V pohodě ho vyšroubuj. Nic se na Tebe nevysere. Průser je, že čidlo vačky je připojené v polovině pod sacím potrubím. Někteří tvrdí, že potrubí musí jít dolů. Volovina. Já to zapojil bez demontáže.Myslím, že u 2,8my byl výdrb ještě s hadicí od oleje ( musela se povolit). Jinak oprava easy...Tomas2008 píše:to fafejta: me je jedno jak to funguje ja to nevyrabim a ani o tom nedelam seminarku, kdyz to ted vim jsem zase o kousek chytrejsi ale LuCKy69 ma pravdu ze tohle vedet nepotrebuju a podle chovani bych rekl ze jsi spis takovej eunuch =) kazdopadne dik za upresnenito LuCKy69: jak je to s tim solenoidem ? staci ho jen vysroubovat nebo to bude nejakej jezek v kleci a az ho oddelam vypadnou mi z nej soucastky ? =) dik verim ze aspon ty poradis
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Čidlo vačkového hřídele
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Ako píše jurasis, nič Ti nevypadne. Vo vnútri síce je oska s valčekmi a strunkou ale tá zostane na mieste (ak ju nebudeš chcieť vybrať
).
Sanie dávať dole je fakt blbosť (aspoň na týchto motoroch určite), stačí zhodiť ten vrchný stredový úzky kryt a vytiahnuť umelú vrúbkovanú trubicu odvetrávania vačky. Potom odpojiť konektor solenoidu a odkrútiť samotný solenoid. Tak sa dostaneš k imbusovému šroubu čo drží snímač vačky.
Zo solenoidu Ti vytečie trošku oleja, tak sa nezľakni. Ak si pedant, tak si pred jeho odkrútením podlož podeň handričku, nech Ti nepokvapká motor.
PS: bude trošku drbačka s vytiahnutím konektora snímača, keďže je pod saním ale ak máš tenšie ruky, tak to zvládneš, hlavne konektor najskor odisti a potom ťahaj (systém istenia [stlačiť a potiahnuť] zistíš z nového snímača či konektoru solenoidu). Ale pozor, motor najskôr radšej nechaj vychladnúť, nech si nepopáliš ruku na kryte olejového filtra!
LuCKy

Sanie dávať dole je fakt blbosť (aspoň na týchto motoroch určite), stačí zhodiť ten vrchný stredový úzky kryt a vytiahnuť umelú vrúbkovanú trubicu odvetrávania vačky. Potom odpojiť konektor solenoidu a odkrútiť samotný solenoid. Tak sa dostaneš k imbusovému šroubu čo drží snímač vačky.
Zo solenoidu Ti vytečie trošku oleja, tak sa nezľakni. Ak si pedant, tak si pred jeho odkrútením podlož podeň handričku, nech Ti nepokvapká motor.

PS: bude trošku drbačka s vytiahnutím konektora snímača, keďže je pod saním ale ak máš tenšie ruky, tak to zvládneš, hlavne konektor najskor odisti a potom ťahaj (systém istenia [stlačiť a potiahnuť] zistíš z nového snímača či konektoru solenoidu). Ale pozor, motor najskôr radšej nechaj vychladnúť, nech si nepopáliš ruku na kryte olejového filtra!
LuCKy
fafejta píše:No jen tak mimochodem,to čidlo mají i motory bez vanosu,takže je vidět,že tomu teda rozumíš.Ale ty ho určitě máš delší,jak jinajk.Spokojný?
OK, aj neVANOS majú čidlo vačky, nepovedal som, že nemajú ale hovoríme o VANOSe. Keď som mal snímač vačky v péčku ja, tak som sa nahľadal dosť info o tom ako vlastne VANOS funguje a rôzne info okolo toho a takto som to pochopil. Ale ak to funguje inak, tak nech sa páči, môžeš vysvetliť, nehovorím, že sa nemôžem mýliť a rád sa niečo nové dozviem.

PS: kúpil som nový neorigo snímač, nefungoval. Hľadal som chybu v mojom báwe (konektory, káble, RJ,...) žiadny problém som nenašiel. Nakoniec po dlhom hľadaní na nete som narazil na nejakého angličana, ktorý mal rovnaký problém (kúpil neorigo snímač a nefungoval), tak kúpil ďalši neorigo inej značky, tiež nefungoval, nakoniec kúpil origo a fungoval, tak som dúfal, že mám rovnaký problém. Kúpil som teda origo Siemens, nahodil, zdiagnostikoval a čuduj sa svete, VANOS funkčný! To je dôvod, prečo som Tomas2008 radil, nech dá radšej origo a má pokoj (ak má zlý snímač a nie niečo iné). Netvrdím, že všetky neorigo snímače nefungujú ale je možné, že fungovať nebudú, tak načo si robiť problémy...
LuCKy
Tomas2008 píše:tak cidlo je vymeneny a vyfuk pretesnenej, je znat ze to dost udelalo ale stejne to jeste neni ono, dlouho startuju a kdyz zrychluju tak to jemne pocukava ... nevite nekdo ?
to LuCKy69 : delal jsem to podle toho jak jsi napsal a naprosta pohoda jen mam trosku odreny ruce jinak rychlovka diiiiky
V poho, som sa s tým dosť udrbal, tak viem čo a ako. Tie ruky, paráda, čooo...?

Skús ešte prečistiť tú hadičku odvetrávania vačky (tá čierna vrúbkovaná, ktorú si odpájal). Vyber ju a vnútro (steny sú zakarbónované) zoškrab najakým drôtom so zahnutým koncom. Len pozor aby si tú hadičku nezlomil.
Tiež skús prečistiť klapky na saní.
LuCKy