Zdravím chlapi,potřebuju poradit jak na výměnu toho čidla,abych neudělal víc škody jak užitku .
Jedná se o typ 523i touring rok 1997.
Mám totiž takovej problém,auto většinou po delšim stání jede uplně parádně,jenže když chvíly jedu a auto se ohřeje tak stratí zátah při zrychlování to škube a na volnoběch občas chcípne,neměl ste už někdo takovej problém?podle toho co tady čtu tak to vipadá jednoznačně na snímač polohy vačkové hřídele,byl sem stim i na diagnostice a nezjistily nic tak nevím,předem děkuji za odpověd
Mam přesně to samý co píšeš. Nakopnu start vždycky v pohodě, dokud se auto neohřeje jako by bylo vše OK. Jakmile se ale ohřeje.. škubne (ručička se jakoby propadne) a tah je pryč a auto nejde za plynem. Občas škube i za jízdy. Na volnoběh nekolísaj otáčky auto drží, ale sem tam když stojim třeba tak zdechne motor uplně. Spotřebu sem neměřil ale myslim že je vyšší. Mam 97 E36 320.
Čidlo kliky,je to Hall (polovodičové) s výšší teplotou vynechává.Na volnoběh jako kyž vypneš na sec. zapalování.
Vačka je Wiegand efekt je to cívka s pár závity a je spolehlivé.
Poslechni palivové čerpadlo, zda nekolísá jeho zvuk,případně nejlépe přeměřit tlak paliva.Pokud by se ti přidíralo čerpadlo,postupně by se snižovaly ot. motoru až by zhasl.
Po dvou zkušenostech s mou E39(528i) a (523i) , můžu říct, že se jedná skutečně o čidlo kliky , ale zase na tátové E46 320i - mělo stejnou diagnostiku zase čidlo vačky..
Výměna není níjak složitá , musíš jen odpojit konektor pod sáním , což je největší pakárna , měl jsem z toho pěkně dodrbané ruce .
A pak chybu jít někde smazat .
Cena na E39 v Auto Kelly - bylo to čidlo..teď si nevzpomenu na tu značku-ale dělali tachometry do BMW..no to je jedno, na mou slevu nějakých 700kč, origo v BMW tuším 1800kč , což je zbytečnost.
Tak zdarec a neboj, určitě to bude ono.
cau chlapi prosim poradte vidim ze jste tady resili snimac vackoveho hridele,myslite ze skrz nej muzu mit tyhle vsechny problemy co mi nacetla diagnostika?? projevilo se to az po namontovani lpg do ty doby to znat nebylo ale pak uz to nacetlo i na benzin diky:)
Tady je vypis diagnostiky..
33-rizeni casovani ventilu řada 1 vadny
34-rizeni casovani ventilu rada 2 vadny
26-adaptace smesi 1multiplikat řada 1 na dorazu regulace
27-adaptace smesi 1multiplikat rada 2 na dorazu regulace
114-snimac vackoveho hridele rada 2 vadny signal!!!
62-Vypadky spalovani ve vice valcich byl rozpoznan
56-rozpoznany vypadky zapalovani u 7.valce !!!
51-rozpoznany vypadky zapalovani u 5.valce
55-rozpoznany vypadky zapalovani u 3.valce
cau ted taky resim e39 2.3 M52TU hlasi obcas nefunkcni snimac vackove hridele vyfuk je pravda ze nekdy auto jde krasne za plynem ale vetsinou od spoda nechce tahat az tak od 5tis je mozne ze je to tim? A nechce ani za plynem
JJ to me dela neco podobnyho jakoby to jelo misto na 8 tak na 6 valcu cuka to atd..po vymazani chyb to jede dobre ale jakmile se to zase nacte tak je to opet v prdelovicich a jedina vec co je v tech nactenych zavadach ktera to muze vsechno zpusobit je to cidlo...nebo ne?
Jinak dalsi vec co me pri tom stve je vyssi spotreba nejspis tak o 4 litry takze jezdim za 20 litru lpg coz je celkem dost:P
Myslis ze treba spatne namontovali vstriky od plynu atd nebo to muzu dat jen klasika mechanikovi ktery mrkne treba na sani atd?
tedka to jezdi normalne sice spotreba porad vetsi ale cca 400 km se nic nestalo jen je mozny ze tam nekde bude spatne namontovana hadicka a nekdy si to prisaje nekdy ne.Otazka je ta ze uz ten snimac mam objednany atd a treba to tim ani nebude.
Měl jsem to na E39 -523i taky tím čidlem vačky.Zastudena chytlo napoprvé a po ohratí nepravidelný chod,pak chcíplo a nešlo nastarovat.Po schladnutí zase chvilku jelo.Kupoval jsem ho asi pred rokem něco kolem 1500,-
carsoft 6.5 mi načetl chybu 65, což by mělo po vygooglení znamenat právě špatné čidlo vačky. Projevuje se přesně tak jak je zde výše popsáno, občas chcípne, v otáčkách semtam jakoby vynechá. Dělá to hlavně po ohřatí motoru na provozní teplotu.
Můžete mi někdo, ale poradit, které to čidlo mám koupit? Abych se při rozebírání o víkendu nesetkal s neshodou? A hlavně je tam jedno nebo dvě?
Carsoftu bych vůbec nevěřil, hází občas uplný nesmysly. Jinak čidla na vačku tam máš dvě (výfukové a sací). Pořádná diagnostika ti napíše i které to opravdu je.
carsoft 6.5 mi načetl chybu 65, což by mělo po vygooglení znamenat právě špatné čidlo vačky. Projevuje se přesně tak jak je zde výše popsáno, občas chcípne, v otáčkách semtam jakoby vynechá. Dělá to hlavně po ohřatí motoru na provozní teplotu.
Můžete mi někdo, ale poradit, které to čidlo mám koupit? Abych se při rozebírání o víkendu nesetkal s neshodou? A hlavně je tam jedno nebo dvě?
Tak mám skutečně vadné čidlo vačky, nebo nedejbože Vanos , prý se to totiž také může projevovat obdobně. Poznám po výměně .....
Ale teď prosím o radu, protože mi výměna přijde celkem banální....jediná složitost, je se dostat na upevňující šroub čidla. Proto nevíte někdo, mohu rozebrat - vyšroubovat (a je to vůbec možné) díl č. 2 ? Nevyteče na mne olej, či něco nevyletí ?
normalne ho odsroubuj velkym klicem.. vytece trocha oleje nic zajimavyho... pak se na to dostanes... myslim ze tohle bude tvuj nejmensi problem.. narazim na ¨to, jak odpojis konektor to si zlomis ruku