Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 528 motor M52 - občas škytne

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mares28
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 28.04.2008 00:00

#1 Příspěvek od mares28 »

Zdravím,
občas, když přechází motor M52B28 z klidného režimu jízdy např. město 50 km/h je tam čtverka asi 1500 ot. a postupně akceleruji 1/2 až plný plyn, auto si velmi lehce jakoby škytne. Je to opravdu jen někdy a zřídka.
Posřehnul jsem to v rozmezí od 1 do 4tis. otacek. Ve vysokých otačkách si neuvědomuji, že by to udělalo, ale je taky možné, že se to v ot. nad 4tis. jako by ztratí, že to není postřehnutelné.

1x se mi stalo, že motor citelně vynechal. Tehdy bylo hodně vody ve vzduchu, po dešti, ale už nepršelo. Ze silnice se odpařovala voda.

Svičky viděl mechanik někdy koncem ledna a řikal, že se zdají ok. Ale jak jsou tam dlouho to nevím.
Kdyz jsem parkrát jel na obyčejný 95 oktanů Shell nebo OMW, měl jsem dojem, že to udělalo častěji než když tam mam 95 V-POWER.
Před 14 dny jsem to v servise nechal dát na diagnostiku a zavada na motoru nebyla hlášena žádná.

A teď před pár dny mi zdechl motor, když jsem dojížděl na křižovatku a šlápnul na spojku abych vyřadil. Před tím auto stálo čumákem do kopce a asi 20-30 minut stálo a běželo na volnoběh se zaplou klimou. Pak jelo zase normálně.

Kde začít chybu hledat? A co postupně kontrolovat a vyměňovat?
MateZ
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 07.06.2008 00:00

#2 Příspěvek od MateZ »

Ahoj bohužel ti neporadím kde je chyba, ale alespoň tě uklidním, že nejsi sám komu to takto lehce škube. Mně to dělá nejčastěji mezi čtverkou a pětkou, když přeřadím na pět a chci lehce přidat tak to škubne. Mechanik mi našel chybu na čidle otáček, vyměnil čidlo otáček za 2tis. :roll: a ono si to cuká dál. Není to nic hroznýho tak to zatím asi řešit nebudu. Kdyby někdo měl podobnej problém na 523i a podařilo se mu ho odstranit tak poraďte. Díky M.
radims
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: pát 02.03.2007 01:00
Bydliště: Ostrava

#3 Příspěvek od radims »

měl jsem stejný problém na 523, s postupem času to bylo horší a horší - na diagnostice nenašli nic - po 3 dnech je napadlo přezkoušet zapalovací cívky; 1 byla v háji úplně a další dvě skoro v řiti. dal jsem nové cívky a je po problémech. Podívej se, jestli máš cívky BOSCH - to jsou pěkné zmetky.....potom to reaguje jak na vlhko, tak i na špatný benzín....
MateZ
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 07.06.2008 00:00

#4 Příspěvek od MateZ »

radims píše:měl jsem stejný problém na 523, s postupem času to bylo horší a horší - na diagnostice nenašli nic - po 3 dnech je napadlo přezkoušet zapalovací cívky; 1 byla v háji úplně a další dvě skoro v řiti. dal jsem nové cívky a je po problémech. Podívej se, jestli máš cívky BOSCH - to jsou pěkné zmetky.....potom to reaguje jak na vlhko, tak i na špatný benzín....
díky za tip ráno na to mrknu :wink:
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Susi »

MateZ píše:Ahoj bohužel ti neporadím kde je chyba, ale alespoň tě uklidním, že nejsi sám komu to takto lehce škube. Mně to dělá nejčastěji mezi čtverkou a pětkou, když přeřadím na pět a chci lehce přidat tak to škubne. Mechanik mi našel chybu na čidle otáček, vyměnil čidlo otáček za 2tis. :roll: a ono si to cuká dál. Není to nic hroznýho tak to zatím asi řešit nebudu. Kdyby někdo měl podobnej problém na 523i a podařilo se mu ho odstranit tak poraďte. Díky M.
Připojuji se, :-) , ale zatím to moc neřeším.
To škubání se mi projevuje naprosto stejným způsobem.
Určitě dejte vědět, jestli na něco přijdete :wink:
Díky.
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#6 Příspěvek od Maslista »

asi to bude nemoc x23i neb mi to taky občas škytne..
.. a nejvíce mi štve když na 1 nebo 2 v cca 1500ot/min sešlápnu plnej tak se začne sbírat / škyt / začne se zbírat razantněji / škyt / táhne asi tak jak má.. 8)
.. jeden čas mi to taky dělalo když jsem jel bez plynu a pak lehce přidal tak škyt v horším případě dvojtej škyt :lol:

svíčky nevím jak na tom jsou..? cívky Bosch
radims
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: pát 02.03.2007 01:00
Bydliště: Ostrava

