Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

SAHARA NEFUNGUJE

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
respect541
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: sob 25.08.2007 00:00

#1 Příspěvek od respect541 »

zdravym vas potrebujem vymenit viscospojku a neviem ako na to ... skusal som odtiahnut tu matku 32ka je to myslim ale toci sa mi to cele s vodnu pumpu .... ak oto vyberiem je s tym vela praceollllllll dakujem moc

bmw 520i 1998
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od wEnC »

nedávno se to tu rešilo jak povolit viscu, stačí zadat do vyhledávaní.

Ve stručnosti:
levý závit, ťuknout větším kladivem na klíč a matka by měla tím rázem povolit.
nebo si udělat přípravek co zamezí protáčení, uchycení na šrouby vodní pumpy, nebo něco namotat na řemenici a zablokovat ji, ale pozor na poškození je jen plastová.
MagicMisel
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: ned 25.12.2005 01:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 1822
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od MagicMisel »

respect541 píše:zdravym vas potrebujem vymenit viscospojku a neviem ako na to ... skusal som odtiahnut tu matku 32ka je to myslim ale toci sa mi to cele s vodnu pumpu .... ak oto vyberiem je s tym vela praceollllllll dakujem moc

bmw 520i 1998
stačí ten klinak poradne stahnout na nejakem miste k sobe a jde to!staci rukou!takhle sem to delal ted ja!sundal sem kryt motoru zespod zmacknul klinak a slo to
respect541
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: sob 25.08.2007 00:00

#4 Příspěvek od respect541 »

ja mam totiz taky problem ... idem idem zohre je sa auto na 90°a pochvyli mi zacne sekat a zhasne otvorim kapotu motor vrely jak swina a budiky mi ukazuju prevadzkovu teplotu ... samozrejme kym ho neneham vychladnut tak ho nenastartujem a sahara pritom vobec nehuci ..... neviem kde je presne problem ale podaktory mi hovorili ze to bude kazdopadne visco spojka tak som ju objednal a zajtra ju budem nahadzovat ... len pevne dufam ze to nebude nieco ine .... lebo pri nastartovanom motore sa visco tocila a ked som trosku zvisil otacky tak sa tocila o trosicku rychlejsie fakt len o trosku .... a nejde mi do hlavy ta teplota preco mi ukazuje na 90° .... ak sa da tak prosim poradte co to este moze byt alebo to budfe len ta visco? :roll: :roll: :roll:
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od T613 »

tak nech ohrat trochu motor a pak sleduj visku co dela, tak bys to mel poznat zda funguje jak ma, jinak klasicky muze byt KO pumpa nebo taky termostat ze by se neotviral a varil vodu jen v motoru porad
Marek520
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: ned 20.04.2008 00:00

#6 Příspěvek od Marek520 »

čau tu viscu jsem uz taky resil jeji spravnou funkci poznas podle toho ze pokud neni sepla lze zastavit stocenyma novinama pokud sepla je noviny ti zrejme roseka(ale opatrne!!)o levym zavitu uz viš od jinych baworistu... :wink: co se tyce vodni pumpy tak silne pochybuji o tom že ma pryc lopatky ja ji menil kvuli loziskum da se sehnat kolem 1400kc.A jestli budes menit termostat vymen i plastovy kolinko stary byva deformovany a rado to pak tece..kazdopadne udrzuj chladic cisty od hmyzu apod...kvuli tomu se to taky muze vic hrat...marcus
respect541
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: sob 25.08.2007 00:00

#7 Příspěvek od respect541 »

chlapy, diky moc za rady ..... bola to ta visco spojka svojpomocne som ju vymenil :)) a teraaz to ide ako ma .... len stale mi vrta hlavou jedna vec .... pred tym nez som vymenil tu visco som menil najprv cidlo teploty ... specialny nazov to ma nejake multi funcne cidlo ... je to na 4 koliky tak mi ukazovalo teplotu stale na prd ... na prevadzkovu nikdy neslo viacej nechapem tej veci ..... a este jedna vec by ma zaujimala ze sahara je ktora tam kde je ta visco? alebo to co ma klima? ten mensi? som s toho na vetvy ... lebo tu saharu mi stale nechce a nechce zopat ... uz som mal dneska auto 10 min nakopnute stal som na mieste a stale nic a bolo dnes dost teplo ... toto mi este vrta hlavou ale fakt moc diky za vsetky rady :eh: :eh:
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Susi »

Pokud se Ti netočí sahara (el. ventilátor), tak doporučuju nejdřív vyzkoušet, jestli el. motor není KO. Zkus prstem otočit s vrtulí, pokud pujde ztuha a bude vrzat/skřípat, pravděpodobně to bude na výměnu. Každopádně vyzkoušej připojit saharu přímo na zdroj 12V. Pokud se neroztočí na žádnou rychlost, platí co jsem psal výš. Pokud se roztočí aspoň na jednu rychlost, bude chyba v odporech, relátkách, pojistkách, nebo teplotním čidle.

