myslet :-) . Naštěstí nebyl můj případ.A ještě jedna zajímavá věc.Udajně může ta keramika vlítnout i do zadních částí výfuku a ucpat je.Je to pak na výměnu všech dílů.Takže děkuji všem za rady.
Bohužel to tak je. Kamarádovi se vysypal KAT, nalítal dozadu a ucpal koncový tlumič. Takže nakonec musel měnit komplet (stejně chtěl "sportovní" konec)
zyx66
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: úte 23.01.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#11 Příspěvek od zyx66 »

Caute. No nakoniec to bol rozsipany katalyzator. KAT mi chalani odmontovali, otvorili, vybrali keramiku a navarili dnu do katu kovovu rurku, ktora prechadza cez kat a namontovali naspat. Auto mi trochu lepsie taha a je teraz hlucnejsie, ale minimalne ako docasne riesenie to vyzera dobre. Chcem sa Vas opytat, ci toto riesenie znizi alebo zvysi spotrebu? Asi by malo znizit, ked mam viac vykonu a nebudem jazdit rychlejsie ako doteraz, ne? A druha otazka, moze vykuchany kat sposobit nejaky dalsi iny problem, napr. ze odide skor koncovy tlmic vyfuku alebo nieco ine? Dakujem za nazory.

zyx66
fafejta

#12 Příspěvek od fafejta »

xx.
Maloch
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: ned 20.07.2008 00:00

#13 Příspěvek od Maloch »

Já nemám kat vůbec, některý z předchozích majitelů ho vyříznul a nastavil to jen rourou a nedostanu se s 2,0i pod 11 litrů ani mimo město. Tak si myslím, že nějaký vliv na spotřebu to bude mít. A pěkně to smrdí. :)
zyx66
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: úte 23.01.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#14 Příspěvek od zyx66 »

No ten smrad je paradny, az rozmyslam ze predsa len zozeniem nejaky katalyzator. Tie co sa predavaju ako nahrady za originaly su dobre? Tusim v autokelly to maju za nejakych 9.000 SKK, je to dobre alebo mam zhanat pouzity na vrakaci? Dik za rady
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 788
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od eric »

zyx66 píše:No ten smrad je paradny, az rozmyslam ze predsa len zozeniem nejaky katalyzator. Tie co sa predavaju ako nahrady za originaly su dobre? Tusim v autokelly to maju za nejakych 9.000 SKK, je to dobre alebo mam zhanat pouzity na vrakaci? Dik za rady
Přemejšlím časem taky o výměně katu,jelikož mám na autě nalítáno přes 240tis.km,takže jsem to konzultoval s p. Chovancem z AutoFren a např. na mou motorizaci dokáže sehnat náhradu kat zn. Bosal,kdy jeden dokáže sehnat za cca 3500kč,jelikož mám dva,tak celkem 7000kč.Zkus mu napsat,poradí ti,kolik by to stálo na to tvý a ták.Jinak mi nabízel i montáž s uděláním na originální příruby.Dle mýho jen vykuchat kat je blbost,problémy na emisích a velkej hluk.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 788
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od eric »

Jinak jen tak pro pobavení všech,zjišťoval jsem si cenu origo katů,takže cca 61000kč za oba,což je opravdu lidovka!! :twisted:
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#17 Příspěvek od Birkoff »

eric píše:Jinak jen tak pro pobavení všech,zjišťoval jsem si cenu origo katů,takže cca 61000kč za oba,což je opravdu lidovka!! :twisted:
No jo, ale zase je to originál. :lol: Né pravda je že dost lidí to řeší tou náhradou a zatím nevím že by někdo nadával.
Elektro
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: úte 30.01.2007 01:00

#18 Příspěvek od Elektro »

Já jsem kupoval Bosal - vyšlo to na 9 200,- i s prací.Celkem jsem byl překvapenej že byl z nerezu.Uvidíme jak vydrží je na to 2 roky záruka.Je to to samé co mají v Kelly.Těch peněz nelituju proti originálu za 30t bez DPH
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#19 Příspěvek od jezour »

Máte někdo tip kde koupit kat na 523i r.v.96? Taky ho mam v pr....
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Klubové ID: 754
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Player1 »

univerzální kat od Bosalu se dá koupit třeba v MJauto.cz, ale já už bych do toho nešel. Měnil jsem oba za tyto univerzál katy a po měsíci bylo po nich. Všechen ten vnitřek z nich vylítal do zadního tlumiče... na to, že stály dohromady 6000, tak teda super :lol: Bylo to na 540i.
Odpovědět