#7 Příspěvek od radims »

jj, přesně takhle se to projevovalo - vyměnil jsem co se dalo, svíčky, pal. filtr, vyměnil hadičky na podtalku a nic....pomohla až výměna zapalovacích cívek. lepší jsou od Bremi, ty Bosch jsou nějaké divné....takže pane Maslista - máš cívky v háji !!
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#8 Příspěvek od Maslista »

no to ti pěkně děkuju.. ! :lol:

no ono už to zas tolik neškytá.. :lol:
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Susi »

radims píše:jj, přesně takhle se to projevovalo - vyměnil jsem co se dalo, svíčky, pal. filtr, vyměnil hadičky na podtalku a nic....pomohla až výměna zapalovacích cívek. lepší jsou od Bremi, ty Bosch jsou nějaké divné....takže pane Maslista - máš cívky v háji !!
...upřímnost nade vše :lol:
radims
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: pát 02.03.2007 01:00
Bydliště: Ostrava

#10 Příspěvek od radims »

rádo se stalo... :D
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Klubové ID: 1992
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od miloshm »

Taky mě to dělalo, ale u motoru M50. Časem se to začalo dost zhoršovat a v servisu mě řekli, že to dělají špatný cívky. Koupil jsem nový a byl klid.
mares28
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 28.04.2008 00:00

#12 Příspěvek od mares28 »

Dnes mi chcipnul motor na vytocenou jednicku nekde okolo 4-5 tis. ot. tesne pred tim, nez jsem vyslapnul spojku - auto prestalo jet a po vyslapnuti spojky to zdechlo. (Benzin OMW Carrera 95)

V pulce cervna jsem byl na diagnostice a ta nic neukazala. (viz prvni prizpevek tohoto tematu)
Od te doby vse celkem v pohode, škytani od meho posledniho prizpevku se zmirnilo az ustalo. Jednoduse si nemuzu vybavit, kdy jsem si toho vsimnul naposled.
Jezdim na OMW Carrera 95 nebo Shell V-Power 95.
1x jsem tankoval i obycejnou 95 u Benziny a taky ok.

Kdyz nad tim premyslim - vypadek nekolika civek (treba 3) prece nemuze motor uplne zastavit - jeste ke vsemu, kdyz otacky padaji z 4-5 tisic!??

Diagnostika ukaze vadnou civku? Resp. jak poznam ktera civka je v haji?
Jak poznam, ze je v haji snimac otacek klikovky?
(Opakuji, ze diagnostika v puli cervna chybu motoru neukazala.)

Auto ma najeto cca 150tis. Od cervna jsem najel tak 2-3tis. km
Pekys
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 29.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Pekys »

cívky se přeměřujou, podle toho poznaš jestli je v řiti.

Jinak to že to chcípá by mohlo bejt snímačem klikovky. Taky mi to dělalo, akorát na neutrál když jsem stál. Za jízdy nikdy, ale to nic neznamená.

V servisu mi rovnou řekli i bez diagnostiky, že jestli to samo o sobě chcípá, tak že je snímač kliky před smrtí. A byl.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#14 Příspěvek od Birkoff »

Jenomže ten snímač by byl v chybách diagnostiky.
mares28
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 28.04.2008 00:00

#15 Příspěvek od mares28 »

Pekys píše:cívky se přeměřujou, podle toho poznaš jestli je v řiti.

Jinak to že to chcípá by mohlo bejt snímačem klikovky. Taky mi to dělalo, akorát na neutrál když jsem stál. Za jízdy nikdy, ale to nic neznamená.

V servisu mi rovnou řekli i bez diagnostiky, že jestli to samo o sobě chcípá, tak že je snímač kliky před smrtí. A byl.
Na volnobeh mi to samo od sebe chciplo 1x v puli cervna. Od te doby az ted v tech 4-5tis.
Odpovědět