Rozhodně při stání nepouštěj klimu, dokud to neopravíš. :wink:
respect541
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: sob 25.08.2007 00:00

#9 Příspěvek od respect541 »

ale stale neviem ktora je ta sahara ... ta co sa toci ked spustim klimu? alebo ta co je tam ta visco spojka? nie som ziadny odbornik tak sorry za take hlupe otazky :oops:
Marek520
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: ned 20.04.2008 00:00

#10 Příspěvek od Marek520 »

čus máš na mysli el ventilator chlazeni klimi,je to ten kdyš otevřeš kapotu mezi ledvinama (plastovy cerny lopatkovy kolo)to byva casto hyn většinou to byvaji odpory(opravna sada se da koupit udajně za 1200kc)nebo to muze byt rospadly rotor motorku ale o moznosti jeho opravi pochybuji...(obcas to nekdo nabizi na vrakovisti ja to tak taky resil)v kazdym pripade tu klimu netrap na miste zacne se pak prehrivat s muze prasknout toto me rekli u bmw ...mej se marcus
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#11 Příspěvek od dexter »

respect541 píše:ale stale neviem ktora je ta sahara ... ta co sa toci ked spustim klimu? alebo ta co je tam ta visco spojka? nie som ziadny odbornik tak sorry za take hlupe otazky :oops:
Jsou tam 2 elektroventilatory. Jeden je na klimu a druhý na přehřátej motor.Když spustiš klimu,tak se ti jeden hned spustí (ten pro klimu) a ten druhej bude stát. Když vypneš motor,tak ho skus napojit přímo na zdroj,abys zjistil funkčnost motoru. Jestli se rozeběhne,tak je v pořádku a víc bych to neřešil (z toho důvodu,že jsi psal,že o provozní teplotě,né přehřátí).Proč ti ji nespouštělo,když jsi si byl jistej ,že máš přehřátej motor,je tím,že ti teplotní čidlo nevykazovalo přehřátí,čiže ji nemělo co sepnout. A tím,že necháš auto 15 minut stát na volnoběhu,se nemůže za normálnich okolností přehřát.To spíš,když bys jel tak půl hoďky v koloně. Ale to je taky málopravděpodobné,kvůli tomu,že to uchladí klasickej ventilator (ten,na kterém si měnil tu visco spojku).To by snáď stačilo.
:roll:
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Susi »

Počkat, jestli se ti sahara točí když zapneš klimu, tak je motor v pohodě. Tím pádem budeš mít špatný buď odpor na nejpomalejší rychlost (to by Ti ale při přehřátí musel ventilátor sepnout na nejvyšší rychlost - bez odporu) a nebo budeš mít špatný čidlo na chladiči. Jako já. :wink:

Myslím, že z mýho posledního příspěvku je jasný, že el. ventilátor = sahara. :)
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Susi »

Já mám E39 s jednou el. vrtulí.
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#14 Příspěvek od dexter »

jéééé,to je pro e34ku. Tak se nelekejte,že vam jedna vrtulka chybý.
:roll:
respect541
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: sob 25.08.2007 00:00

#15 Příspěvek od respect541 »

no teraz ste mi to celkom jasno objasnili ... ale pravdepodobne sa skusim ako prve zaoberat tym cidlom na chladici ( ovsem mi musite este poradit kde ho mam hladat :oops: ) pretoze to teplotne cidlo motora som menil a stale mi to ukazuje prevadzkovu teplotu ale motor ked sa prehreje vypne a musim cakat na ochladenie ..... takze teraz skusim este vymenit to cidlo na chladici ..... ako by to malo vypadat alebo kde by som ho mal hladat ... vsimol som si ze pri tej vrtuli v oblasti motora je taka cierna krabicka zavesena na tom plastovom krite od chladica ... je to pri vrtuli mam to aj odfotene ... neviem ci je to ono po pravej strane alebo je tam nejake cidlo zasrobovane v chladici a to je zase po lavej strane je to tak nad polovicu visie umiestnene
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od Susi »

Čidlo je našroubované přímo na chladiči (bočním plastu) - vpravo z pohledu řidiče. Je na něm konektor + tři kablíky.
Pokud se Ti motor přehřeje, tak věř, že snímač teploty to nemůže zavinit. Ono se může stát, že tohle čidlo odejde a pak budík ukazuje voloviny, jenže ve skutečnosti motor přehřátej není!
Na teplotu motoru má vliv: termostat, vodní pumpa, zarostlej chladič, zavzdušněnej systém, vadné ventilátory - přehřívá se pouze v koloně, a nebo ty horší závady: těsnění pod hlavou, nebo těsnění + hlava.

:?
respect541
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: sob 25.08.2007 00:00

#17 Příspěvek od respect541 »

NEVIEM CI MYSLIME TO ISTE ALE AK MAS NAMYSLI SNIMAC TEPLOTY TAK TEN SOM UZ MENIL ALE IDU DONHO MYSLIM 4 KABLE A NIE JE NA CHLADICI ALE V BLOKU MOTORA .... V CHLADICI SOM NASIEL JEDEN SNIMAC ALE TEN MA LEN 2 VYVODY A S POHLADU VODICA JE NA PRAVEJ STRANE TAK VISSIE ... A NA LAVEJ MAM TAKU NEJAKU KRABICKU CIERNU TO ANI NEVIEM CO JE :) ... NEMATE NEJAKU SCHEMU AKO BY TO MALO VYPADAT ALEBO KDE JE T OUMIESTNENE? UZ MA TO FAKT SERE NECHCEM TEN MOTOR UPLNE UVARIT ... :?
Odpovědět