Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34 540 automat, třepání při akceleraci

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Marten »

Strosek píše:
Marten píše:Převodovka to nebude. Je to hydr. měnič. ..


A ten není v převodovce ?

A co je s ním ? Co se mu může stát - na co je náchylnej ? Dá se nějak zrepasovat,.... ?


Měnič není v převodovce, je umístěn mezi motorem a převodovkou (jako obyč. spojka)
Vibrace bohužel vysvětlit neumím... :cry: (nejspíže uvolnění nebo nadměrné opotřebení vnitřní časti měniče).
Je náchylný na častý gumování a podobný prasárny (nadměrná a hlavně zbytečná zátěž).
Repasovat se dá a to tak, že se po celým obvodu rozřeže vyberou se starý vnitřnosti a dají se nový. Pak se zase dokola svaří a znovu se celý měnič vyváží. Vše se samozřejmě dělá strojně.
Repase stojí asi 6-8 tis. Kč. :!:
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#22 Příspěvek od mario42 »

Malá otázečka: Jsou ty vibrace spojeny pouze s jízdou, nebo se objevují taky v klidu s převodovkou v režimu P nebo N při zvýšení otáček na hodnotu kolem 2000/ min ???
arc
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: úte 22.07.2008 00:00

#23 Příspěvek od arc »

ne když to stojí tak nic
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#24 Příspěvek od Strosek »

Je, podle mě, jistý že to není nic okolo kardanu, když se to projevuje v závisloti na otáčkách. Kdyby to dělal kardan, tak to bude v závislosti na rychlosti.
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#25 Příspěvek od mario42 »

arc píše:ne když to stojí tak nic


Samozřejmě nevím jak jsou ty vibrace silné, to musíš posoudit ty, ale znatelné rozdrnčení auta při otáčkách kolem 2000 min-1 je typický příznak kolapsu silentbloků zavěšení motoru a převodovky, a to bez ohledu na počet válců a typ převodovky.
Objevuje se to prakticky u všech více ojetých aut s motorem uloženým podélně, a to počínaje třeba sierrou, pokaračujíc přes stará volva, velké opely, všechny řádně jeté bavoráky a mercedesy. Navzdory tomu, že se udává že čtyřválec, šestiválec i osmiválec mají navzájem odlišné vibrační pásmo, unavené zavěšení motoru a převodovky se objevuje vždy právě v otáčkách cca 2000 (+/- 200) a to při přechodu tohoto pásma jak pod plynem, tak i při deceleraci (brzdění motorem).
Toho si také mohou všimnout i majitelé manuálů, kterým v těchto otáčkách jakoby trochu začne vibrovat řadící páka- když na ní budou velmi lehce držet ruku. Při pokročilém stádiu rozkladu silentbloků mohou vibrace celé pohonné jednotky dosahovat ohromujícího stádia a drnčení je citelné třeba i v podlaze, nehledě na rezonanci dílů v interiéru. Po překročení nebo upadnutí pod tyto kritické otáčky se motor zase uklidní a přede tiše jakoby nic.
arc
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: úte 22.07.2008 00:00

#26 Příspěvek od arc »

kardan je nový i ložiska a uložení kardanu je nové, siletbloky jsou taky nové
Hyri
Registrovaný
Příspěvky: 1149
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Bratislava okolie
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Hyri »

harman-kardan
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#28 Příspěvek od mario42 »

arc píše:kardan je nový i ložiska a uložení kardanu je nové, siletbloky jsou taky nové


Silentbloky čeho? Popravdě neznám moc případů, že majitel z vlastní velkorysosti vymění silentbloky motoru a převodovky před prodejem... Jsou prokazatelně nové, nebo to jenom řekl? Často se tyto věci totiž v české realitě nemění ani při instalaci nového motoru, natož jen tak preventivně... Kolik má to auto najeto?

Vibrace může působit ještě velmi vzácné ohnutí lopatek HD měniče (zcela aktuálně se toto vyskytuje například v některých silných dieselových mecedesech, například E nebo S400 CDI, které ještě měly starou pětistupňovou automatiku se slabší kapacitou přenášeného momentu).
arc
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: úte 22.07.2008 00:00

#29 Příspěvek od arc »

mario, jak říkám, majitel je vyměnil protože tápal po tom co to třepe, jinak auto má najeto 175tis km a je to první majitel už 14let
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#30 Příspěvek od mario42 »

arc píše:mario, jak říkám, majitel je vyměnil protože tápal po tom co to třepe, jinak auto má najeto 175tis km a je to první majitel už 14let


Pak teda možná ten měnič, ale to jsou opravdu totální spekulace. Chtělo by to vzít to auto k nějakým opravdovým specialistům na automaty a nechat je k tomu vyjádřit. Každopádně u bavoráků nejsou závady HD měniče vůbec nějak zmapovány, i když samozřejmě něco jako vada materiálu se může objevit vždy.
arc
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: úte 22.07.2008 00:00

#31 Příspěvek od arc »

ach jo, mám audi A6 2,8 Q, dobry auto ale už mě nudí, mám ho jako druhy auto a tu audi chci prodat a koupit právě toto BMW a tak teda nevím jesti do toho mám jít :-(
jinak jezdím landcruiserem 80kou 4,2 TD a to je aspoň spolehlivý koráb :-)
Odpovědět